Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Henri is de man »

Esteeveevee schreef: 06 jan 2021, 12:41 Wat een paniek hier ineens.
We moeten nog 4 keer winnen dit seizoen.
Dat zal wel lukken met of zonder alle namen die hier genoemd worden.

Bruls erbij is de helft van de oplossing.
De RA is welkom maar zal onze redding niet bepalen.
De aanvoer op middenveld wel.

Als ze maar hier zijn voor de voorbereiding 2021-2022.
Anderzijds bent u er misschien te gerust in ?
Op dit moment reken ik ons nog altijd bij de 3 voornaamste degradatiekandidaten.
De laatste matchen pakten we veel punten maar toch opletten. Het kan ook snel weer keren. We hadden zeker ook wat meeval (en ja, ook tegenslag in de wedstrijden daarvoor).

Dit team is slecht uitgebalanceerd, vooral op de positie 10 en rechtsachter. Brüls is geen slechte transfer maar eerst zien op het veld of hij de overgang goed verteert. Maes heeft er terug organisatie ingekregen maar om te stellen dat we te sterk zijn om erin te blijven - dat is er toch over ? Iedereen zegt dat van KV Mechelen, maar waar staan die ?
Alle ploegen pakken veel punten.

Ik zou het een heel groot risico vinden om nu geen rechtsachter aan te trekken. Een grote fout zelfs
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Henri is de man »

enerkey schreef: 06 jan 2021, 14:38 Spelers spelen raar maar waar liever op het patattenveld van Zulte Waregem, omdat "echt" is. En laat dat nu net zijn hoe ons veld er vroeger iedere winter bijlag. Topploegen kloegen toen na verlies evenzeer over de staat van het veld.
Ik heb ook voetbal gespeeld en uiteraard een biljartlaken grasveld heeft de absolute voorkeur. Maar ik heb 90% van de tijd op akkers geploegd ipv voetbal gespeeld. Als er toen kunstgras had bestaan ipv dat, ik sprong een gat in de lucht.

Ik denk dat het merendeel in die discussie zo vooringenomen is dat ze aan een ontzettend grote tunnelvisie leiden. Alsof je ze zou vragen tussen een echte vrouw of een sekspop te kiezen. Maar dan vergeten dat je het het doen met wat er ligt, zonder keuze. En dan kan ook een afgeleefde onverzorgde vrouw zijn in het geval van voetbalmatten ;) .
Sander Berge vertelde me ooit dat de meeste voetballers echt niets tegen kunstgras hebben - ook al omdat ze er meestal op trainen doorheen de week. Wel is er veel verschil in kunstgrasvelden in functie van vochtigheid, doorglijden van de bal etc. maar is dat ook niet het geval met echte velden ?

Hij zei er meteen bij dat hij als jeugdspeler nooit op iets anders dan kunstgras had gespeeld en dat het voor hem dus zeker geen probleem was. Er zijn er bij die het echt niet graag hebben maar zeker de technisch vaardige spelers vinden het absoluut geen probleem (dixit Berge).
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door stvvilvoorde »

Henri is de man schreef: 06 jan 2021, 14:49
Anderzijds bent u er misschien te gerust in ?
Op dit moment reken ik ons nog altijd bij de 3 voornaamste degradatiekandidaten.
De laatste matchen pakten we veel punten maar toch opletten. Het kan ook snel weer keren. We hadden zeker ook wat meeval (en ja, ook tegenslag in de wedstrijden daarvoor).

Dit team is slecht uitgebalanceerd, vooral op de positie 10 en rechtsachter. Brüls is geen slechte transfer maar eerst zien op het veld of hij de overgang goed verteert. Maes heeft er terug organisatie ingekregen maar om te stellen dat we te sterk zijn om erin te blijven - dat is er toch over ? Iedereen zegt dat van KV Mechelen, maar waar staan die ?
Alle ploegen pakken veel punten.

Ik zou het een heel groot risico vinden om nu geen rechtsachter aan te trekken. Een grote fout zelfs
Inderdaad,
akkoord met alles wat je daar zegt.

