Nieuwe trainer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Nieuwe trainer

Bericht door enerkey »

Onthutsend als je weet dat die Hollerbach alleen Duits spreekt. Net zoals Tintin destijds alleen Spaans sprak. Bij Moeskroen heeft die niets buitengewoon gepresteerd vorig seizoen. Is er ook maar 4 maanden trainer geweest, de rest van de tijd een misterieuze ziekte. In Duitsland is hij bij zijn 2 clubs ontslagen. Een paar promoties gehaald in de lagere reeksen dat wel. Kan je toch net zo goed een Belgische trainer nemen? Dan heb ik nog liever dat ze Van der Elst terug halen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Sacruzsa
Berichten: 635
Lid geworden op: 13 nov 2010, 22:14
Locatie: Bevingen

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Sacruzsa »

Criteria nr1. bij het aanstellen van de nieuwe coach is als volgt:
-zwijgen en de brol opstellen die gehaald wordt door pepi en koki.
Face it mannen , ze moesten gewoon terug iemand hebben die 'ja' zegt en voor de rest gewoon zijn zakken vult
Waar :stvv: verschijnt alle ambitie verdwijnt :end:
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Nieuwe trainer

Bericht door vdl »

Franz schreef: 01 dec 2020, 23:46
Halenaar schreef: 01 dec 2020, 23:25
Jacques schreef: 01 dec 2020, 23:17 Als ge het meent met uw sportieve ambitie en lokale verankering pakt ge nu iemand die zijn strepen bewezen heeft in de Belgische competitie en waar fans zich mee kunnen verzoenen. “Goed begonnen bij Moeskroen” (of all places) is als signaal naar de achterban toe ruim onvoldoende.
Ja maar nogmaals, wie dan? De trainers die hier het meest worden genoemd staan allemaal onder contract. Gaan die dat echt opgeven om een STVV in crisis te komen trainen? Alleen Maes is vrij, maar die is al een hele tijd passé en dan zwijgt ik nog over zijn aandeel in operatie propere handen.

Zelf had ik ook liever Vreven gezien, maar ik besef ook wel dat hij een moeilijker verhaal ging worden dan de Duitser. En het bestuur zal ook wel snel een opvolger willen om zo snel mogelijk automatismen te kweken, dan is een vrije trainer ook beter.
Niet vergeten dat we een trainer nodig hebben op twee vlakken: enerzijds als motivator om de ploeg durf en grinta te geven, maar ook tactisch om een ploegsysteem te vormen. Niet evident, en er zijn weinig trainers die voor beide zaken geknipt zijn. Van Hollerbach bijvoorbeeld weet ik het niet, maar zou kunnen...
En dan graag toch ook enkele van de positieve zaken van Muscat meenemen naar de toekomst: de ontbolstering van Nazon (onze beste spits, bleek ook vandaag weer), het 'roulement' met Mmaee (niet meer vast in het team) en ook de positieve en respectvolle opstelling van Muscat op de bank en in de pers. Een wildeman aan de zijlijn hoeft echt niet voor mij.
Liever een wildeman die punten pakt dan een gentlemen die steeds verliest.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Jacques »

Na een nachtje erover geslapen te hebben:
- Hollerbach lijkt een vaststaand feit. Mijn oordeel over hem blijft hetzelfde: goed begonnen bij Moeskroen, maar verder weinig of niets bewezen als T1 (in België of in Duitsland). Ik hoop dat hij niet met een tolk op het veld moet gaan staan, is gewoon een pak moeilijker om een boodschap over te brengen en een team te smeden. Ook communicatie met Tateishi en Pinto zou raar zijn. Ik zie ze daar al zitten met hun twee tolken... :roll: Engels is een minimum, Nederlands en/of Frans wenselijk. Zijn aanstelling zendt geen signaal naar de fans en zal de kloof tussen achterban en club niet helpen verkleinen. Dat sluit niet uit dat het kan werken, maar men lijkt toch vooral voor de makkelijke weg te kiezen, zeker niet de meest ambitieuze weg.

