Zomertransfers 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door panter »

Timme schreef: 19 mei 2020, 13:54 Blij dat we er vanaf zijn.
Het transferbedrag maakt me dan weer niet vrolijk.
Ik vraag mij af wat blijft er nog over en zeker op die plaats?
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STimVV »

Durkin: 1M +300K huur = 1,3M
Botaka: 600K
Wij betalen dus het dubbele voor Durkin dan Gent ons geeft voor Botaka.

En opnieuw een voetbalbelg die een zekerheid was in je kern van 18.
Net als Boli was ook Botaka een voetbalbelg. Op dat vlak was de kwaliteit al een probleem, en dat is nu nog wat groter. Er zal dus weer wat meer kwaliteit moeten bijkomen op vlak van (voetbal)belgen. En dat zijn de duurste.
Wolke, DeBruyn, Balongo en Mmaee wrijven zich ondertussen al in de handen.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Tompie »

Botaka is zo'n typische speler waar veel supporters zich aan ergeren, maar die anderzijds ook zeker zijn waarde heeft gevat voor dit STVV. De talloze keren waar hij een zee van ruimte voor zich had, maar besloot om terug te draaien en wat korte combinaties op te zetten, hebben menige STVV-supporter een zenuwinzinking bezorgd. Daardoor wordt nogal eens snel vergeten dat hij bijzonder balvast is, een prima techniek heeft en het spelletje wel degelijk 'ziet'.

Of hij het daarom bij AA Gent waar zal kunnen maken, is een ander paar mouwen. Hij werd hier omgeschoold tot rechtsachter maar dat is toch niet helemaal zijn ding. Ik beschouw hem voor Gent meer als een versterking in de breedte dan iemand die meteen basisspeler zal worden. Maar ik denk wel dat hij er minuten zal maken.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door enerkey »

Wat die transfersom betreft is het kwestie van logisch na te denken. Hij heeft begin vorig seizoen bijgetekend. Anders was hij nu transfervrij geweest.

Waarom zou je als speler bijtekenen voor 1 extra jaar als je -in zijn geval- toch zeker bent dat je ergens een serieus pak meer kunt verdienen. En dan nog eens als transfervrije speler, dus meer tekengeld.

Tenzij ze je je een opslag(je) aanbieden en akkoord zijn een geringe afkoopsom in je contract te zetten misschien...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STVV-fan »

Nu moet er zeker en vast iemand op de rechtsachter bijkomen.

Daar hadden we in principe al niemand en daar hebben we nu just nog Sankhon om te depaneren.

BTW liever een Botaka en De Bruyn die ze komen halen, dan een Santi of een Sankhon.

Ja, belgenregel en ja, liever kwalitatieve Belgen, maar dit is misschien ergens ook een kans voor (andere) jongeren om te grijpen. Of dit is miss een kans om talentvolle jongeren van andere clubs, die in hun ogen juist te kort komen om een plaats in de A kern in te nemen, naar hier te halen, omdat ze quasi zeker zijn van een plaats in de ken
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door AirMontella »

Blijkbaar waren er ook onderhandelingen met godbetert Eupen aan de gang om Botaka over te nemen. Dat zijn toch zaken die er op wijzen dat de sportieve staf niet echt overtuigd is van Botaka voor de toekomst.

Ook de geforceerde verhuis naar de nummer 10 positie rijmt volgens mij met dat verhaal. Naar mijn aanvoelen was dat een soort "laatste kans" voor de sportieve cel om te kijken of Botaka op een of andere manier in het sportieve plaatsje paste. Overtuigd waren ze alleszins niet, zie ook de vele wissels van Botaka de laatste matchen.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jan Bulder »

STVV-fan schreef: 19 mei 2020, 13:24
Jan Bulder schreef: 19 mei 2020, 13:13 Voor ingaande transfers was het 'nog veel te vroeg'. We doen wel lustig verder met het verkopen van onze meest waardevolle basispionnen.

600.000 euro. Ik heb er mijn vragen bij. Je betaalt meer dan 1 miljoen voor Durkin, die eigenlijk amper iets liet zien.

Op naar de top-6.
Botaka een heel waardevolle basispion?
Ik heb zeker regelmatig gevloekt bij aanvallende acties die mislukten omdat hij het vaak te moeilijk wilde doen. Misschien was hij als zuiver verdedigende back niet de allerbeste speler, maar het is nu ook niet zo dat hij er wekelijks stond te zwalpen. Daar stond tegenover dat je met hem op de back zowat altijd onder de druk kon uitvoetballen. Ik wil het wel eens zien, waar je elders een speler met die kwaliteiten uit de Belgische competitie voor 600.000 euro kan ophalen.

Wat betreft dat uitvoetballen, onder druk uitkomen, vond ik hem inderdaad een belangrijke, en dus door velen onderschatte, pion. Daarnaast is het iemand die ondertussen al wat ervaring op de teller heeft, de juiste attitude toont op en naast het veld. Iemand die een groep mee op sleeptouw kan nemen. Ik zie weinig andere (fitte) spelers in onze basis die dat kunnen zeggen. Dus ook wat dat betreft een verzwakking.

Ik mag hopen dat ze naar volgend seizoen toe werk maken van 2 à 3 ervaren spelers, die jongere talenten kunnen omringen en laten renderen. Al geef ik daar, gezien de voorbije transferperiodes, geen rotte euro meer voor. Met alleen de Lee's, Ito's, Durkins, Matsubara's van deze wereld, zal het niet lukken. En dan heb ik het niet over hun zuiver voetballende kwaliteiten, wel over een gebrek aan ervaring, maturiteit.

Bovendien, als er de komende weken nog een paar basisspelers zouden vertrekken. Dan verspelen de huidige eigenaars bij mij sowieso het allerlaatste greintje krediet waarover ze nog beschikken. We gaan beginnen aan het 3e seizoen. De ambities mogen dus stilaan ingevuld worden. Dat doe je niet door elk jaar meerdere basisspelers te verkopen, veel te veel kwantiteit en te weinig kwaliteit binnen te halen.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door pat@ »

Het verkopen van Botaka is gewoon de beste optie.
In een 4-4-2 is er toch geen plaats voor hem. Hij is geen meerwaarde op de back en in een ruit brengt hij aanvallend veel te weinig.
Hij kwam indertijd transfervrij over van Leeds (Charlton) , dus de 600 000 is pure winst.
Dat het te weinig is kunnen we niet ontkennen. Wie weet is dit nu de Corona-marktprijs of heeft HLN het gewoon mis.
De transfer van Durkin is natuurlijk een contract met lichting van de optie in pre coronatijden. Deze jongen gaat ons nog veel plezier brengen.
De andere transfers zullen waarschijnlijk ook minder gaan opbrengen/kosten.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STimVV »

op HBVL.be
"Door het vertrek van Botaka moet STVV op zoek naar een nieuwe aanvoerder. Dat kan iemand binnen de huidige groep zijn, of een nieuwe inkomende transfer. Voor zo’n inkomende transfer blijkt het nog veel te vroeg op Stayen, waar men momenteel druk in de weer is om sponsorcontracten op orde te krijgen, vooraleer toegehapt kan worden op de markt."

Gaan ze weer met dezelfde zever als vorig jaar afkomen?
Er is nu wel wat meer tijd, maar vroeg op de bal spelen en de concurrentie voor zijn zal er weer niet inzitten?
Dat werkt nochtans beter dan last minute nog je plan C of D moeten aanspreken en er dan nog te veel voor te betalen ook. (Ito, Lee, Lucas, etc)
2 spitsen, een nr10, een rechtsback, 1 of 2 centrale verdedigers. Dat zijn er 6. Niet meer, niet minder. Maar dit keer mag het er wel boenk op zijn als je de neerwaartse sportieve spiraal wil doorbreken.

Dat Botaka nu ging vertrekken was al zeker in de winter. Toen zei ik al dat je daar toen al op moest inspelen. Ook van Garcia-Tena zei ik dat.
Die wou toen, en wil nu, ook weg. De optie in zijn contract werd door STVV gelicht, maar hij aast al effe op een terugkeer naar Spanje of Italië. Ook Gent en Antwerp hadden in de winter interesse.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Elgromi »

STimVV schreef: 19 mei 2020, 17:03 op HBVL.be
"Door het vertrek van Botaka moet STVV op zoek naar een nieuwe aanvoerder. Dat kan iemand binnen de huidige groep zijn, of een nieuwe inkomende transfer. Voor zo’n inkomende transfer blijkt het nog veel te vroeg op Stayen, waar men momenteel druk in de weer is om sponsorcontracten op orde te krijgen, vooraleer toegehapt kan worden op de markt."

Gaan ze weer met dezelfde zever als vorig jaar afkomen?
Er is nu wel wat meer tijd, maar vroeg op de bal spelen en de concurrentie voor zijn zal er weer niet inzitten?
Dat werkt nochtans beter dan last minute nog je plan C of D moeten aanspreken en er dan nog te veel voor te betalen ook. (Ito, Lee, Lucas, etc)
2 spitsen, een nr10, een rechtsback, 1 of 2 centrale verdedigers. Dat zijn er 6. Niet meer, niet minder. Maar dit keer mag het er wel boenk op zijn als je de neerwaartse sportieve spiraal wil doorbreken.

Dat Botaka nu ging vertrekken was al zeker in de winter. Toen zei ik al dat je daar toen al op moest inspelen. Ook van Garcia-Tena zei ik dat.
Die wou toen, en wil nu, ook weg. De optie in zijn contract werd door STVV gelicht, maar hij aast al effe op een terugkeer naar Spanje of Italië. Ook Gent en Antwerp hadden in de winter interesse.
Op japanse twitter ziede hier en daar al dingen van sponsor contracten binnelope.
Botaka en Boli weg is jammer qua teamspirit denk ik ook wel maarja hopelijk halen ze paar goede meerwaardes. Hopelijk kan Suzuki in tweede seizoen zich helemaal doorzetten, ben wel fan maar mocht iet meer zijn. Zolang Colombatto hier rondloopt heb ik nog hoop.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door enerkey »

AirMontella schreef: 19 mei 2020, 15:46 Blijkbaar waren er ook onderhandelingen met godbetert Eupen aan de gang om Botaka over te nemen. Dat zijn toch zaken die er op wijzen dat de sportieve staf niet echt overtuigd is van Botaka voor de toekomst.
Of dat er een afkoopsom in zijn contract stond.... en bvb ook Zepperen zich had kunnen aanbieden als ze bereid waren om 600 000 euro op tafel te leggen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jacques »

Dat van die sponsorcontracten slaat toch nergens op? Dat is hetzelfde als zeggen: we kunnen nog geen transfers doen, want de lijnen moeten nog gekalkt worden. Er is een commerciële cel en een sportieve cel en beiden horen tegelijk te functioneren op hun domein.

Over Botaka: veel op gevloekt, maar laatste 2 seizoen ook gewaardeerd. Geen topspeler, past niet in de 4-4-2 die men voor ogen heeft (?), maar had altijd zijn plek in de kern en ik denk ook een belangrijke rol binnen de kleedkamer. Qua leidersfiguren schieten er niet veel meer over buiten Teixeira, Steppe en (twijfelgeval) Pol.

Dat gezegd zijnde, ben ik terughoudend voor de zomer. We moeten eerst nog onze coach bevestigen... heb de indruk dat Tateishi en Pinto veel te traag (re)ageren en wat ze de voorbije twee periodes hebben bijgehaald, is niet om over naar huis te schrijven. Aan inkomende zijde moeten ze nog altijd overtuigen.
Overdrijven is een kunst
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door fruitboerke »

Ik begrijp echt niet wat een ploeg als Gent in Botaka ziet.Soit , voor mezelf en vele anderen kan het mij geen bal schelen dat hij weg is . Integendeel zelfs. Daaaag Botaka . :end:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Yellow Feaver »

Mag ik uit de interesse van Eupen opmaken dat hij weg moest? Waarom zou iemand die bij STVV speelt en notabene aanvoerder is er voor kiezen om naar Eupen te gaan. In de sportieve situatie lijkt me een transfersom van 1 miljoen EUR correct, mogen we de lagere transfersom wijten aan de Coronacrisis of speelt er iets anders? Qua uitgaande transfers haalden we toch het laatste jaar meer rendement dan dit?

Sportief gezien: 1 rechtsback, 1 aanvallende middenvelder, 1 centrale middenvelder en 2 aanvallers nodig om de ambities kracht bij te zetten.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door enerkey »

Ik val in herhaling, maar ik vermoed een afkoopclausule in zijn contract. Anders had hij nooit in Aug 19 zijn lopende contract tot Jun 2020, verlengd tot 2021. Dan was hij nu gratis weggeweest.
Plaats reactie