Zomertransfers 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Halenaar »

Ik begrijp wel waar die lage transfersom vandaan komt, ook al fronste ik gisteren ook even bij mijn wenkbrauwen.

Dat hij zijn laatste contractjaar in gaat is al een goed argument, maar volgens de voetbalwereld gaat de Corona crisis ook een serieuze impact hebben op de transferprijzen. Voor Corona zou de huidige transferprijs te laag zijn, maar nu en na deze crisis? Daar heeft iedereen het raden naar. In dat opzicht heb ik wel vertrouwen in de huidige beleidsmakers, ze hebben in het verleden al bewezen dat ze spelers doorverkopen aan een (te) stevige prijs.

Over de speler Botaka: een groter verlies dan sommigen denken hier. Bij zijn invalbeurten dit seizoen zag je dat hij meteen extra kwaliteit bracht in de ploeg, en zijn vervangers deden het allemaal slechter dan hem. Werk aan de winkel op dat vlak dus.
enerkey schreef: 20 mei 2020, 11:45 Ik val in herhaling, maar ik vermoed een afkoopclausule in zijn contract. Anders had hij nooit in Aug 19 zijn lopende contract tot Jun 2020, verlengd tot 2021. Dan was hij nu gratis weggeweest.
Anderzijds had Zulte Waregem, een financieel gezonde club, ook interesse in Botaka afgelopen winter. Maar toen mocht hij niet gaan van het bestuur. Als er een afkoopclausule was geweest zou Zulte Waregem hem toen toch overgenomen hebben, dus ik denk niet dat dit in zijn contract stond.
champagne
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 aug 2015, 14:02

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door champagne »

ZW staat nou niet direct bekend dat het grote bedragen uitgeeft aan transfers. Wees maar zeker dat als Gent 600.000 euro biedt dat dit bij ZW minder dan de helft is!
enerkey
Berichten: 2094
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door enerkey »

Halenaar schreef: 20 mei 2020, 12:45 Ik begrijp wel waar die lage transfersom vandaan komt, ook al fronste ik gisteren ook even bij mijn wenkbrauwen.

Dat hij zijn laatste contractjaar in gaat is al een goed argument, maar volgens de voetbalwereld gaat de Corona crisis ook een serieuze impact hebben op de transferprijzen. Voor Corona zou de huidige transferprijs te laag zijn, maar nu en na deze crisis? Daar heeft iedereen het raden naar. In dat opzicht heb ik wel vertrouwen in de huidige beleidsmakers, ze hebben in het verleden al bewezen dat ze spelers doorverkopen aan een (te) stevige prijs.

Over de speler Botaka: een groter verlies dan sommigen denken hier. Bij zijn invalbeurten dit seizoen zag je dat hij meteen extra kwaliteit bracht in de ploeg, en zijn vervangers deden het allemaal slechter dan hem. Werk aan de winkel op dat vlak dus.
enerkey schreef: 20 mei 2020, 11:45 Ik val in herhaling, maar ik vermoed een afkoopclausule in zijn contract. Anders had hij nooit in Aug 19 zijn lopende contract tot Jun 2020, verlengd tot 2021. Dan was hij nu gratis weggeweest.
Anderzijds had Zulte Waregem, een financieel gezonde club, ook interesse in Botaka afgelopen winter. Maar toen mocht hij niet gaan van het bestuur. Als er een afkoopclausule was geweest zou Zulte Waregem hem toen toch overgenomen hebben, dus ik denk niet dat dit in zijn contract stond.
Zou dan weer raar zijn van STVV om die clausule dan al te laten gelden als ze er al zou zijn natuurlijk. Dan konden ze op hun beurt het contract beter niet verlengen, want bij verkoop in de winterstop konden ze dan meer krijgen bij zijn huidige contract (zoals bij Boli).

Ben er ook mee akkoord dat hij een groter gemis gaat zijn dan gedacht. Die man kon ronduit geniale dingen doen. Hij is in de JPL de speler met het meeste succesvolle dribbels, zowel in aantal als in succesratio. En dan nog een goed aantal doelpunten, assisten en keypasses. Maar als hij dan pakweg in 1/4 van de gevallen een non-match speelde viel dat grote verschil natuurlijk heel hard op. En werd er dan al dan niet terecht veel over geklaagd of op afgegeven. Maar zolang we op kuntgras spelen zijn dat echt wel de spelers die we nodig hebben. Bij gewoon gras kunnen we de types Peter Voets terug overwegen om wat meer te bikkelen en naar analogie van het STVV dna te spelen.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Brusselmans schreef: 08 feb 2020, 13:54 De "op weg naar wat we nodig hebben voor PO1" topic :D
Grapjas :mrgreen:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
STVV-fan
Berichten: 6007
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STVV-fan »

Ondertussen tekent Jarne Steuckers een contract bij de A-kern.

Blijkbaar een rasechte Truienaar die de jeugdreeksen heeft doorlopen.

Op naar een volgende Rob Schoofs?

De Japanners mogen die transfers op posities die hier al zijn uiteengezet en waar ik mij achter schaar, niet te lang laten aanslepen, gewoon om niet de perceptie tegen te krijgen.

Want hoe hard ze ook achter de schermen werken (en je ziet niet altijd alles omdat men "op zijn Japans" communiceert) , als ze de perceptie tegen hebben, dan kunnen ze niets goed meer doen.
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door panter »

Dat een ploeg als Eupen zo goed als rond was met Botaka zegt toch veel over de financiële slagkracht van de club!!
Als je hem nu graag zag spelen of niet hij kon wel meerdere posities spelen wat voor stvv toch belangrijk is ( was).
En vooral de zever hij past niet in een 4 4 2 systeem het zou maar heel erg zijn als je maar 1 systeem aankunt!
Ik vraag mij af wat gaat er overblijven !!!!!!!!!
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Henri is de man »

Het stond in de sterren geschreven dat Botaka ging vertrekken. Ondanks het vele ( wat mij btreft onterechte) gemekker op de tribunes was Botaka een van de belangrijkste spelers in dit STVV. Dat zag je vooral als hij er niet bij was.

Anderzijds wat me stoort aan deze transfer:
- de vroege timing. Waarom al half mei ? We hadden Gent toch nog wat kunnen laten zweten tot juli ? Ook om de prijs nog wat op te drijven
- de transfersom die toch heel laag is. Invloed van corona is een flauw excuus want je had toch nog tijd genoeg om te verkopen? Mogelijk wel clausule in het contract - die 600.000 is dan bijzonder zwak onderhandeld van STVV bij de contractverlenging
- weer een goede voetbalbelg minder. Dat gaat toch stilaan een probleem worden. Gaan de jonge gasten voldoende stappen hebben gezet? Dat lijkt me sterk
- het is weeral Gent ...
- met Botaka en De Petter ben 2 kapiteins kwijt
- het zal niet de laatste zijn die vertrekt
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STimVV »

STVV-fan schreef: 20 mei 2020, 20:15 Ondertussen tekent Jarne Steuckers een contract bij de A-kern.

Blijkbaar een rasechte Truienaar die de jeugdreeksen heeft doorlopen.

Op naar een volgende Rob Schoofs?
Hopelijk, maar dit antwoord maakt me toch wat bang. Als Alexandre zn voorbeeld is. Aiaiaiiii... :lol:

"Ik speel het liefst als aanvallende middenvelder, maar ik kan ook als flankspeler uit de voeten. Technisch en mentaal zit het goed, mijn grootste werkpunt is mijn lichaamsbouw”, merkt Jarne op. “Ik ben een speler die altijd zijn best doet voor de ploeg. Wie mijn voorbeeld bij STVV is? De speelstijl van Alexandre De Bruyn spreekt mij wel aan.”
Amzu
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Amzu »

Ik vind het altijd fijn om te lezen dat er een jeugdproduct een contract kan tekenen voor de A-kern. Alleen, wanneer was dat nog eens een spits ? Wie was de laatste ? Van Houdt ?
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door BoemBoem »

Amzu schreef: 21 mei 2020, 18:56 Ik vind het altijd fijn om te lezen dat er een jeugdproduct een contract kan tekenen voor de A-kern. Alleen, wanneer was dat nog eens een spits ? Wie was de laatste ? Van Houdt ?
Balongo?

Buiten die paar maand dat die weg is geweest..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Elgromi »

BoemBoem schreef: 21 mei 2020, 19:18
Amzu schreef: 21 mei 2020, 18:56 Ik vind het altijd fijn om te lezen dat er een jeugdproduct een contract kan tekenen voor de A-kern. Alleen, wanneer was dat nog eens een spits ? Wie was de laatste ? Van Houdt ?
Balongo?

Buiten die paar maand dat die weg is geweest..
Zelfs een jongen vanuit de buurt, Tongeren
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jacques »

De betreurde Mo Nitcheu?
Denk dat er over het algemeen redelijk wat jongeren een kans krijgen bij de A-kern, maar helaas breken er weinigen door en zitten de meesten na enkele jaren in 1ste of 2de amateur.
Overdrijven is een kunst
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Elgromi »

Jacques schreef: 22 mei 2020, 11:26 De betreurde Mo Nitcheu?
Denk dat er over het algemeen redelijk wat jongeren een kans krijgen bij de A-kern, maar helaas breken er weinigen door en zitten de meesten na enkele jaren in 1ste of 2de amateur.
Jammer wel want dit jaar had hem in begin wss zen kansen sporadisch ook gehad gelijk Balango omdat kern nog niet inorde was. Was wel een tank qua fysiek op zen leeftijd.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door voetballiefhebber »

Jongeren die doorbreken, het is een zeldzaamheid. De stap van de Beloften naar de A-kern is vaak erg groot. We zagen het aan de jonge gasten die noodgedwongen in het begin van dit seizoen voor de leeuwen werden gegooid. Constant presteren is daarin nog moeilijker.
Echt doorgebroken bij STVV. De laatste 10 à 15 jaar kan ik me enkel Mignolet en Schoofs herinneren. Jongens die er na enkele jaren nog stonden, bedoel ik dan.

Ik hoop dat ze nu een goede doorlichting van de kern aan het maken zijn. Om de markt op te trekken zou ik kijken naar spelers die straks eind contract zijn. Je kunt daar altijd wel hier en daar een speler vinden die in het profiel passen. Er zijn er hier die mij niet gaan geloven, maar Botaka vervangen wordt een zware dobber. Als hij er niet was, merkte je het ook al snel. Als hij dan op de bank moest starten, zag je ook vaak een verschil.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STimVV »

voetballiefhebber schreef: 22 mei 2020, 17:38 Jongeren die doorbreken, het is een zeldzaamheid. De stap van de Beloften naar de A-kern is vaak erg groot. We zagen het aan de jonge gasten die noodgedwongen in het begin van dit seizoen voor de leeuwen werden gegooid. Constant presteren is daarin nog moeilijker.
Echt doorgebroken bij STVV. De laatste 10 à 15 jaar kan ik me enkel Mignolet en Schoofs herinneren. Jongens die er na enkele jaren nog stonden, bedoel ik dan.
Bij andere clubs breken er ook niet zo geweldig veel eigen jongeren door. Daarin zijn we dus niet alleen. Het is wel zonde dat er STVV-jeugd doorbreekt bij andere ploegen ipv bij STVV zelf...
Alessio Castro-Montes: vertrok hier en werd meteen basisspeler bij Eupen. Een jaar later is hij 1 van de beste belgische rechtsbacks in Belgie.
Maxime Busi: identiek verhaal. Vertrok hier en werd meteen basisspeler bij Charleroi. Stond afgelopen seizoen al in de belangstelling van ploegen uit Serie A.
En dat zijn dan nog 2 rechtsbacks. Een positie waar we al jaren problemen hebben.
Zhegrova is een ander verhaal, maar die zat hier ook bij de jeugd en brak door bij Genk. Als je het zo bekijkt doet de stvv-jeugd het de laatste 2 jaar nog ni zo slecht... op een ander.

Botaka zullen we enkel missen als zijn vervanger niet beter is dan hem.
We zullen hem dus missen.
Plaats reactie