Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jacques »

Degelijke speler, maar ik zie niet meteen iemand die hij op dit moment zomaar uit de ploeg kan spelen. Zou eerder een versterking in de breedte zijn.
Overdrijven is een kunst
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Vouch »

Halenaar schreef: 17 jan 2021, 23:05 Konate kon mij nochtans vandaag ook voetballer overtuigd hoor. Niet zo goed als een Asamoah in vorm, maar meer dan genoeg voor iemand op zijn positie.

Zijn recuperaties en duelkracht zijn echt geweldig en van heel hoog niveau. Is van Angban geleden dat we nog iemand hadden op ons middenveld die zoveel duels won en recupereerde.
Ja, ik denk dat Brys zo'n een ogen getrokken heeft: :shock: . Een wereld van verschil. Zo zie je maar wat een beetje vertrouwen kan doen met een mens.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door stvvilvoorde »

Jacques schreef: 18 jan 2021, 11:29 Degelijke speler, maar ik zie niet meteen iemand die hij op dit moment zomaar uit de ploeg kan spelen. Zou eerder een versterking in de breedte zijn.
+ te ver van zijn deur
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Vouch »

Stvv_eng schreef: 18 jan 2021, 10:50 Cercle deed een bod van 50.000 euro op Hannes Van der Bruggen volgens HLN. Kortrijk zou 300.000 euro willen...
Ik zou deze man meteen halen. Bakken ervaring en nog steeds 27. Als ie zijn eigen transfersom dan ook nog eens wil betalen gelijk Mboyo, is ie welkom :D
Is er iets gaande in Kortrijk? Die doen ineens iedereen van de hand, en het bedrag 300.000 euro komt ook geregeld voor, zie Mboyo.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Stvv_eng »

Vouch schreef: 18 jan 2021, 12:06
Stvv_eng schreef: 18 jan 2021, 10:50 Cercle deed een bod van 50.000 euro op Hannes Van der Bruggen volgens HLN. Kortrijk zou 300.000 euro willen...
Ik zou deze man meteen halen. Bakken ervaring en nog steeds 27. Als ie zijn eigen transfersom dan ook nog eens wil betalen gelijk Mboyo, is ie welkom :D
Is er iets gaande in Kortrijk? Die doen ineens iedereen van de hand, en het bedrag 300.000 euro komt ook geregeld voor, zie Mboyo.
Hebben zeer duidelijk nood aan geld. Kunnen met geen enkele speler verlengen en laten iedereen gaan omdat ze anders in de zomer gratis kunnen vertrekken...
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Vouch »

Stvv_eng schreef: 18 jan 2021, 12:08
Vouch schreef: 18 jan 2021, 12:06
Stvv_eng schreef: 18 jan 2021, 10:50 Cercle deed een bod van 50.000 euro op Hannes Van der Bruggen volgens HLN. Kortrijk zou 300.000 euro willen...
Ik zou deze man meteen halen. Bakken ervaring en nog steeds 27. Als ie zijn eigen transfersom dan ook nog eens wil betalen gelijk Mboyo, is ie welkom :D
Is er iets gaande in Kortrijk? Die doen ineens iedereen van de hand, en het bedrag 300.000 euro komt ook geregeld voor, zie Mboyo.
Hebben zeer duidelijk nood aan geld. Kunnen met geen enkele speler verlengen en laten iedereen gaan omdat ze anders in de zomer gratis kunnen vertrekken...
Corona zal daar een fusie misschien wel versnellen. 3 eerste klassers op 20 minuten rijden, het is misschien ook niet meer van deze tijd. Club Brugge gaat zijn beloften in Roeselare laten spelen en neemt daar de jeugdwerking over. Die zijn iedereen aan het versmachten in West-Vlaanderen. Naast Club is er op termijn nog plaats voor 1 ploeg in die provincie (op het hoogste niveau), maar dan kijk ik eigenlijk eerder naar Zulte (of een Zuid-West-Vlaamse fusieclub).
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jacques »

Vorig jaar was er al sprake van een mogelijke fusie tussen Moeskroen, Kortrijk en Roeselare. Allijns sprak van een droom, een term die je maar zelden hoort bij een fusie in het voetbal. Roeselare is intussen failliet gegaan. Bij Moeskroen is het maar de vraag hoelang de voormalige eigenaar van Lille nog wil doorgaan. Kortrijk is ook nog steeds in handen van Vincent Tan. De gouden tijden voor het (Zuid-)West-Vlaamse voetbal lijken voorlopig voorbij. Veel clubs op een zakdoek met dan ook nog eens Brugge als grote slokop erbij. De financiële impact van COVID zou daar wel eens sporen kunnen nalaten.

https://sporza.be/artikels/kv-kortrijk- ... 103378330/
Overdrijven is een kunst
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Smurf »

Vanderbruggen voor 300.000? Dat moet je toch meteen doen. Kan op de 6 en de 8.
Belg, meer dan 200 wedstrijden in eerste klasse op zijn teller. Nog altijd maar 27.

Dat is het koopje van het jaar, wat mij betreft.

Is volgens mij beter dan Konate, al deed die het gisteren en vorige week verdedigend heel goed. En volgens mij heb je meteen ook iemand voor de plaats van De Ridder. En dat kunnen we ook wel gebruiken. Die blesseert zich vermoedelijk nog wel eens en een schorsing kan ook niet uit blijven met zijn speelstijl. En als we dat niet opvangen, hebben we een probleem.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door enerkey »

Stvv_eng schreef: 18 jan 2021, 12:08
Vouch schreef: 18 jan 2021, 12:06
Stvv_eng schreef: 18 jan 2021, 10:50 Cercle deed een bod van 50.000 euro op Hannes Van der Bruggen volgens HLN. Kortrijk zou 300.000 euro willen...
Ik zou deze man meteen halen. Bakken ervaring en nog steeds 27. Als ie zijn eigen transfersom dan ook nog eens wil betalen gelijk Mboyo, is ie welkom :D
Is er iets gaande in Kortrijk? Die doen ineens iedereen van de hand, en het bedrag 300.000 euro komt ook geregeld voor, zie Mboyo.
Hebben zeer duidelijk nood aan geld. Kunnen met geen enkele speler verlengen en laten iedereen gaan omdat ze anders in de zomer gratis kunnen vertrekken...
Ze zijn ook al zonder medeweten van Vanderhaeghe aan het onderhandelen over nieuwe (een goedkopere?) trainer voor volgend seizoen (zijn contract is aflopende). Hijzelf wist van niks maar zei wel: waar rook is is vuur.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jebus4life »

Jacques schreef: 18 jan 2021, 12:30 Vorig jaar was er al sprake van een mogelijke fusie tussen Moeskroen, Kortrijk en Roeselare. Allijns sprak van een droom, een term die je maar zelden hoort bij een fusie in het voetbal. Roeselare is intussen failliet gegaan. Bij Moeskroen is het maar de vraag hoelang de voormalige eigenaar van Lille nog wil doorgaan. Kortrijk is ook nog steeds in handen van Vincent Tan. De gouden tijden voor het (Zuid-)West-Vlaamse voetbal lijken voorlopig voorbij. Veel clubs op een zakdoek met dan ook nog eens Brugge als grote slokop erbij. De financiële impact van COVID zou daar wel eens sporen kunnen nalaten.

https://sporza.be/artikels/kv-kortrijk- ... 103378330/
Ja, in West-Vlaanderen zijn er tout court wel héél veel teams.
5 in eerste klasse (en vroeger dan nog Roeselare als extra profclub) is toch behoorlijk veel voor dik 1 miljoen inwoners.
Zeker wetende dat Deinze (in 1B) & Moeskroen een steenworp over de provinciegrens liggen (OK, er zullen betrekkelijk weinig Walen zijn die voor 1 van die Vlaamse ploegen zijn, maar toch).

In vergelijking met Oost Vlaanderen, wat 25% meer inwoners heeft, maar daar hebben ze maar 3 profclubs (waarvan er dus 1 tegen West-Vlaanderen ligt).

Eigenlijk doet Limburg het op dat punt behoorlijk goed. 3 clubs die (erg belangrijk) geografisch nog eens behoorlijk uit elkaar liggen. Behalve het succes van Genk (wat natuurlijk supporters aantrekt) vissen die relatief weinig in elkaars vaarwater.

Nu ik dat toch even aan het checken was, ik blijf het opvallend vinden dat de Walen zo weinig clubs hebben. Geen enkele profclub (meer) in Waals Brabant, Namen & Luxemburg... In totaal 5 profclubs op +- 3.5 miljoen inwoners tegen 18 Vlaamse op +- 6.5 miljoen
joost
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2018, 15:30

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door joost »

@voetballiefhebber.
Gent en Mechelen staan inderdaad slechts 7 punten van plaats 4. Maar ook slechts 7 punten boven de degradatieplaatsen.
Het kan verkeren.
Niet dat zij degradatie kandidaten zijn, maar zo zie je maar. Alles is mogelijk dit jaar.
darion
Berichten: 1493
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door darion »

Ik zou Konate snel een contract geven. Die jongen speelt toch goed? En is altijd ok om op de bank te zetten mits we betere spelers hebben.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Stvv_eng »

Ueda, Hazard verlaten Cercle hoogstwaarschijnlijk. Ugbo zou ook zomaar kunnen vertrekken.
Voor de mensen die dachten dat de anderen zichzelf aan het versterken waren... :lol:

Bill Lathouwers die heer eens werd genoemd gaat dan weer naar Beveren (die Pirard zou verkopen aan St. Gilloise)
nepike
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 mar 2016, 10:25

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door nepike »

Misschien is het helemaal niet verkeerd om nu zonder veel geld uit te geven te proberen ons te redden , om daarna tegenover anderen veel sterker uit de coronacrisis te komen. Men begint de eerste tekenen al te zien (Anderlecht / Kortrijk / Beveren ....) misschien is de strategie ( als het strategie is) de juiste op dit moment! En ik ben ervan overtuigd dat we ons gaan redden dit jaar!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jacques »

Dan zou Union promoveren met Moris en Pirard als doelmannen? De rest van die ploeg moet wel heel sterk zijn, als je je dat kan permitteren. :lol:
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie