Zomertransfers 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door vdl »

voetballiefhebber schreef: 26 mei 2020, 22:16 Een speler die bij STVV zou kunnen passen is volgens mij Dino Arslanagic. Had nu moeite met de concurrentie en is eind contract.
Lijkt me toch een heel stuk beter dan die Caufriez die wordt genoemd.

https://www.transfermarkt.nl/dino-arsla ... ler/110660
Is ook een stuk ouder en meer ervaren, denk toch dat veel mensen zich miskijken op Caufriez, maar ja veel vonden Mmae ook slecht spelen.
Heb de indruk dat veel mensen liever buitenlandse spelers aant werk zien van een twijfelachtig niveau dan, spelers van hier.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jacques »

Arslanagic is toch geen buitenlander? Is een jeugdproduct van Standard, altijd in de Belgische jeugdselecties gezeten. Ik snap dit argument niet (idem voor het omgekeerde argument dat stvv-fan te pas en te onpas bovenhaalt). Arslanagic lag aanvankelijk bij Standard trouwens aan de basis van redelijk wat tegendoelpunten, waardoor hij moest vertrekken. Hij is pas bij Moeskroen tot volle wasdom gekomen. Ik zou hem een goede toevoeging voor de kern vinden en, als je op zoek bent naar een sterkhouder achterin, eerder naar hem kijken dan naar Caufriez die me nooit is opgevallen (wat deze laatste niet automatisch afschrijft n.b.).

Wat Mmaee betreft zie ik vooral veel te veel nonchalance en veel te weinig felheid in zijn spel om het als centrale verdediger ver te schoppen in België. In matchen waarin hij die felheid wel heeft, blijft hij overeind, maar dan zie je hem in matchen zoals thuis tegen Brugge niet springen (eerder zijn hoofd intrekken) bij het doelpunt van Balanta of op Z-W met een slap janettenbeentje een schot van Govea "proberen" afblokken (zie links). Het is dat soort fases waardoor ik hem min of meer heb afgeschreven als basisspeler als je ambities hebt in de Pro League. Ik had thans hoge verwachtingen toen ze hem als belofte-international bij MVV wegplukten. Het contrast met iemand als Teixeira is dag en nacht. Je ziet het ook in de statistieken (tegendoelpunten) van vorig seizoen, enkel Eupen, Cercle, W-B en Oostende deden nog slechter. We (niet enkel Mmaee) hebben verdedigd als een stel watjes. Zo raak je nooit in de top 6, ook niet in de (volgend seizoen) top 8.
https://www.proximus-sports.be/nl/voetb ... 44-balanta
https://www.proximus-sports.be/nl/voetb ... v-49-govea
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STimVV »

Arslanagic heeft het profiel waar we naar op zoek moeten. Zijnde: belg met ervaring, die een serieuze meerwaarde is tov Mmaee en Wolke.
Hopelijk beseffen de Japanners dat we dergelijke spelers moeten hebben om aan 6 volwaardige (voetbal)belgen te komen.
Als je opnieuw gaat moeten rekenen op Mmaee, Wolke, DeBruyn, Balongo, etc zal dat geen goed doen aan de marktwaarde van de Japanse en andere buitenlandse spelers die ze met winst hopen te verkopen.
Tomi zou vandaag veel minder geld opbrengen dan een jaar geleden omdat we een prutseizoen achter de rug hebben waarin hij veel slechter omringd zou zijn geweest dan in zijn jaar.

Dario Van den Buijs zou trouwens, tesamen met Rocky Bushiri, ook in dat plaatje passen. Al ben ik iets minder op de hoogte van zijn al-dan-niet-meerwaarde.
https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... les-almelo
Laatst gewijzigd door STimVV op 27 mei 2020, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Elgromi »

Jacques schreef: 27 mei 2020, 10:28 Arslanagic is toch geen buitenlander? Is een jeugdproduct van Standard, altijd in de Belgische jeugdselecties gezeten. Ik snap dit argument niet (idem voor het omgekeerde argument dat stvv-fan te pas en te onpas bovenhaalt). Arslanagic lag aanvankelijk bij Standard trouwens aan de basis van redelijk wat tegendoelpunten, waardoor hij moest vertrekken. Hij is pas bij Moeskroen tot volle wasdom gekomen. Ik zou hem een goede toevoeging voor de kern vinden en, als je op zoek bent naar een sterkhouder achterin, eerder naar hem kijken dan naar Caufriez die me nooit is opgevallen (wat deze laatste niet automatisch afschrijft n.b.).

Wat Mmaee betreft zie ik vooral veel te veel nonchalance en veel te weinig felheid in zijn spel om het als centrale verdediger ver te schoppen in België. In matchen waarin hij die felheid wel heeft, blijft hij overeind, maar dan zie je hem in matchen zoals thuis tegen Brugge niet springen (eerder zijn hoofd intrekken) bij het doelpunt van Balanta of op Z-W met een slap janettenbeentje een schot van Govea "proberen" afblokken (zie links). Het is dat soort fases waardoor ik hem min of meer heb afgeschreven als basisspeler als je ambities hebt in de Pro League. Ik had thans hoge verwachtingen toen ze hem als belofte-international bij MVV wegplukten. Het contrast met iemand als Teixeira is dag en nacht. Je ziet het ook in de statistieken (tegendoelpunten) van vorig seizoen, enkel Eupen, Cercle, W-B en Oostende deden nog slechter. We (niet enkel Mmaee) hebben verdedigd als een stel watjes. Zo raak je nooit in de top 6, ook niet in de (volgend seizoen) top 8.
https://www.proximus-sports.be/nl/voetb ... 44-balanta
https://www.proximus-sports.be/nl/voetb ... v-49-govea
Als ik mij dit goed herinner in interview van na de match tegen brugge ging het over miscommunicatie tussen schmidt en mmaee, daarom liet mmaae de bal.
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door wiekes »

Wuytens afhaken door het kunstgras denk het niet heeft niet anders gedaan hoeveel ploegen spelen in nederland niet op kunstgras de helft denk ik.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jones »

Arslanagic zou top zijn maar die gaat nooit willen komen tenzij je je kern misschien aanzienlijk versterkt en blijk geeft van ambitie. Ik zie die eerder naar Anderlecht of Charleroi trekken.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STVV-fan »

vdl schreef: 27 mei 2020, 10:07
voetballiefhebber schreef: 26 mei 2020, 22:16 Een speler die bij STVV zou kunnen passen is volgens mij Dino Arslanagic. Had nu moeite met de concurrentie en is eind contract.
Lijkt me toch een heel stuk beter dan die Caufriez die wordt genoemd.

https://www.transfermarkt.nl/dino-arsla ... ler/110660
Is ook een stuk ouder en meer ervaren, denk toch dat veel mensen zich miskijken op Caufriez, maar ja veel vonden Mmae ook slecht spelen.
Heb de indruk dat veel mensen liever buitenlandse spelers aant werk zien van een twijfelachtig niveau dan, spelers van hier.
Ik heb inderdaad veel liever bijv een beloftevolle Japanse speler, dan een Caufriez of Maaee.

Dat is een visie die niet populair is, want wie verkiest de jonge Belg nu niet boven de ongekende Japanner?

Caufriez zit in het hoofd niet 100% en vaak gaat het licht volledig uit bij die jong.
Dat zou nog goed te praten zijn, mocht hij gelijk Wolke een omgeschoolde verdediger zijn die nog moet wennen aan de positie, maar dat is die niet, die is CV van opleiding.

Maee hetzelfde. Voorlopig weinig concentratie, doorzettingsvermogen en grinta om ooit iets te kunnen betekenen op langere termijn op hoger niveau.
Nuttig als 13de man en dan nog als je er iemand als Teix langzet om hem in het gareel te houden.

Dan heb ik liever een nobele onbekende uit de Japanse tweede klasse die we 2 seizoenen later voor 9 miljoen kunnen verpatsen ja.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door vdl »

STVV-fan schreef: 27 mei 2020, 18:46
vdl schreef: 27 mei 2020, 10:07
voetballiefhebber schreef: 26 mei 2020, 22:16 Een speler die bij STVV zou kunnen passen is volgens mij Dino Arslanagic. Had nu moeite met de concurrentie en is eind contract.
Lijkt me toch een heel stuk beter dan die Caufriez die wordt genoemd.

https://www.transfermarkt.nl/dino-arsla ... ler/110660
Is ook een stuk ouder en meer ervaren, denk toch dat veel mensen zich miskijken op Caufriez, maar ja veel vonden Mmae ook slecht spelen.
Heb de indruk dat veel mensen liever buitenlandse spelers aant werk zien van een twijfelachtig niveau dan, spelers van hier.
Ik heb inderdaad veel liever bijv een beloftevolle Japanse speler, dan een Caufriez of Maaee.

Dat is een visie die niet populair is, want wie verkiest de jonge Belg nu niet boven de ongekende Japanner?

Caufriez zit in het hoofd niet 100% en vaak gaat het licht volledig uit bij die jong.
Dat zou nog goed te praten zijn, mocht hij gelijk Wolke een omgeschoolde verdediger zijn die nog moet wennen aan de positie, maar dat is die niet, die is CV van opleiding.

Maee hetzelfde. Voorlopig weinig concentratie, doorzettingsvermogen en grinta om ooit iets te kunnen betekenen op langere termijn op hoger niveau.
Nuttig als 13de man en dan nog als je er iemand als Teix langzet om hem in het gareel te houden.

