Zomertransfers 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door stvvilvoorde »

Jones schreef: 01 okt 2020, 16:51 Kent iemand nog een voetbalbelg die de nr 10 positie bekleedt en in het buitenland speelt ?
Sofian Kiyine bij Lazio (vorig seizoen nog uitgeleend aan salernitana)
Is ook marokkaan/belg dubbel nationaliteit. (komt uit de jeugd van Standard)
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Henkie-1984 »

Missé-Missé schreef:
Halenaar schreef: 01 okt 2020, 15:38 Mmae opgeroepen voor de Nationale ploeg van Marokko!

Het grote ongelijk van het forum :lol: ;)
Kon ook nog voor Kameroen kiezen...

Bij de duivels missen we ook nog opvolging centraal achteraan :D
Als die nu voor Marokko gaat spelen, wordt die dan als buitenlander gezien, of blijft dat dan toch een voetbalbelg?
Jones
Berichten: 3180
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jones »

Is er bij Union niks bruikbaars in het middenveld voor ons ?
Roman
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Roman »

Jacques schreef: 01 okt 2020, 17:35 Een 19-jarige van Inter huren...ze zullen geïnspireerd zijn door de straffe prestaties van Colidio zeker? :yes:

Heeft n.b. niets met talent te maken, wel met rendement.
Akkoord Colidio heeft dit seizoen nog niet veel laten zien in tegenstelling tot eind vorig seizoen. Moet het nu wel doen op een positie die niet de zijne is, in een ploeg zonder ruggegraat, zonder systeem, zonder ervaring, onbestaand middenveld, zielige aanvoer van defensie en middenveld ... je zou voor minder. Aanvankelijk werkte hij nochtans hard.
Identiek hetzelfde probleem is ook met Colombatto aan de hand !
Ook voor Suzuki geldt dit : krijgt geen enkele bal fatsoenlijke vooraan, geen enkele van de flank en komt dan lager mee rommelen.
De eerste matchen kwamen ze bij een aanval talrijk in de zestien, hoeveel nu nog ?
Als het al moeilijk gaat zal het zeker niet verbeteren met meerdere spelers op een voor hun ongewone positie te zetten, in een goed draaiend geheel zou zo iets kunnen maar dat zijn we lang niet.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jacques »

Akkoord, hij is niet zo slecht als zijn laatste matchen doen vermoeden, maar anderzijds was het vorig seizoen ook alleen maar tegen Janneke en Mieke die niks meer te winnen of te verliezen hadden. De balans na 1 jaar en 7 matchen Colidio is mager. Nog enigszins verdedigbaar voor een 19-jarige maar niet voor een huurling, die moeten nog hetzelfde seizoen renderen, anders is het weggegooid geld. Ik vrees voor zo’n scenario met onze Griekse vriend.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STimVV »

Helemaal mee eens.
Als je een speler huurt moet het de bedoeling zijn dat het een meteen inzetbare meerwaarde is.
Zoals dat o.a. met Mechele, Kamada, Akpom, Kitsiou en Charisis het geval was.
Dan is een huur te verantwoorden. Indien het spelers zijn die niet haalbaar zijn maar meteen een meerwaarde kunnen bieden. Toch twijfelachtig of ne 19-jarige jongen die nog maar 60 minuutjes bij een A-ploeg speelde dat kan brengen.
Hopelijk is het een supertalent a la Tomyasu... (die ook 6 maanden aanpassingstijd kreeg) (binnen 6 maanden is den deze normaal gezien alweer weg)
Jones
Berichten: 3180
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jones »

Ze hadden eerst een Belg of voetbalbelg of 4 moeten kopen die beter zijn wat ze nu hadden en dan buitenlanders pas. Nu heb je slappe Belgen en te weinig en nauwelijks voetbalbelgen en veel te veel buitenlanders
Louis XIV
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Louis XIV »

vdl schreef: 01 okt 2020, 07:41 Een vagina in de verdediging, hopelijk laat die niet teveel binnen :lollig: :grappig:
Hij is vanavond G-spot op Stayen
Johan
Berichten: 406
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Johan »

hoe kan je iets bereiken met in marionet en slappe lul als Muscat. Haal een Belgische trainer met ervaring en snel , nog een paar weken verder gudderen en het is voorbij. En die uitspraken van dhr Meekers, goed bedoeld maar niets in de pap te brokken.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jan Bulder »

Johan schreef: 02 okt 2020, 09:12 hoe kan je iets bereiken met in marionet en slappe lul als Muscat. Haal een Belgische trainer met ervaring en snel , nog een paar weken verder gudderen en het is voorbij. En die uitspraken van dhr Meekers, goed bedoeld maar niets in de pap te brokken.
We hadden een Belgische trainer met ervaring (met een topstaff trouwens, waar staan we nu op stilstaande fases?). Eentje die nu een bijna zekere degradatiekandidaat naar een veilige haven aan het loodsen is. Maar ja, die speelde niet het geliefkoosde systeem en niet met de topaankopen van onze Japanse sportieve oppergoeroe Tateishi.

Zolang Tateishi het hier voor het zeggen heeft, zal er een marionet als hoofdtrainer rondlopen.
Dreke
Berichten: 3644
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Dreke »

Jan Bulder schreef: 02 okt 2020, 10:21
We hadden een Belgische trainer met ervaring (met een topstaff trouwens, waar staan we nu op stilstaande fases?). Eentje die nu een bijna zekere degradatiekandidaat naar een veilige haven aan het loodsen is. Maar ja, die speelde niet het geliefkoosde systeem en niet met de topaankopen van onze Japanse sportieve oppergoeroe Tateishi.

Zolang Tateishi het hier voor het zeggen heeft, zal er een marionet als hoofdtrainer rondlopen.
Dat van die stilstaande fases was na een tijdje ook op, hoor. Ik deel wel de mening dat zolang we het met Tateishi (en Pinto?) moeten doen, het niks zal worden. Ik heb in die paar decennia dat ik STVV van kort bij volg nog nooit (echt nooit) zo een onevenwichtige kern gezien. Soms mankeerden we een spits of weet ik veel wat. Maar nu zit het echt helemaal scheef. Als je dat niet ziet als sportief verantwoordelijke, heb je echt wel een probleem. Of er speelt iets anders...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jacques »

Vooral pijnlijk dat het het 2de jaar op rij is. Vorig jaar een hoop flankaanvallers (waarvan niemand is doorgebroken) voor een systeem zonder flankaanvallers, dit jaar een hoop verdedigers waarvan ene met 3 speeldagen schorsing en ene voor de reserven (terwijl onze ananas wekelijks mag gudderen dat het gene naam heeft).
Vooraf werd (terecht) gezegd dat deze mercato bepalend zou zijn voor het oordeel over het transferbeleid van Tateishi en Pinto. Enkele dagen voor het sluiten van de transfermarkt is de conclusie dat het twee clowns zijn die grandioos gebuisd zijn. Ze zetten voor het tweede jaar op rij meer kwaad bloed dan dat ze iets deftig doen. Ik ben er klaar mee. Zeker in combinatie met die ivoren-torenmentaliteit die ze tentoonspreiden. Niks communicatie, niks verantwoording. Het beste dat ze nog kunnen doen, is hun boeltje pakken.
Laatst gewijzigd door Jacques op 02 okt 2020, 11:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Franz »

Dreke schreef: 02 okt 2020, 10:28 Ik deel wel de mening dat zolang we het met Tateishi (en Pinto?) moeten doen, het niks zal worden. Ik heb in die paar decennia dat ik STVV van kort bij volg nog nooit (echt nooit) zo een onevenwichtige kern gezien. Soms mankeerden we een spits of weet ik veel wat. Maar nu zit het echt helemaal scheef. Als je dat niet ziet als sportief verantwoordelijke, heb je echt wel een probleem. Of er speelt iets anders...
De voorbije 40 jaar hadden we in het algemeen wel steeds een vrij goede ploeg, maar mankeerde inderdaad dikwijls de spits/scoorder om het af te maken.
In de periodes dat die er wel rondliep haalden we de beste resultaten: met Wimots, Agten, Goots, Krohm, Mbona, Sidibe, Boli, Kamada,...
Vandaag hebben we in feite een prima spits Suzuki, maar een zootje ongeregeld achter hem als ploeg...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door stvvilvoorde »

kan me grotendeels vinden in de hierbovenstaande reacties (behalve Suzuki, daar heb ik een andere mening over).

Qua verloop doet het me denken aan de drie jaren eerste klasse tussen onze twee laatste degradaties.

Het eerste jaar PO1, met een kern die voor het grootste deel bestond uit spelers die twee jaar ervoor nog gedegradeerd waren, maar wel al een tijdje samen speelden.
De trainer, Guido Brepoels, was toen, net als Brys, de duidelijke factor in het succes.
Ook toen werd de kern na elk seizoen steeds verder afgeroomd, door sterkhouders te verkopen en geen of onwaardige vervangers te halen.
Groot verschil met nu, is dat het toen allemaal niks mocht kosten.
Nu mag het wel iets kosten, er wordt met bedragen gesmeten wat we als stvv-supporters echt niet gewend zijn, maar men koopt en huurt maar lukraak wat spelers, veelal exotische spelers en profielen die we niet nodig hebben.
Er wordt ook veel te lang gewacht om iets binnen te halen, dat was toen ook een probleem, maar met dit bestuur is dat nog veel erger.
De belgenregel kan ook blijkbaar niemand aan hen duidelijk maken.
Wat er mankeert aan de ploeg en welke profielen nodig zijn, zien die 2 heren blijkbaar niet.
Als je dat niet ziet, dan kijk je zelf niet naar de matchen of ken je gewoon niks van voetbal.
Naar de noden en wensen van de technische staf wordt niet geluisterd (mss nu meer dan onder brys), dan schiet je ook niks op.
Toen de japanners arriveerden, moest Bormans (waar hier ook vaak lacherig over gedaan werd) gedwongen een stap terug zetten of de club verlaten.
Ik stel vast dat Bormans niet zo slecht werk leverde (kern waarmee we bijna PO1 haalden, was grotendeels zijn werk), zeker ook als je ziet wat hij bij Union nog realiseert.


Ik kan alleen maar hopen dat de parallel niet voltrokken wordt met 2012, want dan spelen we volgend seizoen in 1B.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jan Bulder »

Dreke schreef: 02 okt 2020, 10:28
Jan Bulder schreef: 02 okt 2020, 10:21
We hadden een Belgische trainer met ervaring (met een topstaff trouwens, waar staan we nu op stilstaande fases?). Eentje die nu een bijna zekere degradatiekandidaat naar een veilige haven aan het loodsen is. Maar ja, die speelde niet het geliefkoosde systeem en niet met de topaankopen van onze Japanse sportieve oppergoeroe Tateishi.

Zolang Tateishi het hier voor het zeggen heeft, zal er een marionet als hoofdtrainer rondlopen.
Dat van die stilstaande fases was na een tijdje ook op, hoor.
Aanvallend gezien stokte dat inderdaad na een tijdje. Maar goed, nu is er het grote niets.

En natuurlijk is er ook een verdedigende organisatie op stilstaande fases. Die is rampzalig.
Plaats reactie