We zijn zeker nog niet gered.
Verlies een match en de realiteit kan er weer heel anders uitzien.
Ik denk ook niet dat nog slechts 4 matchen winnen gaat volstaan voor zekerheid in verband met de redding.
Rechtsback is een prioriteit sinds Botaka vertrokken is.
Nr10 was een prioriteit sinds het vertrek van Bezus, nu 2 jaar later hebben we er terug ene kunnen strikken.
In die filosofie gaan we een vervanger voor Botaka pas ten vroegste in de zomermercato van 2022 zien.
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door pat@ »

Van al de genoemde spitsen krijg ik het niet warm. Een lichte voorkeur voor Guillaume maar kwanta kosta een groter risico dan Mboyo.
De spits moet er ook niet direct staan als er niemand vertrekt.
De positie op de rechterkant moet wel opgevuld worden tegen zondag. Met een transfer lukt dit al zeker niet. Zoals eerder vermeld is op dat gebied de volgende wedstrijd belangrijker.
Nu zondag zou ik ook opteren voor Colidio. Al is dat op verdedigend vlak niet meteen de juiste wedstrijd om dat uit te proberen. Zou Matsubara dat ook niet kunnen? Ik weet niet waarom hij volledig uit de gratie gevallen is want het is zeker niet de slechtste in de kern . Dan heb je ook nog de mogelijkheid van een 4-mans defensie met Buatu op rechts. Sankhon is op rechts geen optie meer denk ik, hij viel tegen GBA ook in op het middenveld al was dat maar voor 3 minuten.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door lindoke »

Sankhon is voor mij iemand om op de 6 te spelen. Ik denk dat hij daar het beste rendeert.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jacques »

Als we een opvolger zoeken voor Botaka, wat mijns inziens het pijnpunt is en wat Caufriez de voorbije matchen op zijn manier invulde, dan verkies ik de term rechtervleugelspeler. Zoeken we een opvolger voor Tomiyasu, zoals hbvl en blijkbaar ook de Japanse pers Hashioka al gedoopt heeft tot mijn ergernis, dan spreek ik liever van een rechtse centrale verdediger. De twee posities zijn verschillend en geen van beide posities is een rechtsachter. Dat zie je ook aan de spelers in de kern: Sankhon trok zijn plan als rechtse centrale verdediger als opvolger van Tomi, hij valt door de mand als opvolger van Botaka. Buatu doet het in mijn ogen nu gewoon goed als rechtse centrale verdediger, maar daar zie ik ook geen opvolger van Botaka in. De eerder genoemde Cools is voor mij dan weer wel een vleugel, eventueel een rechtsachter, maar geen rechtse centrale verdediger.
Bottom line: men moet weten wat men wil en in een 3-5-2 is dat voor mij een rechtervleugel. Vraag is dan ook wat Hashioka is (een Tomi of een Botaka) en tegen wanneer die hier op een veld kan staan. Afhankelijk daarvan heb je wel of niet nog een vleugel nodig. Het wordt nog een ander verhaal, als Maes zou veranderen naar een viermansdefensie.

Voor de rest volledig eens met Henri en stvvilvoorde. Er zijn nog 17 matchen te spelen, nog 51 punten te verdienen, tot een match geleden stonden we gedeeld laatste. we hebben nu amper 2 punten voor op de voorlaatste. Hoe kan je dan al victorie kraaien? Dat is exact dezelfde fout maken als de mensen die ons drie weken geleden al afschreven. Onbegrijpelijk.

Wat dat kunstgras betreft: ik verfoei het, maar de G5 zijn gewoon een bende jankers die naar het eerste het beste afgezaagde excuus grijpen als ze hier weer eens verloren hebben. Die hun mening is van geen enkele waarde.
Overdrijven is een kunst
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Stvv_eng »

Na januari kunnen de eerste conclusies gemaakt worden wat betreft de stand. Draai je een goede periode zou je zomaar op plek 7-8 kunnen belanden, doe je het minder 18e.

Wat mij betreft moet er een Vleugel bij en dat had iedereen in de zomer al gevraagd. Het liefst wil ik als voorbeeld dan niet Botaka aanhalen want dat was ook geen echte vleugel. Een echte vleugel twijfelt niet om mee te gaan en weet hoe die moet verdedigen. Wat dat betreft mogen we teleurgesteld zijn dat zowel Castro-Montes als Busi geen kansen kregen.

De Japanner is wel degelijk een vleugel. Heb een paar scoutrapports gevonden over hem waarin zijn sterktes zijn aanvallende impulsen waren. Bij zijn werkpunten zag je dan weer vaak zijn voorzetten. Daar zal hij dus aan moeten werken, maar op je 21e is het ook normaal dat je geen complete speler bent, zelfde geldt voor Cacace trouwens.

