Zomertransfers 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Underdog »

Bartman schreef: 23 sep 2020, 20:07
Guggenheimer schreef:
Jij bent positief :) je rekent Mmae mee als voldoende voor 1A.
Van de "jongeren" hierboven opgenoemd is nog niet klaar dikke zever. Als je kwaliteit hebt ben je klaar op de leeftijd dat ze hebben, punt uit. Dus ofwel laat je ze spelen ofwel zeg je bedankt en tot ziens !
Ik begrijp het punt dat je maakt maar dat is wel wat kort door de bocht. Een jonge speler kan om verschillende redenen nog niet klaar zijn voor het grote werk. Niet iedere 18 jarige heeft het lijf van een profvoetballer. Sommigen kunnen dat op zeer jonge leeftijd al compenseren door andere kwaliteiten zoals een Doku van Anderlecht. Maar een Van Dessel ( heel andere positie waar bijvoorbeeld snelheid minder bepalend is) kan binnen een jaar of 2 misschien meedraaien maar hem nu al 30+ matchen laten spelen zou hem noch de club vooruit helpen.

Daarnaast is de concurrentie op die positie momenteel ook gewoon beter.

Moeten we dan zeggen : Bedankt en tot ziens ?

Dat is hoe we bijvoorbeeld een Dessoleil kwijtgeraakt zijn. ( Neem ik de club niet kwalijk. Dit is geen exacte wetenschap).
Dessoleil is een heel ander verhaal. We hadden toen een trainer die geen woord Frans sprak.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dessoleil speelde bij STVV onder Yannick Ferrera. Die spreekt toch een aardig woordje Frans dacht ik.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Halenaar »

Jup. Onbegrijpelijk en pijnlijk dat ze hem toen hebben laten gaan want nu is hij 1 van de beste verdedigers in deze competitie.
Guggenheimer
Berichten: 538
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Guggenheimer »

smol schreef: 23 sep 2020, 20:06 Ben jij zeker dat Durkin beter is dan Stan ? Ik niet eigenlijk ....
Ik ook niet want ik heb Van Dessel nog te weinig zien spelen. Maar geen van beiden zouden in de basis mogen staan.
Centraal op het middenveld ( Of op de 6 ) staan Asamoah en Colombatto altijd in de basis.

Die 2 samen zou voldoende moeten zijn. Zeker aangezien ze allebei redelijk verdedigend ingesteld zijn. Daar moet dan iemand naast of voor staan ( afhankelijk hoe je de driehoek maakt). Voor mij spelen we met de punt naar voor. Niet dat ik dat daarom een betere tactiek vindt maar dat is het enige waarvoor we het spelersmateriaal ( iets ofwat) hebben. Ito, Lee of Colidio zouden daar kunnen staan.
Om met de punt naar achter te spelen, missen we de creatieve 8.

Dus voor mij staan noch Van Dessel noch Durkin in de basis. Van Dessel zou voor mij back-up mogen zijn voor die creatieve 8 en Durkin voor Asamoah of Colombatto.
Jones
Berichten: 3190
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jones »

Is de Japanner Kubo nog vrij ?
Guggenheimer
Berichten: 538
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Guggenheimer »

Halenaar schreef: 23 sep 2020, 21:12 Jup. Onbegrijpelijk en pijnlijk dat ze hem toen hebben laten gaan want nu is hij 1 van de beste verdedigers in deze competitie.
Niet helemaal akkoord. We moeten ook eerlijk durven zijn. Als ik me de algemene teneur van het forum wat herinner waren er weinigen triest dat hij vertrokken is. Kon op dat moment het niveau niet aan noch waren er veel aanwijzingen dat hij de speler ging worden die hij nu is. Die dingen gebeuren.
Dan maak ik veel meer druk in situaties waar ze duidelijker in de fout gaan zoals het niet vervangen van Bezus/Kamada.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1466
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Krisaias »

Guggenheimer schreef: 23 sep 2020, 21:44
Halenaar schreef: 23 sep 2020, 21:12 Jup. Onbegrijpelijk en pijnlijk dat ze hem toen hebben laten gaan want nu is hij 1 van de beste verdedigers in deze competitie.
Niet helemaal akkoord. We moeten ook eerlijk durven zijn. Als ik me de algemene teneur van het forum wat herinner waren er weinigen triest dat hij vertrokken is. Kon op dat moment het niveau niet aan noch waren er veel aanwijzingen dat hij de speler ging worden die hij nu is. Die dingen gebeuren.
Dan maak ik veel meer druk in situaties waar ze duidelijker in de fout gaan zoals het niet vervangen van Bezus/Kamada.
Idd, de nog vrije jonge en tengere Dessoleil van toen valt niet te vergelijken met de speler van nu en liet toen zeker geen onvergetelijke indruk. Is iets dat kan gebeuren in het voetbal...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Louis XIV
Berichten: 1249
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Louis XIV »

