Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door stvvilvoorde »

Zou Jonatahan Hendrickx (rechtsback, 27j, belg, broer van Gaetan) niks voor ons zijn?
Mag transfervrij weg bij Lommel, speelt sinds allerheiligen niks meer, niet eens meer in selectie.
Is met 27 jaar te oud geworden voor de filosofie van City group.
Vorig seizoen een van de betere spelers, zoniet de beste, bij Lommel en dus welbekend bij Peter Maes.
Laatst gewijzigd door stvvilvoorde op 08 jan 2021, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Positivo
Berichten: 1925
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Positivo »

Interessant wat er in Knack te lezen staat ....

Peter Maes verkoos Mboyo met stip boven Gano en Harbaoui
De makelaar heeft een deel van zijn commissie laten vallen ... en klap op de vuurpijl
Mboyo heeft zelf een deel van de transfersom betaald !
Goe bezig !

Als dat ZO verder gaat vergeef Ik alvast Tateishi alles en krijgen we nog vuurwerk !
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door voetballiefhebber »

Positivo schreef: 08 jan 2021, 11:17 Interessant wat er in Knack te lezen staat ....

Peter Maes verkoos Mboyo met stip boven Gano en Harbaoui
De makelaar heeft een deel van zijn commissie laten vallen ... en klap op de vuurpijl
Mboyo heeft zelf een deel van de transfersom betaald !
Goe bezig !

Als dat ZO verder gaat vergeef Ik alvast Tateishi alles en krijgen we nog vuurwerk !
Ik heb het ook gelezen. Eén van de spitsen zou deze maand nog vertrekken en vermoedelijk is dat Filippov volgens het artikel.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Stvv_eng »

voetballiefhebber schreef: 08 jan 2021, 11:34
Positivo schreef: 08 jan 2021, 11:17 Interessant wat er in Knack te lezen staat ....

Peter Maes verkoos Mboyo met stip boven Gano en Harbaoui
De makelaar heeft een deel van zijn commissie laten vallen ... en klap op de vuurpijl
Mboyo heeft zelf een deel van de transfersom betaald !
Goe bezig !

Als dat ZO verder gaat vergeef Ik alvast Tateishi alles en krijgen we nog vuurwerk !
Ik heb het ook gelezen. Eén van de spitsen zou deze maand nog vertrekken en vermoedelijk is dat Filippov volgens het artikel.
Nazon gaat echt naar Qatar als je het mij vraagt...
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door STimVV »

Als we al een centrale verdediger gaan halen vind ik dat het een linksvoetige moet zijn. Buiten Garcia (waarvan ik wel denk dat hij aan zn laatste seizoen bezig is bij ons) zijn het allemaal rechtsvoetigen die we hebben.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door AirMontella »

Is er iemand die dat Knack artikel digitaal kan lezen en wil die dat hier copy pasten?

Dank bij voorbaat!
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door BoemBoem »

Allez, welkom MBoyo..
dat hij op het veld een meerwaarde is zal niet al te veel volk aan twijfelen denk ik.

Komt er nog een extra spits indien Nazon zou vertrekken?
Iemand meer info over sannah ? Zoals ik hem kan herinneren was dat een grote centrale verdediger en niet meteen een snelle rechterflank.. kan fout zijn natuurlijk..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Halenaar »

Ik hoop en vermoed ook wel dat Sanneh een kwakkel is. Ik zie niet in waarom we nu een nieuwe centrale verdediger nodig hebben aangezien we daar al goed bezet zijn, dus huren lijkt me absoluut geen prioriteit.

Hem kopen zou verschrikkelijk veel geld kosten, RSCA betaalde 8 miljoen voor hem en hij verdient daar 900k per jaar. Zelfs als hij een heel deel van zijn loon afdoet blijft het nog steeds een zeer dure vogel. En dat voor iemand die niet alleen bij RSCA door de mand is gevallen, maar ook bij Oostende bij momenten een drama was.

Dat er deze zomer wel nieuwe centrale verdedigers nodig zijn ben ik wel mee akkoord. Je kan niet eeuwig op de ervaring van Texeira blijven teren, en Buatu zal ook nooit een echte meerwaarde zijn voor ons. Heeft zijn plaats in de kern maar daar stopt het dan ook. Caufriez zou ik volop zijn kans laten gaan op de RA aangezien het bij hem centraal ook wel moeilijk ging bij momenten.

