Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Jebus4life
Berichten: 1273
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jebus4life »

STVV-fan schreef: 14 jan 2021, 22:43 PM zag blijkbaar liever Mboyo komen dan een Harbaoui, waar hij in Lokeren mee heeft samengewerkt.

En Wouters, tja, als Genk hem écht niet wil verkopen, zie ik hem nog wel naar het Waasland trekken.
Die kunnen toch niet meer dan gewoon huren.

Oftewel moest PM, Wouters kunnen overtuigen en zetten zo meerdere partijen druk op Genk.

Ik houd mijn hart al vast voor de reacties, mocht Wouters verhuurd worden zonder optie aan Beveren
Als Beveren hem huurt zonder aankoopoptie, dan zou ik daar weinig problemen mee hebben. Het profiel van Wouters zie ik (heel) graag komen, maar niet voor 10 matchen als huurling (tenzij je dus die optie hebt).

Dat het kot hier dan misschien te klein is, zou idd best wel kunnen, maar dan vind ik het positief dat STVV/PM niet in dat spelletje meegaan.
Voor een stuk ligt de bal hier eigenlijk in het kamp van Wouters zelf: Als hij écht denkt dat hij pakweg volgens seizoen in aanmerking komt als titularis bij Genk, dan wil hij normaal gezien zelf verhuurd worden om daar volgend jaar opnieuw voor te gaan. Als hij zelf aanvoelt dat dat moeilijk zal zijn lijkt er me weinig mis mee om die stap terug te zetten, en hopelijk daarna wél die stap voorwaarts te kunnen doen.

Ik vraag me trouwens af hoe sterk de link met PM eigenlijk is, die kennen elkaar zonder discussie van de passage van PM bij Genk, maar ik denk dat hij pas onder Stuivenberg echt wat matchen gespeeld heeft (en daarna opnieuw meer matchen onder Wolf).


Over die rechtsback; als die Hashika effectief komt dan gaan ze daar no way iets bijhalen, dan zal het depanneren zijn met Cauffriez/Durkin/Sankhon. Je gaat (begrijpelijk) geen speler halen voor 3 a 6 maanden. Tenzij er ergens een opportuniteit is om te huren (dat mag dan zonder aankoopoptie ;))
Ik vraag me oprecht wel af of die nu gaat komen? Daar is het wel al even stil rond... Want dat lijkt me het juiste profiel. 2 interlands mogen meedoen op je 21 is toch niet verkeerd.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Stvv_eng »

Jebus4life schreef: 15 jan 2021, 01:51
STVV-fan schreef: 14 jan 2021, 22:43 PM zag blijkbaar liever Mboyo komen dan een Harbaoui, waar hij in Lokeren mee heeft samengewerkt.

En Wouters, tja, als Genk hem écht niet wil verkopen, zie ik hem nog wel naar het Waasland trekken.
Die kunnen toch niet meer dan gewoon huren.

Oftewel moest PM, Wouters kunnen overtuigen en zetten zo meerdere partijen druk op Genk.

Ik houd mijn hart al vast voor de reacties, mocht Wouters verhuurd worden zonder optie aan Beveren
Als Beveren hem huurt zonder aankoopoptie, dan zou ik daar weinig problemen mee hebben. Het profiel van Wouters zie ik (heel) graag komen, maar niet voor 10 matchen als huurling (tenzij je dus die optie hebt).

Dat het kot hier dan misschien te klein is, zou idd best wel kunnen, maar dan vind ik het positief dat STVV/PM niet in dat spelletje meegaan.
Voor een stuk ligt de bal hier eigenlijk in het kamp van Wouters zelf: Als hij écht denkt dat hij pakweg volgens seizoen in aanmerking komt als titularis bij Genk, dan wil hij normaal gezien zelf verhuurd worden om daar volgend jaar opnieuw voor te gaan. Als hij zelf aanvoelt dat dat moeilijk zal zijn lijkt er me weinig mis mee om die stap terug te zetten, en hopelijk daarna wél die stap voorwaarts te kunnen doen.

Ik vraag me trouwens af hoe sterk de link met PM eigenlijk is, die kennen elkaar zonder discussie van de passage van PM bij Genk, maar ik denk dat hij pas onder Stuivenberg echt wat matchen gespeeld heeft (en daarna opnieuw meer matchen onder Wolf).


Over die rechtsback; als die Hashika effectief komt dan gaan ze daar no way iets bijhalen, dan zal het depanneren zijn met Cauffriez/Durkin/Sankhon. Je gaat (begrijpelijk) geen speler halen voor 3 a 6 maanden. Tenzij er ergens een opportuniteit is om te huren (dat mag dan zonder aankoopoptie ;))
Ik vraag me oprecht wel af of die nu gaat komen? Daar is het wel al even stil rond... Want dat lijkt me het juiste profiel. 2 interlands mogen meedoen op je 21 is toch niet verkeerd.
In zijn thuisland is zijn club, clubfoto’s etc aan het maken en staat hij er op geen enkele op. Hij komt wel degelijk hierheen, maar dat zal voor begin februari zijn. Deze man zal dit seizoen wss geen enkele match spelen, maar is puur voor volgend seizoen gehaald.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jacques »

- Harbaoui/Mboyo: ik begrijp dat sommige mensen liever Harbaoui zagen komen, maar dat lijkt me grotendeels gebaseerd op zijn reputatie (die er uiteraard is). Als je andere zaken in beschouwing neemt, ziet het er voor mij ineens veel minder aantrekkelijk uit: 36 jaar, speelde zijn laatste wedstrijd op 20 oktober en last but not least nog 4 schorsingsdagen op de teller en dat is niet tegen de minsten: Genk, Wa-Be, wijzelf en Anderlecht. De eerste keer dat hij mogelijk in actie komt is op 30 januari tegen Eupen. Als hij bij wijze van spreken gisteren bij ons getekend had, betekende dat hij de levensbelangrijke wedstrijden tegen OHL, Kortrijk, Moeskroen en Gent zou missen. Als je de naam even wegdenkt, zou ik zo'n transfer niet op gejuich onthalen als je op zoek bent naar onmiddellijke versterking.

- Wouters: het zou zowel voor de speler als voor ons spijtig zijn indien hij naar Wa-Be trekt. In principe zijn wij financieel slagkrachtiger. Het is om meerdere redenen voor ons een interessant profiel. Je kan echter niemand verplichten. Als Genk of de speler meer heil zouden zien in Wa-Be, dan is het zo.
Overdrijven is een kunst
ertee
Berichten: 478
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door ertee »

Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Vouch »

ertee schreef: 15 jan 2021, 10:26 Schrijvers naar OHL.

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/opv ... ~aeaa92bd/
Onbegrijpelijk dat Antwerp, Gent of Standard zo'n speler niet gaat halen.
ertee
Berichten: 478
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door ertee »

Vouch schreef: 15 jan 2021, 10:32
ertee schreef: 15 jan 2021, 10:26 Schrijvers naar OHL.

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/opv ... ~aeaa92bd/
Onbegrijpelijk dat Antwerp, Gent of Standard zo'n speler niet gaat halen.
Ik vermoed dat Brugge dan ook wat moeilijker zou doen.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Vouch »

ertee schreef: 15 jan 2021, 10:35
Vouch schreef: 15 jan 2021, 10:32
ertee schreef: 15 jan 2021, 10:26 Schrijvers naar OHL.

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/opv ... ~aeaa92bd/
Onbegrijpelijk dat Antwerp, Gent of Standard zo'n speler niet gaat halen.
Ik vermoed dat Brugge dan ook wat moeilijker zou doen.
OHL is natuurlijk wel de kampioen van de toekomst... ;)
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door zipke373 »

Vouch schreef: 15 jan 2021, 10:36
ertee schreef: 15 jan 2021, 10:35
Vouch schreef: 15 jan 2021, 10:32
ertee schreef: 15 jan 2021, 10:26 Schrijvers naar OHL.

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/opv ... ~aeaa92bd/
Onbegrijpelijk dat Antwerp, Gent of Standard zo'n speler niet gaat halen.
Ik vermoed dat Brugge dan ook wat moeilijker zou doen.
OHL is natuurlijk wel de kampioen van de toekomst... ;)
Als King Power dat echt zou willen misschien wel... :mrgreen:
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Stvv_eng »

Vouch schreef: 15 jan 2021, 10:36
ertee schreef: 15 jan 2021, 10:35
Vouch schreef: 15 jan 2021, 10:32
ertee schreef: 15 jan 2021, 10:26 Schrijvers naar OHL.

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/opv ... ~aeaa92bd/
Onbegrijpelijk dat Antwerp, Gent of Standard zo'n speler niet gaat halen.
Ik vermoed dat Brugge dan ook wat moeilijker zou doen.
OHL is natuurlijk wel de kampioen van de toekomst... ;)
Overal waar Brys heengaat beginnen ze te brullen met PO1 of Kampioenschappen.
OHL speelt volgens mij geen goed seizoen hebben vaak alles meezitten zoals dat bij ons ook het geval was. Hun verdienste, maar dat blijft niet duren ;)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jacques »

Straffe transfer toch van OHL. Ik beschouw hun klassement ook niet als louter toeval of meeval. daarvoor duurt het al te lang en doet Brys het te vaak.
Overdrijven is een kunst
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door smol »

Jacques schreef: 15 jan 2021, 10:56 Straffe transfer toch van OHL. Ik beschouw hun klassement ook niet als louter toeval of meeval. daarvoor duurt het al te lang en doet Brys het te vaak.
Ga ik mee akoord. En toch vind ik dat wij ondanks alles niet echt veel minder kwaliteit in huis hebben dan OHL. We hebben gewoon een hele slechte coach gehad tot een maand geleden. En natuurlijk op enkele posities bleef het bestuur in gebreke.
Maar met een Maes op het begin van het seizoen stonden we niet veraf van OHL daarvan ben ik overtuigd.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jan Bulder »

Stvv_eng schreef: 15 jan 2021, 10:39
Vouch schreef: 15 jan 2021, 10:36
ertee schreef: 15 jan 2021, 10:35
Vouch schreef: 15 jan 2021, 10:32
ertee schreef: 15 jan 2021, 10:26 Schrijvers naar OHL.

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/opv ... ~aeaa92bd/
Onbegrijpelijk dat Antwerp, Gent of Standard zo'n speler niet gaat halen.
Ik vermoed dat Brugge dan ook wat moeilijker zou doen.
OHL is natuurlijk wel de kampioen van de toekomst... ;)
Overal waar Brys heengaat beginnen ze te brullen met PO1 of Kampioenschappen.
OHL speelt volgens mij geen goed seizoen hebben vaak alles meezitten zoals dat bij ons ook het geval was. Hun verdienste, maar dat blijft niet duren ;)
Als je geen goed seizoen speelt en na 20 wedstrijden op die plaats staat, zegt dat eens zo veel over de verdienste van de trainer. Dan heb je heel veel punten gehaald op basis van organisatie, tactiek en efficiëntie. Laat net dat de basis van voetbal zijn, die ook Peter Maes de voorbije weken terug geïnstalleerd heeft.

En over dat brullen. Verschil is wel dat OHL tijdens eerste seizoen in 1e in top-6 staat en zich versterkt tijdens de wintermercato. Toen wij 2 jaar geleden op die positie stonden, hebben ze 2 van onze betere spelers verkocht en brol in de plaats gehaald. De Japanners hebben ondertussen hunne PO1-kak al langs alle kanten terug ingetrokken. Ik heb precies iets meer vertrouwen in King Power. Daar lijken het mij niet alleen woorden, maar ook wel wat daden te zijn.

Als King Power zich financieel wil engageren, ze zich versterken naar volgend seizoen toe en blijven werken met een Belgische omkadering, dan zal dat een verhaal zijn dat op langere termijn wel blijft duren.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door voetballiefhebber »

Ik had toch gehoopt dat er nog iets was bijgekomen. Je staat maar heel nipt boven de laatste 2 plaatsen en er komen zeer drukke weken aan. Ik vrees dat spelers als Garcia, Teixeira, De Ridder en dergelijke dit ritme niet aan aankunnen. Je hAlebt te weinig materiaal om echt te kunnen roteren.

Nu corona weer fenomenaal gaat stijgen door die vreemde varianten vrees ik ook voor een stopzetten van de competitie, misschien in de loop van februari al. Als je de pech hebt, degradeer je dan.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door vdl »

Vouch schreef: 15 jan 2021, 10:36
ertee schreef: 15 jan 2021, 10:35
Vouch schreef: 15 jan 2021, 10:32
ertee schreef: 15 jan 2021, 10:26 Schrijvers naar OHL.

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/opv ... ~aeaa92bd/
Onbegrijpelijk dat Antwerp, Gent of Standard zo'n speler niet gaat halen.
Ik vermoed dat Brugge dan ook wat moeilijker zou doen.
OHL is natuurlijk wel de kampioen van de toekomst... ;)
Je kan daar mee lachen, maar wij moeten tevreden zijn met Bruls, zij halen wel Schrijvers, toch een verschil in ambitie.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door fruitboerke »

Ze zijn precies weer terug in slaapmodus daar aan de tiense. Als ze denken dat het enkel met Bruls en Mboyo te halen wel zal lukken zouden ze wel eens van een zeer kale reis kunnen terugkomen.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Plaats reactie