Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door lakie »

Jan Bulder schreef: 08 jan 2021, 15:11
lakie schreef: 08 jan 2021, 14:59
Yellow Feaver schreef: 08 jan 2021, 14:48 Dries Wouters vind ik eigenlijk gewoon te goed voor ons. Ik snap ook niet dat hij bij Genk gewoon geen basisspeler is. Heeft volgens mij ook de kwaliteiten voor binnen 2 jaar Rode Duivel te zijn.
Maar wel opnieuw een speler voor voor de verdediging te spelen...
Zal er toch heel wat moeten vertrekken centraal...

Asamoah, Konaté, Sankhon, Durkin, De Ridder, Lucas, Colombatto, Van Dessel....

Dat zijn 8 spelers voor 2 plaatsen... Met Wouters erbij zouden er dat 9 zijn... "iets" te veel van het goede denk ik.
Vrij eenvoudig. Als je top-8 ambieert, dan zijn Konaté, Lucas en Van Dessel te weinig. Van Dessel zou je eventueel nog een seizoen kunnen uitlenen om te bekijken of hij progressie maakt. Voor Durkin en Colombatto teken ik nog enig voorbehoud aan, al wordt het toch stilaan duidelijk dat ook zij zich niet echt kunnen doorzetten. De eerste mag af en toe depanneren, de tweede is volledig uit beeld. Dat is veel te weinig voor spelers die meer dan 1 miljoen gekost hebben. Sankhon is einde contract, en alles bij mekaar toch een vreemd verhaal. Ondanks het feit dat hij in een bepaalde periode onder Brys wel kwaliteit liet zien, werd hij door geen enkele van zijn trainers als een echte vaste basispion gebruikt. Dit seizoen speelt hij gewoon belabberd.

Wie wil ik dan van al die namen echt houden? Asamoah en De Ridder. De rest zijn twijfelgevallen, of gewoon niet goed genoeg. Voor top-8 heb je certitudes nodig.

Voila, ruimte genoeg voor nieuwe spelers die wel iets bijbrengen.

Deze kern moet dringend helemaal opgekuist worden.
Tuurlijk, daar ga ik ook volledig mee akkoord... de stal es uitmesten is hoognodig.
Asamoah, De Ridder zijn op zich zekerheden...
Durkin gaan ze ook nog niet wegdoen.

Dan blijven Konaté, Sankhon, Lucas, Colombatto en Van Dessel over...
- Konaté, 27 jaar en twijfelgeval... Als hier Wouters voor in de plaats komt, kan ik mee leven.
- Sankhon zou ik houden. Heeft nog nooit echt op zijn beste positie gespeeld.
- Lucas moet weg
- Colombatto, is echt helemaal uit beeld. Anderzijds qua potentieel mss wel de beste.
- Van Dessel mag uitgeleend worden als Wouters (extra Belg) komt.

Ik zou dus houden: Asamoah, De Ridder, Durkin, Sankhon, Colombatto en Wouters
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Jebus4life
Berichten: 1273
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jebus4life »

De Ridder: Wordt 34 volgende maand. Zonder discussie een belangrijke pion voor dit en volgend seizoen. Maar je moet als club toch rekenen dat die geen 5 jaar meer meegaat.
Asamoah: Heeft mij eigenlijk nog nooit teleurgesteld en heeft zonder twijfel de kwaliteit voor in 1A. Die mag je van mij eigenlijk nooit wegdoen, al is het maar als selectiespeler. Is bovendien behoorlijk polyvalent.
Durkin: Wordt over een maand 21 en heeft toch geen verkeerde dingen laten zien.
Colombatto: Geen idee wat daarmee scheelt eerlijk gezegd. Daar zag ik het vorig seizoen echt wel in, maar lijkt helemaal verdwenen.
Van Dessel: Jaar jonger dan Durkin, ik geloof wel dat er iets inzit, maar gezien de hoeveelheid pionnen we op die positie hebben rondlopen moet hij het best een (half) jaartje gaan bewijzen in bv 1B denk ik.
Sankhon: Heeft zijn kwaliteiten, maar ik mis toch consistentie en discipline. Mag van mij ook weg.
Konaté Voor mij is het een houten klaas. Maar ik kan niet ontkennen dat hij bepaalde kwaliteiten heeft. Misschien dat hij in een systeem zoals Maes voor ogen heeft wel kan werken.
Lucas: Bijna niets van gezien, en wat we gezien hebben was niet bepaald geweldig. Verschillende coaches hebben hem ook niet gebruikt, dus die mag inderdaad weg.

Voor mij kom je dan uit op: De Ridder - Asamoah- Durkin in de kern. Colombatto als maybe. Van Dessel uitlenen en Konaté, Sankhon & Lucas weg

Als je dan Dries Wouters kan gaan halen, tsja... Dan spreek je over Dan heb je De Ridder & Wouters met Durkin & Asamoah als back-up, niet verkeerd :beer: Het zou wel getuigen van ambitie, want die hoort toch zeker thuis bij een ploeg in de subtop. Als je als STVV zijnde echt die stap wilt zetten moet je dat op z'n minst proberen.

*STVV wil die stap zogezegd al 10 jaar zetten, maar met Maes geloof ik er zowaar in. Hij heeft z'n eigen stijl(en je moet erin meewillen), maar dat is gewoon een toptrainer in België. Mij boeit die man zijn zwart geld me echt 0,0. Een half miljoentje zwart geld en voor de bus gesmeten. In dezelfde zaak zijn er een stuk zwaardere feiten naar boven gekomen wat allemaal stilletjes toegedekt is. "Heeft Peter Maes nog wel een plaats in het voetbal?" En in dezelfde uitzending op Mechelen geilen :vomit:



lakie schreef: 08 jan 2021, 15:28
Tuurlijk, daar ga ik ook volledig mee akkoord... de stal es uitmesten is hoognodig.
Asamoah, De Ridder zijn op zich zekerheden...
Durkin gaan ze ook nog niet wegdoen.

Dan blijven Konaté, Sankhon, Lucas, Colombatto en Van Dessel over...
- Konaté, 27 jaar en twijfelgeval... Als hier Wouters voor in de plaats komt, kan ik mee leven.
- Sankhon zou ik houden. Heeft nog nooit echt op zijn beste positie gespeeld.
- Lucas moet weg
- Colombatto, is echt helemaal uit beeld. Anderzijds qua potentieel mss wel de beste.
- Van Dessel mag uitgeleend worden als Wouters (extra Belg) komt.

Ik zou dus houden: Asamoah, De Ridder, Durkin, Sankhon, Colombatto en Wouters
Op zich deel ik uw mening, maar het zijn gewoon teveel spelers. Dat zijn 2 posities op je middenveld waarvoor je 6 spelers zou hebben. Je moet er daar dus 2 uit schrappen. Dan doe ik Sankhon & Colombatto weg. Al lijkt Colombatto me wel echt een type speler voor een trainer als Maes
Laatst gewijzigd door Jebus4life op 08 jan 2021, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jacques »

Wouters doet het telkens aardig als hij mag meedoen bij blessures of schorsingen, maar moet ook telkens weer naar de bank als de titularissen terug zijn. Hij zal dus wel weg willen bij Genk en ergens zelf titularis willen orden, maar of hij naar hier wil en mag komen? Ik zie het graag gebeuren, maar vooralsnog geloof ik er niet al te veel van.
Overdrijven is een kunst
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door lakie »

Jebus4life schreef: 08 jan 2021, 15:52 [
Op zich deel ik uw mening, maar het zijn gewoon teveel spelers. Dat zijn 2 posities op je middenveld waarvoor je 6 spelers zou hebben. Je moet er daar dus 2 uit schrappen. Dan doe ik Sankhon & Colombatto weg. Al lijkt Colombatto me wel echt een type speler voor een trainer als Maes
Hangt er van af hoe je gaat spelen...

In een 3-5-2 zijn er dat dan inderdaad 6 voor 2 posities.
Maar een Sankhon (rechts in 3 mansdefensie) en Wouters kunnen ook achteraan spelen.

En Maes kan evengoed kiezen voor een 4-4-2 met een ruit op het middenveld.... Dan vallen 6 spelers best mee voor 3 plaatsen....

------------------------------------------------------------- Schmidt/Steppe/Vanmarsenille --------------------------------------------------------------

--------------- Hashioka/Cauffriez ------------- Teixeira/Buatu ------------------ Garcia/Lathouwers -------------- Cacace/Matsubara ---------

----------------------------------------------------------------------- Wouters/Sankhon ---------------------------------------------------------------------

---------------------------------- Asamoah/Durkin -------------------------------------------------------- De Ridder/Colombatto ------------------------

------------------------------------------------------------------------ Bruls/X/Steuckers --------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------- Nazon/Mboyo -------------------------- Suzuki/Filippov ------------------------------------------------
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Geel-Blauw »

Colombatto zou vertrekken, heeft zijn kastje al leeg gemaakt volgens hbvl.
Nie zievere, speile!
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door STimVV »

Ik zou Sankhon toch nooit laten vertrekken. Voor een trainer is die van goudwaarde om er bij te hebben in de kern. Wegens zijn inzetbaarheid op maar effe 5 posities. Sankhon kan spelen op de posities van: Caufriez, Buatu, Teixeira, Garcia én Asamoah. Iemand die zomaar effe op 5 posities kan gebruikt worden is uniek.

En als ik moet kiezen tussen Durkin en Colombatto kies ik 100% altijd voor Colombatto. Die toonde vorig jaar dat hij een meerwaarde kan zijn. Dat heb ik van Durkin nog altijd niet gezien.

VanDessel: zijn beste positie is de 8? Nu heb ik voor flankspelers er geen probleem mee als ze maar nen duim groot en breed zijn. Maar om op de 8 of op de 6 in 1A een toekomst te hebben vrees ik toch écht wel dat die te "fijn" is. Daar mag je jezelf niet opzij laten zetten. Asamoah is op dat vlak al kantjeboordje. Maar als je VanDessel langs Asamoah ziet staan is Asamoah ne serieuze kerel... Op die positie is "goed kunnen voetballen" niet altijd genoeg. En ik denk niet dat die daar nog veel aan kan werken.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door STimVV »

Peter Maes liet Dries Wouters debuteren bij Genk.
De link is dus snel en logisch gelegd...
Zou top zijn. Zowel voor de positie van Pol Garcia als we met 3 achteraan spelen, als op de 6.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Stvv_eng »

STimVV schreef: 08 jan 2021, 17:47 Peter Maes liet Dries Wouters debuteren bij Genk.
De link is dus snel en logisch gelegd...
Zou top zijn. Zowel voor de positie van Pol Garcia als we met 3 achteraan spelen, als op de 6.
Ook niet geheel toevallig dat een linksvoetige middenvelder vandaag vertrekt en er een nieuwe wordt genoemd
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Positivo »

“Ne” mens begint er zowaar terug in te geloven.
Er waait absoluut een nieuwe frisse wind door Stayen

Dat Peter Maes een behoorlijke vinger in de pap heeft, is NU al overduidelijk. Tateishi heeft zijn kar gedraaid .. en niet een beetje als je het mij vraagt.

Er zullen snel heel wat stvv -zieltjes teruggewonnen worden en de granietblok voor een standbeeld wordt onmiddellijk besteld, als de weg die zich aftekent verder ingeslagen wordt . (Stvv supporters kennen maar 2 kleuren - zwart en wit.)

Die weg is voor mij: Peter Maes lang aan boord (à la Dury in Zulte), inspraak in Belgische spelers, “afdankers” van de topclubs mogen (moeten) daar zeker bij, aangevuld met Japanse talenten en waarom niet absolute Japanse toppers net over de top.

Vooruit Stvv.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Stvv_eng »

Positivo schreef: 08 jan 2021, 19:08 “Ne” mens begint er zowaar terug in te geloven.
Er waait absoluut een nieuwe frisse wind door Stayen

Dat Peter Maes een behoorlijke vinger in de pap heeft, is NU al overduidelijk. Tateishi heeft zijn kar gedraaid .. en niet een beetje als je het mij vraagt.

Er zullen snel heel wat stvv -zieltjes teruggewonnen worden en de granietblok voor een standbeeld wordt onmiddellijk besteld, als de weg die zich aftekent verder ingeslagen wordt . (Stvv supporters kennen maar 2 kleuren - zwart en wit.)

Die weg is voor mij: Peter Maes lang aan boord (à la Dury in Zulte), inspraak in Belgische spelers, “afdankers” van de topclubs mogen (moeten) daar zeker bij, aangevuld met Japanse talenten en waarom niet absolute Japanse toppers net over de top.

Vooruit Stvv.
Pas op we zijn er nog niet. De transfer moeten eerst nog gaan renderen. Als de transfers het even goed/slecht doen als de transfers van Pinto dan zullen ze snel terugkeren naar het oorspronkelijk beleid want daar was tenminste geld mee te verdienen.

Ik hoop van harte dat Maes de juiste transfers heeft gedaan want het zou inderdaad een mooie stap kunnen zijn voor onze club. Geleidelijk aan steeds betere spelers er bij en je kan zowaar weer eens meedoen voor PO1
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door vdl »

Dat Colombato vertrekt vindt ik toch verassend, was vorig seizoen één van de weinige lichtpuntjes en dit seizoen komt het er niet uit.
De oorzaak zou ik toch graag weten, want is een karakter speler, zoals Maes ze graag heeft.
Moest Wouters komen dan zie je toch een nieuwe trend, net als Mboyo groot sterk en voetballend vermogen, ook de Japanse rechtsback voldoet aan doe eisen.
Maes weet goed wat nodig is de Belgische competitie.
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door smol »

vdl schreef: 08 jan 2021, 19:23 Dat Colombato vertrekt vindt ik toch verassend, was vorig seizoen één van de weinige lichtpuntjes en dit seizoen komt het er niet uit.
De oorzaak zou ik toch graag weten, want is een karakter speler, zoals Maes ze graag heeft.
Moest Wouters komen dan zie je toch een nieuwe trend, net als Mboyo groot sterk en voetballend vermogen, ook de Japanse rechtsback voldoet aan doe eisen.
Maes weet goed wat nodig is de Belgische competitie.
Ik vraag me af of Ruben Seigers ook niet door Maes als zeer jonge speler bij de A kern gehaald werd. Misschien wordt hij wel de nieuwe rechtsachter.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door BoemBoem »

Stvv_eng schreef: 08 jan 2021, 19:16
Positivo schreef: 08 jan 2021, 19:08 “Ne” mens begint er zowaar terug in te geloven.
Er waait absoluut een nieuwe frisse wind door Stayen

Dat Peter Maes een behoorlijke vinger in de pap heeft, is NU al overduidelijk. Tateishi heeft zijn kar gedraaid .. en niet een beetje als je het mij vraagt.

Er zullen snel heel wat stvv -zieltjes teruggewonnen worden en de granietblok voor een standbeeld wordt onmiddellijk besteld, als de weg die zich aftekent verder ingeslagen wordt . (Stvv supporters kennen maar 2 kleuren - zwart en wit.)

Die weg is voor mij: Peter Maes lang aan boord (à la Dury in Zulte), inspraak in Belgische spelers, “afdankers” van de topclubs mogen (moeten) daar zeker bij, aangevuld met Japanse talenten en waarom niet absolute Japanse toppers net over de top.

Vooruit Stvv.
Pas op we zijn er nog niet. De transfer moeten eerst nog gaan renderen. Als de transfers het even goed/slecht doen als de transfers van Pinto dan zullen ze snel terugkeren naar het oorspronkelijk beleid want daar was tenminste geld mee te verdienen.

Ik hoop van harte dat Maes de juiste transfers heeft gedaan want het zou inderdaad een mooie stap kunnen zijn voor onze club. Geleidelijk aan steeds betere spelers er bij en je kan zowaar weer eens meedoen voor PO1
Wouters moet ook nog tekenen natuurlijk hé.
Van Bruls en Mboyo alleen denk ik niet dat het stadion ineens terug vol gaat zitten, wat natuurlijk niet Wegneemt dat eindelijk de juiste weg gevolgd wordt.

Maes eist natuurlijk heel veel van zijn spelers waardoor er wel eens het ‘uitgeperste appelsien’ syndroom kan ontstaan (zoals bij Guido op het eind van zijn eerste periode).
Ik zou Maes hierna meteen aanstellen als soort van technisch directeur naast onze Japanner.
Als blijkt dat de samenwerking goed lukt tussen beide hoop ik dat ze hier ook over gaan nadenken.
Tot dan, laat Maes maar begaan.

Pinto mag nu al vertrekken van mij.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Stvv_eng »

BoemBoem schreef: 08 jan 2021, 19:25
Stvv_eng schreef: 08 jan 2021, 19:16
Positivo schreef: 08 jan 2021, 19:08 “Ne” mens begint er zowaar terug in te geloven.
Er waait absoluut een nieuwe frisse wind door Stayen

Dat Peter Maes een behoorlijke vinger in de pap heeft, is NU al overduidelijk. Tateishi heeft zijn kar gedraaid .. en niet een beetje als je het mij vraagt.

Er zullen snel heel wat stvv -zieltjes teruggewonnen worden en de granietblok voor een standbeeld wordt onmiddellijk besteld, als de weg die zich aftekent verder ingeslagen wordt . (Stvv supporters kennen maar 2 kleuren - zwart en wit.)

Die weg is voor mij: Peter Maes lang aan boord (à la Dury in Zulte), inspraak in Belgische spelers, “afdankers” van de topclubs mogen (moeten) daar zeker bij, aangevuld met Japanse talenten en waarom niet absolute Japanse toppers net over de top.

Vooruit Stvv.
Pas op we zijn er nog niet. De transfer moeten eerst nog gaan renderen. Als de transfers het even goed/slecht doen als de transfers van Pinto dan zullen ze snel terugkeren naar het oorspronkelijk beleid want daar was tenminste geld mee te verdienen.

Ik hoop van harte dat Maes de juiste transfers heeft gedaan want het zou inderdaad een mooie stap kunnen zijn voor onze club. Geleidelijk aan steeds betere spelers er bij en je kan zowaar weer eens meedoen voor PO1
Wouters moet ook nog tekenen natuurlijk hé.
Van Bruls en Mboyo alleen denk ik niet dat het stadion ineens terug vol gaat zitten, wat natuurlijk niet Wegneemt dat eindelijk de juiste weg gevolgd wordt.

Maes eist natuurlijk heel veel van zijn spelers waardoor er wel eens het ‘uitgeperste appelsien’ syndroom kan ontstaan (zoals bij Guido op het eind van zijn eerste periode).
Ik zou Maes hierna meteen aanstellen als soort van technisch directeur naast onze Japanner.
Als blijkt dat de samenwerking goed lukt tussen beide hoop ik dat ze hier ook over gaan nadenken.
Tot dan, laat Maes maar begaan.

Pinto mag nu al vertrekken van mij.
Ja oke van ons mag Pinto weg, maar de transfers die Maes doet moeten hen ook de reden geven om Pinto naar huis te sturen. Ik wil niet zeggen dat dit gebeurd, maar stel je voor Maes doet 3 transfers (even Wouters meegerekend ook al kan het zijn dat daar niks van waar is) en ze spelen allemaal niet de beste matchen. Of Bruls en Mboyo meteen geblesseerd en brengen onze ploeg niks bij. Dan zal ik er toch niet van uitgaan dat Maes hier iedere transferperiode de transfers voor zijn rekening mag nemen.
Het moet er nu boenk op zijn zodat hij steeds meer vertrouwen krijgt van het bestuur
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jan Bulder »

Stvv_eng schreef: 08 jan 2021, 19:16
Positivo schreef: 08 jan 2021, 19:08 “Ne” mens begint er zowaar terug in te geloven.
Er waait absoluut een nieuwe frisse wind door Stayen

Dat Peter Maes een behoorlijke vinger in de pap heeft, is NU al overduidelijk. Tateishi heeft zijn kar gedraaid .. en niet een beetje als je het mij vraagt.

Er zullen snel heel wat stvv -zieltjes teruggewonnen worden en de granietblok voor een standbeeld wordt onmiddellijk besteld, als de weg die zich aftekent verder ingeslagen wordt . (Stvv supporters kennen maar 2 kleuren - zwart en wit.)

Die weg is voor mij: Peter Maes lang aan boord (à la Dury in Zulte), inspraak in Belgische spelers, “afdankers” van de topclubs mogen (moeten) daar zeker bij, aangevuld met Japanse talenten en waarom niet absolute Japanse toppers net over de top.

Vooruit Stvv.
Pas op we zijn er nog niet. De transfer moeten eerst nog gaan renderen. Als de transfers het even goed/slecht doen als de transfers van Pinto dan zullen ze snel terugkeren naar het oorspronkelijk beleid want daar was tenminste geld mee te verdienen.

Ik hoop van harte dat Maes de juiste transfers heeft gedaan want het zou inderdaad een mooie stap kunnen zijn voor onze club. Geleidelijk aan steeds betere spelers er bij en je kan zowaar weer eens meedoen voor PO1
Sorry, maar DMM mag 1 grote slag op hun conto schrijven, en dat is Tomiyasu. Voor de rest hebben ze gewoon sterkhouders verkocht die hier al waren voor hun komst.

Dat kan iedereen.

De vele miljoenen die dat opdracht, zijn de voorbije 2 jaar oogesmodderd aan inkomende transfers die men zowat allemaal met verlies elders zal moeten gaan stallen.

Alle ervaring en kwaliteit verkocht, brol binnengehaald. Hun beleid was dus een absolute flop. Daarnaar terugkeren betekent de regelrechte ondergang.

In de Belgische competitie heb je een technische staf met Belgische ervaring nodig. En een basisploeg waarvan de ruggengraat evenzeer bestaat met spelers die gepokt en gemazeld zijn in deze competitie. Daar kan je dan perfect buitenlandse talenten (met het juiste profiel) aan toevoegen. Die talenten zal je dan zeker ook met een meerwaarde kunnen verkopen.

Dat is de enige weg.
Plaats reactie