Zomertransfers 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Henri is de man »

STVV-fan schreef: 29 jun 2020, 19:16 De situatie hier is ook niet zo dramatisch als er sommigen zouden willen laten uitschijnen hoor.

Maar ik snap het wel, buiten de extreme gevallen waar je niet anders kan dan toegeven, is elke ploeg beter bezig of minder slecht af dan STVV blijkbaar.

Ik snap dat wel, mentaliteit en die dingen.
Dramatisch niet. Maar je hebt met Boli en Botaka dit jaar 2 van de meest spelbepalende spelers laten gaan en nog niet vervangen. Persoonlijk vind ik ook De Bruyn een niet te onderschatten verlies. Suzuki ? Garcia wil eigenlijk ook weg...
En Nakamura - hij mag me verrassen maar iemand die wegdeemsterd bij een gelijkaardige club in Nederland en als 19 jarige meteen in de gazet laat optekenen dat hij naar de dubbele cijfers gaat - tsja - afwachten. Er ligt nog heel veel inkomend werk op de Japanse plank.
En laat nu net dat toch wel de moeilijkheid zijn bij het bestuur wat we tot nog toe zagen: meestal last minute en als plan A niet lukt, is plan B stukken minder. Het zal er deze transferperiode toch eens boenk op moeten zijn want anders ga je wel degelijk in de problemen komen.

Ik begrijp ook niet goed waarom men geen werk maakt van contractverlengingen - bijna iedereen is transfervrij binnen een jaar ???
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STVV-fan »

Henri is de man schreef: 29 jun 2020, 21:44
STVV-fan schreef: 29 jun 2020, 19:16 De situatie hier is ook niet zo dramatisch als er sommigen zouden willen laten uitschijnen hoor.

Maar ik snap het wel, buiten de extreme gevallen waar je niet anders kan dan toegeven, is elke ploeg beter bezig of minder slecht af dan STVV blijkbaar.

Ik snap dat wel, mentaliteit en die dingen.
Dramatisch niet. Maar je hebt met Boli en Botaka dit jaar 2 van de meest spelbepalende spelers laten gaan en nog niet vervangen. Persoonlijk vind ik ook De Bruyn een niet te onderschatten verlies. Suzuki ? Garcia wil eigenlijk ook weg...
En Nakamura - hij mag me verrassen maar iemand die wegdeemsterd bij een gelijkaardige club in Nederland en als 19 jarige meteen in de gazet laat optekenen dat hij naar de dubbele cijfers gaat - tsja - afwachten. Er ligt nog heel veel inkomend werk op de Japanse plank.
En laat nu net dat toch wel de moeilijkheid zijn bij het bestuur wat we tot nog toe zagen: meestal last minute en als plan A niet lukt, is plan B stukken minder. Het zal er deze transferperiode toch eens boenk op moeten zijn want anders ga je wel degelijk in de problemen komen.

Ik begrijp ook niet goed waarom men geen werk maakt van contractverlengingen - bijna iedereen is transfervrij binnen een jaar ???
Wie zegt dat ze niet bezig zijn met dingen.

Gewoonweg omdat het Belang niet schrijft dat men werk maakt van dit of dat, zitten de Japanners op hun lui hol? :roll:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STVV-fan »

Louis XIV schreef: 29 jun 2020, 20:15
Stvv_eng schreef: 29 jun 2020, 19:23 Mannen niet naar ander kijken enzo komt daar alsteblieft ni mee af. Er wordt hier niks anders gedaan. Er zijn ocharm 2-3 spelers weg hier :lol:
Arm schaap
Held!

:beer: :roll:
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door weekenders »

'Trebel en Gerkens moeten weg vrijmaken voor nieuwe middenvelder bij Anderlecht'

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/93 ... Qm51P2IcWs
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door vdl »

