Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door enerkey »

Jacques schreef: 06 feb 2020, 13:52 Er zijn er precies een koppel die nog zijn opgegroeid met zwart-wit televisie en dat zwart-wit denken dan maar hebben doorgetrokken naar de rest van hun leven...
Zwart-wit? Ik moet spontaan denken aan Eendracht Aalst. Als je daaraan denkt, dan kan je alleen maar supergelukkig zijn met dit alles ;)
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door miel »

[quote=voetballiefhebber post_id=124888 time=1580940185 user_id=131

Van die Japanners krijg je toch kop noch staart. Ze krijgen vooral een berg transfergelden binnen, maar investeren in degelijke spelers zit er precies niet in.
Die mannen proberen zoveel mogelijk te cashen, om dan het zinkend schip te verlaten. Dat is althans mijn mening.
[/quote]

Geef mij dan eens uw mening vanwaar die berg transfergelden komt die ze binnen krijgen ?
Hoezo , zijn we een zinkend schip ?
Wanneer willen de japanners dan de club verlaten ?
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door STimVV »

STVV heeft nu ook officieel bekend gemaakt dat ze Acolatse uitlenen. Zijn club uit Israel weet ook te zeggen dat ze een optie tot aankoop hebben bedongen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Halenaar »

STimVV schreef: 06 feb 2020, 18:34 STVV heeft nu ook officieel bekend gemaakt dat ze Acolatse uitlenen. Zijn club uit Israel weet ook te zeggen dat ze een optie tot aankoop hebben bedongen.
Blij dat hij weg is.

Was nochtans voorstander van zijn komst na zijn sterke periode in Westerlo, maar wat hij hier getoond heeft is gewoon veel te weinig. Na zijn zware knie blessure is hij in mijn ogen nooit meer dezelfde geweest.

Maar dan heb je nog steeds zijn schijtmentaliteit, hoe Elton zat rond te sloffen in het begin van het seizoen op Brugge vergeet ik nooit meer, en zo zijn er nog wel een aantal momenten geweest bij hem. Maar dat kan je ook van sommige anderen vertellen in deze kern.

Hopelijk deze zomer een goede kuis in de selectie...
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jan Bulder »

Ach jongens toch. Er zijn legio voorbeelden dat spelers die hun strepen verdiend hebben in de Belgische competitie en op latere leeftijd dat tikkeltje tekort komen voor de G5 wél nog een meerwaarde kunnen bieden aan ploegen die tegen de top 6 aanleunen. Het gaat mij daarin niet specifiek over de nationaliteit Belg, wel over x-aantal goede jaren in de Belgische competitie op de teller hebben. Het zijn vaak die jongens waar je het geraamte van je ploeg mee kan bouwen/verstevigen. Teixeira is er bijvoorbeeld zo eentje. In dat soort spelers hebben wij de voorbije transferperiodes gewoon te weinig geïnvesteerd. Zulte-Waregem deed dat wel en dat resulteert in de rangschikking.

Ook de nationaliteit van onze clubeigenaar(s) boeit mij niet. Maar ten opzichte van Belgie zijn zelfs Japan en zeker Australie zowat voetbalontwikkelingslanden. Dus als een Japanner en een Australiër hier de sportieve visie gaan uittekenen en het sportieve beleid gaan voeren, dan heb ik daar weinig vertrouwen in. De vele mislukte inkomende transfers van de voorbije 2 jaar en het dalende sportieve niveau zijn alvast een teken aan de wand. Het enige wat die Japanners hier moeten doen, is faciliteren en investeren. Het juiste sportieve kader scheppen om met de juiste mensen op de juiste plaats te werken. Ze moeten dat vooral niet zelf doen, en toch doen ze dat, dat is een grote fout.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jones »

Als ik kijk naar de transfers die andere ploegen doen nl. De ervaren Belgen halen of de halve Belgen als Rafaelov die hier al enkele jaren spelen die langs de kern vallen bij grote ploegen als Derijck, Makarenko of ZulteWaregem met Vossen en Antwerp die zich opwerkt met Arslanagic, Mbokani, Rafaelov, De Laet, Haroun enz.
Weet je wat ik dan denk ? Wij halen jonge veulens of overschotten bij kleine ploegen, mannen die nog niks bewezen als bv. Een Acolatse, De ridder, ...die dan door de mand vallen of de zoveelste buitenlander.

