Zomertransfers 2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STimVV »

Het is natuurlijk ook wel zo dat elke buitenlandse nieuwkomer die er nog bij zou gekomen zijn wilt zeggen dat er weer een extra buitenlander op de tribune zit.
Er is maar plaats voor 12 buitenlanders in de kern van 18.
Momenteel zitten er 17 buitenlandse spelers in onze A-kern, wekelijks raken er 5 van de volgende spelers dus zelfs niet op de bank:
Schmidt, Hashioka, Bauer, Leistner, Teixeira, Pius, Cacace, Matsubara, Durkin, Konaté, Reitz, Lee, Ito, Suzuki, Hara, Hayashi, Filipov.
Zet er daar maar eens wekelijks 5 van in de tribune... Filipov en Lee zie ik niet snel meer bij de 18 komen. Pius ook niet waarschijnlijk. Maar dan moet je er nog 2 de tribune opzwieren...
Momenteel zijn die ook allemaal fit en inzetbaar.

Het zal zaak worden om de komende 2 transferperiodes uw zwakke belgen te vervangen door belgen die beter zijn dan die buitenlanders. Balongo en Wolke dus.
En ook DeRidder die waarschijnlijk aan zn laatste jaar bezig is. Hopelijk kunnen we ooit volwaardig rekenen op Steuckers en VanDessel.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Halenaar »

Wel fijn om te lezen dat Hollerbach nu tevreden is met zijn kern, en dat hij er genoeg potentieel in ziet na de lastige voorbereiding. Erg benieuwd nu naar het team de komende weken, met de versterkingen en spelers die terugkomen van blessures.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

Het is natuurlijk vervelend, deels door transfers (Mboyo, Caufriez), deels door blessures (Van Dessel, Steuckers), maar niet onoverkomelijk. Er gaat wekelijks sowieso een soort natuurlijke selectie gebeuren:
- Van het trio Leistner-Pius-Teixeira zullen er in principe slechts 2 de kern halen: 1 in de basis, 1 op de bank.
- Van het kwartet Suzuki, Hara, Hayashi, Filipov zullen er in principe slechts 3 de kern halen: 2 in de basis, 1 op de bank.
- De polyvalentie van Bauer maakt dat Matsubara (of Cacace) al eens uit de kern gelaten kan worden zonder grote risico's.
- Dan heb je ook nog Lee die voor mij al een jaar afgeschreven is.
- Ten slotte is er dan nog Ito die door zijn fysieke beperkingen in onze competitie en in ons huidig spelsysteem slechts in een beperkt aantal wedstrijden bruikbaar zal zijn.

Er zal wekelijks een lastige knoop of 2 moeten doorgehakt worden, maar uitzonderlijk is dat niet. Uiteindelijk is dat sowieso de taak van de coach, met in dit geval nationaliteit als extra parameter.
Overdrijven is een kunst
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Piana »

Halenaar schreef: 10 sep 2021, 17:59 Wel fijn om te lezen dat Hollerbach nu tevreden is met zijn kern, en dat hij er genoeg potentieel in ziet na de lastige voorbereiding. Erg benieuwd nu naar het team de komende weken, met de versterkingen en spelers die terugkomen van blessures.
Zelfs als hij niet tevreden is kan hij natuurlijk niet blijven zagen. Dan ontploft de zaak op een bepaald moment, kijk naar Brys 2 jaar terug. Hoe moet je je ook voelen als speler, als de trainer constant loopt te verkondigen dat de kern niet goed genoeg is.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jones »

Yellow Feaver schreef: 10 sep 2021, 16:10
Jones schreef: 10 sep 2021, 15:34
Yellow Feaver schreef: 10 sep 2021, 14:31 Coach is vrij duidelijk op voetbalbelgië: “We gaan niet verder op zoek naar nog een vrije speler. Ik heb geen 30 spelers nodig, wat ook voor onrust in de kleedkamer zou zorgen. We hebben nu een 22-tal spelers, dat is goed. Er heerst duidelijkheid. Iedereen is er zich van bewust strijd te moeten leveren om erbij te zijn.”
Spijtig want een rechtsvoetige 8 die op de flank kan spelen is geen overbodige luxe. Daar hebben we niemand
Spelen natuurlijk ook zonder flankmiddenvelders ;)
Klopt maar dan konden we eens van systeem veranderen
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jones »

miel schreef: 10 sep 2021, 17:11
Jones schreef: 10 sep 2021, 15:34
Yellow Feaver schreef: 10 sep 2021, 14:31 Coach is vrij duidelijk op voetbalbelgië: “We gaan niet verder op zoek naar nog een vrije speler. Ik heb geen 30 spelers nodig, wat ook voor onrust in de kleedkamer zou zorgen. We hebben nu een 22-tal spelers, dat is goed. Er heerst duidelijkheid. Iedereen is er zich van bewust strijd te moeten leveren om erbij te zijn.”
Spijtig want een rechtsvoetige 8 die op de flank kan spelen is geen overbodige luxe. Daar hebben we niemand
Ge gaat toch niet blijven zagen de rest van het seizoen mag ik hopen :lol:
Zorg maar dat ge in de tribune zit want daar hebben we veel te weinig :toppie:
Misschien zit ik wel kortbij u zonder dat ge het weet makker :lol:
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jones »

