Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door AirMontella »

Thanks voor de artikels, Jacques!
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jan Bulder »

Yellow Feaver schreef: 08 jan 2021, 13:44 Als we Mboyo ter vervanging komt van Nazon is het een verzwakking ipv een versterking. Voor mij hebben we ons huidige vijf aanvallers nodig.
Nazon moet gewoon blijven. Als je enige ambitie hebt, dan zijn 3 aanvallers als Suzuki, Nazon en Mboyo gewoon de norm. Als Maes gelooft in Filippov, dan kan hij blijven en dan heb je 4 aanvallers voor 2 posities. Ook dat lijkt me normaal.

Idealiter is die 4e aanvaller ook weer een jong talent. Maar sorry, in Balongo geloof ik echt niet. Als die jongen op het veld komt, valt het kwaliteitsverlies meteen op. Wint geen duels, kan geen bal bijhouden. Komt eigenlijk amper aan de bal. Die gast wordt beter uitgeleend, of verkocht.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jan Bulder »

Vanopt Truineer.be:

Peter Maes kondigt nog versterking aan

Peter Maes kondigde net tijdens zijn wekelijkse persconferentie nog versterking aan. “Wij kijken vooral naar Belgische spelers, jongere spelers deze keer, maar net zo goed onmiddellijk inzetbaar”, zei ie. “Want sommige posities kunnen zeker nog wat versterking gebruiken.” Dat betekent ook dat voor een aantal spelers die te licht wegen, een oplossing wordt gezocht. Maes gaf in dat verband toe dat de kern momenteel te breed is. Eén van de namen die door de pers werd genoemd was Dimitri Wouters van Genk. “Die jongen kan zeker een meerwaarde betekenen”, gaf Maes toe.

=> Dimitri zal Dries moeten zijn.
Laatst gewijzigd door Jan Bulder op 08 jan 2021, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Stvv_eng »

Jan Bulder schreef: 08 jan 2021, 14:35 Vanopt Truineer.be:

Peter Maes kondigt nog versterking aan

Peter Maes kondigde net tijdens zijn wekelijkse persconferentie nog versterking aan. “Wij kijken vooral naar Belgische spelers, jongere spelers deze keer, maar net zo goed onmiddellijk inzetbaar”, zei ie. “Want sommige posities kunnen zeker nog wat versterking gebruiken.” Dat betekent ook dat voor een aantal spelers die te licht wegen, een oplossing wordt gezocht. Maes gaf in dat verband toe dat de kern momenteel te breed is. Eén van de namen die door de pers werd genoemd was Dimitri Wouters van Genk. “Die jongen kan zeker een meerwaarde betekenen”, gaf Maes toe.
Yes, er gaan er vertrekken!
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Yellow Feaver »

Jan Bulder schreef: 08 jan 2021, 14:04
Yellow Feaver schreef: 08 jan 2021, 13:44 Als we Mboyo ter vervanging komt van Nazon is het een verzwakking ipv een versterking. Voor mij hebben we ons huidige vijf aanvallers nodig.
Nazon moet gewoon blijven. Als je enige ambitie hebt, dan zijn 3 aanvallers als Suzuki, Nazon en Mboyo gewoon de norm. Als Maes gelooft in Filippov, dan kan hij blijven en dan heb je 4 aanvallers voor 2 posities. Ook dat lijkt me normaal.

Idealiter is die 4e aanvaller ook weer een jong talent. Maar sorry, in Balongo geloof ik echt niet. Als die jongen op het veld komt, valt het kwaliteitsverlies meteen op. Wint geen duels, kan geen bal bijhouden. Komt eigenlijk amper aan de bal. Die gast wordt beter uitgeleend, of verkocht.
Ik vind 4 +1 jonge aanvaller uit de beloften de norm. Balongo zou ik als 5de nog houden en nog een jaartje geven. Er is idd kwaliteitsverlies maar ik zou toch willen kijken waar hij binnen jaartje staat.
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Yellow Feaver »

Dries Wouters vind ik eigenlijk gewoon te goed voor ons. Ik snap ook niet dat hij bij Genk gewoon geen basisspeler is. Heeft volgens mij ook de kwaliteiten voor binnen 2 jaar Rode Duivel te zijn.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Stvv_eng »

Yellow Feaver schreef: 08 jan 2021, 14:48 Dries Wouters vind ik eigenlijk gewoon te goed voor ons. Ik snap ook niet dat hij bij Genk gewoon geen basisspeler is. Heeft volgens mij ook de kwaliteiten voor binnen 2 jaar Rode Duivel te zijn.
En te duur voor ons. Heeft contract tot 2024 en ik zie Genk ons geen vriendendienst doen...
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door lakie »

Yellow Feaver schreef: 08 jan 2021, 14:48 Dries Wouters vind ik eigenlijk gewoon te goed voor ons. Ik snap ook niet dat hij bij Genk gewoon geen basisspeler is. Heeft volgens mij ook de kwaliteiten voor binnen 2 jaar Rode Duivel te zijn.
Maar wel opnieuw een speler voor voor de verdediging te spelen...
Zal er toch heel wat moeten vertrekken centraal...

Asamoah, Konaté, Sankhon, Durkin, De Ridder, Lucas, Colombatto, Van Dessel....

Dat zijn 8 spelers voor 2 plaatsen... Met Wouters erbij zouden er dat 9 zijn... "iets" te veel van het goede denk ik.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Henri is de man »

Yellow Feaver schreef: 08 jan 2021, 14:48 Dries Wouters vind ik eigenlijk gewoon te goed voor ons. Ik snap ook niet dat hij bij Genk gewoon geen basisspeler is. Heeft volgens mij ook de kwaliteiten voor binnen 2 jaar Rode Duivel te zijn.
Toeval of niet:
https://www.voetbalnieuws.be/news/57402 ... n-selectie

...Al valt er één speler wel af ten opzichte van die partij. "Dries Wouters is er na overleg met de coach niet bij", klinkt het immers bij de Limburgers. Meer uitleg over zijn afwezigheid wordt niet gegeven. Mogelijk spelen transferperikelen een rol. Het 23-jarige jeugdproduct kwam de voorbije maanden amper in actie en gezien zijn verdere ontwikkeling zou het niet slecht zijn om naar een ploeg te trekken waar hij meer speelminuten kan maken. Details over een eventueel vertrek zijn echter niet bekend.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Stvv_eng »

lakie schreef: 08 jan 2021, 14:59
Yellow Feaver schreef: 08 jan 2021, 14:48 Dries Wouters vind ik eigenlijk gewoon te goed voor ons. Ik snap ook niet dat hij bij Genk gewoon geen basisspeler is. Heeft volgens mij ook de kwaliteiten voor binnen 2 jaar Rode Duivel te zijn.
Maar wel opnieuw een speler voor voor de verdediging te spelen...
Zal er toch heel wat moeten vertrekken centraal...

Asamoah, Konaté, Sankhon, Durkin, De Ridder, Lucas, Colombatto, Van Dessel....

Dat zijn 8 spelers voor 2 plaatsen... Met Wouters erbij zouden er dat 9 zijn... "iets" te veel van het goede denk ik.
Kunnen er niet genoeg hebben op die positie aangezien ze het bij ons nodig vinden om iedere week geschorst te zijn :D Nee klopt, ben benieuwd wie er allemaal mag gaan op die positie.
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door smol »

Dries Wouters zou alleszins een serieuze versterking zijn. Samen met De Ridder en Bruls zou je dan een stevige driehoek kunnen neerzetten op het middenveld en heb je meteen 3 Belgen die JPL waardig zijn. Ik kijk al uit waar hij gaat belanden. Is Ruben Seigers trouwens ook geen rechtsachter ?
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Stvv_eng »

Henri is de man schreef: 08 jan 2021, 15:02
Yellow Feaver schreef: 08 jan 2021, 14:48 Dries Wouters vind ik eigenlijk gewoon te goed voor ons. Ik snap ook niet dat hij bij Genk gewoon geen basisspeler is. Heeft volgens mij ook de kwaliteiten voor binnen 2 jaar Rode Duivel te zijn.
Toeval of niet:
https://www.voetbalnieuws.be/news/57402 ... n-selectie