Dat Pol vertrekt wil ik nog wel eens zien. Dat word ondertussen al elke transferperiode geschreven, maar laten we niet vergeten dat er afgelopen zomer 0 interesse voor hem was ondanks dat hij mocht vertrekken. Bied die man maar gewoon een dik contract aan voor vijf jaar ofzo, dan zijn we jaren gerust op die positie. Dan nog een ervaren verdediger overnemen om de rol van Tex over te nemen en ik ben content.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jean-Paul »

Mboyo kan heel complementair worden met Suzuki, en van petit Pelé kan de Japanner profiteren om zijn doelpunten teller op te drijven. Mboyo is heel bewegelijk, technisch sterk, snel en kan ook een balletje koppen. Suzuki heeft een neus voor goals en is kopbalsterk met zijn zicht naar de goal en hij positioneert zich ook goed. Daarachter heeft Maes met Bruls het juiste profiel lopen, Bruls is geen loopwonder maar is slim, speelt snel en is technisch sterk. Bovendien heeft hij een goede traptechniek en dito voorzet wat een bijkomende troef is voor stilstaande fases. Twee kopbalsterke spitsen en met koppers als Tex, Buatu, Konaté zou dit wel eens de sleutel kunnen worden om een wedstrijd in de goede plooi te doen vallen.
Voor mij zijn onze wintertransfers een vertrouwenskwestie en hebben Meekers en Tateishi woord gehouden. Voor mij hoeft er eigenlijk niks meer bij te komen tenzij er zich een mooie opportuniteit zich voordoet.
Wat betreft uitgaande transfers hebben we eigenlijk al een uitsparing gedaan want twaalf spelers zijn vertrokken en zeven in de plaats gekomen wat al op vijf spelers is uitgespaard. Bijkomen is ook Jarne Steuckers overgekomen naar de kern en kan hij hopelijk binnenkort eens mee proeven van het grote werk.
Goed werk Maes en merci voor het vertrouwen aan Tateishi en Meekers.
Stvv i love you, :stvv:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jacques »

Ik weet het nog niet helemaal met Mboyo, maar soit, als Maes er een plan mee heeft, kan het werken. We zullen het snel weten. Hij geeft op de foto's in ieder geval wel een scherpe indruk, geen inlooptijd nodig.

Ik moet zeggen: 2 snelle transfers (zeker naar de maatstaven van de voorbije mercato's), 2 Belgen, 2 spelers die bewezen hebben hun mannetje te staan in onze competitie. Als ze de verwachtingen inlossen, zijn voor pakweg 600 000 euro ineens een paar pijnpunten aangepakt. Als ze nog een goede rechtervleugel uit hun hoed kunnen toveren, hebben ze op het eerste zicht sterk werk geleverd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Halenaar »

Mboyo is echt geen snelle spits meer hoor, die zijn snelheid is de laatste jaren serieus afgebot.

Sommigen zijn hier wat te enthousiast hoor over zijn sportieve kwaliteiten. Er waren hier indertijd genoeg mensen aan het afgeven op Boli omdat hij af en toe buitenspel stond, maar ik dacht dat Mboyo het meest buitenspel stond van heel de JPL.

En kijk er maar eens gerust de reacties op na van de Kortrijk supporters. Niet iedereen is er, puur sportief, rouwig om zijn vertrek.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jacques »

Artikel sport/voetbalmagazine (knack):

Ilombe Mboyo naar STVV: de coulissen van een opmerkelijke transfer

Na Christian Brüls pakte STVV nu ook uit met de transfer van Pelé Mboyo, die voor een paar honderdduizend euro overkomt van Kortrijk. Met deze twee Belgische versterkingen zijn de Limburgers voldoende gewapend in hun strijd tegen de degradatie.

De komst van Ilombe 'Petit Pelé' Mboyo hing al een paar dagen in de lucht en het werd uiteindelijk donderdagavond aangekondigd op de officiële kanalen van de club. Mboyo zit dit seizoen aan acht doelpunten en vier assists in negentien duels bij KV Kortrijk en zal naast scorend vermogen ook zijn ervaring en leiderschapskwaliteiten toevoegen aan het elftal van STVV.

In het begin van het seizoen kon de in december ontslagen Kevin Muscat enkel dromen van zo'n transfer, maar sinds de aanstelling van Peter Maes isthe sky the limit.Voor de Japanners wegen de extra investeringen niet op tegen een eventuele degradatie.

Al is het wel zo dat de aankoop van Mboyo een buitenkansje was. Het contract van de 33-jarige aanvaller liep tot in juni en hij had onlangs nog een contractverlenging geweigerd. Het bestuur van Kortrijk beloofde aan Mboyo om niet moeilijk te doen mocht een buitenlandse club aankloppen in januari - ze waren op dat moment zelfs bereid om hem gratis te laten vertrekken.

Nadat gesprekken met een Turkse club op niets uitliepen, kwam STVV in beeld. Het eerste onderhoud tussen Maes en Mboyo was bepalend voor de rest van de onderhandelingen. De coach was zo overtuigd dat hij Zinho Gano en Hamdi Harbaoui uit zijn hoofd zette en het bestuur vroeg om vol voor Mboyo te gaan.