Dan heb ik liever een nobele onbekende uit de Japanse tweede klasse die we 2 seizoenen later voor 9 miljoen kunnen verpatsen ja.
Hoeveel van die Japanners zijn hier al mislukt, Ito, de grote Japanese spits uit tweede klasse, zijn naam ontgaat me nu, cp15 en Lee zijn wel geen Japanners maar toch Aziaten.
Sekine, die nooit gespeeld heeft, Matsubaru zullen we nog even afwachten.
Tja op die paar die dan wel lukken is de balans zeer negatief.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door vdl »

Arslanagic, denk dat bijna alle ploegen in 1ste die kunnen gebruiken, maar die komt echt niet naar hier hoor, niet n'a zijn passage in Antwerpen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door stvvilvoorde »

vdl schreef: 27 mei 2020, 18:55
Hoeveel van die Japanners zijn hier al mislukt, Ito, de grote Japanese spits uit tweede klasse, zijn naam ontgaat me nu, cp15 en Lee zijn wel geen Japanners maar toch Aziaten.
Sekine, die nooit gespeeld heeft, Matsubaru zullen we nog even afwachten.
Tja op die paar die dan wel lukken is de balans zeer negatief.
Zet Suzuki voorlopig ook maar bij in dat rijtje.
3M gekost, nooit ingelost.

Matsubara was echt dramatisch die ene match, ik hoop dat ze daar niet op rekenen als certitude voor volgend seizoen.

Er zijn er 2 gelukt. Tomiyasu en Kamada (en Kamada was jammer genoeg maar een huurspeler)
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STVV-fan »

vdl schreef: 27 mei 2020, 18:55
STVV-fan schreef: 27 mei 2020, 18:46
vdl schreef: 27 mei 2020, 10:07
voetballiefhebber schreef: 26 mei 2020, 22:16 Een speler die bij STVV zou kunnen passen is volgens mij Dino Arslanagic. Had nu moeite met de concurrentie en is eind contract.
Lijkt me toch een heel stuk beter dan die Caufriez die wordt genoemd.

https://www.transfermarkt.nl/dino-arsla ... ler/110660
Is ook een stuk ouder en meer ervaren, denk toch dat veel mensen zich miskijken op Caufriez, maar ja veel vonden Mmae ook slecht spelen.
Heb de indruk dat veel mensen liever buitenlandse spelers aant werk zien van een twijfelachtig niveau dan, spelers van hier.
Ik heb inderdaad veel liever bijv een beloftevolle Japanse speler, dan een Caufriez of Maaee.

Dat is een visie die niet populair is, want wie verkiest de jonge Belg nu niet boven de ongekende Japanner?

Caufriez zit in het hoofd niet 100% en vaak gaat het licht volledig uit bij die jong.
Dat zou nog goed te praten zijn, mocht hij gelijk Wolke een omgeschoolde verdediger zijn die nog moet wennen aan de positie, maar dat is die niet, die is CV van opleiding.

Maee hetzelfde. Voorlopig weinig concentratie, doorzettingsvermogen en grinta om ooit iets te kunnen betekenen op langere termijn op hoger niveau.
Nuttig als 13de man en dan nog als je er iemand als Teix langzet om hem in het gareel te houden.

Dan heb ik liever een nobele onbekende uit de Japanse tweede klasse die we 2 seizoenen later voor 9 miljoen kunnen verpatsen ja.
Hoeveel van die Japanners zijn hier al mislukt, Ito, de grote Japanese spits uit tweede klasse, zijn naam ontgaat me nu, cp15 en Lee zijn wel geen Japanners maar toch Aziaten.
Sekine, die nooit gespeeld heeft, Matsubaru zullen we nog even afwachten.
Tja op die paar die dan wel lukken is de balans zeer negatief.
Tomi: zeer gelukt.
Kamada: zeer gelukt.
Schmidt: beter gelukt dan ik had gehoopt, want ik verwachtte er bitter weinig van.
Kinoshita: zware buis
Sekine: blessuregevoelig, niet zoveel gespeeld
Ito: niet zoveel gespeeld.
Matsubara: niet zoveel gespeeld
Suzuki: veel gezeik voor die jong, maar ondanks alles wel 7 potten gemaakt. Kan beter, maar die zijn balans slaat, mede door zijn goals, niet echt negatief uit

Vdl, uw balans is wel zeer snel zeer negatief.
Maar als je liever een Caufriez hier ziet, denk ik dat we rap uitgebabbeld zijn, want dan zal de algemene balans NOOIT iets of wat positief uitslaan.

Maar ow, ieder zijn mening he.
Jij ziet liever Belgen à la Caufriez, ik zie in die plaats liever Japanners à la Tomi, Suzuki, Ito,....
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STimVV »

Als je alle spelers vanuit Azië wil oplijsten is de lijst natuurlijk wel wat langer.
Tomi
Endo
Kamada
Suzuki
Schmidt
Sekine
Koike
Kinoshita
Lee
Ito
Cong Phuong
Matsubara
... (Vergeet ik nog iemand?)