- Een combinatie Mathijssen-Euvrard draagt nog steeds mijn voorkeur weg. Ik ben iets milder tegenover Maes in combinatie met Euvrard. Het is te zeggen: zijn fouten worden hem niet vergeven, zijn noch vergeten, maar als Leko zonder meer gerehabiliteerd en bejubeld wordt en iedereen weer vrolijk zaakjes doet met Bayat, is het ook wel hypocriet om enkel Maes op de brandstapel te gooien. Hij heeft het vorig jaar best goed gedaan met Lommel en eerder zijn strepen verdiend in België.

- Vreven als alternatief: ik ga hier mijn nek niet uitsteken voor hem, maar "ligt onder contract" lijkt me toch wel een flauw excuus. Als ge de Belgische coach van de nummer 10 (op 12 ploegen) in Slovakije nog niet kunt halen, stop dan maar met te zeveren over PO1 en ga maar ineens in 1B shotten.

- Voetbalnieuws somt een aantal alternatieven op, toegegeven, veel soeps is dat niet. Vergeet Vercauteren, Vanhaezebrouck of trainers die met nationale jeugdploegen succesvol (geweest) zijn (Mathijssen, Verheyen, etc.). Het geeft ergens aan dat we toch nog altijd vooral als klein clubje aanzien worden.
https://www.voetbalnieuws.be/news/56675 ... -niet-lukt
Overdrijven is een kunst
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Nieuwe trainer

Bericht door vdl »

De Muscat was toch een echte joke he.
Hij vond zogezegd dat er voldoende kwaliteit aanwezig was, nooit horen klagen, nooit met de vuist op tafel slaan.
Juist want dat doen handpoppen niet.
Je mag veel zeggen over Brijs, maar het is ne vakman, en hij had gelijk, de spelers die hij niet gebruikte bewijzen nu dat ze het niet waard zijn.
En de man kon een ploeg opstellen en op resultaat spelen.
Wie er nu ook trainer wordt, krijgt de onmogelijke taak hier een ploeg van te maken.
Muscat is al van in Juli aant zoeken naar een systeem, opstelling en komt er maar niet uit, dan heb je als club gefaald en veel te laat ingegrepen.
Moeskroen heeft wel nog op tijd zijn trainer vervangen, spelen geen mooi voetbal, maar wel efficiënt.
Zoals ik al vroeger heb gezegd en gedacht, we zijn het nieuwe Lier, naar de kloten geholpen door buitlandse nitfits.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Brusselmans »

Is den Dennis nie vrij ?
:onfire: :onfire: :onfire:
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Nieuwe trainer

Bericht door vdl »

Jacques schreef: 02 dec 2020, 10:57 Na een nachtje erover geslapen te hebben:
- Hollerbach lijkt een vaststaand feit. Mijn oordeel over hem blijft hetzelfde: goed begonnen bij Moeskroen, maar verder weinig of niets bewezen als T1 (in België of in Duitsland). Ik hoop dat hij niet met een tolk op het veld moet gaan staan, is gewoon een pak moeilijker om een boodschap over te brengen en een team te smeden. Ook communicatie met Tateishi en Pinto zou raar zijn. Ik zie ze daar al zitten met hun twee tolken... :roll: Engels is een minimum, Nederlands en/of Frans wenselijk. Zijn aanstelling zendt geen signaal naar de fans en zal de kloof tussen achterban en club niet helpen verkleinen. Dat sluit niet uit dat het kan werken, maar men lijkt toch vooral voor de makkelijke weg te kiezen, zeker niet de meest ambitieuze weg.

- Een combinatie Mathijssen-Euvrard draagt nog steeds mijn voorkeur weg. Ik ben iets milder tegenover Maes in combinatie met Euvrard. Het is te zeggen: zijn fouten worden hem niet vergeven, zijn noch vergeten, maar als Leko zonder meer gerehabiliteerd en bejubeld wordt en iedereen weer vrolijk zaakjes doet met Bayat, is het ook wel hypocriet om enkel Maes op de brandstapel te gooien. Hij heeft het vorig jaar best goed gedaan met Lommel en eerder zijn strepen verdiend in België.

