Zomertransfers 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STVV-fan »

Tomi was wél een transfer van de Japanners, hoewel ze pas in de zomer van dat jaar voor de volle 100% overnamen. (want denk je echt dat Roland in de Japanse tweede klasse zou scouten?)

Caufriez is alles behalve een secure verdediger.
Ik vind hem niet zo schitterend, vooral vanboven in het hoofd vind ik hem niet zo schitterend.

Hoe oud is die gast? 22-23 jaar?
Die heeft ook just chance dat hij jong en Belgisch is, want anders was het juist een verdediger van duizend in een dozijn.

Nu is zijn waarde iets hoger, gewoon vanwege het simpele feit dat hij die 2 specifieke kenmerken heeft
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door lindoke »

vdl schreef: 25 mei 2020, 18:48
lindoke schreef: 25 mei 2020, 15:26 Maximiliano Caufriez mag weg bij Beveren. Moeskroen zou hem willen. Van wat ik hem zien spelen heb vind ik het een heel secure verdediger. Zou van mij gerust een shirt van de kanaries mogen aandoen.
Is inderdaad een degelijke speler, kent de competitie, kan rechtsback en centrale verdediger spelen, maar wat moet die nog kosten want is nog vrij jong.
Volgens transfermarkt €550.000 al is dat relatief natuurlijk. Ik ben er wel van overtuigd als ze een miljoen op tafel kletsen zoals ze met Durkin gedaan hebben, Beveren hem met een strik komt afzetten. Zeker in deze corona tijden. Soit, het gaan toch dat type spelers zijn dat ze - om aan degelijke voetbalbelgen te komen - gaan moeten halen. En zeg nu eerlijk, als Moeskroen hem zou kunnen halen.....
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door AirMontella »

Een van mijn beste kameraden is Beveren-supporter, dus ik heb wel wat vaker een wedstrijd van Beveren gevolgd. Cauffriez en secuur in 1 zin vind ik nu ook wel echt niet kloppen. Verdedigt vaak als een kieken zonder kop. Als je een echt goeie verdediger wilt halen bij Beveren, moet je altijd voor Vukotic gaan.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STimVV »

Vukotic is inderdaad een stuk beter.
Het aantal belgen is niet het probleem. De kwaliteit van die belgen is het probleem. Dat los je dus niet op met Cauffriez.
Als je Mmaee hebt heeft het geen zin om Cauffriez te gaan halen om langs hem op de bank (en hopelijk tribune) te zetten.

Door het stilleggen van de competitie heeft Bushiri niet veel matchen kunnen spelen voor ons. Een extra reden om hem nog een jaartje te huren, hopelijk nu mét aankoopoptie.

Ik denk dat Teix+Rocky een sterke combinatie zou zijn. En Teix is de perfecte gids in Rocky zijn ontwikkeling.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Halenaar »

Ik zou niet veel beroep meer doen op Texeira, als je zijn afgelopen interview las in HBVL. Afgelopen blessure blijft delicaat, kan zich niet voluit meer geven op training, ...

Misschien toch eens kijken voor een echte sterkhouder achterin. Bushiri mogen ze voor mij een contract geven, daar zit potentieel in.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door pat@ »

Halenaar schreef: 26 mei 2020, 00:31 Ik zou niet veel beroep meer doen op Texeira, als je zijn afgelopen interview las in HBVL. Afgelopen blessure blijft delicaat, kan zich niet voluit meer geven op training, ...

Misschien toch eens kijken voor een echte sterkhouder achterin. Bushiri mogen ze voor mij een contract geven, daar zit potentieel in.
Stijn Wuytens (30) zijn contract wordt niet verlengd bij AZ. Zo iemand zou een toptransfer zijn voor STVV. Het enigste probleem is om zo iemand te overhalen om op kunstgras te komen voetballen. Daar ligt volgens mij het grote probleem om de juiste transfers, Belgische subtoppers, te maken.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jacques »

Tenzij Norwich hem echt kwijt wil, ga je Bushiri wel nooit voor 1 miljoen kunnen losweken. Dat hoeft geen onoverkomelijk probleem te zijn, we hebben al meer geld uitgegeven aan mindere goden, maar een goedkope transfer zal het zeker niet zijn.
Ik zie Teixeira nog maximum 1 seizoen meegaan mits regelmatig rust, misschien 2 als het voornamelijk in een rol als mentor is, maar dan zal het wel helemaal op zijn. Als Teixeira zijn toekomst met vrouw en kind in België ziet, kan dat een waardevol iemand zijn om als club in te investeren en ook na zijn spelerscarrière aan boord te houden.
Overdrijven is een kunst
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door pat@ »

vdl schreef: 25 mei 2020, 18:45
Yellow Feaver schreef: 24 mei 2020, 12:57
vdl schreef: 24 mei 2020, 11:11
Kamada, Tomiyashu, Sankon, Pol García,...
Tomiyashu was er al voor de Japanners kwamen, Kamada was een huurling,Garcia is niet slecht maar geen leider en zeer blessuregevoellig.
Ja enkel Sankhon vindt ik een echte aanwinst en die heeft zelfs nog niet op zijn beste positie mogen spelen.
Dus 1 goeie en 2 redelijke transfers want we zullen Collombato daar ook nog bijrekenen.
Dat is toch een zeer magere balans op twee seizoenen. Leg daarnaast eens de geflipte transfers, dan is de lijst veel langer.
CP15: 100% floptransfer
Lee: nog niet zeker dat het een floptransfer is.
Suzuki: nog geen toptransfer, allerminst een floptransfer
Konaté: heeft niet ontgoocheld in de weinige minuten.
Johnny Lucas: floptransfer omdat hij 2 miljoen moest kosten en geen minuut gespeeld heeft. Zelf kan ik niet zeggen of dat daadwerkelijk zo is, iets wat je van CP15 op een kwartier wel zag.
Ito: floptransfer, al is het hier ook nog afwachten of het effectief zo zal zijn.
Durkin: prima transfer.
Matsubara: veel te vroeg om iets te zeggen.
De Smedt: meerwaarde in de breedte.
Schmidt: prima duo samen met Steppe.

Het lijstje met floptransfers valt nog aardig mee als ik het zo bekijk. Al is iedere flop er eentje teveel.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Halenaar »

pat@ schreef: 26 mei 2020, 09:45
Halenaar schreef: 26 mei 2020, 00:31 Ik zou niet veel beroep meer doen op Texeira, als je zijn afgelopen interview las in HBVL. Afgelopen blessure blijft delicaat, kan zich niet voluit meer geven op training, ...

Misschien toch eens kijken voor een echte sterkhouder achterin. Bushiri mogen ze voor mij een contract geven, daar zit potentieel in.
Stijn Wuytens (30) zijn contract wordt niet verlengd bij AZ. Zo iemand zou een toptransfer zijn voor STVV. Het enigste probleem is om zo iemand te overhalen om op kunstgras te komen voetballen. Daar ligt volgens mij het grote probleem om de juiste transfers, Belgische subtoppers, te maken.
Zeer goede verdediger inderdaad, maar zeer blessuregevoelig. Geen goede match met ons kunstgras.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Halenaar »

Jacques schreef: 26 mei 2020, 09:48 Tenzij Norwich hem echt kwijt wil, ga je Bushiri wel nooit voor 1 miljoen kunnen losweken. Dat hoeft geen onoverkomelijk probleem te zijn, we hebben al meer geld uitgegeven aan mindere goden, maar een goedkope transfer zal het zeker niet zijn.
Ik zie Teixeira nog maximum 1 seizoen meegaan mits regelmatig rust, misschien 2 als het voornamelijk in een rol als mentor is, maar dan zal het wel helemaal op zijn. Als Teixeira zijn toekomst met vrouw en kind in België ziet, kan dat een waardevol iemand zijn om als club in te investeren en ook na zijn spelerscarrière aan boord te houden.
Gaat na zijn carrière sowieso terug naar zijn thuisland, heeft hij zelf verkondigd in het interview.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jacques »

Bon, dan mag hij gaan scouten en de nieuwe Cristiano Ronaldo naar Staaien loodsen. Hij heeft nog met "de oude" gespeeld, dus weet wat "de nieuwe" zo ongeveer moet kunnen. :)
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door lindoke »

pat@ schreef: 26 mei 2020, 09:45
Halenaar schreef: 26 mei 2020, 00:31 Ik zou niet veel beroep meer doen op Texeira, als je zijn afgelopen interview las in HBVL. Afgelopen blessure blijft delicaat, kan zich niet voluit meer geven op training, ...

Misschien toch eens kijken voor een echte sterkhouder achterin. Bushiri mogen ze voor mij een contract geven, daar zit potentieel in.
Stijn Wuytens (30) zijn contract wordt niet verlengd bij AZ. Zo iemand zou een toptransfer zijn voor STVV. Het enigste probleem is om zo iemand te overhalen om op kunstgras te komen voetballen. Daar ligt volgens mij het grote probleem om de juiste transfers, Belgische subtoppers, te maken.
Het kunstgras maakt STVV inderdaad een pak minder aantrekkelijk. We zullen het nooit weten maar het is aan te nemen dat sommige transfers spijtig genoeg afspringen op dat kunstgras. Dit maakt het natuurlijk een pak moeilijker om een degelijke kern samen te stellen als x % al afhaakt door het kunstgras. Dit zou in de toekomst wel eens één van de redenen kunnen zijn voor de Japanners om er de brui aan geven.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STVV-fan »

lindoke schreef: 26 mei 2020, 12:25
pat@ schreef: 26 mei 2020, 09:45
Halenaar schreef: 26 mei 2020, 00:31 Ik zou niet veel beroep meer doen op Texeira, als je zijn afgelopen interview las in HBVL. Afgelopen blessure blijft delicaat, kan zich niet voluit meer geven op training, ...

Misschien toch eens kijken voor een echte sterkhouder achterin. Bushiri mogen ze voor mij een contract geven, daar zit potentieel in.
Stijn Wuytens (30) zijn contract wordt niet verlengd bij AZ. Zo iemand zou een toptransfer zijn voor STVV. Het enigste probleem is om zo iemand te overhalen om op kunstgras te komen voetballen. Daar ligt volgens mij het grote probleem om de juiste transfers, Belgische subtoppers, te maken.
Het kunstgras maakt STVV inderdaad een pak minder aantrekkelijk. We zullen het nooit weten maar het is aan te nemen dat sommige transfers spijtig genoeg afspringen op dat kunstgras. Dit maakt het natuurlijk een pak moeilijker om een degelijke kern samen te stellen als x % al afhaakt door het kunstgras. Dit zou in de toekomst wel eens één van de redenen kunnen zijn voor de Japanners om er de brui aan geven.
Als de Japanners er de brui aan geven, dan zal het zijn omdat DMM interesse verliest, wat weer het gevolg kan zijn van het feit dat STVV commercieel minder interessant wordt, wat weer het gevolg kan zijn van het feit dat men bij STVV niet genoeg aantrekkelijke Japanners of Aziaten heeft, of de progressie niet snel genoeg gaat.

De Japanners hebben, blijkbaar, geen moeite met het naar hier halen van Japanners, ondanks ons kunstgras.

Wat ik straf vind aan die hele "demonisering" van het kunstgras is het feit dat veel van die discussie, naar mijn mening, draait om het gevoel: "Jamaar meneer, ik speel wel gewoon liever op natuurgras he!".

Die hele "het is slecht voor uw spieren" zou een geloofwaardig argument kunnen zijn, ware het niet dat 1, ge uw kinderen (wiens spieren nog in aangroei zijn) erop laat spelen, 2, er studies zijn die aantonen dat je niet perse meer blessures oploopt met een aantoonbare link naar het kunstgras en 3, een speler (Boli) die als zeer blessuregevoelig wordt omschreven, er toch 2 seizoenen lang quasi blessurevrij op heeft kunnen voetballen (met een aangepast trainingsschema weliswaar om bepaalde spier(/groepen) te versterken).

Ik geloof volledig dat het voor spelers die altijd natuurgras gewoon zijn, even wennen is aan kunstgras.
Ik snap eveneens dat de plotse verandering van ondergrond een weerstand bij uw spieren oproept omdat ze het niet gewoon zijn.
Dit is echter makkelijk op te lossen met gewenning aan de ondergrond, gekoppeld aan een schema van de fysio om bepaalde spieren die meer of minder belast worden, te versterken.

Over de naam Wuytens.
Zulke spelers zijn buitenkansen, kunnen op die leeftijd nog makkelijk mee in een competitie als de onze, kunnen de anderen met hun ervaring en mentaliteit mee op sleeptouw nemen en kunnen bepaalde supporters wel even sussen
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door enerkey »

Ik denk dat jullie het niveau van Wuytens schromelijk onderschatten. Die is nog maar begin 30. De reden dat hij niet bijtekend is omdat hij zich sportief en of financieel wil verbeteren. Dat kan geen van beide bij STVV.
En voor het enthousiamse dient hij al helemaal niet naar hier te komen :mrgreen: Als hij het op 29 juli 2010 al niet wou, dan anno 2020 als zeker niet.
https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/w ... t-voor-psv
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door voetballiefhebber »

Een speler die bij STVV zou kunnen passen is volgens mij Dino Arslanagic. Had nu moeite met de concurrentie en is eind contract.
Lijkt me toch een heel stuk beter dan die Caufriez die wordt genoemd.

https://www.transfermarkt.nl/dino-arsla ... ler/110660
Plaats reactie