Zomertransfers 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Flavus Caeruleus
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 sep 2014, 07:33

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Flavus Caeruleus »

Jacques schreef: 17 sep 2020, 10:47 De opportuniteit: kan iemand een naam kwijt? Enfin, doet er in feite niet eens echt toe. We hebben al 5 centrale verdedigers, Teixeira, Garcia, Mmaee, Buatu, Caufriez. In nood kan je er ook nog Mindombe en Lathouwers bij doen. Het moet al een fameuze opportuniteit zijn om een aankoop van nog een extra verdediger te rechtvaardigen. De marktwaarde gaat er ook niet op vooruit met in de tribune te zitten. Dit is gewoon belachelijk. Even belachelijk als de 5 flankaanvallers die men vorig jaar is gaan halen voor een systeem zonder flankaanvallers. Zou Tateishi doorhebben dat ons hoge aantal tegendoelpunten niet ligt aan de hoeveelheid, maar aan de kwaliteit van de verdedigers?
Deze misschien: https://www.transfermarkt.com/jherson-v ... ler/262972 ?
Suske_de_Poup
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2020, 11:08
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Suske_de_Poup »

Hallo allemaal. Ik ben al reeds jaren het forum aan het volgen, maar nooit actief geweest.

Gisteren bij NRG fitness (de nieuwe fitness in Melveren) Garcia aan het werk gezien samen met zijn personal coaches.
Heb hen toch even aangesproken omtrent zijn situatie.

Wat bleek? Muscat en de Japanners ziet het niet (meer?) in hem en hij MOET weg. Toch een pijnlijke zaak die heel wat duidelijkheid brengt in mijn ogen...
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Yellow Feaver »

Suske_de_Poup schreef: 17 sep 2020, 11:16 Hallo allemaal. Ik ben al reeds jaren het forum aan het volgen, maar nooit actief geweest.

Gisteren bij NRG fitness (de nieuwe fitness in Melveren) Garcia aan het werk gezien samen met zijn personal coaches.
Heb hen toch even aangesproken omtrent zijn situatie.

Wat bleek? Muscat en de Japanners ziet het niet (meer?) in hem en hij MOET weg. Toch een pijnlijke zaak die heel wat duidelijkheid brengt in mijn ogen...
Is natuurlijk ook zijn kant van het verhaal. Wil hij weg, gaat hij te duur worden door een bepaalde optie in zijn contract? En wat ik nog het meest rare van het verhaal vind, waarom zetten ze hem dan nog op de bank ipv in de tribune?
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door lakie »

Die Filippov, goede statistieken, maar ik twijfel aan het profiel... Lijkt me niet veel anders dan Suzuki en Colidio.
Ik had bv. liever een Tanque gezien....
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Smurf »

Fillipov maakt nu toch al enkele seizoenen na mekaar wat doelpunten. Dat bevalt me wel. Sommige spitsen hebben 1 seizoen met 20 doelpunten, maar de 3 seizoenen er voor en er na leggen ze er dan geen 5 binnen.
Oekraïne is zeker geen zwak voetballand. Topploegen zijn zelfs wat beter dan de onze. Blijkbaar hebben ze daar vorig seizoen een 'meisterrunde' (playoffs) afgehaspeld en daarin scoorde hij toch ook nog 4 keer op 10 wedstrijden. Dat is niet ongelofelijk, maar spitsen die er hier 5 of meer inlappen tijdens PO1, gaan we niet meteen kunnen aantrekken.

Puur op papier is dit toch een sterke transfer volgens mij.

Wat verdedigers betreft zou er de komende weken wel wat duidelijkheid mogen komen over aankopen en zeker over vertrekkers.
Net zoals velen hier, vind ik Mmaee niet goed genoeg, maar die blijft gewoon.
Caufriez heb ik echt geen idee over, nooit op gelet bij Beveren.
Konaté vind ik zowel op het midden als in verdediging onvoldoende (toegegeven, dat is beoordeeld op heel weinig wedstrijden), ik dacht dat die ging vertrekken. maar nu speelde hij plots.
Teixeira hoop ik nog wel op (vermoedelijk tegen beter weten in). indien fit, is hij zowat de enige zekerheid. maar misschien halen we daar geen 5 wedstrijden meer uit.
Garcia zal toch echt wel vertrekken, want anders is zijn bankzitten onbegrijpelijk.
Buatu is zeker niet geweldig, maar ik begrijp zijn selectie van de voorbije wedstrijden wel. Dus die zal waarschijnlijk toch altijd bij de selectie zitten.

