Zomertransfers 2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

enrique
Berichten: 2871
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door enrique »

stvvilvoorde schreef: 08 sep 2021, 13:59
Piana schreef: 08 sep 2021, 13:43

op de Duitse markt zit Bentaleb (26j, algerijn, ex Spurs, Newcastle en Schalke04) nog zonder club.
Vorige winterstop door Stevens uit de a-kern gezet bij Schalke, contract liep af in Juni.



Nooit van gehoord (al moet ik eerlijk zeggen dat ik het voetbal een pak minder in detail volg dan pakweg 15 jaar geleden), maar die heeft overal wel redelijk veel gespeeld altijd, zelfs bij Tottenham en Newcastle. Hoe zou het komen dat zulke spelers in september nog steeds zonder club zitten? Ook onze twee aankopen zijn toch spelers die wel ergens onderdak zouden moeten kunnen vinden, er zijn er toch veel slechtere die wél een profcontract hebben.
Zat tot eind augustus erg dicht bij een overeenkomst bij FC Genua.
Lang gedraald, maar uiteindelijk niet tot overeenkomst gekomen.
Volgens de ene waren de medische testen niet helemaal in orde (operatie ad lies in maart gehad), volgens de andere kwam men onderling niet overeen qua contractduur (club wou 1 jaar, + optie 2 jaar, speler wou 2 jaar + 1 jaar optie)

Deze Bentaleb speelde als 19jarige (toen speler van Tottenham) een heel goede match tegen Belgie op het WK in Brazilie.
Bentaleb speelde bij Schalke toen het verval al begonnen was na de glorieperiode met senor Raul en Klaas Jan Hoentelaar
Wat ik wel nog ne betere vindt, is Max Meyer
Da is ne speler voor stvv
Als hij vrij is, natuurlijk
Dat was hij, maar nu is het te laat
Als ge die nog had nu, deed ge mee...
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jones »

Mogen we nog stiekem hopen op 1 ultieme nieuwkomer die kan zorgen dat we bij de top 8 raken dit seizoen : maw iemand die met een splijtende pass, een afstandsschot, … het verschil kan maken en ons naar overwinningen kan stuwen ?
Die Bentaleb, evenals Meyer zijn leuke spelers maar Meyer is niet meer “vereinslos” idd.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door voetballiefhebber »

Ik weet niet waar ik het moet zetten, maar omdat hier wellicht de meeste mensen lezen zet ik het hier. Eén van de kandidaat-trainers van de fans (Stijn Vreven) zat gisteren in MIDMID. Altijd boeiend om deze podcast te volgen vind ikzelf. Het geeft ook wat achtergronden van de voetballer/trainer. Ging ook wel even over STVV. De presentatoren zijn respectievelijk fan van KV Mechelen en Anderlecht.

https://www.youtube.com/watch?v=b7WFzllHOxA
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Halenaar »

Gisteren gezien gehad, was een zeer goede aflevering. Ik blijf erbij dat Vreven hier ooit trainer moet worden, past met zijn karakter en mentaliteit perfect in onze club.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door stvvilvoorde »

Halenaar schreef: 10 sep 2021, 11:27 Gisteren gezien gehad, was een zeer goede aflevering. Ik blijf erbij dat Vreven hier ooit trainer moet worden, past met zijn karakter en mentaliteit perfect in onze club.
Is toch een moeilijke hoor.
Heeft zich hier wat onmogelijk gemaakt.

Is als jeugdspeler bij STVV moeten vertrekken owv een vechtpartij dacht ik?
Dan die retour als speler in 2007 was een complete sisser, en vrij snel aan de kant geschoven.
Dan tijdens ons laatste seizoen in tweede is er heel veel modder over en weer gegooid.

lommel beschuldige stvv ervan het gerucht verspreid te hebben dat Vreven aan Waasland-Beveren gelinkt werd.
Stvv replikeerde dan weer van dat Vreven hen niet interesseerde en dat hij zichzelf alleen maar belachelijk maakte.
Vreven sprak ook steevast over Lommel als de 2de club van limburg.