Dat zijn er 12, op 2 seizoen. Waarvan (voorlopig?) enkel de 1e 5 namen hun waarde hadden voor de ploeg. Das toch iets te weinig.
Als je een speler gaat halen aan de andere kant van de wereld moet het de bedoeling zijn dat ze basisspelers zijn, vind ik. Want daar tegenover staat dat er nu belgische sukkelaars de voorkeur krijgen op die jongens.
Als de belgen niet beter zijn dan die van vandaag, en toch nog de voorkeur krijgen op die dure buitenlanders klopt het plaatje niet.

Ze doen gewoon te veel transfers, zowel inkomend als uitgaand. En dan is de kans groot dat er veel flops tussen zitten. Je moet zoveel mogelijk proberen te houden wat goed is, en aanvullen met 2a3 meerwaardes. Dat is het utopische ideaal.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door lindoke »

STimVV schreef: 28 mei 2020, 00:42 Als je alle spelers vanuit Azië wil oplijsten is de lijst natuurlijk wel wat langer.
Tomi
Endo
Kamada
Suzuki
Schmidt
Sekine
Koike
Kinoshita
Lee
Ito
Cong Phuong
Matsubara
... (Vergeet ik nog iemand?)

Dat zijn er 12, op 2 seizoen. Waarvan (voorlopig?) enkel de 1e 5 namen hun waarde hadden voor de ploeg. Das toch iets te weinig.
Als je een speler gaat halen aan de andere kant van de wereld moet het de bedoeling zijn dat ze basisspelers zijn, vind ik. Want daar tegenover staat dat er nu belgische sukkelaars de voorkeur krijgen op die jongens.
Als de belgen niet beter zijn dan die van vandaag, en toch nog de voorkeur krijgen op die dure buitenlanders klopt het plaatje niet.

Ze doen gewoon te veel transfers, zowel inkomend als uitgaand. En dan is de kans groot dat er veel flops tussen zitten. Je moet zoveel mogelijk proberen te houden wat goed is, en aanvullen met 2a3 meerwaardes. Dat is het utopische ideaal.
Volledig mee eens met deze post. Te meer omdat ze bij STVV eens moeten proberen een fundering te maken om daar het jaar erna op voort te bouwen. Zoals Brepoels indertijd met zijn kampioenenploeg uit tweede klasse heeft kunnen doen en zoals bij Genk ze elk voorafgaand seizoen deden gevolgd door hun kampioenenjaar. Bij STVV bouwen ze ieder jaar aan een fundering en breken ze die iedere keer terug af om dan opnieuw te beginnen. Dit is ieder seizoen een risico op degradatie en is funest om sportieve successen te halen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jacques »

Hmm, dat is natuurlijk het lot van de kleinere ploegen. De spelers die je liefst van al wil houden, kan je niet houden door de lokroep van de centen en dat zal zo blijven tot we financieel sterk genoeg staan om nee te kunnen zeggen tegen bv. de Belgische topploegen. Genk heeft door hun sterk transferbeleid die luxepositie verworven en maakt bovendien concrete afspraken met spelers wanneer en tegen welke prijs ze mogen vertrekken. Dat helpt ook, denk ik.
Andere spelers die gewoon meedraaien moeten niet speciaal blijven, maar voor de continuïteit mag het zeker wel. Endo bv. had voor mij niet naar Stuttgart gemoeten, hij had hier ook gerust zijn matchen kunnen spelen en dat was 1 nieuwe speler minder geweest om in te passen. In dat opzicht ben ik niet rouwig dat het nu al zeker is dat Durkin blijft. Hopelijk kan die in zijn 2de volledige seizoen bij ons de nodige stappen vooruit zetten.

Onze "Aziatische balans" is met 5/12 niet fantastisch, maar ook niet dramatisch. 40% geslaagde transfers is op zich niet slecht (vergelijk gerust met onze andere transfers en met andere teams), alleen is de verdeling tussen seizoen 1 en seizoen 2 in dit geval een probleem. Vorig seizoen twee keer vol in de roos met Tomi en Kamada en ene keer half met Endo, dit seizoen enkel twee keer half met Schmidt en Suzuki en voor de rest vooral mis geschoten. Misschien niet altijd o.w.v. intrinsieke kwaliteit, maar wel omdat men profielen heeft aangetrokken die in het systeem van Brys noch Kostic perfect passen. Dat zal een stuk beter moeten, niet enkel voor de Aziatische spelers, ook voor alle andere inkomende transfers.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Halenaar »

Gaten blijkbaar in belangstelling van Waasland-Beveren.
Plaats reactie