De voetbalkenners hier,die denken dat Eupen en Oostende al een vogel voor de kat zijn,en wij gerust mogen zijn.
Maak eens deze bedenking, zonder de doelpunten van Boli,de acties van Botaka en De Bruyn, speelden we nu in tweede klasse.
Want Boli heeft voor Kerstmis veel doelpunten gemaakt en punten gepakt voor een wankele ploeg, die Boli en Botaka bij de hand hebben genomen.
Ik moet eerlijk zijn,werd soms ook gek ,van het nodeloze getik van Botaka en De Bruyn, maar ze waren zeer nuttig voor deze ploeg.
Collombato is een leuke speler,maar geen scorende speler,Durkin een breker en een loper ,maar acties maken of scoren,ik denk het niet.
Er moeten toch nog serieus wat schoenen gevuld worden,al wordt er hier vaak gelachen met de vertrokken spelers, van een jonge speler als Nakamura kan je dat nog niet verwachten.
Ik hoop dus toch op een drietal ervaren spelers,anders kan dit wel eens heel verkeerd aflopen.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STimVV »

weekenders schreef: 29 jun 2020, 22:16 'Trebel en Gerkens moeten weg vrijmaken voor nieuwe middenvelder bij Anderlecht'

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/93 ... Qm51P2IcWs
Gerkens heeft een jaarloon van 500.000 ?
Als het klopt dat Lee hier 800.000 heeft mag dat dus al geen struikelblok zijn. (Al kan ik die 800k moeilijk geloven)
Anderlecht hoopt een beperkte som te recupereren. Voor pakweg minder dan de helft vd som die we betaalden voor Lucas kan je Gerkens dus kopen.

@ STVV-Fan: ik ben trouwens akkoord dat de situatie hier ook niet dramatisch is. (nog niet)
Laatst gewijzigd door STimVV op 29 jun 2020, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Yellow Feaver »

weekenders schreef: 29 jun 2020, 22:16 'Trebel en Gerkens moeten weg vrijmaken voor nieuwe middenvelder bij Anderlecht'

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/93 ... Qm51P2IcWs
Trebel mag van mij komen aan welgeteld 1/9 van zijn huidig loon. Maar dat antwoord kennen we dan al. Gerkens moet maar 20% inleveren :)
Gandavum
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2020, 10:44
Supporter van: KAA Gent

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Gandavum »

(Gent-supporter)

Kwam eens kijken ivm de transfers van Botaka en De Bruyn, weinig hoopgevend wat ik hier lees.

Al is Botaka een echte datatransfer, puur op basis van zijn profiel. En prijs-kwaliteit is dat inderdaad een buitenkans. Al zitten we verdedigend op rechts niet zo sterk, want ook Castro-Montes is een eerder aanvallende speler. Europees betaal je zo dingen cash.

De Bruyn ken ik minder, maar dat lijkt eerder een transfer in de breedte en voor momenten in de match dat we onze ruit gaan moeten laten vallen. Want hebben eigenlijk niks van flanken meer. Denk niet dat hij veel op 8 en 10 zal spelen, zeker aangezien er nog een 8 aankomt. Maar Gent had blijkbaar al interesse als hij bij Lommel zat. Waar vinden jullie hem het sterkst?

Als ik jullie een goedkope tip mag geven, al las ik hier zijn naam al: Jan Van Den Bergh. Bij gelijk welke ploeg buiten de G5 en Antwerp, haalde ik die blindelings binnen. En zeker aangezien jullie Belgen zullen nodig hebben of ze nu willen of niet in Japan. Deze is jong, dus past in het profiel. Ik zou hem eigenlijk liever zien blijven ipv Godeau, of anders nog een jaar uitlenen, maar hij staat op de transferlijst. Hij was destijds in het oog gesprongen van Gent in een bekermatch tegen Beerschot, waarvan hij met voorsprong de beste man was. Een zware hoofdblessure remde hem af, maar hij is terug. Ik zeg dit uit sympathie voor STVV, want ik denk dat ze elders meer kunnen krijgen. Dus snel zijn is de boodschap.

Ik zou Asare ook halen, topmentaliteit en nog zeker 2 goede jaren in hem buiten de G5. Technisch onderlegd ook en zelden geblesseerd, dus op kunstgras een pluspunt. Zal pijn doen als hij gaat, velen zagen hem liever blijven en hier afsluiten. Maar ik las hier dat de Japanners enkel spelers met doorverkoopwaarde willen. Ik gok dat Mechelen hem zal binnenhalen, ze toonden in ieder geval al interesse. Al zien de meeste Buffalo's Gent liever geen zaken meer doen met hen.

Dit is de volledige lijst van spelers die Gent mogen verlaten (** zijn voetbalbelgen):

- Franck Bahi (2021)
- Deiver Machado (2021)
- Philip Azango (2022)
- Reuben Yem (2022)
- Franko Andrijasevic (2022)
- Mikael Lustig (2022)
- Coosemans (2021) **
- Asare (2021) **
- Sylla (2021)
- Mostafa (2021)
- Jan Van den Bergh (contract bij Gent tot 2020 met 1 jaar optie) **
- Inbrum (2021)
- Ibrahima Cissé (2022)
- Dejaegere (2022) **

Ik vind het jammer dat STVV door een dal lijkt te gaan en in buitenlandse handen is. De supporters lijken ook wat af te haken. Zeer spijtig, altijd al sympathie gehad voor deze mooie club. De periode met Boffin en co leefde het nog echt, ik hoop dat die tijden zich mogen herhalen. Veel succes en sportieve groeten uit Gent.
Laatst gewijzigd door Gandavum op 30 jun 2020, 11:40, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door stvvilvoorde »

Gandavum schreef: 30 jun 2020, 11:16 (Gent-supporter)

Kwam eens kijken ivm de transfers van Botaka en De Bruyn, weinig hoopgevend wat ik hier lees.

Al is Botaka een echte datatransfer, puur op basis van zijn profiel. En prijs-kwaliteit is dat inderdaad een buitenkans. Al zitten we verdedigend op rechts niet zo sterk, want ook Castro-Montes is een eerder aanvallende speler. Europees betaal je zo dingen cash.

De Bruyn ken ik minder, maar dat lijkt eerder een transfer in de breedte en voor momenten in de match dat we onze ruit gaan moeten laten vallen. Want hebben eigenlijk niks van flanken meer. Denk niet dat hij veel op 8 en 10 zal spelen, zeker aangezien er nog een 8 aankomt. Maar Gent had blijkbaar al interesse als hij bij Lommel zat. Waar vinden jullie hem het sterkst?
Botaka lijkt me prima transfer voor jullie.
Voelde zich in zijn sas op rechts in het systeem Brys met enkele flanken en dat is doorgaans ook het systeem dat jullie spelen.
In een ander systeem zie ik niet direct zijn meerwaarde.
Is verdedigend niet echt sterk om puur een rechtsachter te zijn, moet het eerder van zijn aanvallende kwaliteiten hebben.

De Bruyn lijkt me best in een vrije rol achter de spits of als 9.5.
luc de kanarie
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 dec 2010, 17:58

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door luc de kanarie »

ik denk botaka is niet goed genoeg voor gent en de bruyn die gaat de kleedkamers moeten kuisen daar begrijp ik gent helemaal niet
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door BoemBoem »

stvvilvoorde schreef: 30 jun 2020, 11:33
Gandavum schreef: 30 jun 2020, 11:16 (Gent-supporter)

Kwam eens kijken ivm de transfers van Botaka en De Bruyn, weinig hoopgevend wat ik hier lees.

Al is Botaka een echte datatransfer, puur op basis van zijn profiel. En prijs-kwaliteit is dat inderdaad een buitenkans. Al zitten we verdedigend op rechts niet zo sterk, want ook Castro-Montes is een eerder aanvallende speler. Europees betaal je zo dingen cash.

De Bruyn ken ik minder, maar dat lijkt eerder een transfer in de breedte en voor momenten in de match dat we onze ruit gaan moeten laten vallen. Want hebben eigenlijk niks van flanken meer. Denk niet dat hij veel op 8 en 10 zal spelen, zeker aangezien er nog een 8 aankomt. Maar Gent had blijkbaar al interesse als hij bij Lommel zat. Waar vinden jullie hem het sterkst?
Botaka lijkt me prima transfer voor jullie.
Voelde zich in zijn sas op rechts in het systeem Brys met enkele flanken en dat is doorgaans ook het systeem dat jullie spelen.
In een ander systeem zie ik niet direct zijn meerwaarde.
Is verdedigend niet echt sterk om puur een rechtsachter te zijn, moet het eerder van zijn aanvallende kwaliteiten hebben.

De Bruyn lijkt me best in een vrije rol achter de spits of als 9.5.
Tja.. Als botaka puur als rechtsback wordt gebruikt gaat ge veel doelpunten slikken vrees ik..
Gebruik hem als buitenspelen en ge hebt een goeie speler erbij..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door fruitboerke »

Zojuist van ene collega vernomen dat Suzuki ook zou verkocht zijn .Iemand meer info hierover of is dit een kwakkel.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door STimVV »

Gandavum schreef: 30 jun 2020, 11:16 (Gent-supporter)

De Bruyn ken ik minder, maar dat lijkt eerder een transfer in de breedte en voor momenten in de match dat we onze ruit gaan moeten laten vallen. Want hebben eigenlijk niks van flanken meer. Denk niet dat hij veel op 8 en 10 zal spelen, zeker aangezien er nog een 8 aankomt. Maar Gent had blijkbaar al interesse als hij bij Lommel zat. Waar vinden jullie hem het sterkst?
Waar ik DeBruyn het beste vind.
Op de bank. Echt. En dan zag ik hem nog liefst niet invallen. Ik begrijp echt niet dat Gent daar centen voor geeft. Die komt gewoon te kort voor 1A. Nuja... Bayat is zijn manager en er moeten centen verdiend worden... De enige reden dat die vorig seizoen mocht spelen was uit armoei omdat er niks anders was. Al vond ik Sousa een veel betere voetballer.
DeBruyn mag de veters van Bezus en Dejaeghere nog niet binden.

Botaka daarentegen zie ik bij Gent wel belangrijk worden als aanvallende rechtsback. Jullie spelen met een ruit waarbij de aanvallende impulsen moeten komen van de backs. Ik zie in Botaka daar wel de juiste man voor.
Ook op verdedigend vlak vond ik niet dat we daarover te klagen hadden.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Henri is de man »

Gandavum schreef: 30 jun 2020, 11:16 (Gent-supporter)

Kwam eens kijken ivm de transfers van Botaka en De Bruyn, weinig hoopgevend wat ik hier lees.
Toch maar met een korreltje zout nemen - de Truiense supporter is allergisch aan technische spelers die beginnen te dribbelen.
Bezus en zelfs Kamada werden hier ook hard op de korrel genomen. Alexis De Sart misschien nog het meest van allemaal en die doet het nu toch ook niet bepaald slecht bij Antwerp...

Botaka is technisch, zeer balvast, fysiek top en vooral een ploegspeler. Hij lijkt me wel in jullie ploeg te passen en lijkt me helemaal klaar voor een stap hogerop.

Voor De Bruyn vind ik het zelf nog een jaartje te vroeg om te vertrekken. Hij is dit seizoen gestart met enkele sterke wedstrijden afgewisseld met veel mindere. Vooral dat laatste is blijven hangen. Zijn duidelijk betere prestaties na nieuwjaar konden daar blijkbaar niets aan veranderen. Ik zag het wel in hem - als hij komend seizoen bleef progressie maken, was hij klaar voor de stap hogerop. Nu vrees ik dat die net te vroeg komt, en zal hij weinig speelminuten maken ?
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door lakie »

STimVV schreef: 30 jun 2020, 13:33
Gandavum schreef: 30 jun 2020, 11:16 (Gent-supporter)

De Bruyn ken ik minder, maar dat lijkt eerder een transfer in de breedte en voor momenten in de match dat we onze ruit gaan moeten laten vallen. Want hebben eigenlijk niks van flanken meer. Denk niet dat hij veel op 8 en 10 zal spelen, zeker aangezien er nog een 8 aankomt. Maar Gent had blijkbaar al interesse als hij bij Lommel zat. Waar vinden jullie hem het sterkst?

Botaka daarentegen zie ik bij Gent wel belangrijk worden als aanvallende rechtsback. Jullie spelen met een ruit waarbij de aanvallende impulsen moeten komen van de backs. Ik zie in Botaka daar wel de juiste man voor.
Ook op verdedigend vlak vond ik niet dat we daarover te klagen hadden.
Het grote minpunt van Botaka daarbij was toch wel dat hij soms wat te veel te bal aan de voet hield. Te veel dribbelen, te veel naar binnen komen... Moest vaker over de man gegaan zijn en de voorzet hebben afgeleverd. Helaas was die voorzet ook vaak slecht als hij toch eens kwam. Dus toch een werkpunt. Hij was dan anderzijds wel vaak ook een rustpunt, je kon er bijna altijd de bal aan kwijt. Op de 10, zoals hij op het laatste speelde, komt hij ook te kort.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Plaats reactie