Denk niet dat het ooit nog goedkomt.
Zit persoonlijk ook niet op Vreven te wachten.
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Dreke »

Love him or hate him, zeker? Vreven spreekt vooral voor de winkel waar hij op dat moment in staat. En ik zie niet meteen wat daar mis mee is, ook al staan wij dan eens aan de andere kant van de toog. Ik hoorde ook al een stuk van de podcast (MidMid is soms goed en soms bagger) en daarin was hij alleszins respectvol naar STVV toe.

Waarom Vreven als snotaap vertrok en hoe zijn terugkeer als speler verliep, doet er voor mij eigenlijk niet meer toe.
A loyal football fan only supports the shirt...
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Piana »

Dreke schreef: 10 sep 2021, 11:56 Love him or hate him, zeker? Vreven spreekt vooral voor de winkel waar hij op dat moment in staat. En ik zie niet meteen wat daar mis mee is, ook al staan wij dan eens aan de andere kant van de toog. Ik hoorde ook al een stuk van de podcast (MidMid is soms goed en soms bagger) en daarin was hij alleszins respectvol naar STVV toe.

Waarom Vreven als snotaap vertrok en hoe zijn terugkeer als speler verliep, doet er voor mij eigenlijk niet meer toe.
Inderdaad. Vreven zou ook een idioot zijn moest hij de banden helemaal verbreken met zowat de enige club in zijn achtertuin waar hij een beetje kans heeft om ooit te werken. De titelrace in 2e heeft hij toen subliem uitgespeeld. Hij trok àlle aandacht naar zich toe en zette zijn groep serieus uit de wind, die op die manier boven zichzelf kon uitgroeien. Dat hij zich toen wel moest afzetten tegen ons was evident. Kijk naar Brys, altijd zagen over Antwerp maar wel al 3 keer gaan praten om er trainer te worden.

Of Vreven nog ooit moet komen als hoofdcoach is een andere zaak. Zijn resultaten zijn over het algemeen nu ook niet van die aard dat je staat te popelen om hem binnen te halen, dacht ik.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

Coach is vrij duidelijk op voetbalbelgië: “We gaan niet verder op zoek naar nog een vrije speler. Ik heb geen 30 spelers nodig, wat ook voor onrust in de kleedkamer zou zorgen. We hebben nu een 22-tal spelers, dat is goed. Er heerst duidelijkheid. Iedereen is er zich van bewust strijd te moeten leveren om erbij te zijn.”
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

Als hij gelooft in Reitz is dat een verdedigbare keuze. Die zal dan samen met Brüls voor de creativiteit op het middenveld moeten zorgen.
Overdrijven is een kunst
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door voetballiefhebber »

Dreke schreef: 10 sep 2021, 11:56 Love him or hate him, zeker? Vreven spreekt vooral voor de winkel waar hij op dat moment in staat. En ik zie niet meteen wat daar mis mee is, ook al staan wij dan eens aan de andere kant van de toog. Ik hoorde ook al een stuk van de podcast (MidMid is soms goed en soms bagger) en daarin was hij alleszins respectvol naar STVV toe.

Waarom Vreven als snotaap vertrok en hoe zijn terugkeer als speler verliep, doet er voor mij eigenlijk niet meer toe.
Klopt wat je zegt. Het was destijds zijn bedoeling om spelletjes te spelen als coach van Lommel. STVV was nerveus en richtte zich op Vreven zelfs ipv op Lommel. De spelers bleven buiten schot. Hetzelfde respect heeft hij voor KV Mechelen, maar als coach van Beerschot ging hij ook tot het uiterste voor zijn club. Vreven zou ergens wel graag trainer worden bij STVV, als je zo tussen de regels door hoort. Op het einde zei hij toch: "Ik ga niet wachten tot STVV eens contact met mij opneemt."

On Topic: Ik kan heel goed begrijpen dat STVV niet nog een extra speler aanwerft. Op het middenveld hadden ze wel nog iemand kunnen gebruiken. Lee scoorde in Westerlo. Die heeft ergens toch iets in zich. In die paar matchen toen hij op de flank speelde zag ik er toch iets in.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Franz »

Yellow Feaver schreef: 10 sep 2021, 14:31 Coach is vrij duidelijk op voetbalbelgië: “We gaan niet verder op zoek naar nog een vrije speler. Ik heb geen 30 spelers nodig, wat ook voor onrust in de kleedkamer zou zorgen. We hebben nu een 22-tal spelers, dat is goed. Er heerst duidelijkheid. Iedereen is er zich van bewust strijd te moeten leveren om erbij te zijn.”
Kan ik me wel in vinden.
De enige positie zonder directe back-up is die van Brüls als offensieve mid. Voor mij is het OK om Brüls maximaal vertrouwen te geven en hem dus eigenlijk steeds op te stellen als hij fit is. Lijkt me ook een type speler die beter wordt (ook fysiek...) als hij veel speelt. En De Ridder, Steuckers of Reitz kunnen wel als vervanger spelen als het niet anders kan.
In een team moet elke speler toch ook het gevoel/de wetenschap hebben dat hij regelmatig zal kunnen spelen: dat kan nu. Als je met +25 vrij evenwaardige spelers bent wordt dat inderdaad een probleem.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jones »

voetballiefhebber schreef: 10 sep 2021, 11:00 Ik weet niet waar ik het moet zetten, maar omdat hier wellicht de meeste mensen lezen zet ik het hier. Eén van de kandidaat-trainers van de fans (Stijn Vreven) zat gisteren in MIDMID. Altijd boeiend om deze podcast te volgen vind ikzelf. Het geeft ook wat achtergronden van de voetballer/trainer. Ging ook wel even over STVV. De presentatoren zijn respectievelijk fan van KV Mechelen en Anderlecht.

https://www.youtube.com/watch?v=b7WFzllHOxA
Naar zoiets kijk ik veel liever dan extra-time. Toffe babbels. Toffe gasten die interviewers
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jones »

Yellow Feaver schreef: 10 sep 2021, 14:31 Coach is vrij duidelijk op voetbalbelgië: “We gaan niet verder op zoek naar nog een vrije speler. Ik heb geen 30 spelers nodig, wat ook voor onrust in de kleedkamer zou zorgen. We hebben nu een 22-tal spelers, dat is goed. Er heerst duidelijkheid. Iedereen is er zich van bewust strijd te moeten leveren om erbij te zijn.”
Spijtig want een rechtsvoetige 8 die op de flank kan spelen is geen overbodige luxe. Daar hebben we niemand
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

Jones schreef: 10 sep 2021, 15:34
Yellow Feaver schreef: 10 sep 2021, 14:31 Coach is vrij duidelijk op voetbalbelgië: “We gaan niet verder op zoek naar nog een vrije speler. Ik heb geen 30 spelers nodig, wat ook voor onrust in de kleedkamer zou zorgen. We hebben nu een 22-tal spelers, dat is goed. Er heerst duidelijkheid. Iedereen is er zich van bewust strijd te moeten leveren om erbij te zijn.”
Spijtig want een rechtsvoetige 8 die op de flank kan spelen is geen overbodige luxe. Daar hebben we niemand
Spelen natuurlijk ook zonder flankmiddenvelders ;)
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door miel »

Jones schreef: 10 sep 2021, 15:34
Yellow Feaver schreef: 10 sep 2021, 14:31 Coach is vrij duidelijk op voetbalbelgië: “We gaan niet verder op zoek naar nog een vrije speler. Ik heb geen 30 spelers nodig, wat ook voor onrust in de kleedkamer zou zorgen. We hebben nu een 22-tal spelers, dat is goed. Er heerst duidelijkheid. Iedereen is er zich van bewust strijd te moeten leveren om erbij te zijn.”
Spijtig want een rechtsvoetige 8 die op de flank kan spelen is geen overbodige luxe. Daar hebben we niemand
Ge gaat toch niet blijven zagen de rest van het seizoen mag ik hopen :lol:
Zorg maar dat ge in de tribune zit want daar hebben we veel te weinig :toppie:
Plaats reactie