Kortrijk zag het om begrijpelijke redenen niet zitten om zijn topschutter gratis naar een concurrent te laten gaan en vroeg uiteindelijk toch een transfersom. De transfer zat in een impasse en het is enkel door de tussenkomst van makelaar Zouhair Essikal dat de situatie gedeblokkeerd kon worden. Essikal deed zelf een paar toegevingen en kreeg Mboyo zo ver dat hij een deel van de transfersom van 250.000 euro uit eigen zak betaalde.

Met Mboyo, Yuma Suzuki, Duckens Nazon, Oleksandr Filippov en youngster Nelson Balongo heeft Maes nu vijf diepe spitsen tot zijn beschikking. Minstens een ervan zal deze maand moeten vertrekken. Suzuki en Nazon blijven wellicht buiten schot en daarom moet vooral Filippov zich zorgen beginnen te maken over zijn toekomst op Stayen. De Oekraïner kwam pas in september over van Desna Tsjernihiv, maar kon in de elf duels waarin hij in actie kwam niet helemaal overtuigen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jacques »

Nog een artikel over Maes van 3 dagen geleden:

Waarom Peter Maes de missing link van STVV is

STVV steeg na een sterke remonte van de laatste plaats naar een meer geruststellende 14e stek en moet dit weekend bevestigen tegen Club Brugge.

Twee jaar na zijn laatste wedstrijd in eerste klasse met Lokeren heeft Peter Maes zijn rentree in de Jupiler League niet gemist. De eerste wedstrijd tegen Charleroi ging nog verloren, maar in de daaropvolgende drie wedstrijden pakte de 56-jarige Limburger 9 op 9. Op tactisch vlak koos Maes resoluut voor een systeem met twee aanvallers waarin Duckens Nazon en Yuma Suzuki zich helemaal kunnen uitleven. Vooral de wederopstanding van Suzuki, die drie keer scoorde in zijn laatste drie duels, is opmerkelijk. De Japanner staat erom bekend iemand te zijn die vaak staat te jammeren als hij niet wordt aangespeeld, maar nu valt hij vooral op door zijn werkkracht.

De grootste winst werd wellicht geboekt op het trainingsveld. Onder Kevin Muscat gebeurde het al eens dat een speler die te laat kwam op training en op halve kracht de oefeningen afwerkte in het weekend gewoon in de basis stond. En dat is ondenkbaar bij Maes, die hamert op discipline en de spelers tot het uiterste drijft op fysiek vlak. Ook tijdens hun korte vakantie werd aan de spelers gevraagd om een paar loopsessies te houden van twaalf kilometer en deze week stonden er tot donderdag twee trainingen per dag op het programma.

Met Maes stelde het Japanse management een trainer aan die de Belgische competitie als zijn broekzak kent en dat was wellicht hun best zet van de laatste maanden. De nieuwjaarsboodschap van CEO Takayuki Tateishi leek alvast op een schuldbekentenis van het bestuur. 'Op dit moment staan we jammer genoeg niet waar we willen zijn. Ik wil graag mijn oprechte verontschuldigingen aanbieden en mijn dankbaarheid betuigen aan alle fans en supporters. In de tweede helft van het seizoen willen we met Peter Maes zo snel mogelijk weg uit de staart van het klassement.'

Met thuiswedstrijden tegen rechtstreekse concurrenten Moeskroen, Cercle Brugge, Zulte Waregem, Eupen en KV Mechelen heeft STVV alles in handen om operatie redding tot een goed einde te brengen.
Overdrijven is een kunst
song
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jul 2013, 23:28
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door song »

Halenaar schreef: 08 jan 2021, 13:05 Mboyo is echt geen snelle spits meer hoor, die zijn snelheid is de laatste jaren serieus afgebot.

Sommigen zijn hier wat te enthousiast hoor over zijn sportieve kwaliteiten. Er waren hier indertijd genoeg mensen aan het afgeven op Boli omdat hij af en toe buitenspel stond, maar ik dacht dat Mboyo het meest buitenspel stond van heel de JPL.

En kijk er maar eens gerust de reacties op na van de Kortrijk supporters. Niet iedereen is er, puur sportief, rouwig om zijn vertrek.
Klopt, ik had zelf ook navraag gedaan bij een collega KVK supporter.

2,5j sterkhouder, kan bal bijhouden, wel traag & loopt veel buitenspel
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Yellow Feaver »

Als we Mboyo ter vervanging komt van Nazon is het een verzwakking ipv een versterking. Voor mij hebben we ons huidige vijf aanvallers nodig.
Plaats reactie