Dus een aankoop van een centrale verdediger (een goeie wel te verstaan) zou ik zeker niet erg vinden. Want van de 6 bovenstaande zijn er weinig zekerheden (omwille van uiteenlopende redenen).
Tenzij Sankhon centraal achterin gaat spelen, want dat lijkt mij z'n beste positie.
Dan kan Cacacce op rechts ipv Wolke (want ik hoop toch echt wel dat die meer in z'n mars heeft).

Op links speelt de japanner voorlopig altijd en daar heb je met Cacacce dan nog een wisselmogelijkheid.

We hebben er dus zeker genoeg. Maar stel je voor dat je achterin steeds gaat starten met Wolke, Mmaee, Konaté,...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door stvvilvoorde »

Jacques schreef: 17 sep 2020, 10:47 Filippov: ziet er wel een goed profiel uit, strepen verdiend in een degelijke competitie. Ook al opnieuw aan het seizoen begonnen met 2 basisplaatsen en 1 doelpunt, dus is in principe meteen inzetbaar (na al het papierwerk). Benieuwd of Muscat er een duo Filippov-Suzuki van kan maken. De Suzuki van de eerste matchen heeft zeker zijn plaats in de basis. Ik hoop wel dat Filippov geen heimwee krijgt of een vrouw met een dure smaak heeft, want anders belooft het hier weer wat te worden. ;)

De opportuniteit: kan iemand een naam kwijt? Enfin, doet er in feite niet eens echt toe. We hebben al 5 centrale verdedigers, Teixeira, Garcia, Mmaee, Buatu, Caufriez. In nood kan je er ook nog Mindombe en Lathouwers bij doen. Het moet al een fameuze opportuniteit zijn om een aankoop van nog een extra verdediger te rechtvaardigen. De marktwaarde gaat er ook niet op vooruit met in de tribune te zitten. Dit is gewoon belachelijk. Even belachelijk als de 5 flankaanvallers die men vorig jaar is gaan halen voor een systeem zonder flankaanvallers. Zou Tateishi doorhebben dat ons hoge aantal tegendoelpunten niet ligt aan de hoeveelheid, maar aan de kwaliteit van de verdedigers?
Jherson Vergara is die 'opportuniteit' (komt trouwens een week testen)

Filipov lijkt me wel het goede profiel te zijn (wel raar want met iemand van 28 nu te gaan halen spreken ze zich wel weer tegen ivm hun aankoopstrategie)


Nu nog een middenvelder a la Charisis
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jacques »

stvvilvoorde schreef: 17 sep 2020, 12:19
Jacques schreef: 17 sep 2020, 10:47 Filippov: ziet er wel een goed profiel uit, strepen verdiend in een degelijke competitie. Ook al opnieuw aan het seizoen begonnen met 2 basisplaatsen en 1 doelpunt, dus is in principe meteen inzetbaar (na al het papierwerk). Benieuwd of Muscat er een duo Filippov-Suzuki van kan maken. De Suzuki van de eerste matchen heeft zeker zijn plaats in de basis. Ik hoop wel dat Filippov geen heimwee krijgt of een vrouw met een dure smaak heeft, want anders belooft het hier weer wat te worden. ;)

De opportuniteit: kan iemand een naam kwijt? Enfin, doet er in feite niet eens echt toe. We hebben al 5 centrale verdedigers, Teixeira, Garcia, Mmaee, Buatu, Caufriez. In nood kan je er ook nog Mindombe en Lathouwers bij doen. Het moet al een fameuze opportuniteit zijn om een aankoop van nog een extra verdediger te rechtvaardigen. De marktwaarde gaat er ook niet op vooruit met in de tribune te zitten. Dit is gewoon belachelijk. Even belachelijk als de 5 flankaanvallers die men vorig jaar is gaan halen voor een systeem zonder flankaanvallers. Zou Tateishi doorhebben dat ons hoge aantal tegendoelpunten niet ligt aan de hoeveelheid, maar aan de kwaliteit van de verdedigers?
Jherson Vergara is die 'opportuniteit' (komt trouwens een week testen)
Afbeelding

Soit, ne Colombiaan hadden we nog niet. In het slechtste geval kunnen we hem aan Genk verlappen voor een miljoen of 2. Die zijn daar tegenwoordig toch zot van.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door lindoke »

stvvilvoorde schreef: 17 sep 2020, 12:19
Jacques schreef: 17 sep 2020, 10:47 Filippov: ziet er wel een goed profiel uit, strepen verdiend in een degelijke competitie. Ook al opnieuw aan het seizoen begonnen met 2 basisplaatsen en 1 doelpunt, dus is in principe meteen inzetbaar (na al het papierwerk). Benieuwd of Muscat er een duo Filippov-Suzuki van kan maken. De Suzuki van de eerste matchen heeft zeker zijn plaats in de basis. Ik hoop wel dat Filippov geen heimwee krijgt of een vrouw met een dure smaak heeft, want anders belooft het hier weer wat te worden. ;)

De opportuniteit: kan iemand een naam kwijt? Enfin, doet er in feite niet eens echt toe. We hebben al 5 centrale verdedigers, Teixeira, Garcia, Mmaee, Buatu, Caufriez. In nood kan je er ook nog Mindombe en Lathouwers bij doen. Het moet al een fameuze opportuniteit zijn om een aankoop van nog een extra verdediger te rechtvaardigen. De marktwaarde gaat er ook niet op vooruit met in de tribune te zitten. Dit is gewoon belachelijk. Even belachelijk als de 5 flankaanvallers die men vorig jaar is gaan halen voor een systeem zonder flankaanvallers. Zou Tateishi doorhebben dat ons hoge aantal tegendoelpunten niet ligt aan de hoeveelheid, maar aan de kwaliteit van de verdedigers?
Jherson Vergara is die 'opportuniteit' (komt trouwens een week testen)

Filipov lijkt me wel het goede profiel te zijn (wel raar want met iemand van 28 nu te gaan halen spreken ze zich wel weer tegen ivm hun aankoopstrategie)


Nu nog een middenvelder a la Charisis
Waarschijnlijk zijn ze ook al zo ver dat ze beseffen dat een hogere ranking de waarde van hun spelers omhoog duwt. Iemand iets vernomen van de transfersom voor Filippo? Lag nog tot halfweg 2022 onder contract
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Stvv_eng »

Rechtsachter nu nog... snel, graag...
Geen middenvelder nodig als dat ten koste van een rechtsachter is.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door voetballiefhebber »

stvvilvoorde schreef: 17 sep 2020, 12:19 Jherson Vergara is die 'opportuniteit' (komt trouwens een week testen)

Filipov lijkt me wel het goede profiel te zijn (wel raar want met iemand van 28 nu te gaan halen spreken ze zich wel weer tegen ivm hun aankoopstrategie)


Nu nog een middenvelder a la Charisis
Bij Vergara staat het me minder aan dat hij al een paar keer zonder club heeft gezeten en vooral constant werd verhuurd. Ik zie dat AC Milan hem in 2013 uit Colombia heeft weggehaald.

Een nummer 10 en een rechtsachter zouden er zeker bij mogen, al moeten we eerder zeggen 'bij moeten' om de kern compleet te maken.
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jebus4life »

Ik ken Filippov niet (zoals zowat iedereen hier vermoed ik), maar qua statistieken is daar weinig mis mee.
50 goals in 140 wedstrijden (op 4 jaar) in Oekraïne zijn toch wel mooie cijfers, Mbokani had 25 goals in 50 wedstrijden op 2 jaar bv (Kiev was zijn "top"transfer na het winnen van de landstitel & schouden schoen met Anderlecht).

Enorm tevreden over het transferbeleid kunnen we niet zijn, en zekerheden bestaan niet in het leven, maar dit is (op papier dus) een enorm goede transfer. Meer kan ik daar niet over zeggen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door stvvilvoorde »

Ik lees hier geen middenvelder als dat ten koste van een rechtsachter is.

ik ben eerder van de overtuiging, geen rechtsachter als dat ten koste van een middenvelder is.
De middenvelder is volgens mij veel meer de missing link dan de rechtsachter.

Je komt sinds het uitvallen van De Ridder grinta, duelkracht, leiderschap en maturiteit op het middenveld tekort.
Geen enkele andere middenvelder heeft dat manco de afgelopen vier wedstrijden kunnen invullen. konate kwam er nog het kortst bij, maar voldoet om andere redenen niet.
Een terugkeer van De Ridder kan dit terug oplossen, maar de medische paraatheid van De Ridder is gekend.
Sankhon kan dit ook evt, maar die heeft nog geen referentiematch op die positie gespeeld, terwijl we wel weten dat hij op de rechtsback geen verzwakking is.
Durkin kan die rol op het middenveld op termijn ook aan, maar die moet vooral nog wat groeien (mentaal en fysiek). Heeft dat leiderschap wel al in zich, maar is gewoon nog iets te jong om die rol nu al op zich te nemen.
jhonny Lucas, gewoon cut the loss. Die jongen heeft genoeg kansen gehad. Overtuigt geen enkele keer. Jammer dat je aan zo'n miscast zoveel geld verspild hebt, blokkeert op dit moment vooral de ontwikkeling van Van Dessel.
Asamoah zie ik eigenlijk wel een rechtsback in. Als ik van hem was zou ik die positie eens willen doen. Asamoah heeft volgens mij geen toekomst meer bij ons als middenvelder, lost het probleem van ons huidige middenveld ook niet op.

Voor de rechtsback zitten we nu met 3 man die daar zou kunnen spelen (Sankhon, Wolke, Cacace) en volgens transfermarkt zou zelfs Cauffriez daar moeten kunnen spelen.
Wolke is inderdaad al vaak voer voor discussie, maar als je als club niet van Wolke overtuigd was, dan had je hem ook geen nieuw contract moeten aanbieden.
Ik zie in asamoah ook een mogelijke rechtsachter.
Laatst gewijzigd door stvvilvoorde op 17 sep 2020, 15:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Stvv_eng »

Het probleem is dat we een echte back nodig hebben. We hebben genoeg echte middenvelders. Sankhon doet dat verdedigend relatief goed, maar aanvallend brengt die niks. Hij zal nooit de ‘Matsubara’ worden op de rechterflank. Want hij is gewoonweg geen vleugelverdediger.

Wolke, met alle respect, neen. Als daar nog discussie over bestaat dan weet ik het niet meer.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door lakie »

Stvv_eng schreef: 17 sep 2020, 13:54 Het probleem is dat we een echte back nodig hebben. We hebben genoeg echte middenvelders. Sankhon doet dat verdedigend relatief goed, maar aanvallend brengt die niks. Hij zal nooit de ‘Matsubara’ worden op de rechterflank. Want hij is gewoonweg geen vleugelverdediger.

Wolke, met alle respect, neen. Als daar nog discussie over bestaat dan weet ik het niet meer.
Gewoon ter info... Heeft Cacace een rechtervoet? Maw kan hij niet op rechts?
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door stvvilvoorde »

lakie schreef: 17 sep 2020, 14:03
Stvv_eng schreef: 17 sep 2020, 13:54 Het probleem is dat we een echte back nodig hebben. We hebben genoeg echte middenvelders. Sankhon doet dat verdedigend relatief goed, maar aanvallend brengt die niks. Hij zal nooit de ‘Matsubara’ worden op de rechterflank. Want hij is gewoonweg geen vleugelverdediger.

Wolke, met alle respect, neen. Als daar nog discussie over bestaat dan weet ik het niet meer.
Gewoon ter info... Heeft Cacace een rechtervoet? Maw kan hij niet op rechts?
De Norre was toch ook zuiver rechtsvoetig
Odoi heeft bij ons ook meer linksback dan rechtsback gespeeld
Laatst gewijzigd door stvvilvoorde op 17 sep 2020, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie