Zomertransfers 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4168
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door lindoke »

STimVV schreef: 02 jul 2020, 14:32
Jan Bulder schreef: 02 jul 2020, 13:14 ..

Ik heb eigenlijk maar 1 groot probleem met DMM: hun sportief aankoopbeleid trekt op niks.
Daar ben ik, tot nu toe, ook het meest in teleurgesteld. Laten we eerlijk zijn, voor de meeste mensen heeft de overname niet gebracht waar ze op hoopten.

En de verkopen moet je ook zien in verhouding tot de aankopen.
Als je 1,3 miljoen uitgeeft aan Durkin. 2,5 miljoen geeft aan Lucas. 1,5 miljoen aan Ito, 2 miljoen voor Buya, 2,5 miljoen voor Suzuki etc.
En je krijgt uitgaand 600k voor je kapitein Botaka. 700k voor belg DeSmedt, 600k voor belg DeBruyn, 3M voor topschutter Boli, etc.
Zijn ze dan zo goed bezig als we hier zeggen en hopen? Ik heb de indruk dat er momenteel meer w gegeven aan inkomende transfers dan dat de uitgaande opleveren.
Er werd nog nooit zo veel geld uitgegeven als nu. En daar zijn we met zn allen blij mee. Maar met dat geld vallen toch veel betere zaken te doen dan nu het geval is geweest?

Er zijn ook gewoon te veel transfers: zowel uitgaand als inkomend. Das nooit goed. Er moet meer stabiliteit komen.
Ik denk dat dit een correcte en nuchtere analyse is. De spelers die je opnoemt hebben een gezamenlijke waarde van maar liefst 9,8 miljoen euro. Dat is een som waar de meeste middenmotors nog niet moeten aan denken om dat aan inkomende transfers te spenderen. Daar koop je normaal 7-8 zeer goede spelers mee die - als je scoutingsapparaat optimaal werk verricht - je ploeg in één ruk kwalitatief fors omhoog duwt waardoor je realistisch POI kan ambiëren.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STimVV »

Ik hoop dat ze nog van Buya afraken.
Heb het helemaal gehad met dat onnozel omhoog gevallen ventje. Vindt zichzelf een te goede speler om nog voor stvv te spelen maar hij vind geen club die wat centjes op tafel wil leggen.
Ander en beter graag.
Zoals hierboven al gezegd, we missen een balvaste spits genre Boli.

Colidio, Suzuki, Buya. In mijn ogen zijn dat 3 spitsen die het best renderen langs een type Boli. Als 2e spits zwervend rond een targetpits. Maar mij lijken ze niet compatibel.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Stvv_eng »

pat@ schreef: 02 jul 2020, 14:53
Oxbow schreef: 02 jul 2020, 08:49 Suzuki en Turay zouden nu toch blijven

http://www.voetbalnieuws.be/news/524277


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Prima nieuws. Met deze heren gaan wij een top-aanvalslinie hebben. Eentje die bij de beste vd pro league gaat horen.

In een twee spitsensysteem hebben we nu Suzuki, Buya en Colidio als toppers. Balongo en Nazon mogen af en toe eens een minuutje of vijf invallen voor iemand van de drie.
In een drie spitsensysteem hebben we Suzuki en Colidio als centrumspitsen en Buya, Ito, Nakamura en Troonbeeckx als vleugels. Die laatste lijkt mij volledig opgenomen te gaan worden in de kern aangezien hij veel (te dik) op de foto's van de Stvv social media staat. Ik ben eens benieuwd naar zijn progressie.

Voor mij moeten er nu nog maar drie transfers gedaan worden. Een centrale verdediger, rechts back en een centrale middenvelder. Als dit echte aanwinsten zijn dan is de kern sterk genoeg om een mooie plaats te beogen. Indien niet mag er al niemand geblesseerd of lang geschorst worden.
Centraal in de verdediging gaat er denk ik niks bijkomen. Konaté, Tex, Garcia, Mmaee, Sankhon, Matsubara kunnen er spelen als ik al niemand vergeet. Ik denk eerder dat er iets bijkomt om Thibault De Smet te vervangen.

