Zomertransfers 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Henri is de man »

Yellow Feaver schreef: 03 jul 2020, 11:10 Qua kwaliteit zeker, maar vind hem geen targetspits. Vind hem vooral de zwervende man die de hoeken moet induiken, ballen moet komen halen, ruimte voor zich nodig heeft om te wroeten en gaten te trekken. Iemand die een voorlijn kan zijn op zijn eentje, terwijl een targetspits het moet hebben van zijn 'first touch' en vooral van de mensen rondom hem om deze 'first touch' verder te zetten.
Klopt natuurlijk wel maar ik begrijp de term "targetspits" wel voor Boli. Is toch een ander type spits dan Suzuki en Colidio die we niet in de kern hebben momenteel.
Hopelijk komt er nog zo een speler bij.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Yellow Feaver
Berichten: 1820
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Yellow Feaver »

Henri is de man schreef: 03 jul 2020, 11:20
Yellow Feaver schreef: 03 jul 2020, 11:10 Qua kwaliteit zeker, maar vind hem geen targetspits. Vind hem vooral de zwervende man die de hoeken moet induiken, ballen moet komen halen, ruimte voor zich nodig heeft om te wroeten en gaten te trekken. Iemand die een voorlijn kan zijn op zijn eentje, terwijl een targetspits het moet hebben van zijn 'first touch' en vooral van de mensen rondom hem om deze 'first touch' verder te zetten.
Klopt natuurlijk wel maar ik begrijp de term "targetspits" wel voor Boli. Is toch een ander type spits dan Suzuki en Colidio die we niet in de kern hebben momenteel.
Hopelijk komt er nog zo een speler bij.
Ik denk dat Suzuki een targetspits is, maar het zelf nog niet door heeft :)
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door lakie »

Yellow Feaver schreef: 03 jul 2020, 11:10
lakie schreef: 03 jul 2020, 10:03
Yellow Feaver schreef: 03 jul 2020, 00:49
STimVV schreef: 02 jul 2020, 15:41 Ik hoop dat ze nog van Buya afraken.
Heb het helemaal gehad met dat onnozel omhoog gevallen ventje. Vindt zichzelf een te goede speler om nog voor stvv te spelen maar hij vind geen club die wat centjes op tafel wil leggen.
Ander en beter graag.
Zoals hierboven al gezegd, we missen een balvaste spits genre Boli.

Colidio, Suzuki, Buya. In mijn ogen zijn dat 3 spitsen die het best renderen langs een type Boli. Als 2e spits zwervend rond een targetpits. Maar mij lijken ze niet compatibel.
Vond gij Boli een targetspits?
Definitely Yes! Voor België welteverstaan... Dus niet voor de topploegen in Europa...
Ik kan niet begrijpen dat alle topclubs ergens suggelen met hun spitsen maar nooit hebben doorgedrukt voor Boli...
Qua kwaliteit zeker, maar vind hem geen targetspits. Vind hem vooral de zwervende man die de hoeken moet induiken, ballen moet komen halen, ruimte voor zich nodig heeft om te wroeten en gaten te trekken. Iemand die een voorlijn kan zijn op zijn eentje, terwijl een targetspits het moet hebben van zijn 'first touch' en vooral van de mensen rondom hem om deze 'first touch' verder te zetten.
Oeps, ik had gelezen 'topspits' :)
Nee, een targetspits is hij inderdaad niet echt.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Franz »

Is voetballen met een targetspits niet een beetje verleden tijd?
De meeste ploegen proberen nu in de omschakeling te spelen vanuit verdediging of middenveld met een hoge balcirculatie en veel beweging.
Eigenlijk deed STVV dat al met Boffin, Mbona, Pereira en Vangeel ten tijde van Jacky.
Tegenwoordig is Liverpool het beste voorbeeld.
Een statische grote targetspits met rug naar doel die een lange bal moet bijhouden en dan verdelen naar de opkomende maats, dat zie je toch niet meer?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STimVV »

Ik bedoelde vooral dat we nog een type spits nodig hebben waar je de bal altijd aan kwijt kan.
Zowel in de lucht, als in de voeten, als in de diepte.
Boli was balvast en deed de ploeg beter spelen. Het is vooral dat wat ik bedoelde. En dat komt voor mij inderdaad in de buurt van een "targetman" omdat je er altijd de bal heen kan lellen en hij wel "iets" kon doen.
Maar als je een targetspits ziet als een ouderwetse toren, dan is Boli inderdaad méér dan enkel dat.
Sidibé idem.
Lukaku, Benteke, Oulare, Benzema, ...
Jones
Berichten: 3190
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jones »

De Japanners vorig seizoen : we wachten in de toekomst niet meer zo lang met transfers....beloftes maken schuld zegt men dan he Japannerkes
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4165
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door lindoke »

Jones schreef: 03 jul 2020, 15:40 De Japanners vorig seizoen : we wachten in de toekomst niet meer zo lang met transfers....beloftes maken schuld zegt men dan he Japannerkes
Misschien bedoelen ze in plaats van 6 weken na het begin van de competitie nu maar 4 weken na het begin van de competitie :grappig:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Stvv_eng »

Als ik niet mis ben traint Hamza Massoudi weer mee met de A-kern. Zag hem vorig jaar graag spelen en het is een Belg. Win-win?
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Elgromi »

Stvv_eng schreef: 03 jul 2020, 16:06 Als ik niet mis ben traint Hamza Massoudi weer mee met de A-kern. Zag hem vorig jaar graag spelen en het is een Belg. Win-win?
Vind dit ook goed nieuws, was inderdaad een leuke speler. Komt misschien body tekort maar is een jonge speler. Geniale actie tegen standard. Bal afpakken die eigenlijk de pre assist was van zijn eigen fantastische goal want als ik me niet vergis kwam door die actie wolke aan de bal voor de assist te geven aan hem.
Yellow Feaver
Berichten: 1820
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Yellow Feaver »

Stvv_eng schreef: 03 jul 2020, 16:06 Als ik niet mis ben traint Hamza Massoudi weer mee met de A-kern. Zag hem vorig jaar graag spelen en het is een Belg. Win-win?
Als we op jonge potentiële profvoetballers moeten gokken, waarvan de twijfel zeer groot is of ze ooit gaan doorbreken naar profspeler...dan zijn we heel ver van huis.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Henri is de man »

Yellow Feaver schreef: 03 jul 2020, 16:50 Als we op jonge potentiële profvoetballers moeten gokken, waarvan de twijfel zeer groot is of ze ooit gaan doorbreken naar profspeler...dan zijn we heel ver van huis.
Alle jeugdspelers weg dan maar ? :roll:
Massoudi deed het toch prima in zijn eerste jaar bij de A-kern ?
Jong, Belgisch en technisch begaafd. De achilleshiel van de Truiense supporter. Ik zal het nooit begrijpen.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STVV-fan
Berichten: 6019
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STVV-fan »

Yellow Feaver schreef: 03 jul 2020, 16:50
Stvv_eng schreef: 03 jul 2020, 16:06 Als ik niet mis ben traint Hamza Massoudi weer mee met de A-kern. Zag hem vorig jaar graag spelen en het is een Belg. Win-win?
Als we op jonge potentiële profvoetballers moeten gokken, waarvan de twijfel zeer groot is of ze ooit gaan doorbreken naar profspeler...dan zijn we heel ver van huis.
Nee inderdaad we laten ze beter, zoals Castro Montes, Busi en Abrahams, naar ander ploegen trekken zodat men later kan zeggen: "Dedju toch, die hadden we beter gehouden".

Hoe houd je die spelers uit de poten van Genk en Standard? Nogmaals, door hen een vooruitzicht te geven op een plaats in de selectie

Weten jij en ik of hij doorbreekt? Nee, op dit moment niet.
Maar die ballon gaat evenzeer op voor die ervaren Belgische speler die excellent gescout is geweest door een scoutingsapparaat met de diepst mogelijke kennis over het Belgisch voetbal.

Je weet niet of zo'n speler zal slagen bij STVV en dat zie je enkel door hem aan het werk te zien met eventueel korte invalbeurten en dergelijke.
Ik maak mij geen zorgen, als men na 2 seizoenen De Bruyn bij wijze van spreken moord en brand schreeuwt over zijn vertrek, dan zitten we met een Massoudi wel safe denk ik.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Stvv_eng »

Nee inderdaad we laten ze beter, zoals Castro Montes, Busi en Abrahams, naar ander ploegen trekken zodat men later kan zeggen: "Dedju toch, die hadden we beter gehouden".

Hoe houd je die spelers uit de poten van Genk en Standard? Nogmaals, door hen een vooruitzicht te geven op een plaats in de selectie
Hier ben ik het volledig eens mee. Hoeveel spelers zijn wij kwijtgeraakt die geen perspectief kregen en nu gewoon meespelen in de Belgische top? Ik heb liever een Massoudi op de bankzitten die het belgen aantal omhoog krikt dan een Seth De Witte of Asare.

InYouthWeTrust zouden ze in sommige plekken van het land zeggen...
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door vdl »

Henri is de man schreef: 03 jul 2020, 17:44
Yellow Feaver schreef: 03 jul 2020, 16:50 Als we op jonge potentiële profvoetballers moeten gokken, waarvan de twijfel zeer groot is of ze ooit gaan doorbreken naar profspeler...dan zijn we heel ver van huis.
Alle jeugdspelers weg dan maar ? :roll:
Massoudi deed het toch prima in zijn eerste jaar bij de A-kern ?
Jong, Belgisch en technisch begaafd. De achilleshiel van de Truiense supporter. Ik zal het nooit begrijpen.
Van al onze jeugdspelers denk ik dat hij degene is met het meeste potentieel,laat die nog maar een paar jaar meegroeien.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jan Bulder »

Stvv_eng schreef: 03 jul 2020, 17:54
Nee inderdaad we laten ze beter, zoals Castro Montes, Busi en Abrahams, naar ander ploegen trekken zodat men later kan zeggen: "Dedju toch, die hadden we beter gehouden".

Hoe houd je die spelers uit de poten van Genk en Standard? Nogmaals, door hen een vooruitzicht te geven op een plaats in de selectie
Hier ben ik het volledig eens mee. Hoeveel spelers zijn wij kwijtgeraakt die geen perspectief kregen en nu gewoon meespelen in de Belgische top? Ik heb liever een Massoudi op de bankzitten die het belgen aantal omhoog krikt dan een Seth De Witte of Asare.

InYouthWeTrust zouden ze in sommige plekken van het land zeggen...
Ja noem ze eens op, al die jeugdspelers die hier geen kans kregen en nu bij de Belgische of buitenlandse top spelen?

Van Castro-Montes heb ik altijd gevonden dat er potentieel in zat. Kreeg hier paar jaar geleden paar keer kans in de voorbereiding, bij gebrek aan beter materiaal (ook toen waren de transfers al rijkelijk te laat). Miste toen vooral body om echt te kunnen meedoen met de grote jongens. Van hem had ik toen idd liever gezien dat ze hem een contract van 3 jaar + optie hadden gegeven en meteen hadden uitgeleend aan een tweedeklasser genre Lommel.
Plaats reactie