- Vreven als alternatief: ik ga hier mijn nek niet uitsteken voor hem, maar "ligt onder contract" lijkt me toch wel een flauw excuus. Als ge de Belgische coach van de nummer 10 (op 12 ploegen) in Slovakije nog niet kunt halen, stop dan maar met te zeveren over PO1 en ga maar ineens in 1B shotten.

- Voetbalnieuws somt een aantal alternatieven op, toegegeven, veel soeps is dat niet. Vergeet Vercauteren, Vanhaezebrouck of trainers die met nationale jeugdploegen succesvol (geweest) zijn (Mathijssen, Verheyen, etc.). Het geeft ergens aan dat we toch nog altijd vooral als klein clubje aanzien worden.
https://www.voetbalnieuws.be/news/56675 ... -niet-lukt
Als ik Jacky gisteren op tvl bezig hoorde, staat die niet te springen om hier te beginnen.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Nieuwe trainer

Bericht door STVV-fan »

Henri is de man schreef: 02 dec 2020, 08:29
Ik kijk al uit naar de commentaar van STVV-fan !
Ik reageer hier 1 malig op.

Het is typerend voor die zeikbossende, triestige paters om nu naar trainers te wijzen die ergens onder contract liggen en dan te roepen: "Haal die mannen, want ze zijn Belg en hebben ooit eens op ne Belgische plein gestaan".

Vergeten er wel bij te zeggen dat een deel daarvan zo uitgerangeerd is als maar kan, een ander deel zo hautain gedaan heeft tov STVV in het verleden, nog een ander deel nog triestiger is dan henzelf om dan te eindigen met een andere die het enkel van zijn schreeuwbos moet hebben en tactisch weinig onderlegd is, terwijl dat toch een vereiste is.

Het is dezelfde discussie als met Vossen, peeters, Gerkens en Schoofs.

Nu weet ge op voorhand dus al 2 dingen.
Als de trainer niet 1 van die namen is, gaan die triestige paters gewoon door met triestig zijn.
De nieuwe trainer zal, zoals Scarzusa al bewijst, verweten worden een gatlikker te zijn.

Is Hollerbach de juiste man? Wie weet het?
Ik dacht dat een Muscat, die in Australië alles gewonnen heeft, dat ook kon zijn. Ik doe dus geen straffe uitspraken meer daaromtrent.
Het enige waar je je op kan baseren zijn de prestaties van de man in België en die zijn wel ok te noemen, zonder uit te schieten.
Een Moeskroen, waar al het goede het jaar ervoren was verkocht, naar veilige wateren geleid.
Het zal dat laatste zijn waar men zich op baseerde.

Punt is: is Hollerbach wel een goede crisismanager?

We zullen zien.

Wat er nu vooral NIET moet gebeuren, is een trainer aanstellen om "de supporters te sussen".
Dat heeft juist tot nut dat de aanwezige triestige paters, bij de aanstelling, even stoppen met triestig te zijn totdat ze beseffen dat hun uitverkoren halfgod het ook niet kan, waarna ze lustig verder gaan met hun eerdere besoignes.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Jacques »

Gij zijt toch echt een wandelende karikatuur hè. Iets zinnigs over de voetbal komt er al maanden niet uit u, alleen maar een hoop verwijten naar andere supporters. :yes:
Overdrijven is een kunst
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Esteeveevee »

Wilmots who else
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Nieuwe trainer

Bericht door lindoke »

Men moet nu niet alleen een trainer zoeken/aanstellen die tactisch goed onderlegd is en onze competitie dooren door kent maar wat eveneens belangrijk is, is dat het iemand is die de nodige Belgische spelers die eventueel op overschot zijn bij andere Belgische clubs tijdens de wintermercato kan overtuigen van zijn project om naar STVV te komen. Want draai en keer het hoe dat je wilt, de enige kans op slagen en volgend seizoen terug in de JPL uit te komen zal alleen kunnen met spelers die over voldoende kwaliteit beschikken maar ook zeker onze competitie door en door kennen. Maw, het belangrijkste is een 4 tal direct inzetbare spelers van onze competitie binnen halen op de posities waar we te kort komen. Dan kan je misschien een allesreddende eindspurt richting het einde van de competitie inzetten met een goede afloop als gevolg.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Nieuwe trainer

Bericht door vdl »

STVV-fan schreef: 02 dec 2020, 11:16
Henri is de man schreef: 02 dec 2020, 08:29
Ik kijk al uit naar de commentaar van STVV-fan !
Ik reageer hier 1 malig op.

