Zomertransfers 2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door pat@ »

Goed nieuws voor de niet-liefhebbers van Cacace. Maes vertelde zojuist in tvl sportcafé dat het de bedoeling is om te cashen voor Libby.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door lindoke »

pat@ schreef: 19 apr 2021, 22:50 Goed nieuws voor de niet-liefhebbers van Cacace. Maes vertelde zojuist in tvl sportcafé dat het de bedoeling is om te cashen voor Libby.
Als dat effectief gebeurt is dat een goeie zaak voor ons en STVV. Dat hij weg mag wil zeggen dat ook PM gezien heeft dat die jongen niet kan brengen wat er van hem verwacht wordt. Naar welke club hij ook gaat, ik zal zijn prestaties zeker proberen te volgen om te zien of er inderdaad zoveel potentieel in zat zoals sommigen hier geloven.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door weekenders »

pat@ schreef: 19 apr 2021, 22:50 Goed nieuws voor de niet-liefhebbers van Cacace. Maes vertelde zojuist in tvl sportcafé dat het de bedoeling is om te cashen voor Libby.
cashen kun je niet voor een speler wat niets wordt volgens de meeste kenners hier. Manman die jongen is 20jaar.
ipv zo een spelers af te voeren zou men een deel van die zelf hoogdenkende kenners van dit forum moeten kunnen afvoeren.
Sorry moest er ff uit, wat je hier allemaal leest van de specials van de Belgische competitie .
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door BoemBoem »

weekenders schreef: 19 apr 2021, 23:08
pat@ schreef: 19 apr 2021, 22:50 Goed nieuws voor de niet-liefhebbers van Cacace. Maes vertelde zojuist in tvl sportcafé dat het de bedoeling is om te cashen voor Libby.
cashen kun je niet voor een speler wat niets wordt volgens de meeste kenners hier. Manman die jongen is 20jaar.
ipv zo een spelers af te voeren zou men een deel van die zelf hoogdenkende kenners van dit forum moeten kunnen afvoeren.
Sorry moest er ff uit, wat je hier allemaal leest van de specials van de Belgische competitie .
Jama, als de jongen binnen 2jaar niet in de championsleague speelt (liefst bij de laatste 4) gaan ze het u wel onder uw neus komen wrijven dat ze toch gelijk hadden.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Dreke »

lindoke schreef: 19 apr 2021, 23:07 Dat hij weg mag wil zeggen dat ook PM gezien heeft dat die jongen niet kan brengen wat er van hem verwacht wordt.
Dus als Suzuki weg mag bij een goed bod is dat omdat Maes het er niet in ziet? Of is dat "anders"? Om maar te zeggen: zo'n uitspraak is giswerk.

Stel dat er morgen een club voor de deur staat met 5 miljoen voor Cacache, dan is dat goed gewerkt. Zowel van de club, als van de manager, als van de speler.

Ik zie in hem ook wel potentieel. Je kan een goede voetballer zijn of worden zonder flitsen. Er speelt er eentje bij een Duitse topclub, na een passage bij de Franse nummer 1 die op die leeftijd bij Virton speelde. Daarbij wil ik beide spelers niet vergelijken. Maar hem afschrijven, vind ik veeeeeeel te vroeg.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Tompie »

Het gebeurt soms ook wel eens in de andere richting. Denk maar aan Bushiri. Die debuteerde hier degelijk, en een deel van de supporters was al lyrisch. Wie m'n berichten even opzoekt, zal zien dat ik er nooit echt wat in zag (veel te onstuimig en een garantie op enkele serieuze dekkingsfouten per wedstrijd). Het was zonde dat hij naar KV Mechelen ging volgens velen. We hebben gezien hoe hij het daar van af heeft gebracht...

Bij Cacace is de grote vraag natuurlijk in welke mate hij progressie kan en zal maken. Hij zal zeker nog evolueren, maar laat ons zeggen dat hij op z'n minst nog heel wat boterhammetjes moet eten vooraleer van een stap hogerop te dromen. Als je er nu een pak geld voor kan krijgen, zou ik absoluut niet twijfelen. Als hij al een stap hogerop kan zetten, zal hij daar wellicht toch opnieuw uitgeleend worden. Sluit dan een deal dat hij nog een seizoen hier blijft om te 'rijpen'. Daar heb ik op zich niets op tegen, alleen moet je zorgen dat je een valabel alternatief hebt (iets wat dit seizoen volledig ontbrak).

In Cacace zijn geval draai ik de vraag dan ook graag eens om: waar zien diegenen die er wél wat in zien hem op middellange termijn belanden? Kan hij een basisspeler worden in pakweg de Duitse, Franse, Italiaanse ... 1ste klasse?
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Anneke
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:27

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Anneke »

Anas Tahiri is einde contract bij RKC Waalwijk.
Belg, centraal middenvelder, heeft zowat alles gespeeld en toch enkele assists op z'n naam.

https://www.youtube.com/watch?v=h8LDfGa5XTU
Technisch, brengt precies wel wat sjwung en diepgang
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

Als ik de laatste jaren iets geleerd heb is dat we spelers onder de 22 jaar niet te vroeg moeten afschrijven en dat ze serieuze sprongen kunnen maken. Cacace heeft een degelijke basis en kan uitgroeien tot een hele goeie, maar is bijlange geen zekerheid. Omdat de wedstrijdintensiteit nog te hoog ligt voor zijne fysieke capaciteiten zijn zijn acties soms tergend inefficiënt.

Het zou niet verantwoord zijn om niet te cashen bij een bod van pakweg 3 miljoen EUR. Zijn hoogste niveau gaat hij toch nooit bij ons halen en we gaan hem maximum 1 seizoen kunnen houden als hij grote sprongen maakt, zonder de zekerheid dat die sprongen er ooit komen.

Dan verkoop je beter en haalt met een deel van de transfersom iemand die nu hoger niveau haalt, maar minder doorgroeipotentieel heeft.
Laatst gewijzigd door Yellow Feaver op 20 apr 2021, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Franz »

Yellow Feaver schreef: 20 apr 2021, 09:52 Als ik de laatste jaren iets geleerd heb is dat we spelers onder de 22 jaar niet te vroeg moeten afschrijven en dat ze serieuze sprongen kunnen maken. Cacace heeft een degelijke basis en kan uitgroeien tot een hele goeie, maar is bijlange geen zekerheid. Omdat de wedstrijdintensiteit nog tot hoog ligt voor zijne fysieke capaciteiten zijn ze acties soms tergend inefficiënt.

Het zou niet verantwoord zijn om niet te cashen bij een bod van pakweg 3 miljoen EUR. Zijn hoogste niveau gaat hij toch nooit bij ons halen en we gaan hem maximum 1 seizoen kunnen houden als hij grote sprongen maakt, zonder de zekerheid dat die sprongen er ooit komen.

Dan verkoop je beter en haalt met een deel van de transfersom iemand die nu hoger niveau haalt, maar minder doorgroeipotentieel heeft.
Dewaele van Kortrijk, dat is echt het profiel van een uitstekende wingback!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

Franz schreef: 20 apr 2021, 10:30
Yellow Feaver schreef: 20 apr 2021, 09:52 Als ik de laatste jaren iets geleerd heb is dat we spelers onder de 22 jaar niet te vroeg moeten afschrijven en dat ze serieuze sprongen kunnen maken. Cacace heeft een degelijke basis en kan uitgroeien tot een hele goeie, maar is bijlange geen zekerheid. Omdat de wedstrijdintensiteit nog tot hoog ligt voor zijne fysieke capaciteiten zijn ze acties soms tergend inefficiënt.

Het zou niet verantwoord zijn om niet te cashen bij een bod van pakweg 3 miljoen EUR. Zijn hoogste niveau gaat hij toch nooit bij ons halen en we gaan hem maximum 1 seizoen kunnen houden als hij grote sprongen maakt, zonder de zekerheid dat die sprongen er ooit komen.

Dan verkoop je beter en haalt met een deel van de transfersom iemand die nu hoger niveau haalt, maar minder doorgroeipotentieel heeft.
Dewaele van Kortrijk, dat is echt het profiel van een uitstekende wingback!
Is dat gene rechtsback?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

Tompie schreef: 20 apr 2021, 09:09 In Cacace zijn geval draai ik de vraag dan ook graag eens om: waar zien diegenen die er wél wat in zien hem op middellange termijn belanden? Kan hij een basisspeler worden in pakweg de Duitse, Franse, Italiaanse ... 1ste klasse?
Dat denk ik wel, wat niet wil zeggen dat ik zeker ben en er is ook een groot verschil tussen Udinese, Roma en Juventus of Strasbourg, Marseille en PSG. Op zijn leeftijd liggen die opties nog open. Ik zie niet waarom dat (op 20 jarige leeftijd) al uitgesloten zou zijn, enfin op Juve en PSG na misschien. De vraag is ook of dat een 'must' is. Financieel hoop je daar natuurlijk wel op en laat ons wel wezen, daarvoor is hij voor een stuk ook gehaald, maar het is ergens ook wel unfair tegenover de speler. De lat ligt voor hem precies een stuk hoger dan voor veel andere spelers. Laat ons de vraag opentrekken: wie van deze kern zie je in staat om (op middellange termijn) basisspeler te worden in Duitsland, Frankrijk of Italië?
De naam Dewaele valt hier als optie voor de rechterflank. Op korte termijn zal die misschien beter renderen dan Cacace aan de overkant, al zag ik hem enkel tegen ons 1x sterk presteren, maar dan spreek je wel over een speler van 25. Bij zo iemand durf ik al met grotere stelligheid beweren dat hij niet meer in Duitsland, Italië of Frankrijk zal geraken. Moet je zo iemand dan halen? Niet voor de doorverkoopwaarde, denk ik, maar voor onmiddellijk rendement is het misschien wel een optie.
Maar goed, ieder zijn mening. Er zijn mensen die vlagen van klasse bij Colidio gezien hebben, daar zie ik dan weer niets in. Enfin, ik moet me verbeteren, er zit wel iets in, maar er komt al 2 jaar amper iets uit. Misschien dat het nog komt, maar na twee seizoenen heb ik daar veel meer twijfels bij dan bij Cacace. De toekomst zal het uitwijzen.

Terzijde:
Ik kwam gisteren toevallig langs Extra Time waar Wouter Vandenhaute de loftrompet stak over Louis Verstraete, op zijn 21ste niet doorgebroken bij Gent en Antwerp en vermoedelijk hoog op de verlanglijst van Peter Maes deze zomer. Ik dacht 'merci Wouter, de prijs ligt nu ineens de helft hoger', maar het was vooral een pleidooi om met sommige jongeren iets geduldiger om te springen. Niet iedereen staat er al op zijn 19de en niet iedereen gaat een miljoenentransfer maken of het tot international schoppen. De Norre had ook een uitleenbeurt en een omscholing nodig alvorens door te breken. Hij zal het nooit tot international schoppen en nooit meer dan 5 miljoen opleveren, maar het is wel een speler die zijn plek heeft in onze eerste klasse.
Overdrijven is een kunst
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Stvv_eng »

Volledig eens met de post hierboven. Enige opmerking die ik daarbij wel heb is dat de helft van dat continent teleurgesteld was toen Cacace hier arrivieerde omdat hij zogezegd ook naar Liverpool kon. Als ik hem dan een heel seizoen heb zien spelen en gewoonweg zie dat hij geen lef heeft om zijn meters te pakken, vind ik het terecht dat je toch wat meer kritiek krijgt dan pakweg De Norre, die nooit een echt grote toekomst werd voorspeld.

Heeft bij mij veel te maken met geen stappen zetten. Ik heb Cacace geen % beter zien worden dit seizoen en dat baart me zorgen. Als je dan pakweg 5 miljoen kan krijgen voor zo iemand dan zou ik alleszins niet twijfelen.

Ik verwacht/hoop toch ook dat er een paar jonge gasten a la Cacace worden gehaald deze zomer (voor de centen) en niet enkel de vergrijsde spelers bij Zulte of Kortrijk zoals hier al vaak gesuggereerd werd.
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Underdog »

Het gemak waarmee sommigen Cacace naar de uitgang zouden begeleiden en hem zelfs al afschrijven, stuit me tegen de borst. Voor een 20-jarige (!) die van een ander continent en uit een compleet andere (voetbal)cultuur komt, heeft hij zich in een moeilijk seizoen voor de club degelijk staande gehouden. Wat kan je van iemand met dat profiel meer verwachten? Als voor elke jongere bij STVV Tomiyasu de norm wordt, zijn we verkeerd bezig. Die had trouwens ook een half jaar nodig om zich te 'settelen' en kwam in zijn eerste volledige seizoen in een elftal terecht dat veel beter was/draaide.

Af en toe had Cacace wat broodnodige rust kunnen gebruiken - dat had hem wellicht een hoop forumkritiek bespaard - maar wegens een gebrek aan alternatief heeft hij zo goed als alles moeten spelen. Vergeet ook niet dat hij hier al acht maanden vertoeft zonder enig (fysiek) contact met vrienden/familie. Dat hakt er sowieso in.

Dat allemaal in acht genomen, zou ik als club deze zomer sowieso passen voor elk aanbod, tenzij het waanzinnig/astronomisch hoog is. In mijn ogen heeft Cacace genoeg progressiemarge om de nodige stappen te zetten en zijn marktwaarde fors te verhogen. Dan kan je er in de toekomst nog meer voor cashen dan nu het geval zou zijn.
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door wiekes »

Dat fysiek contact met familie en vrienden dat moet je weten voor je naar de andere kant van de wereld gaat.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Positivo »

Er zijn hier duidelijk 2 kampen.
Ik denk dat als je het aan Peter Maes vraagt, die gaat kiezen voor het kamp van de “non” believers.

Zien we in Cacace gedrevenheid ? doorzetting ? winnaarsmentaliteit ? enthousiasme ? lef ? …. een versnelling hoger schakelen ?

Wie heeft hem een goede voorzet zien trappen, of shot op goal ? Misschien 1 .... Hebben we hem dan onvergetelijke verdedigende acties zien maken ? Vergelijk hem eens met Casper de Norre, toen die voor ons speelde......

Cauffriez (hier verguisd) heb ik wel acties zien maken op de flank. Zowel aanvallend als verdedigend.... En die heeft daar maar 3 minuten en 17 seconden de kans voor gehad ...... en was voor velen daar niet voor geschikt !
Plaats reactie