Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

darion
Berichten: 1493
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door darion »

Jan Bulder schreef: 21 jan 2021, 15:44 Ik vind het toch frappant dat er, in volle degradatiestrijd, sprake is van een uitgaande transfer van een sterkhouder.

Garcia nu verkopen, zou ik helemaal onbegrijpelijk vinden. De verdediging staat nu eindelijk terug stabiel, mede dankzij hem. Stel je eens voor dat Garcia volgende week vertrekt, Tex een dag later uitvalt voor een maand of 3. Dan kan je de redding proberen verzekeren met de Mmaees van deze wereld.

Garcia is hier nu bezig aan zijn 3e seizoen en ik kan begrijpen dat hij het allemaal een beetje gezien heeft hier. Eind seizoen mag er meegewerkt worden aan een transfer, nu niet. Dan lijkt Tateishi toch al snel weer te hervallen in zijn vroegere slechte gewoontes.
Inderdaad, gaan we al weer te vroeg victorie kraaien en zo altijd in dezelfde val trappen? Probeer die mannen toch te houden en beloof ze op het eind van het seizoen een dikke transfer. Maar nu in volle strijd ze laten gaan, dat is wanbeleid.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Positivo »

Met Peter Maes aan boord, heb ik wel vertrouwen in een goede afloop. Tenslotte was die ook wat gewend bij de “Bandenkoning Lambrechts” . Die deed ook niks liever dan (duur) verkopen .

Volgens mij heeft Tateishi al lang in de smiezen dat hij met Peter Maes iemand aan boord heeft die zijn aankopen kan laten renderen ! Tateishi kent misschien niks van aankopen , maar des te meer van verkopen.

Tateishi denkt ongetwijfeld .... deze kip (Peter Maes) met gouden eieren ga ik niet slachten.
Ik denk dan ook , dat over alle transfers Peter Maes tenminste inzage heeft.
En als er al ene vertrekt zal Peter Maes wel snel een vervanging suggereren en stel je dan in de plaats van Tateishi ! Als je voor een man zit die je op enkele weken uit diepste shit gehaald heeft. Hoeveel stonden we achter op de voorlaatste ?

Zo herinner(ergens ver in mijn geheugen) ik me , stonden we in 2e klasse zoiets van 6 punten (kunnen er ook 9 geweest zijn) achter de voorlaatste. Mangelschots kwam terug. Die klaarde de klus en we werden ei zo na nog periodekampioen.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Positivo »

Ze spelen verdekke een paar goei matchen en denken al aan vertrekken.....
Pas op hé , als Cauffriez bevestigt wat hij getoond heeft op rechts, kunde het schudden in de zomer.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Stvv_eng »

darion schreef: 21 jan 2021, 16:51
Stvv_eng schreef: 21 jan 2021, 15:07
darion schreef: 21 jan 2021, 14:51 Als Cacace vertrekt hebben we geen vervanger. We gaan in onze eigen voet schieten, zijn nog niet gered he!,
Matsubara deed het behoorlijk wanneer hij mocht spelen. En ja er is een reden dat hij weinig speelt, maar er is geen reden om hem meteen af te schrijven.

En uiteraard is Cacace nog niet weg dus we moeten nog niet beginnen rouwen. Al zal ik dat niet snel doen om hem 😅 daarvoor heeft hij nog veel te weinig bewezen
Hij is verdorie nog maar 20 j... Met zijn fysiek en hoe hij zijn lijn af kan lopen dat is al straf. Zijn passing kan ook nog aan gewerkt worden he. Geef die jongens toch wat tijd
Heb ik iets over zijn potentieel gezegd? Als die jongen nu weg zou gaan moet ik toch niet gaan rouwen om wat hij over 5 jaar kan brengen? Heeft in STVV nog nauwelijks iets bewezen als je er 5-6 miljoen voor kan vangen dan mag die van mij vertrekken ;)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jacques »

Laat ons niet te hard van stapel lopen. Voorlopig zijn zowel Cacace als Pol nog altijd hier, ik heb geen van beiden horen zeggen dat ze weg willen en ik heb Tateishi ook nog niet horen beweren dat het opnieuw business as usual is.
Overdrijven is een kunst
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Yellow Feaver »

Mijn bron is enkel en alleen voetbalbelgië.... maar als Cacace kan vertrekken voor 6 miljoen EUR, kan je dat toch gewoon niet weigeren.