Het is typerend voor die zeikbossende, triestige paters om nu naar trainers te wijzen die ergens onder contract liggen en dan te roepen: "Haal die mannen, want ze zijn Belg en hebben ooit eens op ne Belgische plein gestaan".

Vergeten er wel bij te zeggen dat een deel daarvan zo uitgerangeerd is als maar kan, een ander deel zo hautain gedaan heeft tov STVV in het verleden, nog een ander deel nog triestiger is dan henzelf om dan te eindigen met een andere die het enkel van zijn schreeuwbos moet hebben en tactisch weinig onderlegd is, terwijl dat toch een vereiste is.

Het is dezelfde discussie als met Vossen, peeters, Gerkens en Schoofs.

Nu weet ge op voorhand dus al 2 dingen.
Als de trainer niet 1 van die namen is, gaan die triestige paters gewoon door met triestig zijn.
De nieuwe trainer zal, zoals Scarzusa al bewijst, verweten worden een gatlikker te zijn.

Is Hollerbach de juiste man? Wie weet het?
Ik dacht dat een Muscat, die in Australië alles gewonnen heeft, dat ook kon zijn. Ik doe dus geen straffe uitspraken meer daaromtrent.
Het enige waar je je op kan baseren zijn de prestaties van de man in België en die zijn wel ok te noemen, zonder uit te schieten.
Een Moeskroen, waar al het goede het jaar ervoren was verkocht, naar veilige wateren geleid.
Het zal dat laatste zijn waar men zich op baseerde.

Punt is: is Hollerbach wel een goede crisismanager?

We zullen zien.

Wat er nu vooral NIET moet gebeuren, is een trainer aanstellen om "de supporters te sussen".
Dat heeft juist tot nut dat de aanwezige triestige paters, bij de aanstelling, even stoppen met triestig te zijn totdat ze beseffen dat hun uitverkoren halfgod het ook niet kan, waarna ze lustig verder gaan met hun eerdere besoignes.
Triestige pater,wij hebben al honderd keer gezegd ,dat het niet aan de trainer alleen ligt.
Wel aan uw verafgode Japanners, die een kern hebben samengesteld voor tweede klasse.
Maar het was de triestige pater die er heilig van overtuigd was dat deze kern sterk genoeg was,wie daar iets durfde over zeggen moest het besnieten.
Dus kruip nu maar in uw holleke en ga wat dartsen of zo,want voetbal is te hoog gegrepen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Nieuwe trainer

Bericht door stvvilvoorde »

Ach ja, iedereen is weer een zeikbos en triestige pater volgens de grootste triestige pater van allemaal.
Feit is dat veel wat nu aan de oppervlakte komt, al van in het begin van het seizoen duidelijk was, maar dat een aantal leden daar resoluut de ogen voor sloten.

Een trainer met kennis van de competitie of op zijn minst het continent is nu toch een must?
Wat is dan dezelfde discussie als Vossen, Peeters, Gerkens en Schoofs?
Minstens drie van die namen die je hier opnoemt zijn beter en goedkoper dan wat we daar momenteel hebben rondlopen.
Ze zouden hier zowieso in de basis staan en het zou de belgenregel al heel wat verder helpen.
Vind je Colidio, Suzuki, Lucas, Durkin, zelfs Colombatto... dan beter? Veel duurder dat wel alvast....

