Zomertransfers 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

ertee
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door ertee »

Antwerp(en):
- 525.000 inwoners
- Budget: 35,5 miljoen
- 4 landstitels, 2 bekers
- finale Europacup II (1993)

Laten we ons daarmee vergelijken, ja.
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door pat@ »

ertee schreef: 23 feb 2020, 11:19 Antwerp(en):
- 525.000 inwoners
- Budget: 35,5 miljoen
- 4 landstitels, 2 bekers
- finale Europacup II (1993)

Laten we ons daarmee vergelijken, ja.
Gemiddeld 4/5000 supporters toen ze in tweede klasse speelden na al hun bovenvermelde trofeeën. Dat bewijst dat het overal mogelijk is om de successupporter terug naar het stadion te lokken. Wij moeten gewoon mikken op 8/9000 supporters. Dat lijkt me mogelijk.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door miel »

pat@ schreef: 23 feb 2020, 11:39
ertee schreef: 23 feb 2020, 11:19 Antwerp(en):
- 525.000 inwoners
- Budget: 35,5 miljoen
- 4 landstitels, 2 bekers
- finale Europacup II (1993)

Laten we ons daarmee vergelijken, ja.
Gemiddeld 4/5000 supporters toen ze in tweede klasse speelden na al hun bovenvermelde trofeeën. Dat bewijst dat het overal mogelijk is om de successupporter terug naar het stadion te lokken. Wij moeten gewoon mikken op 8/9000 supporters. Dat lijkt me mogelijk.
Ja , als ze de azijn en de citroenen uit de handel halen :lol:
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door lindoke »

miel schreef: 23 feb 2020, 11:45
pat@ schreef: 23 feb 2020, 11:39
ertee schreef: 23 feb 2020, 11:19 Antwerp(en):
- 525.000 inwoners
- Budget: 35,5 miljoen
- 4 landstitels, 2 bekers
- finale Europacup II (1993)

Laten we ons daarmee vergelijken, ja.
Gemiddeld 4/5000 supporters toen ze in tweede klasse speelden na al hun bovenvermelde trofeeën. Dat bewijst dat het overal mogelijk is om de successupporter terug naar het stadion te lokken. Wij moeten gewoon mikken op 8/9000 supporters. Dat lijkt me mogelijk.
Ja , als ze de azijn en de citroenen uit de handel halen :lol:
Nochtans is dat gezien onze geografische ligging perfect mogelijk. Ik blijf erbij, er is teveel kapot gemaakt tijdens het Duchatelet tijdperk en de Japanners vinden er (voorlopig) geen oplossing voor. In denk ook niet dat ze die oplossing gaan vinden als ze geen externe (Belgische) hulp gaan zoeken. Ook vrees ik dat er een enorme stunt moet gebeuren om dat te herstellen en dat is - zoals ik al eerder postte - een heel seizoen meestrijden voor de landstitel. Ik weet het dat dit utopisch is, maar het is gewoon mijn mening.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door lindoke »

Allé, het Buya Turay verhaal begint toch duidelijk te worden

https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 020/02/23/
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STVV-fan »

lindoke schreef: 23 feb 2020, 12:02
miel schreef: 23 feb 2020, 11:45
pat@ schreef: 23 feb 2020, 11:39
ertee schreef: 23 feb 2020, 11:19 Antwerp(en):
- 525.000 inwoners
- Budget: 35,5 miljoen
- 4 landstitels, 2 bekers
- finale Europacup II (1993)

Laten we ons daarmee vergelijken, ja.
Gemiddeld 4/5000 supporters toen ze in tweede klasse speelden na al hun bovenvermelde trofeeën. Dat bewijst dat het overal mogelijk is om de successupporter terug naar het stadion te lokken. Wij moeten gewoon mikken op 8/9000 supporters. Dat lijkt me mogelijk.
Ja , als ze de azijn en de citroenen uit de handel halen :lol:
Nochtans is dat gezien onze geografische ligging perfect mogelijk. Ik blijf erbij, er is teveel kapot gemaakt tijdens het Duchatelet tijdperk en de Japanners vinden er (voorlopig) geen oplossing voor. In denk ook niet dat ze die oplossing gaan vinden als ze geen externe (Belgische) hulp gaan zoeken. Ook vrees ik dat er een enorme stunt moet gebeuren om dat te herstellen en dat is - zoals ik al eerder postte - een heel seizoen meestrijden voor de landstitel. Ik weet het dat dit utopisch is, maar het is gewoon mijn mening.
Is het dan zo verwonderlijk als er iemand oppert dat men zich voorlopig van die supporters niks moet aantrekken?

Is het dan zo verwonderlijk als er mensen zijn die zeggen dat (toch tenminste een deel ervan) een klein beetje waanzinnig zijn?

Want ik geloof dat je idd niet te ver van de waarheid gelegen bent hoor Lindo. Effectief meedoen daarvoor en dan liefst met Belgen en jongens van de streek.

Kun je echter de onmogelijkheid daarvan bevatten?
Weet je dan wel wat je vraagt?

Maar dat is waarschijnlijk wél wat sommige mensen willen om terug te komen, omdat ze weten dat dat haast onmogelijk is, zodat ze altijd een klaagstok achter de deur kunnen houden.

Over die vergelijkingen, daar lach ik mee.

Oostende? (want Coucke en Europees)
Die moeten nu zelf buitenlands kapitaal gaan halen of er zit een slot op de deur.

Lokeren? (Want prijzen)
Zonder buitenlands kapitaal mag daar het slot op de deur.

Waregem? (want prijzen en Europees)
De laatste 3 jaar blijkt idd dat ze ook maar een gewoon ploegske zijn, die nog bijna gedegradeerd zijn.

Mechelen? (want ooit prijzen gepakt)
Het jaar dat Mechelen zakte hadden de experts van het forum graag gehad dat we stikjaloers waren op hun ploeg, want met de onze gingen we los degraderen,...
Hoewel de supporter KVM behoed hebben voor het slot op de deur, heeft dat bestuur de grootste fuck you gedaan naar die mensen met die hele degradatiehetze.
Als de actoren ballen hadden gehad, speelde Mechelen dus nu gewoon simpelweg in de amateurreeksen.

Antwerp (want ooit prijzen gepakt en europees en pompt miljoenen in spelers).
We hebben genoeg gezien met Oostende.
Spelers van Antwerp zijn over het algemeen géén spelers met doorverkoopwaarde.
Het valt dus nog maar af te wachten of de financiële situatie daar nog zo gezond gaat zijn binnen een jaar of drie/vijf en of het heel spel niet implodeert
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door enerkey »

Ik denk dat het grotendeel pas uit hun schulp gaan komen als het te laat is. Het type dat bij leven nooit of er lang niet meer naar heeft omgekeken. Maar bij dood wel in de voorste rij op de begrafenis staat te wenen.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Brusselmans »

Ik had nog gedacht dat ze richting 40 punten gingen gaan, maar dat was serieus te positief.

Nu al kan je zware conclusies trekken :
- de helft van de matchen verloren !!!
- tegen het einde van de reguliere meer dan 50 goals binnen !!!

Tateishi weet waar te beginnen mag ik hopen !
Geen kern van 30 spelers meer, zorg eens eerst voor kwaliteit van rang 1 tot 15, vanaf 16 tot 22 mag het iets minder, 23 tot 30 hoeft niet !!!
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Elgromi »

Heb hem al eens gedropped https://www.transfermarkt.com/michael-o ... ler/263482
Blijf erbij dat het een interessant type is. Eerste match J1 2 goalen assist, vorig seizoen 8 goalen in 1 match J2 wel maar had ook een hattrick in La liga, voor de rest daar wel niet veel potten gebroken maar in hoogtepunten zie je hem het grote ploegen wel moeilijk maken + goed in samenspel.
Hij is super hot in Japan ze wouden hem veel geld blijkbaar geven voor japans international te worden enzo.
Sportief en commercieel aantrekkelijk lijkt me! Bijna 26 jaar
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STimVV »

Ik mag hopen dat Tateishi al bezig is om er voor te zorgen dat we komend seizoen met ambitie kunnen starten en niet als degradatiekandidaat.
Probleem van de huidige spelerskern is dat er bepaalde spelers het best tot hun recht komen in systeem A, anderen in systeem B, en nog anderen in systeem C.

Zijn op hun best in een systeem met 3 achteraan: Teixeira, Garcia, Sankhon, Botaka.
Teixeira, in 4-mansdefensie krijgt hij het niet meer belopen en is hij niet meer wendbaar genoeg, en hij verkiest zelf centraal te staan in een 3-mansdefensie. Daarom liet Kostic hem ook uit de kern tegen Gent.
Garcia, is geen echte centrale verdediger want is daar te weinig mandekker voor. Is geen echte linksback want is niet de speler met dat loopvermogen. Verkiest zelf links in een 3mansdefensie waar hij wel top is mede dankzij zn uitvoetballende kwaliteiten.
Sankhon, speelde zn beste matchen in een 3mansdefensie en heeft het moeilijk als back met 4 achteraan. Heeft ook nooit als back gespeeld.
Botaka, speelde zn beste matchen als aanvallende rechtsback in een 3-5-2.

Andere spelers voelen zich dan weer beter in een 4-4-2. Zijnde DeSmet als zuivere linksback en DeBruyn.

En anderen hopen nog altijd op een 4-3-3 omdat ze zowel in een 3-5-2 als in de ruit van Kostic hun plaats niet vinden. Zijnde: Ito, Sousa, Lee, Acolatse (die daarom al weg wou) Zij verkiezen een systeem met echte buitenspelers.

Een onevenwichtige kern dus die op conto van Tateishi staat. Je moet op dat vlak samenwerken met uw T1 en zo snel mogelijk een duidelijke lijn en visie hebben over de manier dat je wil spelen. Hoe lang gaat Kostic blijven? Gaan we het volgend seizoen met buitenspelers doen of niet? Met 3 achteraan, of met 4?
Voor 31 maart moeten ze bijvb beslissen of ze optie van Garcia lichten of niet. Bovenstaande is cruciaal in die beslissing.
Dit seizoen ist een soep.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door fruitboerke »

De japanners moeten gewoon hun brandkast eens opendoen en wat geld investeren in een deftige kern . Dus voor mijn part mogen ze de volledige kern van dit jaar in de vitrine zetten met een bordje te koop en voor sommigen zelfs gratis op te halen en nooit meer terugbrengen. Een blanco blad en een nieuwe ploeg . :yes:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door stvvilvoorde »

De brankast opendoen is blijkbaar het probleem niet, ze hebben afgelopen zomer voor bijna 10M aan spelers geinvesteerd, of het de juiste timing en de juiste profielen waren, dat laat ik in het midden.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door BoemBoem »

ertee schreef: 23 feb 2020, 11:19 Antwerp(en):
- 525.000 inwoners
- Budget: 35,5 miljoen
- 4 landstitels, 2 bekers
- finale Europacup II (1993)

Laten we ons daarmee vergelijken, ja.
Als je zo wil redeneren,

https://wikikids.nl/Lijst_van_Belgische_steden

Er zou van Sint-Truiden weinig sprake zijn he..
En wat ploegen 30 jaar geleden gepresteerd hebben zou ondertussen niet meer moeten meetellen he..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door stvvilvoorde »

STVV-fan schreef: 23 feb 2020, 12:44
Oostende? (want Coucke en Europees)
Die moeten nu zelf buitenlands kapitaal gaan halen of er zit een slot op de deur.

Lokeren? (Want prijzen)
Zonder buitenlands kapitaal mag daar het slot op de deur.

Waregem? (want prijzen en Europees)
De laatste 3 jaar blijkt idd dat ze ook maar een gewoon ploegske zijn, die nog bijna gedegradeerd zijn.

Mechelen? (want ooit prijzen gepakt)
Het jaar dat Mechelen zakte hadden de experts van het forum graag gehad dat we stikjaloers waren op hun ploeg, want met de onze gingen we los degraderen,...
Hoewel de supporter KVM behoed hebben voor het slot op de deur, heeft dat bestuur de grootste fuck you gedaan naar die mensen met die hele degradatiehetze.
Als de actoren ballen hadden gehad, speelde Mechelen dus nu gewoon simpelweg in de amateurreeksen.

Antwerp (want ooit prijzen gepakt en europees en pompt miljoenen in spelers).
We hebben genoeg gezien met Oostende.
Spelers van Antwerp zijn over het algemeen géén spelers met doorverkoopwaarde.
Het valt dus nog maar af te wachten of de financiële situatie daar nog zo gezond gaat zijn binnen een jaar of drie/vijf en of het heel spel niet implodeert
Oostende en Lokeren , het kleinste kind zag dat dit fout zou aflopen.
Persoonlijk heb ik daar nooit mee willen vergelijken, noch enige afgunst voor getoond omdat ik wist dat ze ooit de rekening gepresenteerd zouden krijgen voor hun dromen.

Maar wat Waregem in jouw lijstje doet, daar kan ik niet aan uit.
Al 15 jaar een toonbeeld van hoe het wel moet volgens mij.
Oke ze zijn een keertje bijna gedegradeerd, maar het is niet gebeurd. (in tegenstelling tot wat wij tot 2x toe tijdens die periode wel ervaren hebben)
Qua verstedelijkt gebied is waregem kleiner dan sint-truiden en qua hinterland is het daar ook al vechten voor een plaats tussen verschillende eersteklassers op een zakdoek (waaronder twee G5-ploegen).
Transfers gebeuren in overleg met de technische staf (Dury heeft altijd het laatste woord), 7x top6 op 14 seizoenen (waaronder 5x PO1), twee keer bekerwinnaar (3 finales), twee keer europees (1x europees overwinterd), 1x maal vicekampioen.
En dat vind jij om te lachen?
ik vind dat vooral knap gewerkt (voetballen op 15 jaar een mooier palmares bij elkaar, dan STVV over heel zijn bestaan) en duidelijk een voorbeeld van hoe het wel kan.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STVV-fan »

Vanaf wanneer mogen spelers die bij een club niet meer betaald worden, transfervrij vertrekken?

Want anders heb je met Ryuta Koike (rechtsback, 24) en Jun Amano (spelmaker, 28) 2 spelers die voor de Japanners ergens wel interessant zijn.

Voor de "Het moeten Belgen zijn!"-mensen heb je een Verhulst (mocht Steppe vertrekken), een Jimmy de Jonghe voor de linksback (is wel al 27), Amine Benchaib (aanvallende mid) en Bob Straetman (linksvoor).

Voor de liefhebbers van (uitgerangeerde) Belgen met ervaring op het hoogste niveau heb ik Seth de Witte, Jelle van Damme en Killian Overmeire voor u in de aanbieding.

Een aantal spelers die wel interessant kunnen blijken eens gratis op te halen in het Waasland
Plaats reactie