Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Stvv_eng »

Ach die term voetbalbelg beu gehoord... Hoeveel wilde er hebben? Probleem dat we hadden, is opgelost.
Genoeg voetbalbelgen, moeten nu ook niet overdrijven. Haal kwaliteit in de zomer al zijn het allemaal Japanners, Brazilianen of Duitsers
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door stvvilvoorde »

Halenaar schreef: 12 feb 2021, 12:24 De kop is eraf voor nieuwkomer Daiki Hashioka. Hij trainde vanochtend een eerste keer met de kanaries. Dat komt omdat hij eerst veertien dagen quarantaine moest uitzitten. Peter Maes kan de Japanner -wiens transfer eigenlijk al voor dienst komst werd onderhandeld- naar eigen zeggen nog niet taxeren. “Daarvoor is het natuurlijk veel te vroeg dag. Dat hij kwaliteiten heeft staat buiten kijf. Maar dat hij nog wat tijd zal nodig hebben, staat evenzeer buiten kijf”.
Wel vreemd.
de komst van Hashioka was dus al geregeld van voor 8 december (aanstelling Maes als T1)
Waarom dan nog zo lang wachten?
J-league is afgelopen van 19 december.
Hashioka had dan toch op zen minst toch al een maand vroeger hier kunnen zijn?
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jean-Paul »

Stvv_eng schreef: 12 feb 2021, 13:12 Ach die term voetbalbelg beu gehoord... Hoeveel wilde er hebben? Probleem dat we hadden, is opgelost.
Genoeg voetbalbelgen, moeten nu ook niet overdrijven. Haal kwaliteit in de zomer al zijn het allemaal Japanners, Brazilianen of Duitsers
Kwaliteit hebben we ook in onze rangen. Steuckers komt dankzij Maes in de picture van onze supporters. Volgend seizoen kans dat hij doorbreekt, Maes zal hem wel slijpen. Misschien dat ook Delorge de overstap kan maken. Ik vind het belangrijk dat er eigen jeugd doorstroomt, dat ze tenminste de kans krijgen om wedstrijden te spelen op het hoogste niveau, om hun talent te ontwikkelen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat talenten en kwaliteitsvolle ervaren spelers uit het buitenland voor mij heel welkom zijn.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Halenaar »

Ook opvallend en wat onderbelicht: Van Dessel zat terug op de bank. Pas eind december terug aan het meetrainen bij de groep en nog maar slechts 3 beloften wedstrijden achter de rug, en toch al een selectie.

Denk dat Maes voor hem, samen met Delorge en Steuckers, wel een plan klaar heeft voor volgend seizoen. Ik geloof wel dat Van Dessel op termijn een goede opvolger kan worden van De Ridder, mits hij nog wat boterhammetjes eet voor zijn fysiek ;)
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jebus4life »

Maes is wel altijd wel de trainer geweest die graag ervaring haalt (zie ook nu weer Bruls & Mboyo).
Ik zeg niet dat hij géén jeugdspelers brengt (of jonge spelers koopt), maar ik kan me niet direct voorbeelden voor de geest halen bij Genk of Lokeren?

Niet dat ik de grootste volger van die clubs ben, dus ik heb er weinig problemen mee om mijn ongelijk toe te geven indien ik mis ben ;)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jacques »

Vanaken en Dessers zijn twee spelers die bij Lokeren onder Maes hun debuut in eerste klasse maakten. Andere voorbeelden: Walsh en Castagne speelden behoorlijk veel onder Maes bij Genk, Jackers en Wouters maakten de overstap van bij de beloften. Gerkens (naar ons) en Schrijvers (uitgeleend aan W-B) gedijden minder goed onder hem. Ik had in het verleden de indruk dat Maes op vlak van jeugd een vrij gematigde visie had. Hij gaat geen jeugd brengen om ze te brengen of om hun transferwaarde op te pompen, maar als hij denkt dat een jongere er klaar voor is, heeft hij ook geen schrik om die speler kansen te geven. Ma bon, dat is ook maar een indruk.
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jan Bulder »

Jacques schreef: 16 feb 2021, 11:36 Ik had in het verleden de indruk dat Maes op vlak van jeugd een vrij gematigde visie had. Hij gaat geen jeugd brengen om ze te brengen of om hun transferwaarde op te pompen, maar als hij denkt dat een jongere er klaar voor is, heeft hij ook geen schrik om die speler kansen te geven. Ma bon, dat is ook maar een indruk.
Dat is dan ook de enige juiste manier van aanpak als ge resultaten wilt halen.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Mikman »

Ik denk niet dat Maes een trainer is die de jeugd minder of meer kansen geeft dan een ander, maar je moet bij hem wel

1) een plaats in de ploeg/kern verdienen, of toch minstens potentieel/basisvaardigheden tonen
en
2) om kunnen gaan met zijn intensieve manier van coachen.


In het verleden zijn er bij STVV jongeren geweest die een kans kregen, niet omdat ze goed genoeg waren, maar wel omdat ze jongeren waren en het dus mooi uitkwam dat je kon zeggen dat ze een kans kregen. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Je moet wel goed genoeg zijn voor het niveau. Daarna kan je als club er wel voor kiezen om bv. geen extra buitenlander te halen maar die jongere de kans te geven om te groeien. Maar de basiskwaliteit moet er wel zijn, zomaar een blik jongeren opentrekken in de hoop dat er van die 6 of 7 eentje zit die het toevallig toch maakt, is geen goed beleid.

Ik denk wel dat er op vlak van jeugdwerking grote stappen zijn gezet de laatste jaren bij STVV, en dat men daar nu stilletjes aan de vruchten van plukt. Als ik lees dat er in Genk een historisch laag aantal eigen jeugdspelers in de kern zitten omdat het moeilijk is om een evenwicht te vinden tussen prijzen willen pakken en jeugd kansen geven, is er op het gebied van lokale rekrutering misschien toch nog meer mogelijk.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Elgromi »

https://www.youtube.com/watch?v=Nb-km2EKX2M
Vrolijke gast wel die nieuwe
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door stvvilvoorde »

Jacques schreef: 16 feb 2021, 11:36 Vanaken en Dessers zijn twee spelers die bij Lokeren onder Maes hun debuut in eerste klasse maakten. Andere voorbeelden: Walsh en Castagne speelden behoorlijk veel onder Maes bij Genk, Jackers en Wouters maakten de overstap van bij de beloften. Gerkens (naar ons) en Schrijvers (uitgeleend aan W-B) gedijden minder goed onder hem. Ik had in het verleden de indruk dat Maes op vlak van jeugd een vrij gematigde visie had. Hij gaat geen jeugd brengen om ze te brengen of om hun transferwaarde op te pompen, maar als hij denkt dat een jongere er klaar voor is, heeft hij ook geen schrik om die speler kansen te geven. Ma bon, dat is ook maar een indruk.
Ik kan mij vergissen, maar denk niet dat Castagne en Dessers goede herinneringen hebben aan Maes als trainer.
Allez, denk dat ze vooral moeilijk hadden met zijn manier van coachen.
Dat is nu eenmaal zo bij Maes, hij heeft een erg directe, tegen het bullebak af, stijl van coachen.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jean-Paul »

Elgromi schreef: 16 feb 2021, 13:39 https://www.youtube.com/watch?v=Nb-km2EKX2M
Vrolijke gast wel die nieuwe
Jawadde, vrolijke vragen. Wai wai
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jean-Paul »

De beste manier om jongeren met talent niet te lang te laten dralen en zo snel mogelijk volwassen te worden is een directe recht voor de raap methode. Geen geslijm , geen gesipeteer (truiens voor geen getreuzel) de motivatie moet erin bestaan om je talent te ontwikkelen en de motivatie opbrengen om iedere dag jezelf te bewijzen. Daar komt heel veel discipline bij te pas, kan je dat niet dan ben je gedoemd om je talent te etaleren in de lagere afdelingen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Halenaar »

stvvilvoorde schreef: 16 feb 2021, 14:18
Jacques schreef: 16 feb 2021, 11:36 Vanaken en Dessers zijn twee spelers die bij Lokeren onder Maes hun debuut in eerste klasse maakten. Andere voorbeelden: Walsh en Castagne speelden behoorlijk veel onder Maes bij Genk, Jackers en Wouters maakten de overstap van bij de beloften. Gerkens (naar ons) en Schrijvers (uitgeleend aan W-B) gedijden minder goed onder hem. Ik had in het verleden de indruk dat Maes op vlak van jeugd een vrij gematigde visie had. Hij gaat geen jeugd brengen om ze te brengen of om hun transferwaarde op te pompen, maar als hij denkt dat een jongere er klaar voor is, heeft hij ook geen schrik om die speler kansen te geven. Ma bon, dat is ook maar een indruk.
Ik kan mij vergissen, maar denk niet dat Castagne en Dessers goede herinneringen hebben aan Maes als trainer.
Je vergist U :)

Dessers en Maes hadden een goede relatie, Peter was zelfs nog vol lof over hem afgelopen zomer bij zijn overstap naar Genk. Castagne had ook geen probleem met Maes:
In Limburg ontwikkelde Castagne zich stormachtig, waardoor Atalanta Bergamo hem naar de Serie A haalde. Nochtans zat de flankverdediger onder Peter Maes regelmatig op de bank. "Ik had geen probleem met toenmalig coach Maes, maar had wel hinder aan de ogen waardoor ik moet geopereerd worden. Die ingreep hield me driee maanden aan de kant en daarna was het moeilijk om me weer in de ploeg te knokken", legt Castagne uit bij Het Laatste Nieuws.
Ik kan me wel nog vaag herinneren dat Dewaest en Trossard wel problemen hadden, maar iedereen weet wel hoeveel verstand beide heren hebben :cool:

Sebiet eens effe opzoeken of mijn geheugen correct is :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jacques »

stvvilvoorde schreef: 16 feb 2021, 14:18
Jacques schreef: 16 feb 2021, 11:36 Vanaken en Dessers zijn twee spelers die bij Lokeren onder Maes hun debuut in eerste klasse maakten. Andere voorbeelden: Walsh en Castagne speelden behoorlijk veel onder Maes bij Genk, Jackers en Wouters maakten de overstap van bij de beloften. Gerkens (naar ons) en Schrijvers (uitgeleend aan W-B) gedijden minder goed onder hem. Ik had in het verleden de indruk dat Maes op vlak van jeugd een vrij gematigde visie had. Hij gaat geen jeugd brengen om ze te brengen of om hun transferwaarde op te pompen, maar als hij denkt dat een jongere er klaar voor is, heeft hij ook geen schrik om die speler kansen te geven. Ma bon, dat is ook maar een indruk.
Ik kan mij vergissen, maar denk niet dat Castagne en Dessers goede herinneringen hebben aan Maes als trainer.
Allez, denk dat ze vooral moeilijk hadden met zijn manier van coachen.
Dat is nu eenmaal zo bij Maes, hij heeft een erg directe, tegen het bullebak af, stijl van coachen.
Castagne zou inderdaad kunnen, die gaf aan dat hij het aanvankelijk niet makkelijk had met de harde aanpak. Dat was ook in een periode dat hij sukkelde met zijn zicht en uiteindelijk een oogoperatie moest ondergaan (1-4). Ik denk dat Dessers wel een goed gevoel overhoudt aan Maes: plukte hem weg bij OHL, liet hem debuteren bij Lokeren en steeds meer minuten maken. Het ging voor hem bergaf bij Lokeren in 2015-2016 nadat Maes naar Genk vertrokken was en vervangen werd door Peeters (en nadien Leekens).

(1) https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150924_01885891
(2) https://www.voetbalkrant.com/nieuws/201 ... trek-gezet
(3) https://www.voetbalnieuws.be/news/20712 ... uit-de-kan
(4) https://www.hbvl.be/cnt/dmf20160311_02176819
Overdrijven is een kunst
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jebus4life »

Elgromi schreef: 16 feb 2021, 13:39 https://www.youtube.com/watch?v=Nb-km2EKX2M
Vrolijke gast wel die nieuwe
Toffe kerel precies, spreekt ook een mondje Engels dus wie weet zien we hem eens voor een interview na de match :geel: :blauw:
Plaats reactie