Zomertransfers 2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STimVV »

Jean-Paul schreef: 19 jun 2021, 23:47
STimVV schreef: 18 jun 2021, 19:13 Koita kan ook perfect ingepast worden in het huidige spelsysteem met 3 centrale verdedigers. Wat duidelijk het best bij onze kern past.
Vergelijk het met het systeem van de rode duivels. Ik veronderstel dat iedereen die 3-4-3 ondertussen wel kent.
Koita kan perfect op de plaats van Eden Hazard spelen.
Bruls op de plaats van DeBruyne.
Koita en Bruls in steun van een diepe spits die nog zal aangetrokken worden.
Alderweireld-Vermaelen-Vertonghen / Buatu-Teixeira-Lavalee
Meunier / Hashioka
T.Hazard / Cacace
Witsel-Tielemans / Durkin-DeRidder
E.Hazard-DeBruyne / Koita-Bruls
Lukaku / transfer of Mboyo (Filipov)

Afbeelding

Vervang Mboyo door Gano en das al een degelijke tot goede ploeg.
Voortborduren op de goede organisatie die Maes er in sleep.
Met alle respect , dit team maakt geregeld twee doelpunten maar krijgt er ook al eens vier tegen! Niettegenstaande we met Koita al wat meer aanvallende mogelijkheden hebben moeten we zeker en vast de organisatie op punt stellen!
:lol:
Met alle respect, maar dit is exact dezelfde 5-mansdefensie als onder Maes, met dezelfde 2 controlerende verdedigers er voor.
De organisatie blijft dus identiek dezelfde als het voorbije half jaar. En dat was top onder Maes. Dat je dat niet ziet.... :o
Dit is gewoon hetzelfde systeem als onder Maes en Brys. Onder Maes stond Mboyo op de positie van Koita en Suzuki op de plek van Mboyo.
Sorry...maar met dergelijke opmerkingen kan ik je op voetbaltechnisch vlak niet serieus nemen.
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

De organisatie van de defensie onder Maes en die van Martinez is toch niet te vergelijken. En eigenlijk het middenveld en aanval toch ook niet. :?
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jean-Paul »

Je hoeft me ook niet serieus te nemen op voetbaltechnisch vlak! Het is hoe ik het bekijk daarom doet hier iedereen zijn inzicht en mening!
Ik heb respect voor je mening en dat blijft ook zo
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door fruitboerke »

Welk systeem een coach neerzet maakt in principe geen bal uit .Alles staat of valt met de spelers die op het veld staan en of die hun taken naar behoren kunnen en willen uitvoeren. Ge moogt systemen neerzetten in alle vormen die er bestaan , als er een paar zoutzakken tussen lopen die niet naar behoren willen of kunnen functioneren werkt niets . Het belangrijkste is dat een trainer zijn spelers kan overtuigen van een bepaalde speelwijze en dat iedereen bereid is om op deze manier te voetballen. Amen.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STimVV »

Yellow Feaver schreef: 20 jun 2021, 00:52 De organisatie van de defensie onder Maes en die van Martinez is toch niet te vergelijken. En eigenlijk het middenveld en aanval toch ook niet. :?
Hier heb ik het wel graag over, omdat ik denk daar wel wat over te kennen en ervaring in heb.
Wat is volgens u dan het verschil tussen de verdediging van Maes bij STVV en die van Martinez?
Het is toch 2x een verdediging met 3 centrale verdedigers waarvan de linkse en de rechtse cv rugdekking kan geven aan de wingback wanneer die weg is. Wanneer de wingbacks inzakken speel je met 5 achteraan.
De accenten die anders zijn komen enkel door de individuele kwaliteiten van spelers. Torgan Hazard en Meunier zijn aanvallend sterker dan Hashioka en Cacace, maar maar hun verdedigende taak is dezelfde.

Ook het centrale duo op het middenveld is vergelijkbaar: Durkin en Witsel moeten vooral in positie blijven terwijl DeRidder en Tielemans de verbinding naar voor zijn.

De aanval is volledig in functie van de kwaliteiten van de 3 spelers die je daar hebt.
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

1) flankverdedigers STVV staan pak lager.
2) zo goed als nooit met 2 man centraal in het middenveld gestaan. Altijd 3de man die er ook nodig was.
3) We gebruikten omdat we maar met twee aanvallers speelden een combinatie van 1 aanvaller met horizontale looplijnen en 1 met verticale looplijnen
4) Aangezien we veel minder dominant kunnen voetballen zakken de twee buitenste cv's centraal in.
5) De rol en profiel van Durkin vergelijken met Witsel is zoals Remco Evenepoel vergelijken met Nina Derwael.
....
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Franz »

Yellow Feaver schreef: 20 jun 2021, 12:15 1) flankverdedigers STVV staan pak lager.
2) zo goed als nooit met 2 man centraal in het middenveld gestaan. Altijd 3de man die er ook nodig was.
3) We gebruikten omdat we maar met twee aanvallers speelden een combinatie van 1 aanvaller met horizontale looplijnen en 1 met verticale looplijnen
4) Aangezien we veel minder dominant kunnen voetballen zakken de twee buitenste cv's centraal in.
5) De rol en profiel van Durkin vergelijken met Witsel is zoals Remco Evenepoel vergelijken met Nina Derwael.
....
De analyse van STimVV dat je potentiëel zou kunnen spelen zoals de Rode Duivels bevat een stuk waarheid,
wat jij hierboven schrijft is een correcte aanvulling.
De belangrijkste reden waarom STVV het systeem van de Rode Duivels niet kan spelen ligt uiteraard in de aanval: die is bijlange niet krachtig genoeg om de tegenstander achteraan op zijn eigen helft te kunnen houden. En als gevolg daarvan wordt de druk centraal op de twee middenvelders en de centrale CV te groot (dat zag je ook in de eerste helft tegen de Denen). En dus krijg je je puntjes 1+2+4 om dat op te kunnen vangen (alle hens aan dek!).
De vergelijking tussen Witsel en Derwael ontgaat me wel :D

Koita vind ik in principe een uitstekende transfer: jong, Belg, aanvaller, met progressiemarge en dus met winst te verkopen binnen 2 jaar. Maar zoals ik al eerder schreef: hoe past die in ons 5-3-2 systeem???
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

Franz schreef: 20 jun 2021, 12:33
Yellow Feaver schreef: 20 jun 2021, 12:15 1) flankverdedigers STVV staan pak lager.
2) zo goed als nooit met 2 man centraal in het middenveld gestaan. Altijd 3de man die er ook nodig was.
3) We gebruikten omdat we maar met twee aanvallers speelden een combinatie van 1 aanvaller met horizontale looplijnen en 1 met verticale looplijnen
4) Aangezien we veel minder dominant kunnen voetballen zakken de twee buitenste cv's centraal in.
5) De rol en profiel van Durkin vergelijken met Witsel is zoals Remco Evenepoel vergelijken met Nina Derwael.
....
De analyse van STimVV dat je potentiëel zou kunnen spelen zoals de Rode Duivels bevat een stuk waarheid,
wat jij hierboven schrijft is een correcte aanvulling.
De belangrijkste reden waarom STVV het systeem van de Rode Duivels niet kan spelen ligt uiteraard in de aanval: die is bijlange niet krachtig genoeg om de tegenstander achteraan op zijn eigen helft te kunnen houden. En als gevolg daarvan wordt de druk centraal op de twee middenvelders en de centrale CV te groot (dat zag je ook in de eerste helft tegen de Denen). En dus krijg je je puntjes 1+2+4 om dat op te kunnen vangen (alle hens aan dek!).
De vergelijking tussen Witsel en Derwael ontgaat me wel :D

Koita vind ik in principe een uitstekende transfer: jong, Belg, aanvaller, met progressiemarge en dus met winst te verkopen binnen 2 jaar. Maar zoals ik al eerder schreef: hoe past die in ons 5-3-2 systeem???
Ging mij over het feit dat er vorig jaar gelijkenissen zouden zijn tussen Maes en Martinez.

Martinez zijn systeem is gebaseerd op het idee om 3 of 4 spelers met uitzonderlijke kwaliteiten zo veel mogelijk in gevaarlijke zones aan de bal te krijgen met zo weinig mogelijk energieverspillend verdedigend werk.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door lindoke »

In principe zou STVV in balbezit - zoals de rode duivels - een 3-5-2 willen spelen. Eéns niet meer in balbezit moet dat een 5-3-2 worden. Ik zeg bewust "willen" omdat het mijn mening is dat we verre van de spelers hebben die de capaciteiten hebben om in dit systeem goede resultaten te behalen. Dat is een feit en dat moeten we durven toegeven. Oorzaak hiervan is de falende transfer "vogelpik" die in het verleden gehanteerd werd. Als er lukraak spelers aangetrokken worden op basis van hun PR-waarde ipv van hun profiel/voetballende capaciteiten kan je geen vast systeem spelen en constante resultaten halen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Lukske de Lange »

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/98 ... eague.html

Top voor Tomi...Maar als ik het goed lees gaat het hier om een ruildeal? Of ben ik mis, want zoniet...bye bye doorverkoop percentage :?
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Positivo »

Een ruildeal ontslaat Bologna niet om het doorbetalen van een overeengekomen percentage aan STVV. Tenzij die een vergelijkbare truc als mijnheer Venanzi naar boven toveren. Maar ik neem aan dat de Japanners sindsdien geleerd zijn ! Er dient dan gekeken te worden wat de marktwaarde is van de speler die in de ruildeal betrokken wordt. Dat bedrag dient bijgevoegd worden bij het transferbedrag en daarop heeft Stvv dan de doorverkooprechten.
Met11tegen12
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2020, 20:42
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Met11tegen12 »

Pretentie kent geen grenzen... Hoogmoed komt voor de val.

Limburg - Zomermercato 2021 - Pagina 74 - Blauwwit.be
Blauwwit.be
voor de fans hier, Koita (Waasland-Beveren) naar STVV. Goeie transfer voor Stvv. Zou hier te min geweest zijn.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door BoemBoem »

Met11tegen12 schreef: 20 jun 2021, 19:11 Pretentie kent geen grenzen... Hoogmoed komt voor de val.

Limburg - Zomermercato 2021 - Pagina 74 - Blauwwit.be
Blauwwit.be
voor de fans hier, Koita (Waasland-Beveren) naar STVV. Goeie transfer voor Stvv. Zou hier te min geweest zijn.
Ja, en klopt dat niet dan?
Of gaat Koita hun Ito/Bongonda eruit spelen?

Goede transfer voor ons, voorlopig te min voor de top.
Als dat volgens u al pretentie is….
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
joost
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2018, 15:30

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door joost »

Voetbalbelgië heeft het over de ruil van Tomiyasu van Bologna naar Atalanta Bergamo. Daar hoort een bedrag van 15 miljoen Euro bij.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door lindoke »

Als backup voor Texeira zou ik voor Arslanagic gaan die bij Gent naar de B- kern verwezen werd en op zoek moet gaan naar een andere ploeg. Ervaring genoeg en waarschijnlijk voor een prikje af te halen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie