Zomertransfers 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jacques »

Voetbalbelgië (eigenlijk The Athletic) spreekt van 1,1 miljoen euro met ook nog 25% op doorverkoop: https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 020/04/17/ (het oorspronkelijke artikel vind ik niet terug). Voor een 20-jarige Amerikaanse belofte-international die hopelijk nog naar de OS kan, vind ik die prijs niet overdreven. Als hij doorbreekt, haal je daar zeker nog winst uit. Minstens even belangrijk is wat hij sportief kan betekenen. Ik zag positieve dingen zoals loopvermogen en duelkracht maar ook mankementen, veelal technisch. Helemaal overtuigen kon hij nog niet, maar het is zijn eerste buitenlandse ervaring, pas 20 jaar sinds februari en wie kon er dit seizoen wel overtuigen? Als men binnen de club overtuigd is dat er nog redelijk wat progressiemarge is, vind ik de investering gerechtvaardigd. Ik denk dat ze hem vooral niet te hoog op het veld moeten uitspelen: zuivere verdedigende middenvelder, hoogstens als box-to-box, maar niet nog hoger.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STimVV »

Ze hebben dus nog wat kunnen afpingelen van de gevraagde som en betalen nu dan "slechts" 1,1M. Samen met de huursom van 200K die we al betaalden kost een definitieve transfer van Durkin de club dus 1,3 miljoen.
Ik vind dat veel te veel geld...
Het grootste probleem vorig seizoen vond ik de kwaliteit van uw belgen. (Wolke, DeBruyn, Mmaee: dat is degradatiemateriaal)
Je bent verplicht om er minstens 6 te gebruiken. Goeie belgen kosten (te) veel geld. Maar dan lijkt me daar toch eerder de prioriteit te liggen dan bij Durkin. Die ik vooralsnog niet als basisspeler zie...
Voor 1,3 miljoen levert Coucke u Gerkens momenteel met ne paats-witte strik er rond.
Ik mis toch een belgische stem in ons beleid.
Bormans had ook zijn gebreken, maar die hadden we toch nog kunnen gebruiken om Pinto en Tateishi aan te vullen.
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door pat@ »

Durkin heeft weinig gespeeld voor de winterstop, na de winterstop ontbolsterd om dan even snel weer weg te zakken (voetballend toch).
Hij lag in zijn mindere periode een paar keer (ongelukkig) aan de basis voor een tegendoelpunt. In die periode scoorde hij en gaf hij ook een paar assists.
Die jongen maakt zijn truitje altijd nat, loopt niet langs zijn schoenen en voelt zich niet te goed om voor STVV te spelen. Ik wil het wel eens zien als hij een volledige voorbereiding meegemaakt heeft.
Volgens mij heeft hij dubbel zoveel potentieel als een De Sart.
Ik sta volledig achter zijn overname.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jacques »

Terzijde: ik denk eerlijk gezegd niet dat je Gerkens of Verstraete voor 1,1 - 1,3 miljoen kan halen. En dan is er in het geval van Gerkens ook nog het loon. We zouden beiden kunnen gebruiken, maar ik denk dat je dan eerder richting 2 miljoen gaat als transferprijs (pre-COVID prijzen weliswaar, binnen 3-4 maanden spreken we misschien helemaal anders).
Overdrijven is een kunst
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jones »

Iemand al eens gedacht hoe en wanneer onze buitenlanders ooit gaan terugkeren uit hun thuisland als er niet gereist mag worden ? Stel dat de competitie start op 31 aug....
Er gaan veel binnenlandse transfers gebeuren en de Belgen gaan nog duurder worden. Ik denk niet dat we nog veel Japanners gaan zien.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STimVV »

Jones schreef: 17 apr 2020, 12:43 Iemand al eens gedacht hoe en wanneer onze buitenlanders ooit gaan terugkeren uit hun thuisland als er niet gereist mag worden ? Stel dat de competitie start op 31 aug....
Er gaan veel binnenlandse transfers gebeuren en de Belgen gaan nog duurder worden. Ik denk niet dat we nog veel Japanners gaan zien.
Velen zijn gewoon nog hier momenteel. Colombatto, Pol Garcia, Durkin, Teix natuurlijk, etc.
En die wat er vertrokken zijn, die zijn kunnen vertrekken. Dus kunnen ze ook wel terug geraken mag ik veronderstellen. Al zal dat bij Buya wel weer niet lukken. :roll:

Misschien kunnen we, gezien de omstandigheden en het beperkt aantal matchen dat hij kon spelen, Rocky Bushiri wel nog een seizoen langer huren.
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STVV-fan »

Lokeren is dus failliet.

Hoelang zou het duren eer er door 1 of andere site (hallo voetbalbelgie.be) wordt gesuggereerd dat Ryuta Koike en Jun Amano (aanvallende rechtsback en spelverdeler) naar STVV gaan komen?

Na controle: Jun Amano was maar gehuurd, Koike was definitief
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STimVV »

STVV-fan schreef: 20 apr 2020, 19:36 Lokeren is dus failliet.

Hoelang zou het duren eer er door 1 of andere site (hallo voetbalbelgie.be) wordt gesuggereerd dat Ryuta Koike en Jun Amano (aanvallende rechtsback en spelverdeler) naar STVV gaan komen?

Na controle: Jun Amano was maar gehuurd, Koike was definitief
Zolang het niet duidelijk is of Kostic hier volgend seizoen nog T1 is zal ook Stijn Vreven als mogelijke T1 wel eens in een artikel opduiken veronderstel ik.
Het ziet er niet naar uit dat Muscat snel het benodigde diploma zal hebben. Kompany heeft dat nu na een jaar ook nog steeds niet. Dat Muscat-Kostic-verhaal blijft toch ook een vreemde situatie vind ik.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Mikman »

Concrete interesse van Glasgow Rangers voor Buya, las ik de afgelopen dagen in de krant.

Wat extra inkomsten kunnen in deze tijden geen kwaad, al was PO2 sowieso geen vetpot en kwam er met de verkoop van Boli en Endo al wat geld in het laatje.
Straks abo's verkopen als je niet eens weet of en wanneer er wel mensen in het stadion mogen, dat is een ander paar mouwen. Maar ook hier weer zijn er andere clubs die dat veel harder gaan voelen.

Het feit dat men Durkin definitief aantrok voor dat bedrag wil toch zeggen dat men nog niet op droog zaad zit.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jacques »

Mikman schreef: 21 apr 2020, 14:32 Concrete interesse van Glasgow Rangers voor Buya, las ik de afgelopen dagen in de krant.

Wat extra inkomsten kunnen in deze tijden geen kwaad, al was PO2 sowieso geen vetpot en kwam er met de verkoop van Boli en Endo al wat geld in het laatje.
Straks abo's verkopen als je niet eens weet of en wanneer er wel mensen in het stadion mogen, dat is een ander paar mouwen. Maar ook hier weer zijn er andere clubs die dat veel harder gaan voelen.

Het feit dat men Durkin definitief aantrok voor dat bedrag wil toch zeggen dat men nog niet op droog zaad zit.
Onder het motto: elk nadeel heb z'n voordeel. Roland heeft dat goed gezien om indertijd al de helft van de mensen het stadion uit te jagen, nu blijkt weer maar eens wat voor visionair de man was. :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Halenaar »

Volgens een Amerikaanse sportjournalist op Twitter is de deal met Durkin helemaal rond voor 1,1 miljoen euro.

Wel wat problemen met de papieren maar dat zou maar een kwestie van tijd zijn.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door voetballiefhebber »

Halenaar schreef: 28 apr 2020, 02:12 Volgens een Amerikaanse sportjournalist op Twitter is de deal met Durkin helemaal rond voor 1,1 miljoen euro.

Wel wat problemen met de papieren maar dat zou maar een kwestie van tijd zijn.
STVV zou STVV niet zijn als alle papieren snel in orde waren geweest. Maar nu is er wel tijd genoeg om alles in orde te brengen. Het is koffiedik kijken om te weten wanneer de competitie van volgend seizoen kan starten. De kans is volgens de virologen ook groot dat er in het najaar een nieuwe lockdown komt en dan ligt de competitie opnieuw stil. Misschien spelen ze volgend seizoen met 16 clubs, zonder play offs omwille van al die onzekerheden. Zal ook wel van de licenties afhangen.
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STVV-fan »

Met het geld van Endo (dat we daar nog een miljoen of anderhalf voor kregen :beer: :party:) hebben we dus een vervanger gehaald die de Belgische competitie kent.

Met heel die coronacrisis en de virologen die om de 5 voet met het vingertje staan te wijzen is het nog maar zeer de vraag hoe de competitie er zal uitzien volgend seizoen, zowel formatgewijs als naar supporters toe.
Dan zwijgen we nog over transfers.

Ik denk dat we onze handen mogen bijeenleggen voor de Japanners....

Ik verwachtten eigenlijk nog een transfer te mogen lezen, die namelijk van Ryuta Koike van Lokeren (vermits Jun Amano gehuurd is).

Er zijn mooie koopjes te doen, als je leest wie allemaal einde contract is.
Nu, mocht er bij ons niets meer vertrekken (wat ik, buiten de huurlingen, nu niet direct verwacht), dan hoeven ze enkel de mankementen weg te werken (waar Koike, een aanvallende rechtsachter, er 1 van is)
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door lindoke »

Als ik terug denk aan het "gesuggel" dat ik vorig seizoen in veel wedstrijden gezien heb zou ik zeggen dat er nog een heel pak werk voor de boeg ligt voor onze Japanners of het gaat in het nieuwe seizoen weer huilen met de pet op zijn.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jacques »

Ik beschouw een rechtsachter van de laatste in 1B niet als een profiel waar wij achter zouden moeten vissen. Was zijn naam niet Ryuta, maar Roel zou er niemand ooit opkomen om zo'n naam hier te laten vallen.

Het echte bloedbad op de transfermarkt moet nog komen volgens mij. Wat we nu zien is nog maar het begin.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie