Zomertransfers 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Franz »

lindoke schreef: 23 sep 2020, 12:10
Haspengouw schreef: 23 sep 2020, 12:01 Geef mij maar Geoffry Hairemans. Polyvalent, Belg, ervaring op het hoogste niveau, sierlijke voetballer, creativiteit, goede vrije trap/corner in de voeten,... Ik zag hem in de eerste matchen van Mechelen dit seizoen aan het werk, kon mij wel bekoren. Zat de laatse match tegen Genk op de bank, hij lijkt zijn basisplaats te verliezen. Als ik mij niet vergis had men vorig jaar tijdens de winterstop een persoonlijk akkoord met hem... Als bestuur zijnde zou ik een nieuwe poging wagen.
Zelfs al was STVV toen 2e keus?
Hairemans is inderdaad het profiel van aanvallende mid dat we missen.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Haspengouw »

lindoke schreef: 23 sep 2020, 12:10
Haspengouw schreef: 23 sep 2020, 12:01 Geef mij maar Geoffry Hairemans. Polyvalent, Belg, ervaring op het hoogste niveau, sierlijke voetballer, creativiteit, goede vrije trap/corner in de voeten,... Ik zag hem in de eerste matchen van Mechelen dit seizoen aan het werk, kon mij wel bekoren. Zat de laatse match tegen Genk op de bank, hij lijkt zijn basisplaats te verliezen. Als ik mij niet vergis had men vorig jaar tijdens de winterstop een persoonlijk akkoord met hem... Als bestuur zijnde zou ik een nieuwe poging wagen.
Zelfs al was STVV toen 2e keus?
Volgens mij had Antwerp de deal in laatste instantie afgeblazen? Of heb ik iets gemist?

Eerste keuze, tweede keuze of derde keuze, voor mij maakt dat niks uit. Als je vandaag geen speciale band hebt met één van de twee clubs (STVV of Mechelen) en ze schotelen u beiden hetzelfde contract voor, dan denk ik dat heel veel mensen voor Mechelen zouden kiezen.

Aangezien onze Oekraïense spits gisteren pas voorgesteld werd en niet op het begin van de transferperiode, geeft toch ook aan dat het ofwel zijn ofwel onze eerste keuze niet was. Daar maken wij toch ook geen probleem van?
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Dreke »

Haspengouw schreef: 23 sep 2020, 12:30Eerste keuze, tweede keuze of derde keuze, voor mij maakt dat niks uit. Als je vandaag geen speciale band hebt met één van de twee clubs (STVV of Mechelen) en ze schotelen u beiden hetzelfde contract voor, dan denk ik dat heel veel mensen voor Mechelen zouden kiezen.
De logica zelve, lijkt mij...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 254
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Antismurf »

[/quote]

Hairemans is inderdaad het profiel van aanvallende mid dat we missen.
[/quote]

Gesteld dat ze bij KVM ook oordelen dat STVV een type Hairemans mist momenteel. Zou ge hem dan verkopen als ge daar in de bestuurskamer zit en een beslissing moet nemen? Als ge op hun positie in het klassement staat en denkt dat de kans groot is dat wij beter zouden draaien met hem in de ploeg? Denk dat ze hem dan nog liever aan bijvoorbeeld een Franse tweedeklasser verkopen. Ik zou er niet teveel op hopen in elk geval, als Tateishi en co het al zouden inzien.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4185
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door stvvilvoorde »

lindoke schreef: 22 sep 2020, 18:44 Hrosovsky moet beschikken bij Genk. Huren met aankoopoptie?
Stond die niet in de basis tegen Mechelen?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jacques »

Antismurf schreef: 23 sep 2020, 14:41

Hairemans is inderdaad het profiel van aanvallende mid dat we missen.
Gesteld dat ze bij KVM ook oordelen dat STVV een type Hairemans mist momenteel. Zou ge hem dan verkopen als ge daar in de bestuurskamer zit en een beslissing moet nemen? Als ge op hun positie in het klassement staat en denkt dat de kans groot is dat wij beter zouden draaien met hem in de ploeg? Denk dat ze hem dan nog liever aan bijvoorbeeld een Franse tweedeklasser verkopen. Ik zou er niet teveel op hopen in elk geval, als Tateishi en co het al zouden inzien.
Na een zoveelste voorzitter die een financiële puinhoop heeft achtergelaten (Penninckx, Somers, Vanden Wyngaert, Cordier) zijn ze bij KV vooral dringend op zoek naar centen (al zullen ze dat luidop ontkennen). Waar die centen vandaan komen, is dan ineens veel minder belangrijk. Buitenlandse investeerders zijn nu bv. ineens ook welkom, hoewel hun statuten (van na de vereffening) dat tot nader order expliciet verbieden. Dan weet je genoeg.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4185
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door stvvilvoorde »

Hairemans kan inderdaad de missing link zijn (maar dan eerder in de opstelling met de punt naar achter)
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1083
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door weekenders »

Bij STVV tekent Filippov een contract tot medio 2023.
https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/94 ... ppov-.html
Guggenheimer
Berichten: 538
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Guggenheimer »

Jij bent positief :) je rekent Mmae mee als voldoende voor 1A.
Van de "jongeren" hierboven opgenoemd is nog niet klaar dikke zever. Als je kwaliteit hebt ben je klaar op de leeftijd dat ze hebben, punt uit. Dus ofwel laat je ze spelen ofwel zeg je bedankt en tot ziens !
Ik begrijp het punt dat je maakt maar dat is wel wat kort door de bocht. Een jonge speler kan om verschillende redenen nog niet klaar zijn voor het grote werk. Niet iedere 18 jarige heeft het lijf van een profvoetballer. Sommigen kunnen dat op zeer jonge leeftijd al compenseren door andere kwaliteiten zoals een Doku van Anderlecht. Maar een Van Dessel ( heel andere positie waar bijvoorbeeld snelheid minder bepalend is) kan binnen een jaar of 2 misschien meedraaien maar hem nu al 30+ matchen laten spelen zou hem noch de club vooruit helpen.

Daarnaast is de concurrentie op die positie momenteel ook gewoon beter.

Moeten we dan zeggen : Bedankt en tot ziens ?

Dat is hoe we bijvoorbeeld een Dessoleil kwijtgeraakt zijn. ( Neem ik de club niet kwalijk. Dit is geen exacte wetenschap).
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Haspengouw »

Guggenheimer schreef: 23 sep 2020, 18:56
Jij bent positief :) je rekent Mmae mee als voldoende voor 1A.
Van de "jongeren" hierboven opgenoemd is nog niet klaar dikke zever. Als je kwaliteit hebt ben je klaar op de leeftijd dat ze hebben, punt uit. Dus ofwel laat je ze spelen ofwel zeg je bedankt en tot ziens !
Ik begrijp het punt dat je maakt maar dat is wel wat kort door de bocht. Een jonge speler kan om verschillende redenen nog niet klaar zijn voor het grote werk. Niet iedere 18 jarige heeft het lijf van een profvoetballer. Sommigen kunnen dat op zeer jonge leeftijd al compenseren door andere kwaliteiten zoals een Doku van Anderlecht. Maar een Van Dessel ( heel andere positie waar bijvoorbeeld snelheid minder bepalend is) kan binnen een jaar of 2 misschien meedraaien maar hem nu al 30+ matchen laten spelen zou hem noch de club vooruit helpen.

Daarnaast is de concurrentie op die positie momenteel ook gewoon beter.

Moeten we dan zeggen : Bedankt en tot ziens ?

Dat is hoe we bijvoorbeeld een Dessoleil kwijtgeraakt zijn. ( Neem ik de club niet kwalijk. Dit is geen exacte wetenschap).
Ik zie het wel in Van Dessel. Kreeg vorig seizoen 1 basisplaats net de match op Brugge (6-0), maar je zag onmiddellijk dat die jongen kan voetballen. Ook al werden we compleet belachelijk gespeeld, hij gaf een degelijke indruk. Ik had verwacht dat hij de wedstrijden erna nog wel kansen zou krijgen, maar die speelkansen bleven uit. Ik heb van deze voorbereiding een match of vier gezien en ik vond het hem zeker niet slecht. Van mij mag hij op korte termijn nog wel speelkansen krijgen.
Guggenheimer
Berichten: 538
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Guggenheimer »

In bijlage de inkomsten en uitgaven in de Pro League sinds 2018-2019. Cijfers moeten uiteraard met een korreltje zout genomen worden en er spelen uiteraard nog wel andere factoren zoals loon maar als je die grafiek ziet, is het erg duidelijk dat we het op transfervlak ( nog ) niet fantastisch gedaan hebben. Of toch niet als uitgaven zich moeten vertalen naar het sportieve. Daarnaast zijn de kern van voor 2018 en opkomende jeugdspelers uiteraard ook factoren.

Maar toch als indicator voor een falend transferbeleid kan het tellen wanneer je qua uitgaven in de top 6 staan maar zelfs niet in de buurt komt op de (kunst)grasmat.