...Al valt er één speler wel af ten opzichte van die partij. "Dries Wouters is er na overleg met de coach niet bij", klinkt het immers bij de Limburgers. Meer uitleg over zijn afwezigheid wordt niet gegeven. Mogelijk spelen transferperikelen een rol. Het 23-jarige jeugdproduct kwam de voorbije maanden amper in actie en gezien zijn verdere ontwikkeling zou het niet slecht zijn om naar een ploeg te trekken waar hij meer speelminuten kan maken. Details over een eventueel vertrek zijn echter niet bekend.
Ten eerste zou ik denken dat dit slecht nieuws is voor Konaté. Ten tweede zou dit wel eens weer een optie voor de CV kunnen zijn. Is ook nog eens linksvoetig dus dat is dan ook meteen een concurrent/eventuele vervanger voor Pol (moest hij deze zomer vertrekken).
Afwachten, leuk profiel. Lijkt me in eerste instantie wel duur met zijn contract tot 2024 en dan nog bij de concurrent.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door BoemBoem »

smol schreef: 08 jan 2021, 15:07 Dries Wouters zou alleszins een serieuze versterking zijn. Samen met De Ridder en Bruls zou je dan een stevige driehoek kunnen neerzetten op het middenveld en heb je meteen 3 Belgen die JPL waardig zijn. Ik kijk al uit waar hij gaat belanden. Is Ruben Seigers trouwens ook geen rechtsachter ?
Idd.. toch wel een verbeterde versie van Asamoah en Konate samen.. en nog maar 23 jaar oud..

Als dit zou lukken, petje af..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jan Bulder »

lakie schreef: 08 jan 2021, 14:59
Yellow Feaver schreef: 08 jan 2021, 14:48 Dries Wouters vind ik eigenlijk gewoon te goed voor ons. Ik snap ook niet dat hij bij Genk gewoon geen basisspeler is. Heeft volgens mij ook de kwaliteiten voor binnen 2 jaar Rode Duivel te zijn.
Maar wel opnieuw een speler voor voor de verdediging te spelen...
Zal er toch heel wat moeten vertrekken centraal...

Asamoah, Konaté, Sankhon, Durkin, De Ridder, Lucas, Colombatto, Van Dessel....

Dat zijn 8 spelers voor 2 plaatsen... Met Wouters erbij zouden er dat 9 zijn... "iets" te veel van het goede denk ik.
Vrij eenvoudig. Als je top-8 ambieert, dan zijn Konaté, Lucas en Van Dessel te weinig. Van Dessel zou je eventueel nog een seizoen kunnen uitlenen om te bekijken of hij progressie maakt. Voor Durkin en Colombatto teken ik nog enig voorbehoud aan, al wordt het toch stilaan duidelijk dat ook zij zich niet echt kunnen doorzetten. De eerste mag af en toe depanneren, de tweede is volledig uit beeld. Dat is veel te weinig voor spelers die meer dan 1 miljoen gekost hebben. Sankhon is einde contract, en alles bij mekaar toch een vreemd verhaal. Ondanks het feit dat hij in een bepaalde periode onder Brys wel kwaliteit liet zien, werd hij door geen enkele van zijn trainers als een echte vaste basispion gebruikt. Dit seizoen speelt hij gewoon belabberd.

Wie wil ik dan van al die namen echt houden? Asamoah en De Ridder. De rest zijn twijfelgevallen, of gewoon niet goed genoeg. Voor top-8 heb je certitudes nodig.

Voila, ruimte genoeg voor nieuwe spelers die wel iets bijbrengen.

Deze kern moet dringend helemaal opgekuist worden.
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Yellow Feaver »

lakie schreef: 08 jan 2021, 14:59
Yellow Feaver schreef: 08 jan 2021, 14:48 Dries Wouters vind ik eigenlijk gewoon te goed voor ons. Ik snap ook niet dat hij bij Genk gewoon geen basisspeler is. Heeft volgens mij ook de kwaliteiten voor binnen 2 jaar Rode Duivel te zijn.
Maar wel opnieuw een speler voor voor de verdediging te spelen...
Zal er toch heel wat moeten vertrekken centraal...

Asamoah, Konaté, Sankhon, Durkin, De Ridder, Lucas, Colombatto, Van Dessel....

Dat zijn 8 spelers voor 2 plaatsen... Met Wouters erbij zouden er dat 9 zijn... "iets" te veel van het goede denk ik.
Ik denk dat er sowieso middenvelders gaan vertrekken. En als een Asamoah, Konte, Sankhon, Durkin, Lucas of Colombatto plaats moeten ruimen voor een Wouters, zou ik het volledig begrijpen.
Plaats reactie