Ik hoop alvast dat we volgende week Muscat op de lijst van uitgaande transfers komt te staan..vroeger mag ook
Liever de korte pijn
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STimVV »

Louis XIV schreef: 23 sep 2020, 22:04 Ik hoop alvast dat we volgende week Muscat op de lijst van uitgaande transfers komt te staan..vroeger mag ook
Liever de korte pijn
Een trainer mag ook de kans krijgen om zijn fouten in te zien en zich te herpakken.
Yannick Ferrera maakte in zijn 1e seizoen ook veel foute keuzes, maar kreeg het daarna op de rails en in z'n 2e seizoen speelden we kampioen. Muscat hoeft dus zeker (nog) niet buiten van mij.
Onze club zou veel beter af zijn wanneer Tateishi en Pinto vervangen zouden worden door iemand die zn job beter doet dan die 2 kwispels. Want die 2 leren duidelijk NIET van hun fouten.
Jones
Berichten: 3190
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jones »

Nog 12 dagen tot het einde van de transfermarkt...
Zou :Roland: nog zoveel supporter zijn dat hij eens contact opneemt met Muranaka en co ?
Ze gaan hun supporters toch geen lang seizoen bezorgen en in de kou zetten ?
Als Muscat zijn goede wil laat zien doet hij wissels in de verdediging zaterdag. Mechelen wordt de grote test : na een slecht result Muscat buiten ofwel laat Tateishi en co blijken dat er nog versterking op komst is of beiden.
Wie heeft een glazen bol ?
Iets zal er moeten gebeuren.
Geen tijd meer voor spandoeken vermits de volgende thuismatch is 2 dagen voor het verstrijken van de transferdeadline, tenzij ze op het trainingscentrum over de afsluiting gehangen worden.
Louis XIV
Berichten: 1249
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Louis XIV »

STimVV schreef: 23 sep 2020, 23:03
Louis XIV schreef: 23 sep 2020, 22:04 Ik hoop alvast dat we volgende week Muscat op de lijst van uitgaande transfers komt te staan..vroeger mag ook
Liever de korte pijn
Een trainer mag ook de kans krijgen om zijn fouten in te zien en zich te herpakken.
Yannick Ferrera maakte in zijn 1e seizoen ook veel foute keuzes, maar kreeg het daarna op de rails en in z'n 2e seizoen speelden we kampioen. Muscat hoeft dus zeker (nog) niet buiten van mij.
Onze club zou veel beter af zijn wanneer Tateishi en Pinto vervangen zouden worden door iemand die zn job beter doet dan die 2 kwispels. Want die 2 leren duidelijk NIET van hun fouten.
Volledig akkoord, maar hij is hier nu toch al een geruime tijd. In zijn vorige positie waarin hij Kostic kon zien werken, heeft hij toch ook kunnen ervaren welke kern en kwaliteiten beschikbaar waren. Geloof me, als hij het nu nog niet weet dan zal't nooit niet komen.
Een goede trainer is in mijn ogen iemand die het maximum haalt uit de middelen die hij ter beschikking heeft. Daarom is het in geval van ons STVV zo belangrijk dat op zijn minst die rol goed wordt ingevuld, dit om het gevolg van de 'onkunde' van die 2 kwispels die jij hier zo noemt zo goed als mogelijk te kunnen compenseren. Die mannen gaan zolang ze geld ruiken niet zelf oprotten, van trainer daarentegen wissel je tegenwoordig even makkelijk als van onderbroek (omgekeerd zou ik niet aanraden ;)
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 254
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Antismurf »

Polleunis in HLN. Ze gaan het in de bestuurskamer of de staf toch niet doen - waarschijnlijk nog nooit van Lon gehoord - maar ze zouden toch eens mogen luisteren. Argumenten die hier ook al zijn aangehaald maar waar we geen intentie zien om eraan te verhelpen.
https://www.hln.be/in-de-buurt/sint-tru ... ~a33c577e/
Louis XIV
Berichten: 1249
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Louis XIV »

Antismurf schreef: 24 sep 2020, 13:21 Polleunis in HLN. Ze gaan het in de bestuurskamer of de staf toch niet doen - waarschijnlijk nog nooit van Lon gehoord - maar ze zouden toch eens mogen luisteren. Argumenten die hier ook al zijn aangehaald maar waar we geen intentie zien om eraan te verhelpen.
https://www.hln.be/in-de-buurt/sint-tru ... ~a33c577e/
Artikel vat alles mooi samen, niks aan toe te voegen behalve de vraag , als de meesten onder ons zien waar de mankementen liggen, waarom dan het STVV bestuur niet ? Als de Japanners het niet zien dan moet Meekers hier als voorzitter toch op kunnen inspelen, of hij kent geen hol van het spelletje of het is nog een grotere marionet als ik dacht...ik vrees dat laatste. M.a.w. platte vijg waar ge in functie als vertegenwoordiger van Uw club / zijn supporters niks maar dan ook niks mee kunt doen. Als hij echt een beetje met de supporters zou begaan zijn dan klopte hij op tafel of houdt hij de eer aan zichzelf. Zoals ik eerder al vermelde, wat zit die daar in godsnaam te doen ?
FANFOREVER
Berichten: 582
Lid geworden op: 18 okt 2010, 08:22

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door FANFOREVER »

Odilon maakt de juiste analyse. En zoals hij stelt, drie pijnpunten in de ploeg. De verdediging is een zeef. Het middenveld mist een patron. De aanvallers worden nooit goed aangespeeld.
En de boer hij dorste verder....
:stvv:
Positivo
Berichten: 1937
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Positivo »

Louis XIV schreef: 24 sep 2020, 13:29
Antismurf schreef: 24 sep 2020, 13:21 Polleunis in HLN. Ze gaan het in de bestuurskamer of de staf toch niet doen - waarschijnlijk nog nooit van Lon gehoord - maar ze zouden toch eens mogen luisteren. Argumenten die hier ook al zijn aangehaald maar waar we geen intentie zien om eraan te verhelpen.
https://www.hln.be/in-de-buurt/sint-tru ... ~a33c577e/
Artikel vat alles mooi samen, niks aan toe te voegen behalve de vraag , als de meesten onder ons zien waar de mankementen liggen, waarom dan het STVV bestuur niet ? Als de Japanners het niet zien dan moet Meekers hier als voorzitter toch op kunnen inspelen, of hij kent geen hol van het spelletje of het is nog een grotere marionet als ik dacht...ik vrees dat laatste. M.a.w. platte vijg waar ge in functie als vertegenwoordiger van Uw club / zijn supporters niks maar dan ook niks mee kunt doen. Als hij echt een beetje met de supporters zou begaan zijn dan klopte hij op tafel of houdt hij de eer aan zichzelf. Zoals ik eerder al vermelde, wat zit die daar in godsnaam te doen ?
De man is niet veel meer dan woordvoerder. Inderdaad.
Hij is verantwoordelijk voor het opstellen van de jaarrekening. Daar eindigt het waarschijnlijk inderdaad . U verwacht dat hij op tafel slaat. En dan ? U doet dat waarschijnlijk ook bij uw bazen als u ziet dat men de foute keuzes maakt ! Verkeerde investeringen doet. U zegt tegen uw baas dat hij er niets van kent en als hij niet dadelijk de klanten gelukkig maakt, stapt u waarschijnlijk op ! Voilà.

Ok. U eist zijn ontslag .... en wie ziet u in de plaats met dezelfde bevoegdheden en wat gaat dat veranderen ?

Ik ben ervan overtuigd dat David Meekers reeds pogingen gedaan heeft. Tateishi en Pinto zullen eens minzaam geglimlacht hebben.

Misschien hebt u wel gelijk en houdt David Meekers beter de eer aan zichzelf. De man zal dan gerust slapen (wat hij volgens mij niet meer goed doet) en jij en ik wachten geduldig tot Mijnheer Tateishi zijn verhelderende interviews geeft.

Het is Zomaar een idee.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jacques »

Positivo schreef: 24 sep 2020, 14:05 De man is niet veel meer dan woordvoerder. Inderdaad.
Hij is verantwoordelijk voor het opstellen van de jaarrekening. Daar eindigt het waarschijnlijk inderdaad . U verwacht dat hij op tafel slaat. En dan ? U doet dat waarschijnlijk ook bij uw bazen als u ziet dat men de foute keuzes maakt ! Verkeerde investeringen doet. U zegt tegen uw baas dat hij er niets van kent en als hij niet dadelijk de klanten gelukkig maakt, stapt u waarschijnlijk op ! Voilà.

Ok. U eist zijn ontslag .... en wie ziet u in de plaats met dezelfde bevoegdheden en wat gaat dat veranderen ?

Ik ben ervan overtuigd dat David Meekers reeds pogingen gedaan heeft. Tateishi en Pinto zullen eens minzaam geglimlacht hebben.

Misschien hebt u wel gelijk en houdt David Meekers beter de eer aan zichzelf. De man zal dan gerust slapen (wat hij volgens mij niet meer goed doet) en jij en ik wachten geduldig tot Mijnheer Tateishi zijn verhelderende interviews geeft.

Het is Zomaar een idee.
Als ge op een beetje een serieuze positie in een organisatie zit/wilt geraken, gaat ge af en toe wel uwe mond moeten open doen. Vanzelfsprekend op een correcte manier, zonder drama, dreigement of verwijt. Hoe hoger je raakt, hoe minder volk er is om naar de mond te praten en hoe meer je zelf een mening moet hebben. Voor professionele ja-knikkers is het lagere middenkader daarom vaak het eindstation.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie