Zomertransfers 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jacques »

Een transferbalans van +13 miljoen lijkt me allesbehalve dramatisch, zeker niet als Ito, Lee, Suzuki, Colombatto, Lucas en Durkin nog geld kunnen opbrengen (ok, je zal niet op elk van hen winst maken, maar dat is normaal). Er is in ieder geval voldoende geld voorhanden om de aanval deftig te versterken.
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jan Bulder »

Jacques schreef: 23 jul 2020, 11:23 Een transferbalans van +13 miljoen lijkt me allesbehalve dramatisch, zeker niet als Ito, Lee, Suzuki, Colombatto, Lucas en Durkin nog geld kunnen opbrengen (ok, je zal niet op elk van hen winst maken, maar dat is normaal). Er is in ieder geval voldoende geld voorhanden om de aanval deftig te versterken.
In totaliteit zeker niet dramatisch, eerder goed. Maar het is ook wel duidelijk dat de betere transfers tijdens het eerste anderhalf jaar gebeurden, waarvan vooral Tomi en De Norre (geen transfer van DMM) de balans heel mooi laten ogen.

Het laatste anderhalf seizoen vind ik de inkomende transfers prijs/kwaliteit wel vrij dramatisch. Als die lijn wordt doorgetrokken, ziet het er niet goed uit. Dergelijke, meerdere, miskopen kan je je niet blijven permitteren.
Laatst gewijzigd door Jan Bulder op 23 jul 2020, 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4165
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door lindoke »

Positivo schreef: 23 jul 2020, 10:25
lindoke schreef: 23 jul 2020, 10:10
Positivo schreef: 23 jul 2020, 07:54 Een job ?
Bij mijn weten zijn de voorzitter zitjes bij stvv altijd “pro deo” geweest. Daar zal de man het niet voor moeten doen. Die heeft werk genoeg in zijn succesvol accountant bureau. Buiten de “eer” jezelf en door anderen als voorzitter te noemen en misschien een onkostenvergoeding zit hier waarschijnlijk niet aan vast ...... ah ja ... wel de kritiek die je over je kop krijgt. Die krijg je ook gratis
Als je als voorzitter van een voetbalclub dit allemaal ziet gebeuren en niet bij machte bent om enige impact of inbreng te hebben in deze situatie hoor je niet thuis op deze positie. Veel betaald, weinig betaald of niet betaald. Maakt gene zak uit. Dan heeft je positie of functie totaal geen nut!
In de structuur zoals die momenteel bij stvv heerst is het enige nut van de voorzitter de functie van een soort “woordvoerder”. Die verkondigt wat de beleidsmensen beslissen. Jij zou dat dus afschaffen. Ik begrijp je. Dat is een degelijke suggestie. De echte voorzitter is natuurlijk Tateishi. Denk je dat het dan beter is ? Het resultaat zal hetzelfde zijn, maar in het Japans. Ik ben ervan overtuigd dat David Meekers suggesties aanbrengt. Misschien werkt het vroeg of laat. Neem David Meekers weg en dan is ook die kans weg. Is het dan beter ?
Daar heb je zeker gelijk in. En neen, Meekers weg zal dan inderdaad geen verschil maken. Maar waarom, Meekers zijnde blijf je dan die post bekleden als je gene bal inbreng hebt? Dan dient die man gewoon om Tateishi uit de schijnwerpers te houden terwijl deze laatste dan ongemoeid zijne winkel in het nadeel van de club kan runnen. Want eerlijk gezegd - en ik heb het Japans beleid ook heel veel krediet gegeven - wie een beetje eerlijk en onpartijdig deze gang van zaken bekijkt moet toch toegeven dat het sportieve belang van onze club zo goed als onbestaande is. Men kan het niet zien wegens kinderlijke naïviteit, maar men kan het ook niet zien wegens niet willen zien.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Positivo
Berichten: 1937
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Positivo »

Ik denk nog steeds dat een oplossing mogelijk is ....

Laat ons eerlijk oordelen. Rd was achteraf bekeken uiteindelijk niet zo slecht bij Inkomende z transfers, integendeel. Tateishi scoort als het op verkopen aankomt ..... Maar inkomend zeg ..... Dus laat ons hopen dat ze daar hun lessen leren....
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jan Bulder »

Positivo schreef: 23 jul 2020, 12:17 Ik denk nog steeds dat een oplossing mogelijk is ....

Laat ons eerlijk oordelen. Rd was achteraf bekeken uiteindelijk niet zo slecht bij Inkomende z transfers, integendeel. Tateishi scoort als het op verkopen aankomt ..... Maar inkomend zeg ..... Dus laat ons hopen dat ze daar hun lessen leren....
Zoals ik onlangs zei: we moeten heel dankbaar zijn voor de financiële investeringen die DMM hier doet. Jammer genoeg worden ze gewoon niet goed besteed. De oplossing is heel eenvoudig: een sportieve cel met verantwoordelijken die hun pluimen verdiend hebben op de Belgische/Europese markt en die een leidende rol krijgen. Dat kan dan hand in hand gaan met een verantwoordelijke voor de Aziatische/internationale markt.

Wat betreft bedragen gespendeerd aan inkomende transfer, komt STVV toch vlak na de topclubs. Dat vertaalt zich niet (meer) in het klassement. Jammer genoeg zijn de Japanners te koppig om de sportieve verantwoordelijkheid in handen te leggen van echte professionals. Nochtans zouden ze op die manier meer en sneller leren dan nu.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4165
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door lindoke »

Jan Bulder schreef: 23 jul 2020, 13:00
Positivo schreef: 23 jul 2020, 12:17 Ik denk nog steeds dat een oplossing mogelijk is ....

Laat ons eerlijk oordelen. Rd was achteraf bekeken uiteindelijk niet zo slecht bij Inkomende z transfers, integendeel. Tateishi scoort als het op verkopen aankomt ..... Maar inkomend zeg ..... Dus laat ons hopen dat ze daar hun lessen leren....
Zoals ik onlangs zei: we moeten heel dankbaar zijn voor de financiële investeringen die DMM hier doet. Jammer genoeg worden ze gewoon niet goed besteed. De oplossing is heel eenvoudig: een sportieve cel met verantwoordelijken die hun pluimen verdiend hebben op de Belgische/Europese markt en die een leidende rol krijgen. Dat kan dan hand in hand gaan met een verantwoordelijke voor de Aziatische/internationale markt.

Wat betreft bedragen gespendeerd aan inkomende transfer, komt STVV toch vlak na de topclubs. Dat vertaalt zich niet (meer) in het klassement. Jammer genoeg zijn de Japanners te koppig om de sportieve verantwoordelijkheid in handen te leggen van echte professionals. Nochtans zouden ze op die manier meer en sneller leren dan nu.
Volledig mee eens.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
voetballiefhebber
Berichten: 2693
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door voetballiefhebber »

Een samenwerking tussen Roland en de Japanners had succes kunnen hebben. De Japanners halen veel geld binnen bij uitgaande transfers. Zelden verkopen zij een speler voor een te laag bedrag. Botaka was hierop wel de uitzondering als kapitein had hij een waarde van 1,2 miljoen zag ik eerder op Transfermarkt, terwijl ze hem maar voor de helft van dat bedrag lieten gaan. Voor de rest hebben ze zeer goed verkocht.

Naast de Japanners, die de Aziatische markt toch wat kennen blijf ik het doodjammer vinden dat er geen Belgische TD of raadgever werd aangeworven. Iemand die zijn job goed doet, brengt de club veel geld op. Jacky Mathijssen had ik hiervoor de geknipte man gevonden, ook als bondscoach bij de KBVB. Tegenwoordig heeft hij de Beloften onder zijn hoede. Die mannen zullen ook wel veel wedstrijden bekijken en een goed netwerk hebben. Zo'n spelers zouden ook geld kunnen opbrengen en je Belgenprobleem is ook van de baan.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Vouch »

Positivo schreef: 23 jul 2020, 12:17 Ik denk nog steeds dat een oplossing mogelijk is ....

Laat ons eerlijk oordelen. Rd was achteraf bekeken uiteindelijk niet zo slecht bij Inkomende z transfers, integendeel. Tateishi scoort als het op verkopen aankomt ..... Maar inkomend zeg ..... Dus laat ons hopen dat ze daar hun lessen leren....
Positivo, misschien best dat er niet teveel meer naar RD wordt gekeken. Het is gebeurd, of je het nu goed vindt of niet, en er is niets meer aan te veranderen. Meer dan nog 5 extra pagina's aan deze topic toevoegen doet zoiets niet.
Je kan gemakkelijk 10 spelers opnoemen die RD naar hier heeft laten komen waar minstens vraagtekens bij te zetten zijn (toegegeven meestal op aangeven van één of andere sportieve directeur ofzo, maar toch). Van Van Hoyweghen tot Collen... Laat ons dat gewoon laten rusten.
Laatst gewijzigd door Vouch op 23 jul 2020, 15:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Vouch »

Jan Bulder schreef: 23 jul 2020, 13:00
Positivo schreef: 23 jul 2020, 12:17 Ik denk nog steeds dat een oplossing mogelijk is ....

Laat ons eerlijk oordelen. Rd was achteraf bekeken uiteindelijk niet zo slecht bij Inkomende z transfers, integendeel. Tateishi scoort als het op verkopen aankomt ..... Maar inkomend zeg ..... Dus laat ons hopen dat ze daar hun lessen leren....
Zoals ik onlangs zei: we moeten heel dankbaar zijn voor de financiële investeringen die DMM hier doet. Jammer genoeg worden ze gewoon niet goed besteed. De oplossing is heel eenvoudig: een sportieve cel met verantwoordelijken die hun pluimen verdiend hebben op de Belgische/Europese markt en die een leidende rol krijgen. Dat kan dan hand in hand gaan met een verantwoordelijke voor de Aziatische/internationale markt.

Wat betreft bedragen gespendeerd aan inkomende transfer, komt STVV toch vlak na de topclubs. Dat vertaalt zich niet (meer) in het klassement. Jammer genoeg zijn de Japanners te koppig om de sportieve verantwoordelijkheid in handen te leggen van echte professionals. Nochtans zouden ze op die manier meer en sneller leren dan nu.
Ik weet niet of we vlak achter de G5 komen qua uitgaven. Maar voor de rest heb je gelijk. Is dat dan die beruchte koppigheid/fierheid van de Japanners? Ik weet het niet...

Ook rekening houden dat er redelijk wat spelers gewoon niet willen komen door het kunstgras. Je vindt zelfs geen enkele club meer om hier een oefenmatch te komen spelen.
pat@
Berichten: 1081
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door pat@ »

Buya is volgens mij nooit voor 1,5 miljoen vertrokken.
Voor dat bedrag buigen de Japanners niet. Zeker niet nu hij zich terug goed voelde en er interesse was van Europese subtoppers. Wie zou de bron van Voetbalbelgië zijn?

De inkomende transfers zijn indertijd gemaakt om het systeem dat we nu toepassen te spelen.
Ito gaat samen met Suzuki waarschijnlijk nog een mooie duit opbrengen.
Johnny Lucas kan de revelatie worden in het team.
Dan hebben we Lee en Matsubara nog. Die zullen hun waarde ook nog wel bewijzen.

Het grootste, terechte, verwijt is dat ze nooit direct inzetbaar geweest zijn en het rendement laag was. En zoals nu ook het lange wachten op versterking.

De meeste transfers van een redelijk bedrag beginnen nu pas te renderen.
Kwaad of niet op de Japanners maar het kwaliteitsvolle geraamte staat er.
Van Tex over Colombatto naar Suzuki.
Enkel nog een echte rechtsback en een spits om Suzuki af te lossen.
Colidio kan volgens mij ook op een soort 10, halve 9 positie spelen. Een tien om met Lee in concurrentie te gaan zou ook nog mogen/moeten.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Elgromi »

De sponsors lopen toch ook vlot binnen, vind het jammer dat ze enkel op japanse stvv social media paginas komen. Hopelijk toveren ze een soort gelijke Kamada uit hun hoed. Ze doen meestal hun transfers in andere competities, die nu door corona nog bezig waren.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door vdl »

pat@ schreef: 23 jul 2020, 15:57 Buya is volgens mij nooit voor 1,5 miljoen vertrokken.
Voor dat bedrag buigen de Japanners niet. Zeker niet nu hij zich terug goed voelde en er interesse was van Europese subtoppers. Wie zou de bron van Voetbalbelgië zijn?

De inkomende transfers zijn indertijd gemaakt om het systeem dat we nu toepassen te spelen.
Ito gaat samen met Suzuki waarschijnlijk nog een mooie duit opbrengen.
Johnny Lucas kan de revelatie worden in het team.
Dan hebben we Lee en Matsubara nog. Die zullen hun waarde ook nog wel bewijzen.

Het grootste, terechte, verwijt is dat ze nooit direct inzetbaar geweest zijn en het rendement laag was. En zoals nu ook het lange wachten op versterking.

De meeste transfers van een redelijk bedrag beginnen nu pas te renderen.
Kwaad of niet op de Japanners maar het kwaliteitsvolle geraamte staat er.
Van Tex over Colombatto naar Suzuki.
Enkel nog een echte rechtsback en een spits om Suzuki af te lossen.
Colidio kan volgens mij ook op een soort 10, halve 9 positie spelen. Een tien om met Lee in concurrentie te gaan zou ook nog mogen/moeten.
Dat is wel supper positief, in sommige jongens geloof ik ook wel, maar Lee en Lucas daar vrees ik toch wel voor.
Dan nog gezwegen over Matsubara, velen vonden De Smet niet goed, maar denk dat hij nog beter was.
Van al de transfers die ze vorig seizoen deden, voldoen enkel Colombato en Suzuki, want zelfs Durkin is maar een modale voetballer,met iets te weinig techniek voor een 8 maar misschien wel een heel goeie zes, al word hij daar nooit gebruikt.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door fruitboerke »

Nana Asaré zou weg mogen /moeten bij AA Gent . Een brok ervaring en een goede speler . Ik zou niet twijfelen om die man proberen te contracteren . Is ook voetbalbelg geloof ik dus mooi meegenomen en zekers nog niet versleten. Aangezien Gent hier toch al rijkelijk en goedkoop spelers is komen weghalen mag het nu eens de omgekeerde richting uitgaan denk ik zo.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1431
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door zipke373 »

Vouch schreef: 23 jul 2020, 15:11
Jan Bulder schreef: 23 jul 2020, 13:00
Positivo schreef: 23 jul 2020, 12:17 Ik denk nog steeds dat een oplossing mogelijk is ....

Laat ons eerlijk oordelen. Rd was achteraf bekeken uiteindelijk niet zo slecht bij Inkomende z transfers, integendeel. Tateishi scoort als het op verkopen aankomt ..... Maar inkomend zeg ..... Dus laat ons hopen dat ze daar hun lessen leren....
Zoals ik onlangs zei: we moeten heel dankbaar zijn voor de financiële investeringen die DMM hier doet. Jammer genoeg worden ze gewoon niet goed besteed. De oplossing is heel eenvoudig: een sportieve cel met verantwoordelijken die hun pluimen verdiend hebben op de Belgische/Europese markt en die een leidende rol krijgen. Dat kan dan hand in hand gaan met een verantwoordelijke voor de Aziatische/internationale markt.

Wat betreft bedragen gespendeerd aan inkomende transfer, komt STVV toch vlak na de topclubs. Dat vertaalt zich niet (meer) in het klassement. Jammer genoeg zijn de Japanners te koppig om de sportieve verantwoordelijkheid in handen te leggen van echte professionals. Nochtans zouden ze op die manier meer en sneller leren dan nu.
Ik weet niet of we vlak achter de G5 komen qua uitgaven. Maar voor de rest heb je gelijk. Is dat dan die beruchte koppigheid/fierheid van de Japanners? Ik weet het niet...

Ook rekening houden dat er redelijk wat spelers gewoon niet willen komen door het kunstgras. Je vindt zelfs geen enkele club meer om hier een oefenmatch te komen spelen.
Niks koppigheid/fierheid...tot nu toe ondervonden dat ze in het bedrijfsleven even gesloten zijn tot er resultaten zijn...
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door the fan »

Onze transfers zijn pure witwas praktijken...
Of denk je nu echtdatclubs zoveel geld geven oor een spelers die 13de werd inde pintjesluga...
All the rest... Dream on...
Nog WA Japanners.... En die geldcarrousel is ook witgewassen... Da naïviteit hier is soms beangstigend
Plaats reactie