Zomertransfers 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door vdl »

Ach ja dat gebeurt overal, zo hebben er hier ook de kans gekregen, die ze elders niet kregen.
Junior, De Sart, Gerkens, Benji, enz
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door voetballiefhebber »

Stvv_eng schreef: 04 jul 2020, 12:04
Jacques schreef: 04 jul 2020, 11:58 Ach ja, dat is onvermijdelijk. Ik denk dat wij voldoende jeugdspelers een kans geven, afgelopen seizoen Massoudi, van Dessel, Balongo en Troonbeeckx. Zijn er veel clubs die, op Anderlecht vorig jaar na, beter doen? Misschien wel niet altijd de juiste spelers, maar je kan niet zeggen dat de jeugd hier geen kansen krijgt.
Klopt, maar of het nu eerder uit noodzaak was dat weet ik niet. En Troonbeeckx was gewoon een transfer.

Ik vind het alleen jammer dat laten we zeggen een Busi in 18/19 bij ons transfervrij vertrekt en meteen kansen krijgt bij Charleroi. Kon deze speler in 17/18 dan echt niet een paar keer meedoen met STVV? Ten slotte was hij het jaar erop wel goed genoeg voor Charleroi die wel meedoen voor PO1?

Het zal altijd een mysterie blijven. Je moet je eigen jeugd nu eenmaal sneller kansen geven of ze kiezen de eerste de beste ploeg die hun die kans wel wilt geven.
In het verleden was Mignolet zelfs bijna transfervrij vertrokken, ware het niet dat Guido Brepoels er toen een stokje voor stak. STVV nam van de jeugd in Genk meen ik een zekere Gaëtan Hendrickx over. Korte tijd later al verdwenen. Charleroi pikte hem op en hij had daar snel zijn basisplaats te pakken.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door stvvilvoorde »

Dessoleil kwam hier ook niet echt in de ploeg in 2de klasse.
Vertrok nr Charleroi en staat daar zo goed als steeds in de basis.
Gebeurt toch overal.
Zouden ze in luik of genk ook zo zeuren over Gerkens en Junior?

Je bent trouwens Cyriel Dessers vergeten die door STVV op zijn 14de terug naar Tongeren gestuurd werd (zat in de lichting van Schoofs).

Is dat goed of slecht laat ik in het midden, maar dat gebeurt overal.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door BoemBoem »

stvvilvoorde schreef: 04 jul 2020, 13:28 Dessoleil kwam hier ook niet echt in de ploeg in 2de klasse.
Vertrok nr Charleroi en staat daar zo goed als steeds in de basis.
Gebeurt toch overal.
Zouden ze in luik of genk ook zo zeuren over Gerkens en Junior?

Je bent trouwens Cyriel Dessers vergeten die door STVV op zijn 14de terug naar Tongeren gestuurd werd (zat in de lichting van Schoofs).

Is dat goed of slecht laat ik in het midden, maar dat gebeurt overal.
Dessoleil van toen is ook totaal niet te vergelijken met de Dessoleil van nu.. Je kan niet iedereen waar wel een beetje potentieel inzit in uw kern houden met de hoop dat het er ooit uitkomt..

Kan iemand zeggen of spelers als Overmeiren nog iets gepresteerd hebben vorig jaar? Zit die ondertussen in het rijtje de Witte of kan die nog nuttig zijn voor ons?
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STimVV »

Om efkes ons belgenprobleem te schetsen, althans de kwaliteit er van:
Er is maar plaats voor 12 buitenlanders in de wedstrijdkern van 18. Als vandaag de competitie zou beginnen zal onderstaande dicht bij onze basisploeg zitten:
Afbeelding

Op de bank:
SCHMIDT
KONATE
MMAEE
DURKIN
NAKAMURA
ITO
BUYA

Maar bovenstaande kan dus niet.
Want op die manier heb je maar 4 belgen en je moet er 6 hebben.
Dus je moet op de bank 2 buitenlandse spelers vervangen door 2 belgen uit het rijtje: Wolke Janssens, Masoudi, VanDessel, Balongo, Troonbeeckx.

Dan ga je dus keuzes moeten maken a la:
Balongo ipv Buya.
Masoudi ipv Ito.
Wolke ipv Konaté.
Troonbeeckx ipv Nakamura.
Dus is dus nationaliteit moeten kiezen ipv kwaliteit.

