Zomertransfers 2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Halenaar »

Ik denk wel dat De Ridder en Tex matuur en ervaren genoeg zijn om zich weinig aan te trekken van de kapiteinskeuze. Uiteindelijk is en blijft het maar een band rond uw arm, in de kleedkamer zelf zal het snel duidelijk zijn wie de echte kapiteins zijn.

En tbh, dan vond ik de keuze van Mboyo als kapitein nog een heel stuk erger. Was wel de laatste van het veld die ik de kapiteinsband toewenste.

Uiteindelijk stond de verdediging echt goed gisteren, en was de versleten Tex nog de beste van de hoop, en Leistner liet ook vlagen van zijn klasse zien. Dat Lavalee niet vervangen werd door Buatu valt minder te begrijpen, maar uiteindelijk zijn de drie punten wel binnen en dan heeft de trainer altijd gelijk.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

Mogelijk bleef Lavalée staan, omdat hij de enige linksvoetige was. Ik heb het persoonlijk ook wel meer voor Buatu, die in 2021 eigenlijk nog geen slechte match gespeeld heeft. Zelfs in de sof op Genk vorig seizoen was hij een van de enigen die zichzelf niets te verwijten had.
De kapiteinsband koppel ik wel niet automatisch aan anciënniteit, dan moest Teixeira immers al 3-4 jaar kapitein zijn. Het gaat om (natuurlijk) leiderschap, op het veld, maar misschien nog wel meer in de kleedkamer. Desalniettemin vind ik de keuze voor Leistner ook bizar, zelfs al is hij een natuurlijke leider (kan best), dan nog is dat wel zeer snel.
Hollerbach heeft al een aantal opvallende keuzes gemaakt: door in de voorbereiding al kritiek te geven op het uitblijven van transfers en gebrek aan mogelijkheden in de kern, door Pius op te stellen tegen Gent en hem na 30' van miserie naar de kant te halen, door Brüls op de 6 te zetten, door Hayashi na amper 2 trainingen in de basis te droppen op Cercle, door Suzuki meteen opnieuw op te vissen en in de basis te zetten, door Leistner tot kapitein te bombarderen... en 4 gele kaarten na 7 wedstrijden is ook niet mis, die gisteren was overigens volledig terecht. Opmerkelijke man.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door zipke373 »

Jacques schreef: 14 sep 2021, 13:28 Hollerbach heeft al een aantal opvallende keuzes gemaakt: door in de voorbereiding al kritiek te geven op het uitblijven van transfers en gebrek aan mogelijkheden in de kern, door Pius op te stellen tegen Gent en hem na 30' van miserie naar de kant te halen, door Brüls op de 6 te zetten, door Hayashi na amper 2 trainingen in de basis te droppen op Cercle, door Suzuki meteen opnieuw op te vissen en in de basis te zetten, door Leistner tot kapitein te bombarderen... en 4 gele kaarten na 7 wedstrijden is ook niet mis, die gisteren was overigens volledig terecht. Opmerkelijke man.
In elk geval alles behalve een saaie trainer... I like it.(tot nu toe :mrgreen: )
Sinds14’
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 dec 2019, 11:05
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Sinds14’ »

Wat is er nu eigenlijk van dat geld van tomiyasu?
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jones »

Ik heb zo een voorgevoel dat onze nieuwe aanvoerder Toni Leistner de harten van de Truiense supporter gaat veroveren met zijn over mijn lijk mentaliteit en ervaring
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Haspengouw »

Leistner droeg de kapiteinsband bij QPR en ook een paar matchen bij HSV. Er zal dus wel een reden zijn waarom hij die hier ook onmiddellijk om de arm krijgt.

Lavalée speelt al een heel seizoen zwak, toch wel een stuk minder dan vorig jaar. Vooral in het uitvoetballen is het vaak rampzalig. Waarom blijft hij staan? Omdat hij linksvoetig is.

Jammer dat de coach het niet zo heeft voor Buatu, want hij speelt altijd zeer solide. Maar de Teixeira van gisteren was gewoon top, Leistner komt niet voor op de bank te zitten en Lavalée blijft staan omdat hij een linksvoetige centrale verdediger is.

Eigenlijk zijn dit dingen waar wij ons voorlopig niet druk over moeten maken. Wanneer je wint heeft de trainer gelijk en maakte hij de juiste keuzes.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Lukske de Lange »

https://www.transfermarkt.be/robbe-quir ... ler/660319 idee om nu al te polsen voor volgende zomermercato. Betaalbaar, kan op beiden flanken uit de voeten én Belg met kwaliteiten.

Om in de eerste plaats Libby op te volgen eventueel en in afwachting van eigen jeugd op die positie 😉
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STimVV »

Maximiliano Caufriez maakte de opvallende overstap van STVV naar Spartak Moskou. Tegenover Sport/Voetbalmagazine legt hij uit waarom hij voor een Russisch avontuur heeft gekozen.

