Zomertransfers 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jacques »

Wordt er aan spelers geen bepaalde (boekhoudkundige) waarde toegekend? Ik zou denken dat de waarde van de hele overgang dan volgende som is: transfersom + waarde speler 1 + waarde speler 2 en dat het percentage over het totaalbedrag verrekend moet worden. Dat is vrij arbitrair, maar dat is een transferprijs op zich sowieso al en waarschijnlijk de meest correcte (minst foute) manier om de totale waarde te bepalen. Ik zie nog wel een verschil met Standard, omdat men daar met twee schijnbaar los van elkaar staande deals (transfer enerzijds, sponsorovereenkomst, oefenkamp en andere louche constructies anderzijds) werkte. Soit, ik ben geen expert in dit soort zaken, dus verbeter me gerust.
Overdrijven is een kunst
Sinds14’
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 dec 2019, 11:05
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Sinds14’ »

lindoke schreef: 05 mei 2020, 11:40
pat@ schreef: 05 mei 2020, 11:03 Ik lees juist op voetbalbelgie dat Tomiyasu in de belangstelling staat van Roma. Zij zouden er bedrag x voor op tafel leggen en twee spelers in ruil.
Van die materie ben ik niet echt op de hoogte, maar als ze die twee spelers krijgen in de deal worden die dan ook op de een of andere manier verrekend in het percentage op de doorverkoop?
Als dit niet het geval is heb je toch iets soortgelijk als wat Standard ons gelapt heeft bij Edmilson.
Ik heb het ook gelezen daarnet. Ik denk dat dit inderdaad een heel slechte deal voor STVV is. STVV gaat nooit een percentage krijgen op de marktwaarde van die 2 ruilspelers. Voor Roma is dit dan nog eens een ideaal scenario omdat ze op die manier van 2 spelers af geraken die ze liever kwijt dan rijk zijn. Enigste hoop is dat Bologna niet wil weten van die 2 Roma spelers en enkel geld wil. Indien ze toch instemmen gaat de financiële transactie een heel pak lager liggen en zal STVV er weinig tot niks aan hebben. Dit alles natuurlijk indien een percentage op doorverkoop met winst werd afgedongen door STVV bij de overgang van Tomi naar Bologna.
2e schijf van tomiyasu moet trouwens nog steeds betaalt worden door bologna ...(bedraagt4.5mil)
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Vouch »

Sinds14’ schreef: 05 mei 2020, 18:07
lindoke schreef: 05 mei 2020, 11:40
pat@ schreef: 05 mei 2020, 11:03 Ik lees juist op voetbalbelgie dat Tomiyasu in de belangstelling staat van Roma. Zij zouden er bedrag x voor op tafel leggen en twee spelers in ruil.
Van die materie ben ik niet echt op de hoogte, maar als ze die twee spelers krijgen in de deal worden die dan ook op de een of andere manier verrekend in het percentage op de doorverkoop?
Als dit niet het geval is heb je toch iets soortgelijk als wat Standard ons gelapt heeft bij Edmilson.
Ik heb het ook gelezen daarnet. Ik denk dat dit inderdaad een heel slechte deal voor STVV is. STVV gaat nooit een percentage krijgen op de marktwaarde van die 2 ruilspelers. Voor Roma is dit dan nog eens een ideaal scenario omdat ze op die manier van 2 spelers af geraken die ze liever kwijt dan rijk zijn. Enigste hoop is dat Bologna niet wil weten van die 2 Roma spelers en enkel geld wil. Indien ze toch instemmen gaat de financiële transactie een heel pak lager liggen en zal STVV er weinig tot niks aan hebben. Dit alles natuurlijk indien een percentage op doorverkoop met winst werd afgedongen door STVV bij de overgang van Tomi naar Bologna.
2e schijf van tomiyasu moet trouwens nog steeds betaalt worden door bologna ...(bedraagt4.5mil)
Bologna ligt in Noord-Italië, daar zijn menselijke maar ook financiële drama's aan de gang. Wees maar gerust dat Bologna eieren voor zijn geld gaat kiezen en met vele plezier in zal gaan op het voorstel van Roma.

Voor Tomi trouwens alweer een mooie stap voorwaarts. Van die jongen gaan we nog horen!
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Henri is de man »

Is het doorverkooppercentage voor Tomiyasu eigenlijk bekend ?

Als het bv. 10% is, zouden we nog 1M extra vangen - zou wel van pas komen
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door BoemBoem »

Dewaest liep rond aan staaien gisteren.. Geen idee of die ergens een afspraak had op staaien, maar toch het melden waard dacht ik..

En bij aan staaien bedoel ik aan de grote trappen van de tiense..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door pat@ »

BoemBoem schreef: 07 mei 2020, 09:40 Dewaest liep rond aan staaien gisteren.. Geen idee of die ergens een afspraak had op staaien, maar toch het melden waard dacht ik..

En bij aan staaien bedoel ik aan de grote trappen van de tiense..
Daar is misschien ne tatoueur die smaakloze tekeningen maakt?
Persoonlijk de laatste van dat ploegske die ons shirt mag aantrekken.
Zijn kwaliteiten als CV zijn ook beperkt. In de champions league volledig door de mand gevallen. Hij is dan wel weer een echte aanjager. Dat werkt op voorwaarde dat de rest van het team je serieus neemt.....
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jacques »

Vouch schreef: 06 mei 2020, 17:31
Sinds14’ schreef: 05 mei 2020, 18:07
lindoke schreef: 05 mei 2020, 11:40
pat@ schreef: 05 mei 2020, 11:03 Ik lees juist op voetbalbelgie dat Tomiyasu in de belangstelling staat van Roma. Zij zouden er bedrag x voor op tafel leggen en twee spelers in ruil.
Van die materie ben ik niet echt op de hoogte, maar als ze die twee spelers krijgen in de deal worden die dan ook op de een of andere manier verrekend in het percentage op de doorverkoop?
Als dit niet het geval is heb je toch iets soortgelijk als wat Standard ons gelapt heeft bij Edmilson.
Ik heb het ook gelezen daarnet. Ik denk dat dit inderdaad een heel slechte deal voor STVV is. STVV gaat nooit een percentage krijgen op de marktwaarde van die 2 ruilspelers. Voor Roma is dit dan nog eens een ideaal scenario omdat ze op die manier van 2 spelers af geraken die ze liever kwijt dan rijk zijn. Enigste hoop is dat Bologna niet wil weten van die 2 Roma spelers en enkel geld wil. Indien ze toch instemmen gaat de financiële transactie een heel pak lager liggen en zal STVV er weinig tot niks aan hebben. Dit alles natuurlijk indien een percentage op doorverkoop met winst werd afgedongen door STVV bij de overgang van Tomi naar Bologna.
2e schijf van tomiyasu moet trouwens nog steeds betaalt worden door bologna ...(bedraagt4.5mil)
Bologna ligt in Noord-Italië, daar zijn menselijke maar ook financiële drama's aan de gang. Wees maar gerust dat Bologna eieren voor zijn geld gaat kiezen en met vele plezier in zal gaan op het voorstel van Roma.

Voor Tomi trouwens alweer een mooie stap voorwaarts. Van die jongen gaan we nog horen!
Tomi heeft het potentieel om een wereldtopper te worden. De laatste keer dat ik in België een verdediger op die leeftijd met zoveel positiespel en spelinzicht bezig zag, was... de jonge Kompany bij Anderlecht. Om maar te zeggen: uitzonderlijk talent. Geen verrassing dat hij er bij Bologna ook meteen stond.
Overdrijven is een kunst
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door BoemBoem »

pat@ schreef: 07 mei 2020, 10:30
BoemBoem schreef: 07 mei 2020, 09:40 Dewaest liep rond aan staaien gisteren.. Geen idee of die ergens een afspraak had op staaien, maar toch het melden waard dacht ik..

En bij aan staaien bedoel ik aan de grote trappen van de tiense..
Daar is misschien ne tatoueur die smaakloze tekeningen maakt?
Persoonlijk de laatste van dat ploegske die ons shirt mag aantrekken.
Zijn kwaliteiten als CV zijn ook beperkt. In de champions league volledig door de mand gevallen. Hij is dan wel weer een echte aanjager. Dat werkt op voorwaarde dat de rest van het team je serieus neemt.....
Hij mag mij dat adres geven dan, mijne werkt nog altijd niet :lol:..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jones »

pat@ schreef: 07 mei 2020, 10:30
BoemBoem schreef: 07 mei 2020, 09:40 Dewaest liep rond aan staaien gisteren.. Geen idee of die ergens een afspraak had op staaien, maar toch het melden waard dacht ik..

En bij aan staaien bedoel ik aan de grote trappen van de tiense..
Daar is misschien ne tatoueur die smaakloze tekeningen maakt?
Persoonlijk de laatste van dat ploegske die ons shirt mag aantrekken.
Zijn kwaliteiten als CV zijn ook beperkt. In de champions league volledig door de mand gevallen. Hij is dan wel weer een echte aanjager. Dat werkt op voorwaarde dat de rest van het team je serieus neemt.....
Niet overdrijven he makker
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door pat@ »

Jones schreef: 07 mei 2020, 11:36
pat@ schreef: 07 mei 2020, 10:30
BoemBoem schreef: 07 mei 2020, 09:40 Dewaest liep rond aan staaien gisteren.. Geen idee of die ergens een afspraak had op staaien, maar toch het melden waard dacht ik..

En bij aan staaien bedoel ik aan de grote trappen van de tiense..
Daar is misschien ne tatoueur die smaakloze tekeningen maakt?
Persoonlijk de laatste van dat ploegske die ons shirt mag aantrekken.
Zijn kwaliteiten als CV zijn ook beperkt. In de champions league volledig door de mand gevallen. Hij is dan wel weer een echte aanjager. Dat werkt op voorwaarde dat de rest van het team je serieus neemt.....
Niet overdrijven he makker
Af en toe moet je wat overdrijven om wat dingen aan de kaak te stellen. Natuurlijk kan een Dewaest prima meedraaien bij ons, het zou zelfs een versterking zijn.

De vraag die hier dikwijls voorbij komt is het waarom van de mindere toeschouwersaantallen bij de meeste clubs. Het voorbeeld Dewaest is een prima voorbeeld hiervan.
Een twintig jaar geleden was er af en toe eens ne moslim die bij een belangrijke goal in een zeer belangrijke wedstrijd (WK, champions league) neerdaalde tot de graszoden om zijn overste te bedanken voor de steun.
Tegenwoordig moet 3/4de van de ploeg, eender waar, ne hele paternoster opgebeden hebben of 85 verzen van de Koran opgezegd hebben voor een thuismatch tegen godbeterd Oostende of ze raken gene bal.
Dan heb je zo een Dewaest die, waarschijnlijk ingegeven door de manager, doet of hij supergelovig is en de heer eindelijk gevonden heeft. Botaka is er ook zo eentje, de zondag is de dag van de heer.
Deze jongens met hunne bullshit over geloven in de heer Jezus Christus vallen iedere zondag dat ze voetballen compleet door de mand.
In deze materie ben ik wel blij als er Japanners en gewone Belgen zoals Steppe, Janssens en de Smedt in de ploeg staan. Die doen allemaal niet mee bij diene ijle. Daarom zie ik Dewaest liever niet in het shirt van STVV.
De persoon waar ik mij op dat gebied het meeste in opjaag. Dat hij bij die club speelt geeft het natuurlijk wat extra.
De Dewaesten zijn tegenwoordig de figuren. Voor zulke figuren komen er geen twintig man meer naar het stadion. Er zijn er meer die afhaken door dat flauw gedoen.

De eerste politicus die alle vormen van geloof verbiedt op een voetbalveld krijgt mijn stem.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door enerkey »

Beeld je in: een ziekenhuis 11 patienten waarvan 10 stervenden, slechts één dokter. De 11de patiënt heeft een pijnlijke blaar en vraagt de dokter met hoogdringdheid ernaar te komen kijken.
Dat is een ongeveer het vergelijk van iemand die aan God vraagt dat hij er aub voor zorgt dat hij een goede wedstrijd speelt. :mrgreen:
En het ergste van al is dat zij erin geloven en ik niet. ;)
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Halenaar »

Orlando Sa zijn contract is ontbonden bij Standard.

Vind ik wel een interessante speler voor ons. Ervaring genoeg, en ik vond hem altijd 1 van de betere aanvallers bij Standard. Tevens ook een goede vriend van Tex, dus dat kan hem misschien ook overhalen.

In mijn ogen een goede vervanger voor Boli.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Henri is de man »

Halenaar schreef: 07 mei 2020, 14:24 Orlando Sa zijn contract is ontbonden bij Standard.

Vind ik wel een interessante speler voor ons. Ervaring genoeg, en ik vond hem altijd 1 van de betere aanvallers bij Standard. Tevens ook een goede vriend van Tex, dus dat kan hem misschien ook overhalen.

In mijn ogen een goede vervanger voor Boli.
Inderdaad. Snap wel alleen niet zo goed waarom het dit jaar is misgelopen - blessuregevoelig ?

Als je goed bij kas zit, kan je in deze periode echt wel zaakjes doen. Je kan een grote stap voorwaarts doen als club - als de financien goed zitten tenminste. Dat Durkin wordt gekocht (nu ook officieel https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/c ... ef-kanarie) laat toch wel vermoeden dat dat het geval is. Laat ons hopen dat men de kern op de juiste plaatsen weet te versterken.

We hebben al 1 voordeel : transfers pas eind augustus gaat deze keer niet noodzakelijk een probleem zijn :lollig:
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Yellow Feaver »

Mirallas zou gezien zijn in het Grand Café...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STVV-fan »

Yellow Feaver schreef: 07 mei 2020, 20:42 Mirallas zou gezien zijn in het Grand Café...
Zo kan ik ook namen droppen....


Dewaest, tja. Dat is een "vuil spelerke" dat ge mist.
Kwestie van zijne ijle: Steppe en Teix moeten er dat wel uit krijgen .

Sa: zou, in mijn ogen, een ideale vervanger zijn (ondanks leeftijd) van Boli.

Mirallas: omdat de naam hier gedropt is: ik heb een heel groot "Ishiaku" gevoel erbij.
Uitgerangeerd tot en met. Ander en beter.
Plaats reactie