Hollerbach is vorig jaar prima aan het seizoen begonnen met Moeskroen. (zijn eerste match was wel meteen een kado van zijn toekomstige werkgevers)
Tot begin oktober, deed hij het zelfs uitstekend.
Dan wat mindere periode en halverwege december is hij zelf out geweest en niet meer terug gekomen (dacht ik), vanwege een zware longinfectie.
Daarna heeft St-Jean overgenomen voor de rest van het seizoen en zijn ze net boven ons geeindigd in de eindstand (dacht ik)
Ik geef Hollerbach het voordeel van de twijfel (is ook lang assistent van Felix Magath geweest), maar de sleutel ligt toch weer bij de heren Tateishi en Pinto.
Als ze blijven volharden in de koppigheid en domheid van hun totnogtoe gevoerde sportieve beleid, dan loopt dit fout af met eender wie als T1.

Transfers dienen gericht te gebeuren, niet altijd op de allerlaatste moment en verwaarloos de Belgenregel niet.
Laatst gewijzigd door stvvilvoorde op 02 dec 2020, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Nieuwe trainer

Bericht door STimVV »

Het probleem van onze club is dat er veel meer nodig is dan een goede coach.
Met dank aan Tateishi. Communicatie is op alle vlakken een probleem. Tateishi kan met niemand communiceren, kunt ge u dat voorstellen?
We hebben nu een spelerskern met spelers vanuit heel de wereld, een mengeling van zowat alle talen. Het enige dat we nog niet hadden was nen duitser. Das de enige taal die zowat ontbreekt in onze kern.
Dan vindt Tateishi toch wel gene coach die net uit Duitsland komt zeker! Het enige wat er nog ni was! :gek:

Hij kan er verdoeme zélf niet mee praten. Hoe kan die mens hem overtuigen ivm zijn manier van werken? Altijd met een tolk er tussen!? Wat een amateurisme.
Hier is locale verankering en een betere communicatie nodig!
Of Hollerbach nu een goede coach is of niet maakt zelfs niet uit. Hij is niet wat deze club momenteel nodig heeft.
Tateishi heeft er gewoon nog altijd geen jota van begrepen. Trap het af man!
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Mikman »

Ik zie ook niet meteen kandidaten die eruit springen. In het verleden was ik wel voorstander van Maes, De Boeck of Vreven, maar voetbal evolueert ook snel en hebben zij tegenwoordig nog voldoende inhoud om de klus te klaren? Sowieso verwacht ik niet dat de Japanners in die richting gaan kijken, dus het heeft weinig zin om erover te speculeren. Ik ken Hollerbach te weinig om er over te oordelen en qua communicatie lijkt het weer niet veel soeps, al is de kans groot dat hij toch beter met het Belgische voetbal overweg kan dan Muscat. Als je het artikel gisteren in HBVL lag over diens visie op tactische trainingen, discipline en powerpoints, dat is toch al 10-20 jaar passé. Dat we de zwakste ploeg zijn op stilstaande fases is ook veelzeggend, dan heb je niet hard genoeg gewerkt. Zijn keuzes riepen soms vraagtekens op ( Mmaee opstellen, Pol en Teixeira lang niet gebruiken, Nazon gisteren op de bank, Durkin in en uit de ploeg ) en zijn wissels deden nooit eens een match kantelen.

Toch even dit: de laatste twee keer dat we degradeerden waren we ook gewoonweg de zwakste ploeg van de reeks. Dat is nu toch alvast niet het geval. De recente 2 op 12 was geen juiste weergave van de machtsverhoudingen, het had zonder veel mirakels ook 8/12 kunnen zijn. Brys had in het verleden bijvoorbeeld wel meeval op het juiste moment. Het is niet zo dat de laatste weken geen kansen gecreëerd werden, wel dat die vakkundig de nek omgewrongen werden en dat er toch weer domme goals weggegeven werden. Een trainer die een organisatie neerzet en een systeem vindt dat spelers op hun beste positie kan uitspelen, kan hier toch wel een stuk beter doen dan Muscat. Filipov en Cacace zijn bijvoorbeeld wel degelijk goede spelers, maar gaan nu deels mee kopje onder. Ik zou opteren voor een aanvalslinie met Filipov als 9,5 en Nazon als diepe spits. Suzuki en Colidio hebben bewezen dat ze het vertrouwen niet waard zijn. In de winterstop prioritair en TIJDIG (!!) werk maken van een balvaste spits ( type Gano ) en een echte rechtsachter.
Plaats reactie