Er werd heel wat geschreven over de transfer. “Laat me beginnen met te zeggen dat er heel wat onzin geschreven is rond mijn transfer. Ik las onder meer dat ik nog slechts een jaar onder contract lag bij STVV, maar dat waren er nog drie. Over mijn opstapclausule zeiden ze dat die 2,5 miljoen euro bedroeg, maar die lag op 3 miljoen.”

Op de laatste dag van de transferperiode liet zijn makelaar weten dat Spartak geïnteresseerd was. “De dag nadien ontmoetten de twee partijen elkaar een eerste keer en dat leidde meteen tot een akkoord. Ik vond het een unieke kans en een fantastische ervaring, maar ik wilde er toch enkele dagen over nadenken en de voor- en nadelen tegen elkaar afwegen.”

Door een visakwestie moest Caufriez alleen naar Rusland. Zin vrouw en twee kinderen komen binnenkort. “Tot dusver heb ik alleszins geen spijt van mijn keuze, want ik ben terechtgekomen in een club met grote ambities. Ik ga mooie Europese wedstrijden kunnen spelen, waardoor ik meer in de picture zal staan. Mijn carrière kan hierdoor in een stroomversnelling komen.”
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jones »

STimVV schreef: 22 sep 2021, 22:48 Maximiliano Caufriez maakte de opvallende overstap van STVV naar Spartak Moskou. Tegenover Sport/Voetbalmagazine legt hij uit waarom hij voor een Russisch avontuur heeft gekozen.

Er werd heel wat geschreven over de transfer. “Laat me beginnen met te zeggen dat er heel wat onzin geschreven is rond mijn transfer. Ik las onder meer dat ik nog slechts een jaar onder contract lag bij STVV, maar dat waren er nog drie. Over mijn opstapclausule zeiden ze dat die 2,5 miljoen euro bedroeg, maar die lag op 3 miljoen.”

Op de laatste dag van de transferperiode liet zijn makelaar weten dat Spartak geïnteresseerd was. “De dag nadien ontmoetten de twee partijen elkaar een eerste keer en dat leidde meteen tot een akkoord. Ik vond het een unieke kans en een fantastische ervaring, maar ik wilde er toch enkele dagen over nadenken en de voor- en nadelen tegen elkaar afwegen.”

Door een visakwestie moest Caufriez alleen naar Rusland. Zin vrouw en twee kinderen komen binnenkort. “Tot dusver heb ik alleszins geen spijt van mijn keuze, want ik ben terechtgekomen in een club met grote ambities. Ik ga mooie Europese wedstrijden kunnen spelen, waardoor ik meer in de picture zal staan. Mijn carrière kan hierdoor in een stroomversnelling komen.”
Toch 3 miljoen dus...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

Dus... op de laatste dag van de transferperiode werd hij gecontacteerd door zijn makelaar, gevolgd door de meeting een dag nadien, gevolgd door enkele dagen bedenktijd, gevolgd door een officieel akkoord op 29 augustus, twee dagen voor het einde van de transferperiode. Damn, Max kan gewoon tijdreizen. :ugeek: :mrgreen:

Ondanks de nogal denigrerende commentaar van de TD van Spartak die in België zeer gretig werd opgepikt, is hij niet slecht begonnen: ingevallen tegen Khimki, op de bank tegen Legia Warschau (EL), in de basis in de voorlopig laatste wedstrijd tegen CSKA Moskou.
Overdrijven is een kunst
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jones »

Mooi goaltje van Bauer gevonden : https://youtu.be/2OThCuKPv58
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jones »

Achteraf gezien had men beter gegaan voor Storm ipv Koita. 10 keer beter. Misschien wat duurder maar bij doorverkoop haal je dat eruit
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door smol »

Jones schreef: 27 sep 2021, 19:48 Achteraf gezien had men beter gegaan voor Storm ipv Koita. 10 keer beter. Misschien wat duurder maar bij doorverkoop haal je dat eruit
En wie zegt dat Storm naar ons wil komen ?
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door enerkey »

smol schreef: 27 sep 2021, 20:11
Jones schreef: 27 sep 2021, 19:48 Achteraf gezien had men beter gegaan voor Storm ipv Koita. 10 keer beter. Misschien wat duurder maar bij doorverkoop haal je dat eruit
En wie zegt dat Storm naar ons wil komen ?
Was idd al rijp voor een topclub. Antwerp en RC Genk zaten er achter. Maar heeft voor een dik contract tot ‘26 gekozen bij Mechelen.
Branson
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 mei 2013, 22:29
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Branson »

Als Mechelen enige tijd terug degradeerde, dan waren Schoofs en storm naar stvv gekomen.
Mechelen mocht in eerste blijven en die twee konden toen niet weg....
Plaats reactie