Je merkt dat hier gene Belgische invloed meer is. In Kortrijk geeft die Vincent Tan dit wel uit handen, daar is niet alles tot en met de dagelijkse leiding Aziatisch. Nu Muscat. Die kent ook de competitie niet en de historie van Spelers uit de eigen competitie die al iets bewezen en nu langs de mand vallen bij de Belgische top 5.
Ze doen het er toch voor he, de koppige Jappanners.

Toevallig werken kleinere ploegen zich zo op. Antwerp haalt al tal van spelers op die manier, Waregem ook. Kortrijk ook. En er zijn er nog.
Triest
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door miel »

:grappig: :grappig: :grappig: :grappig: :grappig:
Sinds de Japanners het zaakje regelen zijn we bij de winterstop reeds zo goed als gered
Toch al één verbetering waar mensen uit voetbal ontwikkelingslanden voor zorgen
Sinds de Japanners hebben we ook al een paar toppers voor de JPL in ons ploeg gehad
Onze voetballers met ervaring in de JPL Tex , Steppe , De Ridder , De Petter liggen meer in de lappenmand dan op het veld dit seizoen
Nog wat meer van die oude knarren , dan kunnen we bij de kine ook een elftal op de been ( massage tafel ) brengen :grappig:
We zullen zien of het fel bejubelde Zulte met hun tonnen ervaring een prijs zal pakken , daar ben ik nog niet zo zeker van .
tja , en dan is er nog ééntje die over Antwerp begint , een slapende reus die is wakker gemaakt , maar nu reeds diep in het rood aan het gaan is
In elk geval doen de Japanners het beter voor STVV , dan hun supporters .
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jacques »

Hoe men hier smalend doet over "oude knarren" om een punt te willen maken, is opmerkelijk, ridicuul zelfs.
Twee van die oude knarren waren vorig jaar twee van de beste spelers (Teixeira, Steppe) en ge moogt op dit moment blij zijn dat Steppe net op tijd terug fit is. Een andere oude knar was het jaar voordien nog speler van het jaar (De Petter) toen ook Legaer een smaakmaker was. En Cantaluppi en Boffin arriveerden destijds als oude knarren (opnieuw) op Staaien om zich een weg in het collectieve geheugen van de fans te spelen. Zelfs de beste nieuwkomers van dit seizoen hebben nog niet betekend wat deze spelers betekend hebben. De helft van de nieuwkomers haalt nog niet eens de selectie, ondanks al de 3de trainer en ondanks al die oude knarren die op de massagetafel liggen. De oude knarren verdienen in mijn ogen wat meer respect.
Overdrijven is een kunst
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door miel »

Jacques schreef: 07 feb 2020, 11:09 Hoe men hier smalend doet over "oude knarren" om een punt te willen maken, is opmerkelijk, ridicuul zelfs.
Twee van die oude knarren waren vorig jaar twee van de beste spelers (Teixeira, Steppe) en ge moogt op dit moment blij zijn dat Steppe net op tijd terug fit is. Een andere oude knar was het jaar voordien nog speler van het jaar (De Petter) toen ook Legaer een smaakmaker was. En Cantaluppi en Boffin arriveerden destijds als oude knarren (opnieuw) op Staaien om zich een weg in het collectieve geheugen van de fans te spelen. Zelfs de beste nieuwkomers van dit seizoen hebben nog niet betekend wat deze spelers betekend hebben. De helft van de nieuwkomers haalt nog niet eens de selectie, ondanks al de 3de trainer en ondanks al die oude knarren die op de massagetafel liggen. De oude knarren verdienen in mijn ogen wat meer respect.
Oh maar zo worden er hier veel punten gemaakt , nu wil jij er precies ook één maken
Héél subtiel over de nieuwkomers die de selectie niet halen , spreek gerust LEE maar uit , dat er iets scheelt ( mentaliteit ?)daar moet ge mij niet van overtuigen
Maar weet wel dat LEE vorig seizoen ploegmaat was van Colombatto met evenveel selecties en een promotie
Colombatto oogst hier veel lof , normaliter zou LEE ook kwaliteit moeten hebben als Zuid Koreaans international
Maar in plaats van het jammer te vinden dat hij zich niet kan doorzetten , wordt hij liever gebruikt door een aantal om een punt te willen maken , even opmerkelijk en zelfs ridicuul .
Ge moet mijn posts maar eens lezen als je die moeite wil doen over bijvoorbeeld De Petter en Legaer
Meer respect zul jij ze niet gegeven hebben .
Maar uit uw lijstje dat je opnoemt , kan ik er minstens evenveel opnoemen die met gemak uit het collectieve geheugen gewist zijn
Alles , maar dan ook werkelijk alles is goed voor sommigen op de club te schimpen , dan heb ik het niet over u hé Jaques , wat dat betreft ben jij een heilige :lol:
Dan is het zus , dan is het zo , wat vandaag goed is , is morgen slecht en omgekeerd :bweik:
Willen we wedden , wanneer de club dan toch zou kiezen voor Belgen met ervaring dat diezelfden die daar nu voor pleiten de eerste zullen zijn om hun vergif te spuwen als de resultaten niet zoals verwacht zijn .
Anders nogmaals doe eens de moeite om de posts over Legaer en De Petter te lezen en niet die alleen van mij
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jacques »

Ach, het gaat me niet om Lee. Vervang Lee door Lucas, Konaté of Vietnamessi en het punt blijft hetzelfde. Net zoals er Lee's voor Lee waren en Lee's na Lee zullen zijn. Ik stoor mij aan het het "ervaren Belgen zijn slecht" sfeertje dat sommigen hier proberen te creëren. Alsof elke speler die al twee jaar in onze competitie meedraait zonder de aandacht van clubs uit de Premier League te trekken iets is om te mijden. Die zijn dan al meteen uitgerangeerd of oude knarren of men maakt ervan "we gaan toch gene Deschacht halen zeker?", terwijl er genoeg voorbeelden zijn van Belgen die al hun strepen verdiend hebben in onze competitie en die niet uitgerangeerd, versleten of Deschacht zijn. Stel dat Simon hier afgelopen zomer had getekend, had men dan ook met de etiketten oude knar en uitgerangeerde Belg staan zwaaien? Nee? Is thans ouder dan Vossen en heeft voor dit seizoen nog langer op de bank gezeten ook.
Dat soort zwart-wit redeneringen heeft gewoon weinig connectie met de realiteit en dat geldt in twee richtingen. Niet iedere (Aziatische) nieuwkomer is Vietnamessi die met veel poeha wordt binnengehaald en na 6 maanden met stille trom wordt afgevoerd. Dat soort redenering is evenzeer belachelijk, want uw twee beste spelers vorig jaar waren effectief "Jappen" (sic), maar dit seizoen bewijst tegelijk ook dat er niet elk jaar een Tomiyasu bijzit (Colombatto, hoewel ik door hem gecharmeerd ben, zit bv. (nog) niet op dat niveau).
Met dat in het achterhoofd, vind ik het dwaas om te zweren bij het ene of het andere (en de andere optie dan maar meteen ook in het belachelijke te trekken). Zulte-Waregem is trouwens ook niet alleen maar ervaring of alleen maar jongeren. Het is de optelsom van Bossut, Vossen, De Fauw,... met Larin, Pletinckx, Mensah, Govea. Dat geldt bij uitbreiding voor de meeste ploegen in de top 6, met uitzondering van Genk misschien, maar die hun jeugdigheid weerspiegelt zich dan ook in hun wisselvalligheid.
Er zal in de toekomst hopelijk nog regelmatig een Tomi bij zitten, die zal er bij moeten zitten om tot succes te komen, maar ge gaat op tijd en stond ook een Teixeira, Steppe of Boffin nodig hebben. Dat is eigenlijk de logica zelve, zo werkt het al jaar en dag.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door lindoke »

Jan Bulder schreef: 06 feb 2020, 21:56 ..........Het enige wat die Japanners hier moeten doen, is faciliteren en investeren. Het juiste sportieve kader scheppen om met de juiste mensen op de juiste plaats te werken. Ze moeten dat vooral niet zelf doen, en toch doen ze dat, dat is een grote fout.
Ik heb dat in het verleden meerdere malen geopperd. Als de Japanners moeite en geld zouden steken in het samenstellen van een sportieve staf die ze dan volledig vertrouwen en autonoom laten werken zouden we echte stappen vooruit zetten. Ik vrees echter dat deze manier van werken niet in de Japanse kultuur ingebakken zit.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door miel »

lindoke schreef: 07 feb 2020, 16:48
Jan Bulder schreef: 06 feb 2020, 21:56 ..........Het enige wat die Japanners hier moeten doen, is faciliteren en investeren. Het juiste sportieve kader scheppen om met de juiste mensen op de juiste plaats te werken. Ze moeten dat vooral niet zelf doen, en toch doen ze dat, dat is een grote fout.
Ik heb dat in het verleden meerdere malen geopperd. Als de Japanners moeite en geld zouden steken in het samenstellen van een sportieve staf die ze dan volledig vertrouwen en autonoom laten werken zouden we echte stappen vooruit zetten. Ik vrees echter dat deze manier van werken niet in de Japanse kultuur ingebakken zit.
Het wordt stilaan duidelijk , dat de Japanners wel degelijk investeren en faciliteren
En dat ze als voetbal ontwikkelingsland toch nog iets meer kennis hebben dan de grote Antwerpenaar en zijn gevolg
Ook hebben ze geinvesteerd in het samenstellen van een sportieve staf , die ze het nodige vertrouwen hebben geschonken en autonoom hebben laten werken .
Maar als die zelfde staf , geen gebruik wil maken van al het potentieel , en echt aan kapitaal vernietiging zit te doen , bovendien in de pers steeds dezelfde plaat blijft opleggen , en alle schuld bij spelers en werkgever legt en dan nog eens gaat heulen met de vijand
Dan zet je vele stappen achteruit .
Dan is het inderdaad in de Japanse cultuur ingebakken dat men zeer veel geduld heeft en heel mild is .
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Halenaar »

Matsubara heeft vandaag voor de eerste keer getraind. Zijn papieren zullen nu dus wel in orde zijn.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef: 07 feb 2020, 14:23 Ach, het gaat me niet om Lee. Vervang Lee door Lucas, Konaté of Vietnamessi en het punt blijft hetzelfde.
Die mag je ook schrappen !
Het grijze lijstje wordt serieus lang !
Er blijft nie meer veel over van de "mislukte" transfers !
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jack »

Brusselmans schreef:
Jacques schreef: 07 feb 2020, 14:23 Ach, het gaat me niet om Lee. Vervang Lee door Lucas, Konaté of Vietnamessi en het punt blijft hetzelfde.
Die mag je ook schrappen !
Het grijze lijstje wordt serieus lang !
Er blijft nie meer veel over van de "mislukte" transfers !
Niet vergeten wie er allemaal doorgestuurd is ondertussen.
Plaats reactie