Ik heb het wel voor Cacace, maar 6 miljoen EUR voor een speler die zich nog verder moet ontwikkelen om efficiënt te zijn op beslissende momenten, is toch wel heel veel.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Stvv_eng »

Wat mensen vergeten is dat Cacace geen contract van 20 jaar heeft getekend hier. Hou hem nog 1 jaar (met alle risico's die je dan neemt) en je verkoopt hem in zijn laatste contractjaar voor hetzelfde bedrag...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Halenaar »

Yellow Feaver schreef: 21 jan 2021, 17:13 Mijn bron is enkel en alleen voetbalbelgië.... maar als Cacace kan vertrekken voor 6 miljoen EUR, kan je dat toch gewoon niet weigeren.

Ik heb het wel voor Cacace, maar 6 miljoen EUR voor een speler die zich nog verder moet ontwikkelen om efficiënt te zijn op beslissende momenten, is toch wel heel veel.
6 miljoen is heel veel voor een speler die niet meer dan een degelijk seizoen heeft gespeeld bij ons.

Stel U dan eens voor hoeveel je zou krijgen als hij hier een hele voorbereiding meemaakt en volgend seizoen een echte meerwaarde word. 10 miljoen?

Vind de blessure argumenten trouwens best flauw tbh. Als je daarmee continu rekening houdt moet je elke speler meteen verkopen bij de minste meerwaarde dat je erop creëert. Dan ben je weer op z'n Rolands bezig.

Moest ik hem en de club zijn zou ik nog een seizoen wachten, hij kan nergens veel beter zitten dan hier om progressie te maken.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Halenaar »

STimVV schreef: 21 jan 2021, 16:04
Halenaar schreef: 21 jan 2021, 15:58 Hoe zit het eigenlijk met het contract van Garcia?

Want als het dit seizoen afloopt en er is geen bijkomende optie, is het vrij logisch dat je hem nu laat gaan en wilt cashen als hij toch niet wilt bijtekenen.
Hij tekende bij STVV een contract van 2j + 2j optie.
In de zomer werd die optie gelicht. Is aan zijn 3e seizoen bezig nu. Heeft dus inderdaad nog een contract tot juni 2022.
Dan ben ik helemaal akkoord met de post van Jan Bulder. Zou waanzin zijn om hem nu te laten gaan dan, of het moest om een monsterbod gaan, wat ik ten zeerste betwijfel.

Als ik Maes hoor op het clubkanaal merk ik wel dat de club niet staat te springen om hem te verkopen. Hopelijk houden ze hun been stijf nu.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jan Bulder »

Halenaar schreef: 21 jan 2021, 17:58
Yellow Feaver schreef: 21 jan 2021, 17:13 Mijn bron is enkel en alleen voetbalbelgië.... maar als Cacace kan vertrekken voor 6 miljoen EUR, kan je dat toch gewoon niet weigeren.

Ik heb het wel voor Cacace, maar 6 miljoen EUR voor een speler die zich nog verder moet ontwikkelen om efficiënt te zijn op beslissende momenten, is toch wel heel veel.
6 miljoen is heel veel voor een speler die niet meer dan een degelijk seizoen heeft gespeeld bij ons.

Stel U dan eens voor hoeveel je zou krijgen als hij hier een hele voorbereiding meemaakt en volgend seizoen een echte meerwaarde word. 10 miljoen?

Vind de blessure argumenten trouwens best flauw tbh. Als je daarmee continu rekening houdt moet je elke speler meteen verkopen bij de minste meerwaarde dat je erop creëert. Dan ben je weer op z'n Rolands bezig.

Moest ik hem en de club zijn zou ik nog een seizoen wachten, hij kan nergens veel beter zitten dan hier om progressie te maken.
Niet vergeten dat wij in een situatie zitten waarin we jaarlijks enkele miljoenen moeten innen om de rekening een beetje te laten kloppen.

Als je dan 5 miljoen zou krijgen voor een niet-dragende speler die in principe vrij makkelijk te vervangen zou moeten zijn, dan is mijn keuze vrij snel gemaakt.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Halenaar »

Jan Bulder schreef: 21 jan 2021, 18:03
Halenaar schreef: 21 jan 2021, 17:58
Yellow Feaver schreef: 21 jan 2021, 17:13 Mijn bron is enkel en alleen voetbalbelgië.... maar als Cacace kan vertrekken voor 6 miljoen EUR, kan je dat toch gewoon niet weigeren.

Ik heb het wel voor Cacace, maar 6 miljoen EUR voor een speler die zich nog verder moet ontwikkelen om efficiënt te zijn op beslissende momenten, is toch wel heel veel.
6 miljoen is heel veel voor een speler die niet meer dan een degelijk seizoen heeft gespeeld bij ons.

Stel U dan eens voor hoeveel je zou krijgen als hij hier een hele voorbereiding meemaakt en volgend seizoen een echte meerwaarde word. 10 miljoen?

Vind de blessure argumenten trouwens best flauw tbh. Als je daarmee continu rekening houdt moet je elke speler meteen verkopen bij de minste meerwaarde dat je erop creëert. Dan ben je weer op z'n Rolands bezig.

Moest ik hem en de club zijn zou ik nog een seizoen wachten, hij kan nergens veel beter zitten dan hier om progressie te maken.
Niet vergeten dat wij in een situatie zitten waarin we jaarlijks enkele miljoenen moeten innen om de rekening een beetje te laten kloppen.

Als je dan 5 miljoen zou krijgen voor een niet-dragende speler die in principe vrij makkelijk te vervangen zou moeten zijn, dan is mijn keuze vrij snel gemaakt.
Dat gat word sowieso opgevuld door Suzuki in mijn ogen. Met die zijn huidige vorm en statistieken zijn we die deze zomer altijd kwijt voor een mooi bedrag, en het zou voor hem ook een logische stap zijn in z'n carrière. Dat gevoel heb ik bij Cacace toch veel minder.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jacques »

Makkelijk vervangbaar is relatief, als je ziet dat het anderhalf jaar duurde vooraleer we een opvolger hadden voor De Norre (Cacace dus) en twee jaar voor Bezus.

Als ik effen Tateishi mag spelen, zou ik toch niet te snel toehappen. Vijf miljoen voor Cacace zijn huidige kwaliteiten is veel, vijf miljoen voor zijn potentieel is ineens veel minder. Als Juventus nu al 5 op tafel legt, valt er nog meer uit te halen. Met zijn leeftijd en profiel moeten er altijd clausules bij: speelt hij x-matchen voor het eerste elftal van Juve, doe er dan nog maar eens x miljoen bij; wordt hij doorverkocht, dan willen wij x% van de doorverkoopprijs etc. En we huren hem nog minstens tot het einde van dit seizoen, bij voorkeur tot eind volgend seizoen (dat is net voldoende om een vervanger te vinden ;)). Voila, hierover kunnen we klappen. :)
Overdrijven is een kunst
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Stvv_eng »

Jacques schreef: 21 jan 2021, 18:45 Makkelijk vervangbaar is relatief, als je ziet dat het anderhalf jaar duurde vooraleer we een opvolger hadden voor De Norre (Cacace dus) en twee jaar voor Bezus.

Als ik effen Tateishi mag spelen, zou ik toch niet te snel toehappen. Vijf miljoen voor Cacace zijn huidige kwaliteiten is veel, vijf miljoen voor zijn potentieel is ineens veel minder. Als Juventus nu al 5 op tafel legt, valt er nog meer uit te halen. Met zijn leeftijd en profiel moeten er altijd clausules bij: speelt hij x-matchen voor het eerste elftal van Juve, doe er dan nog maar eens x miljoen bij; wordt hij doorverkocht, dan willen wij x% van de doorverkoopprijs etc. En we huren hem nog minstens tot het einde van dit seizoen, bij voorkeur tot eind volgend seizoen (dat is net voldoende om een vervanger te vinden ;)). Voila, hierover kunnen we klappen. :)
Op Tomiyasu hebben we ook een doorverkooppercentage dus die zal er ook wel weer inzitten bij Cacace. Als de deal zou doorgaan...
Ik lees hier en daar dat Juventus hem wil uitlenen aan Sassuolo en de spits bij Sassuolo wil ophalen. Dus huren lijkt me niet echt een optie als dit waarheid is natuurlijk
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jan Bulder »

Jacques schreef: 21 jan 2021, 18:45 Makkelijk vervangbaar is relatief, als je ziet dat het anderhalf jaar duurde vooraleer we een opvolger hadden voor De Norre (Cacace dus) en twee jaar voor Bezus.
Dat lag aan de vadsigheid van Tateishi, niet aan het feit dat er geen spelers rondlopen die op die positie kunnen spelen.
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Haspengouw »

Iemand van de basiself op dit moment laten vertrekken zou toch wel enorm dom zijn... Voor mij onacceptabel!
Plaats reactie