Er zijn momenteel dus te weinig goede belgen en te veel buitenlanders. Want voor Nazon, Lucas, + minstens 2 van bovenstaande buitenlandse spelers kan er dus geen plaats zijn bij de 18.
Ondertussen heb ik nog niks gehoord van interesse in belgische spelers. Terwijl er dus geen plaats meer is voor extra buitenlanders.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Halenaar »

Blijkbaar interesse in Kristopher Da Graca

https://www.transfermarkt.nl/kristopher ... ler/322061

Verdediger, voormalig jeugdproduct van Arsenal. Sinds dit jaar ook Zweeds international.
Oxbow
Berichten: 355
Lid geworden op: 03 nov 2010, 14:12

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Oxbow »

Halenaar schreef:Blijkbaar interesse in Kristopher Da Graca

https://www.transfermarkt.nl/kristopher ... ler/322061

Verdediger, voormalig jeugdproduct van Arsenal. Sinds dit jaar ook Zweeds international.
Eentje die qua waarde in de lift zit. Dan zijn de Japanners altijd geinteresseerd. 1 cap....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jones »

Halenaar schreef: 04 jul 2020, 21:10 Blijkbaar interesse in Kristopher Da Graca

https://www.transfermarkt.nl/kristopher ... ler/322061

Verdediger, voormalig jeugdproduct van Arsenal. Sinds dit jaar ook Zweeds international.
Weer huren of wat ?
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door vdl »

Halenaar schreef: 04 jul 2020, 21:10 Blijkbaar interesse in Kristopher Da Graca

https://www.transfermarkt.nl/kristopher ... ler/322061

Verdediger, voormalig jeugdproduct van Arsenal. Sinds dit jaar ook Zweeds international.
Intéressant profiel, gaat wel ons Belgen probleem niet oplossen.
Misschien moeten we Shmidt verkopen, zodat we een tweede Belgische doelman op de bank kunnen zetten.
Lambèrt0201
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jan 2019, 20:07

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Lambèrt0201 »

Erg dat we zo al moeten denken. Een belg op de bank zetten ?!
Hier moet dringend terug een tikkeltje herkenbaarheid komen. In Lommel zitten ook buitelandse investeerders maar die trekken Stijn Wuytens aan voor 5J.
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Louis XIV »

Lambèrt0201 schreef: 05 jul 2020, 09:45 Erg dat we zo al moeten denken. Een belg op de bank zetten ?!
Hier moet dringend terug een tikkeltje herkenbaarheid komen. In Lommel zitten ook buitelandse investeerders maar die trekken Stijn Wuytens aan voor 5J.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zo denkt...en verbaasd men zich dat de grote massa wegblijft?
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jones »

Lambèrt0201 schreef: 05 jul 2020, 09:45 Erg dat we zo al moeten denken. Een belg op de bank zetten ?!
Hier moet dringend terug een tikkeltje herkenbaarheid komen. In Lommel zitten ook buitelandse investeerders maar die trekken Stijn Wuytens aan voor 5J.
Hier is 0,0 binding met België. Ze zoeken in alle continenten maar ons Belgenlandje is precies niet goed genoeg. Waarom zetten ze Masoudi anders terug bij de A-kern ?
Niemand in de trainersstaf uit België, niemand in het bestuur die beslist over de transfers die zelf Belg is. Vervreemding alom. Enkel rond het stadion worden Belgische beslissingen genomen en misschien in de pro league via Meekers.
Voor de rest vur te grinse
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door stvvilvoorde »

Stef Peeters zo goed als rond met Eupen.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STimVV »

stvvilvoorde schreef: 05 jul 2020, 10:41 Stef Peeters zo goed als rond met Eupen.
:headbang: :headbang:
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door vdl »

Louis XIV schreef: 05 jul 2020, 10:12
Lambèrt0201 schreef: 05 jul 2020, 09:45 Erg dat we zo al moeten denken. Een belg op de bank zetten ?!
Hier moet dringend terug een tikkeltje herkenbaarheid komen. In Lommel zitten ook buitelandse investeerders maar die trekken Stijn Wuytens aan voor 5J.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zo denkt...en verbaasd men zich dat de grote massa wegblijft?
Ik vindt dat ook erg ,maar er zijn er veel die liever buitenlanders zien komen.
Ik merk dat Eupen en Moeskroen toch proberen Belgen vast te leggen, en ze hier alleen maar vertrekken.
Plaats reactie