Jacques schreef: 10 sep 2021, 18:17 Het is natuurlijk vervelend, deels door transfers (Mboyo, Caufriez), deels door blessures (Van Dessel, Steuckers), maar niet onoverkomelijk. Er gaat wekelijks sowieso een soort natuurlijke selectie gebeuren:
- Van het trio Leistner-Pius-Teixeira zullen er in principe slechts 2 de kern halen: 1 in de basis, 1 op de bank.
- Van het kwartet Suzuki, Hara, Hayashi, Filipov zullen er in principe slechts 3 de kern halen: 2 in de basis, 1 op de bank.
- De polyvalentie van Bauer maakt dat Matsubara (of Cacace) al eens uit de kern gelaten kan worden zonder grote risico's.
- Dan heb je ook nog Lee die voor mij al een jaar afgeschreven is.
- Ten slotte is er dan nog Ito die door zijn fysieke beperkingen in onze competitie en in ons huidig spelsysteem slechts in een beperkt aantal wedstrijden bruikbaar zal zijn.

Er zal wekelijks een lastige knoop of 2 moeten doorgehakt worden, maar uitzonderlijk is dat niet. Uiteindelijk is dat sowieso de taak van de coach, met in dit geval nationaliteit als extra parameter.
Door schorsingen en blessures is het soms heel duidelijk
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jones »

Piana schreef: 11 sep 2021, 16:22
Halenaar schreef: 10 sep 2021, 17:59 Wel fijn om te lezen dat Hollerbach nu tevreden is met zijn kern, en dat hij er genoeg potentieel in ziet na de lastige voorbereiding. Erg benieuwd nu naar het team de komende weken, met de versterkingen en spelers die terugkomen van blessures.
Zelfs als hij niet tevreden is kan hij natuurlijk niet blijven zagen. Dan ontploft de zaak op een bepaald moment, kijk naar Brys 2 jaar terug. Hoe moet je je ook voelen als speler, als de trainer constant loopt te verkondigen dat de kern niet goed genoeg is.
En toch heeft ons middenveld weinig opties. In de winter zou je de kern moeten kunnen samenhouden tenzij een Fillippov, Balongo, Janssens of Lee zouden vertrekken. Dan zou ik enkele andere Belgen halen met potentieel desnoods uit lagere klassen. Ik zag bv potentiëel in Mathieu Troonbeeckx, meer dan in Wolke Janssens.
de Jos
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 jul 2015, 02:30

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door de Jos »

Yellow Feaver schreef: 03 sep 2021, 08:59
de Jos schreef: 03 sep 2021, 01:34
STVV-fan schreef: 02 sep 2021, 21:14
lindoke schreef: 02 sep 2021, 20:57
miel schreef: 02 sep 2021, 19:08

Dat is juist Lindoke , je hebt gelijk
Gij bent al zoveel jaar aan het roepen dat we gaan degraderen , vorig seizoen is het kantje boordje geweest , maar uw voorspelling is nog minder uitgekomen dan de mijne
Blijven volhouden , misschien krijg je nog eens echt gelijk
Ja miel, je hebt weeral gelijk.
Het triestige is, is dat je niet wil zien dat miel daar wel ergens gelijk heeft
Wat wilt ge ook? Het is en blijft een forum.

De ene keer zit ge hier te discussiëren met een lingerieverkoper, de andere keer met een duivenmelker en nog een andere keer met een mislukte tsjeef die ze bij de volgende verkiezingen zelfs niet meer durven vragen als lijstvulling - en tot die laatste categorie behoren er hier wel wat.

Hoe kunt ge dat dan nog allemaal serieus nemen, hetgeen hier staat.
Zijt gij het Peter?
Nee, ik ben Peter niet.

Vond het wel mijn plicht om dit even te ontkrachten, want dit is/was pure stemmingmakerij.

Dat alles neemt niet weg dat hier een paar individuen zitten, van bepaalde politieke signatuur, die er wel alles aan doen om een en ander in een bepaald daglicht te stellen. Naar het waarom daarvan heeft zo ongeveer iedereen het raden. De aantijgingen raken doorgaans kant noch wal.