Tegen Brugge zou ik Matsubara eens op rechts zetten. Heeft ondertussen alweer enkele maanden niet gespeeld terwijl hij dat zeker niet slecht deed in dat elftal. Natuurlijk zal hij zijn beste matchen niet op rechts spelen, maar dan heb je tenminste al een rechtervleugel.
Jones
Berichten: 3179
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jones »

Stvv_eng schreef: 06 jan 2021, 11:32
lindoke schreef: 06 jan 2021, 11:26 Ik vind het "prestige gewijs" toch weer spijtig dat we het wat betreft Harbouai moeten afleggen tegen Waregem. Ofwel lagen zijn eisen schandalig hoog ofwel heeft STVV weinig moeite willen doen om hem binnen te halen. Want ik was ervan overtuigd dat met hem erbij we zo goed als zeker niet meer in de problemen zouden komen.
Harbaoui en Gano zijn nooit optie A geweest maar achter de hand gehouden door de club. Nu dat hij voor Zulte zal kiezen zal de club waarschijnlijk al bijna een akkoord hebben met een andere spits...

En iemand die uit qatar komt is geen laag salaris gewend. Is ook nog eens 36 en geen voetbalbelg dus voor mij is het niet de grootste ramp.
Als je huidige spitsen voor geen meter konden scoren zou ik hem wel gehaald hebben voor de KT maarja zelfs op de KT ga je er niet op rekenen... Heeft dit seizoen amper gespeeld gaat weer tijd nodig hebben om topfit te zijn
Harbaoui ging volgens u voor 80 %zeker tekenen... :zot:
Jones
Berichten: 3179
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jones »

Halenaar schreef: 06 jan 2021, 12:08 Als ze Mboyo halen mogen ze vergeten dat ik nog een abo neem zolang die ons shirt draagt.

De allergrootste vuiligheid op Belgische velden, en als er nu 1 iemand met zijn mentaliteit niet thuis hoort op STVV is hij het wel.

4 dagen lang een kind ontvoerd en verkracht, amper een straf voor gekregen omdat hij goede voeten heeft en jaren later in interviews verklaren dat hij nergens spijt van heeft. Wees maar eens familie van dat meisje, moest ik de vader zijn denk ik niet dat hij nog levend zou rondlopen hier, laat staan schitteren in eerste klasse :vomit:
Daar ben jij een veel te hevige supporter voor, een los kaartje dan zeker ? Als Mboyo 2,5 jaar tekent gaan we u dus niet meer zien tenzij hij gekwetst of geschorst is. :shock:
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Vouch »

Henri is de man schreef: 06 jan 2021, 14:53
enerkey schreef: 06 jan 2021, 14:38 Spelers spelen raar maar waar liever op het patattenveld van Zulte Waregem, omdat "echt" is. En laat dat nu net zijn hoe ons veld er vroeger iedere winter bijlag. Topploegen kloegen toen na verlies evenzeer over de staat van het veld.
Ik heb ook voetbal gespeeld en uiteraard een biljartlaken grasveld heeft de absolute voorkeur. Maar ik heb 90% van de tijd op akkers geploegd ipv voetbal gespeeld. Als er toen kunstgras had bestaan ipv dat, ik sprong een gat in de lucht.

Ik denk dat het merendeel in die discussie zo vooringenomen is dat ze aan een ontzettend grote tunnelvisie leiden. Alsof je ze zou vragen tussen een echte vrouw of een sekspop te kiezen. Maar dan vergeten dat je het het doen met wat er ligt, zonder keuze. En dan kan ook een afgeleefde onverzorgde vrouw zijn in het geval van voetbalmatten ;) .
Sander Berge vertelde me ooit dat de meeste voetballers echt niets tegen kunstgras hebben - ook al omdat ze er meestal op trainen doorheen de week. Wel is er veel verschil in kunstgrasvelden in functie van vochtigheid, doorglijden van de bal etc. maar is dat ook niet het geval met echte velden ?

Hij zei er meteen bij dat hij als jeugdspeler nooit op iets anders dan kunstgras had gespeeld en dat het voor hem dus zeker geen probleem was. Er zijn er bij die het echt niet graag hebben maar zeker de technisch vaardige spelers vinden het absoluut geen probleem (dixit Berge).
Ik heb eens een reportage gezien op Football Focus over Noors voetbal, sommige spelen daar soms zelfs in sporthallen omwille van het weer... Dus dat Berge het wel gewoon is, daar kan ik inkomen. Toen ik nog jeugdtrainer was hebben we eens een tornooi gespeeld met de scholieren in Lloret (een hele belevenis voor iedereen ;) :mrgreen: ), daar speelden we wel al onze matchen op gravel. Dat was daar heel normaal.