Ik weet dat ze niet allemaal basiself waardig zijn, maar totdat er niemand vertrekt zal er ook niemand komen..

Wat mij deze zomer gerust stelde is dat er duidelijk werd gezegd dat er Gerichte versterkingen zouden gedaan worden. Wat vorig jaar anders bleek met Brys...
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Stvv_eng »

STimVV schreef: 02 jul 2020, 15:41 Ik hoop dat ze nog van Buya afraken.
Heb het helemaal gehad met dat onnozel omhoog gevallen ventje. Vindt zichzelf een te goede speler om nog voor stvv te spelen maar hij vind geen club die wat centjes op tafel wil leggen.
Ander en beter graag.
Zoals hierboven al gezegd, we missen een balvaste spits genre Boli.

Colidio, Suzuki, Buya. In mijn ogen zijn dat 3 spitsen die het best renderen langs een type Boli. Als 2e spits zwervend rond een targetpits. Maar mij lijken ze niet compatibel.
Ik ben zelf fan van het spel van Buya, maar van mij mag hij ook vertrekken. Zijn hart ligt elders, dan kan je een mens niet forceren. Als hij een contract ondertekend dan wil ik het nog een kans geven..
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Stvv_eng »

Wilt iemand mij helpen met het opnoemen van alle spelers die hun laatste contractjaar ingaan? Hier wordt veel te weinig over gecommuniceerd...

Klopt dit? Mis ik iemand?

Kenny Steppe
Ibrahima Sory Sankhon
Samy Mmaee
Jorge Teixeira
Mory Konaté
Mathieu Troonbeeckx
Mohamed Buya Turay
Duckens Nazon
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Vouch »

lindoke schreef: 02 jul 2020, 15:20
STimVV schreef: 02 jul 2020, 14:32
Jan Bulder schreef: 02 jul 2020, 13:14 ..

Ik heb eigenlijk maar 1 groot probleem met DMM: hun sportief aankoopbeleid trekt op niks.
Daar ben ik, tot nu toe, ook het meest in teleurgesteld. Laten we eerlijk zijn, voor de meeste mensen heeft de overname niet gebracht waar ze op hoopten.

En de verkopen moet je ook zien in verhouding tot de aankopen.
Als je 1,3 miljoen uitgeeft aan Durkin. 2,5 miljoen geeft aan Lucas. 1,5 miljoen aan Ito, 2 miljoen voor Buya, 2,5 miljoen voor Suzuki etc.
En je krijgt uitgaand 600k voor je kapitein Botaka. 700k voor belg DeSmedt, 600k voor belg DeBruyn, 3M voor topschutter Boli, etc.
Zijn ze dan zo goed bezig als we hier zeggen en hopen? Ik heb de indruk dat er momenteel meer w gegeven aan inkomende transfers dan dat de uitgaande opleveren.
Er werd nog nooit zo veel geld uitgegeven als nu. En daar zijn we met zn allen blij mee. Maar met dat geld vallen toch veel betere zaken te doen dan nu het geval is geweest?

Er zijn ook gewoon te veel transfers: zowel uitgaand als inkomend. Das nooit goed. Er moet meer stabiliteit komen.
Ik denk dat dit een correcte en nuchtere analyse is. De spelers die je opnoemt hebben een gezamenlijke waarde van maar liefst 9,8 miljoen euro. Dat is een som waar de meeste middenmotors nog niet moeten aan denken om dat aan inkomende transfers te spenderen. Daar koop je normaal 7-8 zeer goede spelers mee die - als je scoutingsapparaat optimaal werk verricht - je ploeg in één ruk kwalitatief fors omhoog duwt waardoor je realistisch POI kan ambiëren.
Ik vind dat verre van nuchter en correct, moet ik zeggen. Hoe kunt ge dat nu op die manier vergelijken?

Het is toch niet omdat De Smedt je "maar" 600.000 euro brengt (ik vind dat zeer veel, zeker in deze tijden) dat je geen 1,3 miljoen voor Durkin mag geven? Die hebben toch hun eigen aparte waarde? Ik mag hopen dat niet gaan inkopen naar de verkoopprijs van Wolke Janssen, want er zal na dat vertrek weinig gekocht worden.

Neen, je beoordeelt die transfers ieder apart, De Smedt is gratis gehaald en 1 (zeer middelmatig) jaar later verdien je er 600.000 euro aan. Als dat slecht gewerkt is, dan weet ik het niet meer. Voor Boli krijg je 3 miljoen 6 maanden voor het einde van zijn contract. Als dat slecht gewerkt is, dan weet ik het niet meer. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nu moeten die dure inkopen natuurlijk wel beginnen te renderen. Als Johny Lucas een U20-international voor Brazilië is, mag ik toch aannemen dat hij goed genoeg is om (minstens) bij de kern te raken?
davy
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 jul 2013, 16:13
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door davy »

Vouch schreef: 02 jul 2020, 19:43 Als Johny Lucas een U20-international voor Brazilië is, mag ik toch aannemen dat hij goed genoeg is om (minstens) bij de kern te raken?
Jhonny Lucas werd vorig jaar inderdaad aangekondigd als jeugdinternational, maar hij heeft geen enkele officiële cap bij de U20. Eén enkele oefenwedstrijd, twee jaar geleden, in een heel experimenteel team ...
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STimVV »

Vouch schreef: 02 jul 2020, 19:43
lindoke schreef: 02 jul 2020, 15:20
STimVV schreef: 02 jul 2020, 14:32
Jan Bulder schreef: 02 jul 2020, 13:14 ..

Ik heb eigenlijk maar 1 groot probleem met DMM: hun sportief aankoopbeleid trekt op niks.
Daar ben ik, tot nu toe, ook het meest in teleurgesteld. Laten we eerlijk zijn, voor de meeste mensen heeft de overname niet gebracht waar ze op hoopten.

En de verkopen moet je ook zien in verhouding tot de aankopen.
Als je 1,3 miljoen uitgeeft aan Durkin. 2,5 miljoen geeft aan Lucas. 1,5 miljoen aan Ito, 2 miljoen voor Buya, 2,5 miljoen voor Suzuki etc.
En je krijgt uitgaand 600k voor je kapitein Botaka. 700k voor belg DeSmedt, 600k voor belg DeBruyn, 3M voor topschutter Boli, etc.
Zijn ze dan zo goed bezig als we hier zeggen en hopen? Ik heb de indruk dat er momenteel meer w gegeven aan inkomende transfers dan dat de uitgaande opleveren.
Er werd nog nooit zo veel geld uitgegeven als nu. En daar zijn we met zn allen blij mee. Maar met dat geld vallen toch veel betere zaken te doen dan nu het geval is geweest?

Er zijn ook gewoon te veel transfers: zowel uitgaand als inkomend. Das nooit goed. Er moet meer stabiliteit komen.
Ik denk dat dit een correcte en nuchtere analyse is. De spelers die je opnoemt hebben een gezamenlijke waarde van maar liefst 9,8 miljoen euro. Dat is een som waar de meeste middenmotors nog niet moeten aan denken om dat aan inkomende transfers te spenderen. Daar koop je normaal 7-8 zeer goede spelers mee die - als je scoutingsapparaat optimaal werk verricht - je ploeg in één ruk kwalitatief fors omhoog duwt waardoor je realistisch POI kan ambiëren.
Ik vind dat verre van nuchter en correct, moet ik zeggen. Hoe kunt ge dat nu op die manier vergelijken?

Het is toch niet omdat De Smedt je "maar" 600.000 euro brengt (ik vind dat zeer veel, zeker in deze tijden) dat je geen 1,3 miljoen voor Durkin mag geven? Die hebben toch hun eigen aparte waarde? Ik mag hopen dat niet gaan inkopen naar de verkoopprijs van Wolke Janssen, want er zal na dat vertrek weinig gekocht worden.

Neen, je beoordeelt die transfers ieder apart, De Smedt is gratis gehaald en 1 (zeer middelmatig) jaar later verdien je er 600.000 euro aan. Als dat slecht gewerkt is, dan weet ik het niet meer. Voor Boli krijg je 3 miljoen 6 maanden voor het einde van zijn contract. Als dat slecht gewerkt is, dan weet ik het niet meer. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nu moeten die dure inkopen natuurlijk wel beginnen te renderen. Als Johny Lucas een U20-international voor Brazilië is, mag ik toch aannemen dat hij goed genoeg is om (minstens) bij de kern te raken?
Euhm... NEE. Het gaat hier nu net over het grotere plaatje dat je moet willen zien. Het gaat NIET over de individuele transfers. Het gaat over het aan-en verkoopbeleid in het algemeen.
Als je het laatste jaar ettelijke miljoenen méér uitgeeft aan inkomende transfers dan dat je uitgaande transfers opbrengen. Ben je dan goed bezig? Dan maak je verlies., is niet zo erg als je ploeg er merkelijk beter van wordt. Maar hier werd ze zwakker.
Ook al is het bedrag vd uitgaande niet verkeerd. De buffer en uitzonderlijke opbrengst van Tomi is op die manier rap opgesmost...

Als je het dan toch individueel wilt bekijken:
Gent geeft 600k uit aan Botaka. Hun rechtsback volgend seizoen.
Op hetzelfde moment geven ze 6M uit aan Nurio van Charleroi. Hun linksback volgend seizoen.
Das het 10-voudige. TIEN-voudige. Dan mag er nog een verschil zijn in marktwaarde of whatever. Maal 10!
Alle transfers onder het miljoen zijn peanuts vandaag. Ook in tijden van Corona.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STimVV »

Stvv_eng schreef: 02 jul 2020, 16:05
Centraal in de verdediging gaat er denk ik niks bijkomen. Konaté, Tex, Garcia, Mmaee, Sankhon, Matsubara kunnen er spelen als ik al niemand vergeet. Ik denk eerder dat er iets bijkomt om Thibault De Smet te vervangen.
Nochtans wilden ze toch graag Bushiri behouden. Dat is toch een duidelijk signaal dat ze een extra centrale verdediger nodig vonden. (Meer dan terecht)
Dat zal dan toch niet ineens veranderd zijn?

Nuja... ze hebben het vorig jaar ook gepresteerd... toen Tomi vertrok wilden ze Diagne halen. Die koos voor Charleroi. Uiteindelijk kwam er geen vervanger voor Tomi en zaten we een heel seizoen te klungelen met Wolke en Mmaee in de verdediging.
Yellow Feaver
Berichten: 1820
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Yellow Feaver »

STimVV schreef: 02 jul 2020, 15:41 Ik hoop dat ze nog van Buya afraken.
Heb het helemaal gehad met dat onnozel omhoog gevallen ventje. Vindt zichzelf een te goede speler om nog voor stvv te spelen maar hij vind geen club die wat centjes op tafel wil leggen.
Ander en beter graag.
Zoals hierboven al gezegd, we missen een balvaste spits genre Boli.

Colidio, Suzuki, Buya. In mijn ogen zijn dat 3 spitsen die het best renderen langs een type Boli. Als 2e spits zwervend rond een targetpits. Maar mij lijken ze niet compatibel.
Vond gij Boli een targetspits?
ertee
Berichten: 481
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door ertee »

Yellow Feaver schreef: 03 jul 2020, 00:49
STimVV schreef: 02 jul 2020, 15:41 Ik hoop dat ze nog van Buya afraken.
Heb het helemaal gehad met dat onnozel omhoog gevallen ventje. Vindt zichzelf een te goede speler om nog voor stvv te spelen maar hij vind geen club die wat centjes op tafel wil leggen.
Ander en beter graag.
Zoals hierboven al gezegd, we missen een balvaste spits genre Boli.

Colidio, Suzuki, Buya. In mijn ogen zijn dat 3 spitsen die het best renderen langs een type Boli. Als 2e spits zwervend rond een targetpits. Maar mij lijken ze niet compatibel.
Vond gij Boli een targetspits?
Hij was in ieder geval (zéér) balvast.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Elgromi »

Targets spits is meer onuachu van genk, groot goed voor de lange bal of voorzet , denk eerder dat je boli als drukzettende spits moet bezien. Geeft verdediging weinig tijd voor uittevoetballen , veel betrokken in spel.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door lakie »

Yellow Feaver schreef: 03 jul 2020, 00:49
STimVV schreef: 02 jul 2020, 15:41 Ik hoop dat ze nog van Buya afraken.
Heb het helemaal gehad met dat onnozel omhoog gevallen ventje. Vindt zichzelf een te goede speler om nog voor stvv te spelen maar hij vind geen club die wat centjes op tafel wil leggen.
Ander en beter graag.
Zoals hierboven al gezegd, we missen een balvaste spits genre Boli.

Colidio, Suzuki, Buya. In mijn ogen zijn dat 3 spitsen die het best renderen langs een type Boli. Als 2e spits zwervend rond een targetpits. Maar mij lijken ze niet compatibel.
Vond gij Boli een targetspits?
Definitely Yes! Voor België welteverstaan... Dus niet voor de topploegen in Europa...
Ik kan niet begrijpen dat alle topclubs ergens suggelen met hun spitsen maar nooit hebben doorgedrukt voor Boli...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1431
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door zipke373 »

Yellow Feaver schreef: 03 jul 2020, 00:49
STimVV schreef: 02 jul 2020, 15:41 Ik hoop dat ze nog van Buya afraken.
Heb het helemaal gehad met dat onnozel omhoog gevallen ventje. Vindt zichzelf een te goede speler om nog voor stvv te spelen maar hij vind geen club die wat centjes op tafel wil leggen.
Ander en beter graag.
Zoals hierboven al gezegd, we missen een balvaste spits genre Boli.

Colidio, Suzuki, Buya. In mijn ogen zijn dat 3 spitsen die het best renderen langs een type Boli. Als 2e spits zwervend rond een targetpits. Maar mij lijken ze niet compatibel.
Vond gij Boli een targetspits?
Onze laatste goeie echte targetspits was Sidibe.
Yellow Feaver
Berichten: 1820
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Yellow Feaver »

lakie schreef: 03 jul 2020, 10:03
Yellow Feaver schreef: 03 jul 2020, 00:49
STimVV schreef: 02 jul 2020, 15:41 Ik hoop dat ze nog van Buya afraken.
Heb het helemaal gehad met dat onnozel omhoog gevallen ventje. Vindt zichzelf een te goede speler om nog voor stvv te spelen maar hij vind geen club die wat centjes op tafel wil leggen.
Ander en beter graag.
Zoals hierboven al gezegd, we missen een balvaste spits genre Boli.

Colidio, Suzuki, Buya. In mijn ogen zijn dat 3 spitsen die het best renderen langs een type Boli. Als 2e spits zwervend rond een targetpits. Maar mij lijken ze niet compatibel.
Vond gij Boli een targetspits?
Definitely Yes! Voor België welteverstaan... Dus niet voor de topploegen in Europa...
Ik kan niet begrijpen dat alle topclubs ergens suggelen met hun spitsen maar nooit hebben doorgedrukt voor Boli...
Qua kwaliteit zeker, maar vind hem geen targetspits. Vind hem vooral de zwervende man die de hoeken moet induiken, ballen moet komen halen, ruimte voor zich nodig heeft om te wroeten en gaten te trekken. Iemand die een voorlijn kan zijn op zijn eentje, terwijl een targetspits het moet hebben van zijn 'first touch' en vooral van de mensen rondom hem om deze 'first touch' verder te zetten.
Plaats reactie