Hun voorkeurstemmen sprokkelden ze enkel en alleen dankzij een ons-kent-ons-rond-de-kerktorenmentaliteit. Het mag eens gezegd worden Moet ik meer prijsgeven? Ik denk het niet. Check de tsjeven-lijsten er maar eens op na en zoek naar de gratuite opportunisten, zowel op de tribunes als destijds op de shirts. Hoe goedbedoeld ook.
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

de Jos schreef: 14 sep 2021, 00:40
Yellow Feaver schreef: 03 sep 2021, 08:59
de Jos schreef: 03 sep 2021, 01:34
STVV-fan schreef: 02 sep 2021, 21:14
lindoke schreef: 02 sep 2021, 20:57
Ja miel, je hebt weeral gelijk.
Het triestige is, is dat je niet wil zien dat miel daar wel ergens gelijk heeft
Wat wilt ge ook? Het is en blijft een forum.

De ene keer zit ge hier te discussiëren met een lingerieverkoper, de andere keer met een duivenmelker en nog een andere keer met een mislukte tsjeef die ze bij de volgende verkiezingen zelfs niet meer durven vragen als lijstvulling - en tot die laatste categorie behoren er hier wel wat.

Hoe kunt ge dat dan nog allemaal serieus nemen, hetgeen hier staat.
Zijt gij het Peter?
Nee, ik ben Peter niet.

Vond het wel mijn plicht om dit even te ontkrachten, want dit is/was pure stemmingmakerij.

Dat alles neemt niet weg dat hier een paar individuen zitten, van bepaalde politieke signatuur, die er wel alles aan doen om een en ander in een bepaald daglicht te stellen. Naar het waarom daarvan heeft zo ongeveer iedereen het raden. De aantijgingen raken doorgaans kant noch wal.

Hun voorkeurstemmen sprokkelden ze enkel en alleen dankzij een ons-kent-ons-rond-de-kerktorenmentaliteit. Het mag eens gezegd worden Moet ik meer prijsgeven? Ik denk het niet. Check de tsjeven-lijsten er maar eens op na en zoek naar de gratuite opportunisten, zowel op de tribunes als destijds op de shirts. Hoe goedbedoeld ook.
Dus...dit forum wordt politiek gebruikt door de Tsjeven om politiek af te rekenen met...???
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door moanverke »

:rood: :rood:

Dit is een Forum over STVV! Als je ruzie wil maken over politiek, ga je maar ergens anders zeveren.
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

moanverke schreef: 14 sep 2021, 11:02 :rood: :rood:

Dit is een Forum over STVV! Als je ruzie wil maken over politiek, ga je maar ergens anders zeveren.
Amen.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STimVV »

Opvallend feit was dat Steve De Ridder niet de aanvoerdersband droeg maar nieuwkomer Toni Leistner. Hollerbach had hier het volgende op te zeggen: "Er zijn de laatste weken een aantal spelers vertrokken en nieuwe bijgekomen dus het was wat zoeken. Het klopt dat Leistner vanaf nu de aanvoerdersband zal dragen en dit blijft zo. Het is geen keuze tegen Steve (De Ridder) maar voor de ploeg. Steve is nog steeds heel belangrijk dat heeft hij ook getoond vandaag."

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Hollerbach dit gebruikt heeft als argument om Leistner te overtuigen voor STVV te kiezen.
Bernd zal tegen Leistner wel gezegd hebben dat hij hem als belangrijke basisspeler ziet en dat hij kapitein zou worden. Ik vind dat niet terecht..
Ne speler die hier 2 weken is, de voorbereiding niet meemaakte. Ik vind dat een gebrek aan respect tov DeRidder en tov Teixeira.
Buatu vind ik trouwens beter dan de Leistner van gisteren. Maar bij Moeskroen en bij de 1e match tegen Gent bleek al eerder dat Hollerbach geen grote fan is van Buatu. Spijtig. Toen ze samenwerkten bij Moeskroen mocht Buatu welgeteld 2 minuten spelen dat seizoen, en tegen Gent kreeg Pius onterecht de voorkeur. Tegen Cercle was Buatu ook heel goed en belangrijk in de nul houden met 10 man, toen was de verdediging ook TOP en was er geen reden om die te wijzigen. Maar als dank vliegt hij de bank op. Volgens mij omwille van beloftes van Hollerbach tov Leistner tijdens de transfergesprekken.
Toch maar opletten dat dergelijke beslissingen niet voor wrevel zorgen in de spelerskern. Teixeira, DeRidder en Buatu zullen zich sowieso dezelfde bedenkingen maken.
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

STimVV schreef: 14 sep 2021, 12:12 Opvallend feit was dat Steve De Ridder niet de aanvoerdersband droeg maar nieuwkomer Toni Leistner. Hollerbach had hier het volgende op te zeggen: "Er zijn de laatste weken een aantal spelers vertrokken en nieuwe bijgekomen dus het was wat zoeken. Het klopt dat Leistner vanaf nu de aanvoerdersband zal dragen en dit blijft zo. Het is geen keuze tegen Steve (De Ridder) maar voor de ploeg. Steve is nog steeds heel belangrijk dat heeft hij ook getoond vandaag."

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Hollerbach dit gebruikt heeft als argument om Leistner te overtuigen voor STVV te kiezen.
Bernd zal tegen Leistner wel gezegd hebben dat hij hem als belangrijke basisspeler ziet en dat hij kapitein zou worden. Ik vind dat niet terecht..
Ne speler die hier 2 weken is, de voorbereiding niet meemaakte. Ik vind dat een gebrek aan respect tov DeRidder en tov Teixeira.
Buatu vind ik trouwens beter dan de Leistner van gisteren. Maar bij Moeskroen en bij de 1e match tegen Gent bleek al eerder dat Hollerbach geen grote fan is van Buatu. Spijtig. Toen ze samenwerkten bij Moeskroen mocht Buatu welgeteld 2 minuten spelen dat seizoen, en tegen Gent kreeg Pius onterecht de voorkeur. Tegen Cercle was Buatu ook heel goed en belangrijk in de nul houden met 10 man, toen was de verdediging ook TOP en was er geen reden om die te wijzigen. Maar als dank vliegt hij de bank op. Volgens mij omwille van beloftes van Hollerbach tov Leistner tijdens de transfergesprekken.
Toch maar opletten dat dergelijke beslissingen niet voor wrevel zorgen in de spelerskern. Teixeira, DeRidder en Buatu zullen zich sowieso dezelfde bedenkingen maken.
Er zouden nochtans genoeg aanbiedingen geweest zijn om Buatu ten gelde te maken.
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Piana »

STimVV schreef: 14 sep 2021, 12:12 Opvallend feit was dat Steve De Ridder niet de aanvoerdersband droeg maar nieuwkomer Toni Leistner. Hollerbach had hier het volgende op te zeggen: "Er zijn de laatste weken een aantal spelers vertrokken en nieuwe bijgekomen dus het was wat zoeken. Het klopt dat Leistner vanaf nu de aanvoerdersband zal dragen en dit blijft zo. Het is geen keuze tegen Steve (De Ridder) maar voor de ploeg. Steve is nog steeds heel belangrijk dat heeft hij ook getoond vandaag."

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Hollerbach dit gebruikt heeft als argument om Leistner te overtuigen voor STVV te kiezen.
Bernd zal tegen Leistner wel gezegd hebben dat hij hem als belangrijke basisspeler ziet en dat hij kapitein zou worden. Ik vind dat niet terecht..
Ne speler die hier 2 weken is, de voorbereiding niet meemaakte. Ik vind dat een gebrek aan respect tov DeRidder en tov Teixeira.
Buatu vind ik trouwens beter dan de Leistner van gisteren. Maar bij Moeskroen en bij de 1e match tegen Gent bleek al eerder dat Hollerbach geen grote fan is van Buatu. Spijtig. Toen ze samenwerkten bij Moeskroen mocht Buatu welgeteld 2 minuten spelen dat seizoen, en tegen Gent kreeg Pius onterecht de voorkeur. Tegen Cercle was Buatu ook heel goed en belangrijk in de nul houden met 10 man, toen was de verdediging ook TOP en was er geen reden om die te wijzigen. Maar als dank vliegt hij de bank op. Volgens mij omwille van beloftes van Hollerbach tov Leistner tijdens de transfergesprekken.
Toch maar opletten dat dergelijke beslissingen niet voor wrevel zorgen in de spelerskern. Teixeira, DeRidder en Buatu zullen zich sowieso dezelfde bedenkingen maken.
Misschien wou Hollerbach 2 stevige binken tegen de stevige spitsen van Beerschot? Lavalee is al wat minder stevig, je zag hoe moeilijk hij het gister had. Soit, je kan moeilijk zeggen dat Hollerbach zowel tegen Cercle als tegen Beerschot de verkeerde keuze heeft gemaakt. Verdedigend stond het als een appartementsgebouw van 40 verdiepingen.

In het hedendaagse voetbal wordt toch niet meer gespeeld met een vaste 11. Ik kan me voorstellen dat tegen Genk Buatu weer mag starten omdat Leistner én Tex samen in de ploeg toch wel een gevaar betekend tegen wendbare, technische spelers zoals Bongonda of Ugbo. Zijn lengte kan ook goed van pas komen tegen Onuachu.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Plaats reactie