Enfin, ik vraag me toch wel af hoe het komt dat wij geen tegenstanders vinden die in de voorbereiding op kunstgras willen komen spelen. Want dat is de reden waarom wij nooit nog oefenmatchen op Stayen hebben in de voorbereiding en dat we of uit moeten spelen of in Beringen, er is gewoon niemand die op kunstgras wilt komen oefenen.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Stvv_eng »

Jones schreef: 06 jan 2021, 16:19
Stvv_eng schreef: 06 jan 2021, 11:32
lindoke schreef: 06 jan 2021, 11:26 Ik vind het "prestige gewijs" toch weer spijtig dat we het wat betreft Harbouai moeten afleggen tegen Waregem. Ofwel lagen zijn eisen schandalig hoog ofwel heeft STVV weinig moeite willen doen om hem binnen te halen. Want ik was ervan overtuigd dat met hem erbij we zo goed als zeker niet meer in de problemen zouden komen.
Harbaoui en Gano zijn nooit optie A geweest maar achter de hand gehouden door de club. Nu dat hij voor Zulte zal kiezen zal de club waarschijnlijk al bijna een akkoord hebben met een andere spits...

En iemand die uit qatar komt is geen laag salaris gewend. Is ook nog eens 36 en geen voetbalbelg dus voor mij is het niet de grootste ramp.
Als je huidige spitsen voor geen meter konden scoren zou ik hem wel gehaald hebben voor de KT maarja zelfs op de KT ga je er niet op rekenen... Heeft dit seizoen amper gespeeld gaat weer tijd nodig hebben om topfit te zijn
Harbaoui ging volgens u voor 80 %zeker tekenen... :zot:
Om u serieus te nemen is toch moeilijk ze. Alles wat je post wordt ontkracht of het tegendeel bewezen en toch de grootste mond van al :lol:
Harbaoui had ik zelf gesproken en toen zei hij dat hij zou tekenen, maar menneke als daar iets tussenkomt ist ni anders ea :) Als je daar dan ook nog eens foto's van moet hebben of eventueel een CEO/CFO die je mond doet snoeren hoor ik het wel ;)

Geduld van een mens raakt op den duur ook op :D
Als de beheerders vinden dat dit niet door de beugel kan, geef me dan maar liefst een IP ban dat is dan meteen ook goed voor mn bloeddruk :lol:
Jones
Berichten: 3179
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jones »

Vouch schreef: 06 jan 2021, 16:25
Henri is de man schreef: 06 jan 2021, 14:53
enerkey schreef: 06 jan 2021, 14:38 Spelers spelen raar maar waar liever op het patattenveld van Zulte Waregem, omdat "echt" is. En laat dat nu net zijn hoe ons veld er vroeger iedere winter bijlag. Topploegen kloegen toen na verlies evenzeer over de staat van het veld.
Ik heb ook voetbal gespeeld en uiteraard een biljartlaken grasveld heeft de absolute voorkeur. Maar ik heb 90% van de tijd op akkers geploegd ipv voetbal gespeeld. Als er toen kunstgras had bestaan ipv dat, ik sprong een gat in de lucht.

Ik denk dat het merendeel in die discussie zo vooringenomen is dat ze aan een ontzettend grote tunnelvisie leiden. Alsof je ze zou vragen tussen een echte vrouw of een sekspop te kiezen. Maar dan vergeten dat je het het doen met wat er ligt, zonder keuze. En dan kan ook een afgeleefde onverzorgde vrouw zijn in het geval van voetbalmatten ;) .
Sander Berge vertelde me ooit dat de meeste voetballers echt niets tegen kunstgras hebben - ook al omdat ze er meestal op trainen doorheen de week. Wel is er veel verschil in kunstgrasvelden in functie van vochtigheid, doorglijden van de bal etc. maar is dat ook niet het geval met echte velden ?

Hij zei er meteen bij dat hij als jeugdspeler nooit op iets anders dan kunstgras had gespeeld en dat het voor hem dus zeker geen probleem was. Er zijn er bij die het echt niet graag hebben maar zeker de technisch vaardige spelers vinden het absoluut geen probleem (dixit Berge).
Ik heb eens een reportage gezien op Football Focus over Noors voetbal, sommige spelen daar soms zelfs in sporthallen omwille van het weer... Dus dat Berge het wel gewoon is, daar kan ik inkomen. Toen ik nog jeugdtrainer was hebben we eens een tornooi gespeeld met de scholieren in Lloret (een hele belevenis voor iedereen ;) :mrgreen: ), daar speelden we wel al onze matchen op gravel. Dat was daar heel normaal.

Enfin, ik vraag me toch wel af hoe het komt dat wij geen tegenstanders vinden die in de voorbereiding op kunstgras willen komen spelen. Want dat is de reden waarom wij nooit nog oefenmatchen op Stayen hebben in de voorbereiding en dat we of uit moeten spelen of in Beringen, er is gewoon niemand die op kunstgras wilt komen oefenen.
Wellen wil wel, die hebben zelf kunstgras maar daar hebben ze al 2 seizoenen niet meer tegen geoefend. Lommel en Patro moeten dat ook toch zien zitten
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Vouch »

Halenaar schreef: 06 jan 2021, 13:47 Eigenlijk zou men voluit moeten gaan voor Harbaoui, dat is op papier gezien nog steeds de beste deal.

Dan heb je slechts 300k aan transfergeld uitgegeven aan Bruls, Hashioka en Harbaoui samen. Dat is al een heleboel kwaliteit voor maar 1/4 van de transferprijs van Durkin. Komt uiteraard nog tekengeld e.d. bij, maar je bent dan nog steeds zeer goedkoop gesteld.
Pfff Harbaoui... Ik begin terug te denken aan Morrenne, die moest ook allemaal oude paarden hebben.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jean-Paul »

In verband met Mboyo zijn jeugdig verleden en zijn aandeel van de maffia bende van de Matonge waar hij deelnam aan een groepsverkrachting werd hij veroordeeld tot zeven jaar effectief en drie jaar voorwaardelijk. Deze straf werd na voorbeeldig en goed gedrag gereduceerd naar een vermindering van drie jaar. Mogi Bayat die toen scout was van Sporting Charleroi ontdekte Mboyo via zijn aantreden bij het voetbalproject van de gevangenis. Ondertussen heeft hij via RCSC , Kortrijk, Gantoise, Genk, Sion, Cercle, Sion en opnieuw Kortrijk zijn leven de goede richting gegeven en kon hij zijn vroegere criminele bende achter zich laten.
1) De straf is te licht.
2) Justitie heeft hem vervroegt (te vroeg) vrijgelaten.
3) Bayat heeft hem een kans gegeven om zijn leven te verbeteren en wsl om zijn eigen portefeuille te spekken.
4) De clubs zijn niet verantwoordelijk voor zijn verleden maar geven hem een kans om op een deftige manier een inkomen te verdienen.
5) Stvv is geen rechtbank en kan een speler een eerlijk inkomen laten verdienen en heeft 16 jaar na de feiten geen verantwoording te geven op een eventuele aanwerving.

Conclusie is inderdaad dat justitie niet altijd de juiste beslissingen neemt maar de kans was wel groot dat indien hij deze kans van Bayat niet zou krijgen , de kans groot zou zijn dat hij opnieuw voor zijn vroegere criminele kompanen zou kiezen.
Deze situatie kan natuurlijk leiden tot een ethisch dilemma maar wij zijn supporters van Stvv en zijn zeker en vast geen verantwoordelijken. We zijn geen advocaten van het meisje dat verkracht geworden is, we zijn geen juristen, rechters of iedere aansprakelijke die in dit dramatisch geval een oordeel heeft geveld.
Ik persoonlijk als vader van het meisje zou me zeker en vast willen revancheren, maar het meisje dat het trauma heeft meegemaakt zou daar geen steun aan hebben dat haar vader of moeder in de gevangenis zou belanden.
Van Mboyo zijn kant kan ik niet zeggen of hij spijt heeft van het voorval en kunnen we de mens in de voetballer als supporter niet ontleden.
Veel mensen hebben een zwaar verleden, en sommigen grijpen hun tweede kans , anderen niet en die belanden jammer genoeg in het andere milieu.
Esteeveevee
Berichten: 1032
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Esteeveevee »

Ik blijf er bij dat vier overwinningen genoeg is voor de redding.
Das 32 punten en nog paar gelijkspelen onderweg is 34.
Plaats reactie