Wat Hairemans betreft : Geen slechte speler. Mag er van mij altijd bij maar ik betwijfel of dat nu de man is om deze kern te laten draaien. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat we echt niet veel missen om kort tegen die top 6 aan te zitten. Hairemans lijkt me daarin een rol te kunnen spelen maar ik zou graag toch wat meer ambitie zien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4167
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door lindoke »

stvvilvoorde schreef: 23 sep 2020, 16:35
lindoke schreef: 22 sep 2020, 18:44 Hrosovsky moet beschikken bij Genk. Huren met aankoopoptie?
Stond die niet in de basis tegen Mechelen?
Ja voor de eerste keer dit seizoen, maar ik meen toch ergens gelezen te hebben dat hij weg mocht.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
smol
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door smol »

Guggenheimer schreef: 23 sep 2020, 18:56
Jij bent positief :) je rekent Mmae mee als voldoende voor 1A.
Van de "jongeren" hierboven opgenoemd is nog niet klaar dikke zever. Als je kwaliteit hebt ben je klaar op de leeftijd dat ze hebben, punt uit. Dus ofwel laat je ze spelen ofwel zeg je bedankt en tot ziens !
Ik begrijp het punt dat je maakt maar dat is wel wat kort door de bocht. Een jonge speler kan om verschillende redenen nog niet klaar zijn voor het grote werk. Niet iedere 18 jarige heeft het lijf van een profvoetballer. Sommigen kunnen dat op zeer jonge leeftijd al compenseren door andere kwaliteiten zoals een Doku van Anderlecht. Maar een Van Dessel ( heel andere positie waar bijvoorbeeld snelheid minder bepalend is) kan binnen een jaar of 2 misschien meedraaien maar hem nu al 30+ matchen laten spelen zou hem noch de club vooruit helpen.

Daarnaast is de concurrentie op die positie momenteel ook gewoon beter.

Moeten we dan zeggen : Bedankt en tot ziens ?

Dat is hoe we bijvoorbeeld een Dessoleil kwijtgeraakt zijn. ( Neem ik de club niet kwalijk. Dit is geen exacte wetenschap).
Ben jij zeker dat Durkin beter is dan Stan ? Ik niet eigenlijk ....
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STimVV »

Het is al meer dan een jaar duidelijk welk profiel je nodig hebt op je middenveld. Om nu nog een belgische meerwaarde te kunnen aantrekken op die positie is het rijkelijk te laat. Als het echt ne goeie is mag die nu niet meer weg bij zijn club, omdat ze hem niet kunnen missen én omdat het te laat is om nog ne vervanger te vinden.

Ik lees dat DeRidder de oplossing kan zijn. Vergeet het... het probleem zal hetzelfde blijven. Om de simpele reden dat hij in de ploeg zal komen op de 6 of de 8. En daar hebben we voldoende opties. Dan moet je het op de aanvallendste positie van de 3 nog steeds doen met Durkin of Asamoah. En das hun positie niet. Colombatto kan perfect op dezelfde positie spelen als DeRidder. Of als 8. Het probleem ligt op de 10. En dat probleem is er al sinds Kamada en Bezus weg zijn.
Pinto en Tateishi buiten graag.

Herinnering: toen ze Bezus verkochten moest Charleroi Benavente ook laten gaan. Op dat moment moest Morioka weg bij Anderlecht. Het japanse STVV had toen onbegrijpelijk géén interesse in de japanse draaischijf die het verschil kan maken. Daar hadden ze toen verdorie hun portefeulle voor moeten open trekken! Dat was de perfecte vervanger. Charleroi haalde hem als vervanger voor Benavente en is er sindsdien dé draaischijf. Op dat moment had STVV een betere ploeg dan Charleroi. Slechts anderhalf jaar later is het verschil duidelijk tussen een club die goed werk levert en de onze. Zij zijn blijven groeien, wij zijn blijven verzwakken.

Ondertussen is Benavente trouwens op zoek naar een andere club. (Wss op huur)
Laatst gewijzigd door STimVV op 23 sep 2020, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Bartman »

Guggenheimer schreef:
Jij bent positief :) je rekent Mmae mee als voldoende voor 1A.
Van de "jongeren" hierboven opgenoemd is nog niet klaar dikke zever. Als je kwaliteit hebt ben je klaar op de leeftijd dat ze hebben, punt uit. Dus ofwel laat je ze spelen ofwel zeg je bedankt en tot ziens !
Ik begrijp het punt dat je maakt maar dat is wel wat kort door de bocht. Een jonge speler kan om verschillende redenen nog niet klaar zijn voor het grote werk. Niet iedere 18 jarige heeft het lijf van een profvoetballer. Sommigen kunnen dat op zeer jonge leeftijd al compenseren door andere kwaliteiten zoals een Doku van Anderlecht. Maar een Van Dessel ( heel andere positie waar bijvoorbeeld snelheid minder bepalend is) kan binnen een jaar of 2 misschien meedraaien maar hem nu al 30+ matchen laten spelen zou hem noch de club vooruit helpen.

Daarnaast is de concurrentie op die positie momenteel ook gewoon beter.

Moeten we dan zeggen : Bedankt en tot ziens ?

Dat is hoe we bijvoorbeeld een Dessoleil kwijtgeraakt zijn. ( Neem ik de club niet kwalijk. Dit is geen exacte wetenschap).
Dessoleil is een heel ander verhaal. We hadden toen een trainer die geen woord Frans sprak.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie