Zomertransfers 2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door enerkey »

Jacques schreef: 20 mei 2021, 09:35
Conclusie: geen correlatie, laat staan een oorzakelijk verband, tussen wanneer iemand gehaald wordt en voor hoeveel je hem verkoopt. De rode draad is dat het gros van die spelers kort voor hun vertrek een prijs gewonnen hebben. We weten wat ons te doen staat. ;) :mrgreen:
Wij hebben al vaak prijs gehad. Telt dat ook mee als we dat nog eens doen? :mrgreen:
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Positivo »

@ Jacques
Het is een indruk die bij me leeft. Het gaat dan wel over de laatste tijd.
Sinds Decondé. Waarvan we moeilijk kunnen zeggen dat die het slecht doet.
Je lijst heeft al wel wat (voetbal)ouderdom .
Maar cijfers hebben inderdaad altijd gelijk.
Gebruikersavatar
Missé-Missé
Berichten: 190
Lid geworden op: 15 aug 2011, 12:05

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Missé-Missé »

Maes naar Beerschot. What. The. Fuck
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door vdl »

Missé-Missé schreef: 20 mei 2021, 11:35 Maes naar Beerschot. What. The. Fuck
En we beginnen weer van nul.
Weer een seizoen degradatie voetbal,een mens wordt er toch zo gelukkig van :fuckyou:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

Positivo schreef: 20 mei 2021, 10:12 @ Jacques
Het is een indruk die bij me leeft. Het gaat dan wel over de laatste tijd.
Sinds Decondé. Waarvan we moeilijk kunnen zeggen dat die het slecht doet.
Je lijst heeft al wel wat (voetbal)ouderdom .
Maar cijfers hebben inderdaad altijd gelijk.
Wees blij dat ik niet de top 20 ben afgegaan, dan hadden Sonck en Strupar er ook nog tussen gestaan. :mrgreen:

Omdat ik nu toch bezig was en mijn interesse gewekt was, heb ik nog wat meer cijfers samengezet en vergelijkbare gegevens voor STVV opgezocht. Ik heb me beperkt tot de top 10, omdat dit een wat recenter beeld geeft. Niet dat iemand er momenteel van wakker zal liggen, maar misschien dat het sommigen wel interesseert, als deze storm is overgewaaid.

Afbeelding
Opmerking: Transfermarkt vermeldt geen transfersom voor Junior en Dompé. Zij staan daarom niet in de top 10.

Afbeelding
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door enerkey »

Ik vind dit superinteressant. Als ik zo snel kijk denk ik als je de verhoudingen van budget in rekening brengt (Denk dat Genk 4a5 keer ons budget heeft? Ik vind verschillende bronnen die elkaar tegenspreken) , dan doen we in verhouding ongeveer even goed qua transferopbrengsten.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door vdl »

enerkey schreef: 21 mei 2021, 10:19 Ik vind dit superinteressant. Als ik zo snel kijk denk ik als je de verhoudingen van budget in rekening brengt (Denk dat Genk 4a5 keer ons budget heeft? Ik vind verschillende bronnen die elkaar tegenspreken) , dan doen we in verhouding ongeveer even goed qua transferopbrengsten.
Vergelijkeningen trekken heeft geen enkel zin,het enige wat telt in voetbal is prijzen pakken en dat doen wij niet en zij wel,punt aan de lijn.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

Ik denk dat er veel meer is dat belangrijk is in voetbal, want anders heeft 99% van de clubs geen bestaansreden. ;)
Vergelijkingen zijn tot op zekere hoogte leerrijk. Wat ik hier bv. uit afleid, is dat Genk en STVV in een heel andere categorie spelen. Onze 2de duurste uitgaande transfer (De Norre) was voor Genk in aankoop een versterking in de breedte en zou op de 21ste plaats staan in hun lijst van uitgaande transfers...gelijk met Koen Daerden 15 jaar geleden. :mrgreen:
Tenzij je op zoek bent naar ontgoocheling, is het eigenlijk niet zinvol om je af te meten aan de Genkse maatstaven. Over 90 min kunnen we ze altijd kloppen, maar over een seizoen bekeken komen zij in principe altijd als winnaar uit de bus.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Halenaar »

In ander nieuws: Coosemans waarschijnlijk naar RSCA als derde keeper. Lijkt er dus op dat de onderhandelingen met Steppe afgesprongen zijn.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door voetballiefhebber »

Jacques schreef: 21 mei 2021, 14:04Tenzij je op zoek bent naar ontgoocheling, is het eigenlijk niet zinvol om je af te meten aan de Genkse maatstaven. Over 90 min kunnen we ze altijd kloppen, maar over een seizoen bekeken komen zij in principe altijd als winnaar uit de bus.
Als wij winnen tegen Genk is het altijd een verrassing en bonus. In principe winnen zij altijd tegen ons, of dat moet toch. Als wij winnen mogen we ze jennen, maar omgekeerd houdt dat eigenlijk geen steek en is het maar normaal.

Topclubs komen zo goed als altijd boven water. Wij deden het eens één seizoen beter dan hen de laatste 10 of 15 jaar en toch speelden zij Europees ten koste van ons. Hetzelfde met AA Gent, dat ons op de slotspeeldag kwam verslaan en de Top 6 haalde. Daarom denk ik ook dat AA Gent de Europe Play-offs gaat winnen morgen op KV Mechelen. Topclubs staan er meestal als het moet, je zag het ook op de slotspeeldag toen ze 'concurrent' Zulte-Waregem van het veld speelden.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jack »

Coosemans op weg naar Anderlecht als 3de keeper. Transfervrij.
Steppe dus niet.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door vdl »

Jack schreef: 21 mei 2021, 20:15 Coosemans op weg naar Anderlecht als 3de keeper. Transfervrij.
Steppe dus niet.
Steppe zal wel weer gewoon blijven.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door lindoke »

vdl schreef: 22 mei 2021, 00:43
Jack schreef: 21 mei 2021, 20:15 Coosemans op weg naar Anderlecht als 3de keeper. Transfervrij.
Steppe dus niet.
Steppe zal wel weer gewoon blijven.
Vind ik op zich geen probleem. Met een nieuwe coach veronderstel ik dat Schmidt en Steppe beide terug vanaf nul moeten beginnen en gelijke kansen zullen krijgen om te bewijzen wie nummer 1 en 2 zal zijn. Ik persoonlijk zie Schmidt graag als nummer 1 omdat hij toch dominanter op hoge ballen is in vergelijking met Steppe. Steppe is een meer dan degelijke backup.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Figo
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 mar 2011, 19:08

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Figo »

Damien Marq van Zulte Waregem zou niet misstaan op ons middenveld.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door vdl »

lindoke schreef: 22 mei 2021, 13:20
vdl schreef: 22 mei 2021, 00:43
Jack schreef: 21 mei 2021, 20:15 Coosemans op weg naar Anderlecht als 3de keeper. Transfervrij.
Steppe dus niet.
Steppe zal wel weer gewoon blijven.
Vind ik op zich geen probleem. Met een nieuwe coach veronderstel ik dat Schmidt en Steppe beide terug vanaf nul moeten beginnen en gelijke kansen zullen krijgen om te bewijzen wie nummer 1 en 2 zal zijn. Ik persoonlijk zie Schmidt graag als nummer 1 omdat hij toch dominanter op hoge ballen is in vergelijking met Steppe. Steppe is een meer dan degelijke backup.
Maar ik denk dat één van de twee zal moeten vertrekken, om de kosten de drukken en een jongere tweede doelman zijn plaats zal innemen.
Plaats reactie