Zomertransfers 2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

STVV-fan schreef: 18 jun 2021, 15:39
Stan schreef: 18 jun 2021, 14:52
Jacques schreef: 18 jun 2021, 13:25 Gemengde gevoelens bij Koita. Heeft wel talent, maar toch ook nog behoorlijk wat werk aan om een constante in zijn prestaties te krijgen. Ter illustratie: hij maakte 5 van zijn 7 doelpunten in 4 matchen tussen 28 november en 13 december, de rest van het seizoen was het ene stuk minder op vlak van doelpunten en assists. Afwachten wat Hollerbach uit hem kan halen. Ook benieuwd naar het systeem dan men voor ogen heeft, Koita lijkt me niet echt het profiel om als enkele flank te gaan spelen.
Eindelijk eens een speler die een actie kan maken.
En wat waren/ zijn Ito en Lee dan?

Gene nood, deze speler zal het tenminste verstaan als ge hem voor het vuil van de straat aant uitschijten zijt mid-seizoen
Spelers zonder eindproduct in hun acties. En dan heb ik het niet eens over doelpunten of assists, ze dwingen ook amper kansen af met hun acties. Leuk om naar te kijken voor een kwartiertje, daarna vooral frustrerend.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef: 18 jun 2021, 16:25
STVV-fan schreef: 18 jun 2021, 15:39
Stan schreef: 18 jun 2021, 14:52
Jacques schreef: 18 jun 2021, 13:25 Gemengde gevoelens bij Koita. Heeft wel talent, maar toch ook nog behoorlijk wat werk aan om een constante in zijn prestaties te krijgen. Ter illustratie: hij maakte 5 van zijn 7 doelpunten in 4 matchen tussen 28 november en 13 december, de rest van het seizoen was het ene stuk minder op vlak van doelpunten en assists. Afwachten wat Hollerbach uit hem kan halen. Ook benieuwd naar het systeem dan men voor ogen heeft, Koita lijkt me niet echt het profiel om als enkele flank te gaan spelen.
Eindelijk eens een speler die een actie kan maken.
En wat waren/ zijn Ito en Lee dan?

Gene nood, deze speler zal het tenminste verstaan als ge hem voor het vuil van de straat aant uitschijten zijt mid-seizoen
Spelers zonder eindproduct in hun acties. En dan heb ik het niet eens over doelpunten of assists, ze dwingen ook amper kansen af met hun acties. Leuk om naar te kijken voor een kwartiertje, daarna vooral frustrerend.
Hoe kan je nu weten of hun acties een eindproduct opleveren als ze weinig gespeeld hebben? :zot:

Zijn allebei spelers met een actie, die een man voorbij kunnen.

Over die statistieken: Bezus zijn statistieken zouden er ook stukken beter uitzien als Boli de kansen had afgewerkt.

Maar ik snap het, het zijn Aziatische transfers van de Japanners....

Ito was trouwens wel degene die de magistrale 3-3 tegen Genk mogelijk maakte met zijn creatieviteit en rust aan de bal
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Halenaar »

Jacques schreef: 18 jun 2021, 16:25
STVV-fan schreef: 18 jun 2021, 15:39
Stan schreef: 18 jun 2021, 14:52
Jacques schreef: 18 jun 2021, 13:25 Gemengde gevoelens bij Koita. Heeft wel talent, maar toch ook nog behoorlijk wat werk aan om een constante in zijn prestaties te krijgen. Ter illustratie: hij maakte 5 van zijn 7 doelpunten in 4 matchen tussen 28 november en 13 december, de rest van het seizoen was het ene stuk minder op vlak van doelpunten en assists. Afwachten wat Hollerbach uit hem kan halen. Ook benieuwd naar het systeem dan men voor ogen heeft, Koita lijkt me niet echt het profiel om als enkele flank te gaan spelen.
Eindelijk eens een speler die een actie kan maken.
En wat waren/ zijn Ito en Lee dan?

Gene nood, deze speler zal het tenminste verstaan als ge hem voor het vuil van de straat aant uitschijten zijt mid-seizoen
Spelers zonder eindproduct in hun acties. En dan heb ik het niet eens over doelpunten of assists, zelfs kansen komen er amper uit bij beiden. Leuk om naar te kijken voor een kwartiertje, daarna vooral frustrerend.
Grote conclusies toch over Ito als je ziet hoeveel speelminuten hij gekregen heeft hier. Akkoord over Lee, dat wel. Maar daar scheelt ook meer aan dan dat alleen.

Ito heeft in mijn ogen enorm veel pech gehad hier dat geen enkele trainer met echte flankaanvallers wou spelen, zowel Brys als Maes die een vijfmansverdediging wouden spelen en ook voor bepaalde type spelers koos. Ik kan mij ook maar slechts 1 (onder Kostic) invalbeurt herinner die slecht was van hem, bij zijn overige invalbeurten deed hij het fantastisch. Om dan weer op de tribune te belanden. Die ene invalbeurt onder Maes was hij ook weer meteen de beste op het plein.

Die jong heeft echt geen enkele kans gekregen hier. Dit terwijl ik moet vaststellen dat gasten zoals Colidio hier de stenen uit de grond zoog en toch maar telkens zijn speelminuten kreeg, enkel en alleen maar omdat het een 'grote sterke jong' is, terwijl Ito op die ene invalbeurt meer dreiging creëerde in een halfuur dan Colidio in een handvol matchen samen.
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jones »

Koita is nog niet constant genoeg, daarom dat hij naar STVV verhuist. Ik had veel liever Frey
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door miel »

Koita is een goede transfer voor ons
Heeft zeker het potentieel , is nog jong ,en heeft nog veel progressie marge ,hij kent de competitie en is ook nog Belg
Wie daar niet mee tevreden is moet zich toch vragen stellen of ze niet voor de verkeerde club supporteren
Lee , en Ito hebben inderdaad niet gebracht wat werd verwacht , maar toch zijn het goede voetballers .
Vermits ze nog onder contract liggen, moet je ze zeker nog kansen geven als je ze niet kan transfereren voor een valabele som
En dan bedoel ik echte kansen , niet een paar matchkes of een invalbeurt van enkele minuten
Maes denk er van wat je wil , maar iemand die Asamoah zomaar bij het vuil zet , en denkt dat hij in Wilrijk veel beter gaat krijgen
gaat toch bedrogen uitkomen .
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

Wat Ito betreft baseer ik mijn oordeel deels op wat ik vorig jaar in de voorbereiding zag: leuke dribbel, maar de laatste pass of een schot volgde zelden of nooit. Als het in de voorbereiding niet lukt, waarom dan wel in competitie? Enfin, benieuwd wat het deze voorbereiding beter loopt voor hem. Lee trok die lijn van de voorbereiding door in competitie. Als je al 20 keer op de eerste tegenstander die je tegenkomt, gelopen bent, geloof ik niet dat de uitkomst de 21ste keer anders zal zijn. Ik zeg maar wat ik zie.
De balans voor beiden: 5 trainers, geen doorbraak, wel veel excuses, veel meer dan geslaagde acties. Ik heb persoonlijk lak aan een leuke dribbel die tot niets leidt. Als ik dat wil zien, ga ik wel naar een pleintje in Brussel of Antwerpen. Op het gras en in competitie moet het voor mij opbrengen. De dag dat ze beginnen te renderen, slik ik graag mijn woorden in.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door lindoke »

Halenaar schreef: 18 jun 2021, 16:42
Jacques schreef: 18 jun 2021, 16:25
STVV-fan schreef: 18 jun 2021, 15:39
Stan schreef: 18 jun 2021, 14:52
Jacques schreef: 18 jun 2021, 13:25 Gemengde gevoelens bij Koita. Heeft wel talent, maar toch ook nog behoorlijk wat werk aan om een constante in zijn prestaties te krijgen. Ter illustratie: hij maakte 5 van zijn 7 doelpunten in 4 matchen tussen 28 november en 13 december, de rest van het seizoen was het ene stuk minder op vlak van doelpunten en assists. Afwachten wat Hollerbach uit hem kan halen. Ook benieuwd naar het systeem dan men voor ogen heeft, Koita lijkt me niet echt het profiel om als enkele flank te gaan spelen.
Eindelijk eens een speler die een actie kan maken.
En wat waren/ zijn Ito en Lee dan?

Gene nood, deze speler zal het tenminste verstaan als ge hem voor het vuil van de straat aant uitschijten zijt mid-seizoen
Spelers zonder eindproduct in hun acties. En dan heb ik het niet eens over doelpunten of assists, zelfs kansen komen er amper uit bij beiden. Leuk om naar te kijken voor een kwartiertje, daarna vooral frustrerend.
Grote conclusies toch over Ito als je ziet hoeveel speelminuten hij gekregen heeft hier. Akkoord over Lee, dat wel. Maar daar scheelt ook meer aan dan dat alleen.

Ito heeft in mijn ogen enorm veel pech gehad hier dat geen enkele trainer met echte flankaanvallers wou spelen, zowel Brys als Maes die een vijfmansverdediging wouden spelen en ook voor bepaalde type spelers koos. Ik kan mij ook maar slechts 1 (onder Kostic) invalbeurt herinner die slecht was van hem, bij zijn overige invalbeurten deed hij het fantastisch. Om dan weer op de tribune te belanden. Die ene invalbeurt onder Maes was hij ook weer meteen de beste op het plein.

Die jong heeft echt geen enkele kans gekregen hier. Dit terwijl ik moet vaststellen dat gasten zoals Colidio hier de stenen uit de grond zoog en toch maar telkens zijn speelminuten kreeg, enkel en alleen maar omdat het een 'grote sterke jong' is, terwijl Ito op die ene invalbeurt meer dreiging creëerde in een halfuur dan Colidio in een handvol matchen samen.
Ik dacht dat de dag nooit ging komen, maar nu ben ik het volledig met je eens Halenaar :toppie:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Mikman »

STimVV schreef: 18 jun 2021, 14:09
Yellow Feaver schreef: 18 jun 2021, 12:46
tesneusdoek schreef: 18 jun 2021, 12:40
STimVV schreef: 18 jun 2021, 12:35 Koita halen is dik in orde.
Dat je daar een miljoen voor moet betalen is logisch. Valt zelfs mee als je weet dat we hetzelfde bedrag betaalden voor Caufriez. (Aan dezelfde club)
Verdedigers hebben toch een lagere marktwaarde dan scorende spelers.

We betalen dus opnieuw 1M , hetgeen zowat ons gemiddelde aant worden is.
Dat doet me hopen dat we dat bedrag ook durven geven voor Gano. Een garantie op goals. Gano-Koita lijkt me potentieel een goed duo.
Met het grote verschil dat Gano van 1993 is... DMM heeft ze graag wat jonger :cool:
En ook ronduit slecht is :D
Gano scoorde 6 keer in 11 matchen bij Kortrijk. Nadat hij een jaar niet had gespeeld wegens blessures. Kortrijk wil hem houden want daar zijn ze supertevreden over hem.
Als je Gano slecht vind en ook niet echt positief reageert over de transfer van Koita... dan ben ikzelf, in vergelijking met u, minder kritisch dan ik dacht te zijn. :D
Ik verkies Gano boven Koita. Of zelfs boven Frey, for that matter. Zoals Jacques al aanhaalde, scoorde Koita 6 van zijn 7 doelpunten in 7 opeenvolgende matchen. Daarvoor en daarna was het veel minder. Zijn traptechniek is fenomenaal, maar de afzwaaiers zie je niet in de samenvattingen. Gano is niet goed genoeg voor de top maar kan van goudwaarde zijn voor een middenmoter. Typisch een speler die zich belangrijk moet voelen voor de ploeg om ook goed te presteren.

Koita is een gok. Het kan goed uitdraaien en hopelijk kan hij progressie maken onder Hollerbach, maar op dit moment ben ik toch sceptisch en denk ik dat we veel geld betalen voor hetgeen hij op een paar matchen gepresteerd heeft.

Ik zie trouwens weinig (haalbare) gekende namen die interessant zouden kunnen zijn voor ons, dus ik doe ook geen suggesties wie dan wel zou kunnen voldoen voor ons.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door BoemBoem »

Björn Engels net bij Antwerpen getekend.
Misschien goed moment om Pius of Batubinsika los te weken? Voor die laatste was er tijdens de winterbreak ook interesse, maar Antwerpen wou hem toen niet kwijt.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door BoemBoem »

Mikman schreef: 18 jun 2021, 18:04
STimVV schreef: 18 jun 2021, 14:09
Yellow Feaver schreef: 18 jun 2021, 12:46
tesneusdoek schreef: 18 jun 2021, 12:40
STimVV schreef: 18 jun 2021, 12:35 Koita halen is dik in orde.
Dat je daar een miljoen voor moet betalen is logisch. Valt zelfs mee als je weet dat we hetzelfde bedrag betaalden voor Caufriez. (Aan dezelfde club)
Verdedigers hebben toch een lagere marktwaarde dan scorende spelers.

We betalen dus opnieuw 1M , hetgeen zowat ons gemiddelde aant worden is.
Dat doet me hopen dat we dat bedrag ook durven geven voor Gano. Een garantie op goals. Gano-Koita lijkt me potentieel een goed duo.
Met het grote verschil dat Gano van 1993 is... DMM heeft ze graag wat jonger :cool:
En ook ronduit slecht is :D
Gano scoorde 6 keer in 11 matchen bij Kortrijk. Nadat hij een jaar niet had gespeeld wegens blessures. Kortrijk wil hem houden want daar zijn ze supertevreden over hem.
Als je Gano slecht vind en ook niet echt positief reageert over de transfer van Koita... dan ben ikzelf, in vergelijking met u, minder kritisch dan ik dacht te zijn. :D
Ik verkies Gano boven Koita. Of zelfs boven Frey, for that matter. Zoals Jacques al aanhaalde, scoorde Koita 6 van zijn 7 doelpunten in 7 opeenvolgende matchen. Daarvoor en daarna was het veel minder. Zijn traptechniek is fenomenaal, maar de afzwaaiers zie je niet in de samenvattingen. Gano is niet goed genoeg voor de top maar kan van goudwaarde zijn voor een middenmoter. Typisch een speler die zich belangrijk moet voelen voor de ploeg om ook goed te presteren.

Koita is een gok. Het kan goed uitdraaien en hopelijk kan hij progressie maken onder Hollerbach, maar op dit moment ben ik toch sceptisch en denk ik dat we veel geld betalen voor hetgeen hij op een paar matchen gepresteerd heeft.

Ik zie trouwens weinig (haalbare) gekende namen die interessant zouden kunnen zijn voor ons, dus ik doe ook geen suggesties wie dan wel zou kunnen voldoen voor ons.
Ik vind Indy Boonen nog wel een interessante optie.
Belg, mooie opleiding gehad bij ManU en toch ook wat ervaring opgedaan bij Oostende.

Gano zou zeker een optie moéten zijn voor ons.
Verder verwacht ik toch nog wel iets van Filippov.
Al denk ik dat Filippov vooral een snelle spits naast zich moet krijgen
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door vdl »

Ito,Lee, Koita, het zijn eigenlijk hetzelfde soort spelers, waardoor ik dan ik geloof dat we dit seizoen met flanken zullen spelen.
Maar zoals vorig seizoen bewezen,, vallen veel spelers door de mand in een viermansverdedeging.
Benieuwd hoe de trainers dit gaan oplossen, of we zitten weer met een miscast op gebied van transfers.
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jones »

Koita 1 miljoen is te veel geld. Botaka is voor 600.000 gegaan...
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STVV-fan »

Jones schreef: 18 jun 2021, 18:39 Koita 1 miljoen is te veel geld. Botaka is voor 600.000 gegaan...
Botaka is ook minder waard....

Spijtig toch dat we geen geld hebben voor transfers he Jones....
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Halenaar »

Jones schreef: 18 jun 2021, 18:39 Koita 1 miljoen is te veel geld. Botaka is voor 600.000 gegaan...
Met die vergelijking toon je ook wel aan dat je de transfermarkt niet begrijpt. Botaka is vijf jaar ouder en een ander profiel dan Koita, en was ook nooit ergens een grote meerwaarde. Koita heeft een zéér sterke periode gekend dit seizoen en was toen één van de revelaties in de competitie, is Belg, 5 jaar jonger en een ander profiel.

1 miljoen is een zeer correcte prijs en eigenlijk zelfs wat aan de lage kant, maar daar zal de degradatie en de bijkomende financiële perikelen van Waasland-Beveren ook wel iets voor tussenzitten.

Dit is een zeer sterke en goede transfer voor een club als STVV. Eentje waarmee je ambitie toont. Dat Koita nog werkpunten heeft en constanter moet worden is een feit, maar dat is bij elke voetballer op die leeftijd.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door voetballiefhebber »

Ik herinner me van Lee, dat hij zijn beste periode kende in de weinige wedstrijden dat er 4-3-3 werd gespeeld. Als echte linksbuiten heeft hij bij STVV wel zijn wedstrijden gespeeld. En neen, de nationaliteit van de speler is niet het belangrijkst wél de efficiëntie van de speler in kwestie. Een speler kan ook zwak zijn als hij niet past in het spelsysteem. Lee werd ook ingezet als spelmaker o.a. en dan werd het niets. In een 3-5-2 of 5-3-2 kun je dus niet veel doen met Lee. Ito daarentegen kan ook wel eens even flitsen, maar liet het veel te weinig zien op de momenten dat hij de kans kreeg.

Uit de grond van mijn hart hoop ik wellicht tegen beter weten in dat alles toch in zijn plooi valt. Spelers als Wolke, Lucas, ... daar geloof ik totaal niet in. Ik hoop ook dat Filippov zich kan doorzetten, maar ik vind hem totaal niet soepel en vrij houterig. Daarom twijfel ik er serieus aan. Mboyo zal het fysiek nog moeilijker hebben.
Plaats reactie