Zomertransfers 2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Piana »

Jones schreef: 06 mei 2021, 23:10
enerkey schreef: 06 mei 2021, 22:26 Colombatto definitief weg. Transfersom 800 000 euro. Hetzelfde dan wij destijds betaalden.
Probleem is dat dit weer in schijven gaat betaalt worden. Dus het gat zal zeker niet direct gedicht zijn. Van wie zou STVV nog schijven van een transfer tegoed hebben ? En nog iets ? Wat is nu van de transfer met doorverkooppercentage van Tomiyashu ?
Tomi zijn laatste schijven zullen dit jaar ook nog wel uitbetaald moeten worden zeker?

Ik weet niet of ze het doen, maar Anderlecht verkoopt vb via een investeringsbureau zodat ze de volledige som direct krijgen (en interesten betalen aan het bureau).
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4140
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door stvvilvoorde »

STVV zou interesse tonen in Youssef Challouk (25j - deinze) en Iebe Swers(24j - seraing).
Swers is nog maar 2 jaar weg bij STVV.
Allebei rechterflank, belgen en actief in 1B.
Voor Swers zou er ook interesse zijn van Waregem, voor Challouk is er ook interesse van Charleroi.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

Piana schreef: 07 mei 2021, 00:23 Ik weet niet of ze het doen, maar Anderlecht verkoopt vb via een investeringsbureau zodat ze de volledige som direct krijgen (en interesten betalen aan het bureau).
Ik zie niet in waarom ge zoiets zou doen, tenzij er een cashflowprobleem dreigt te ontstaan (maar dan zou ik in ons geval gewoon bij DMM aankloppen). Financieel maak ik me op dit moment relatief weinig zorgen.
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jan Bulder »

Piana schreef: 07 mei 2021, 00:21
Yellow Feaver schreef: 06 mei 2021, 12:42 Als ik Steppe was ging ik. Dan toch maar best een nieuwe doelman halen.
Schmidt eerste doelman, Vanmarsenille 2e. Schmidt is zelden gekwetst, de jonge doelman zou zo vertrouwen voelen en kunnen groeien in zijn schaduw.
Hebt gij dan zoveel zicht op de kwaliteiten van Vanmarsenille? Ik alleszins niet, toch niet van die paar minuutjes in de voorbereiding.

Elke ploeg in 1A heeft tegenwoordig 2 volwaardige doelmannen. Ik zie dus niet in waarom wij Steppe makkelijk zouden moeten laten gaan. En als dat wel zou gebeuren, dan moet er een volwaardig alternatief staan.

Als Schmidt in de voorbereiding een zware blessure oploopt, moet ge wel vol aan de bak met die 2e doelman.
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Piana »

Jan Bulder schreef: 07 mei 2021, 09:27
Piana schreef: 07 mei 2021, 00:21
Yellow Feaver schreef: 06 mei 2021, 12:42 Als ik Steppe was ging ik. Dan toch maar best een nieuwe doelman halen.
Schmidt eerste doelman, Vanmarsenille 2e. Schmidt is zelden gekwetst, de jonge doelman zou zo vertrouwen voelen en kunnen groeien in zijn schaduw.
Hebt gij dan zoveel zicht op de kwaliteiten van Vanmarsenille? Ik alleszins niet, toch niet van die paar minuutjes in de voorbereiding.

Elke ploeg in 1A heeft tegenwoordig 2 volwaardige doelmannen. Ik zie dus niet in waarom wij Steppe makkelijk zouden moeten laten gaan. En als dat wel zou gebeuren, dan moet er een volwaardig alternatief staan.

Als Schmidt in de voorbereiding een zware blessure oploopt, moet ge wel vol aan de bak met die 2e doelman.
Genk doet niet anders als jonge keepers kansen geven. Ondertussen zijn 3? van de 18 eerste doelmannen in 1a Genkse keepers onder 23-24 jaar.

Als Schmidt zich zwaar kwetst in de voorbereiding haalt ge u ne keeper, zoals Genk deed met den Australiër. Keepers zijn er genoeg in de wereld, er mag er altijd maar 1 spelen... Gaat ge nu ne extra tweede keeper halen, dan is Van Marsenille weg, en gelijk heeft hij.

Ge moet Steppe die transfer trouwens gunnen, die kan daar nog 5 jaar rustig geld scheppen en zijn lichaam sparen.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Piana »

Jacques schreef: 07 mei 2021, 08:59
Piana schreef: 07 mei 2021, 00:23 Ik weet niet of ze het doen, maar Anderlecht verkoopt vb via een investeringsbureau zodat ze de volledige som direct krijgen (en interesten betalen aan het bureau).
Ik zie niet in waarom ge zoiets zou doen, tenzij er een cashflowprobleem dreigt te ontstaan (maar dan zou ik in ons geval gewoon bij DMM aankloppen). Financieel maak ik me op dit moment relatief weinig zorgen.
Als ge zeker zou zijn dat ge met dat geld een bom kunt smijten op de transfermarkt (Waar ge dan inkomende transfers in schijven afbetaald), en volgend jaar minstens Europees haalt maar liefst CL (ik heb het nu over Anderlecht). Dan is die intrest op dat transferbedrag wel zijn geld waard. Als ge uw doel haalt natuurlijk.

Bekijk het als een soort groeihormonen.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jan Bulder »

Piana schreef: 07 mei 2021, 09:56
Jan Bulder schreef: 07 mei 2021, 09:27
Piana schreef: 07 mei 2021, 00:21
Yellow Feaver schreef: 06 mei 2021, 12:42 Als ik Steppe was ging ik. Dan toch maar best een nieuwe doelman halen.
Schmidt eerste doelman, Vanmarsenille 2e. Schmidt is zelden gekwetst, de jonge doelman zou zo vertrouwen voelen en kunnen groeien in zijn schaduw.
Hebt gij dan zoveel zicht op de kwaliteiten van Vanmarsenille? Ik alleszins niet, toch niet van die paar minuutjes in de voorbereiding.

Elke ploeg in 1A heeft tegenwoordig 2 volwaardige doelmannen. Ik zie dus niet in waarom wij Steppe makkelijk zouden moeten laten gaan. En als dat wel zou gebeuren, dan moet er een volwaardig alternatief staan.

Als Schmidt in de voorbereiding een zware blessure oploopt, moet ge wel vol aan de bak met die 2e doelman.
Genk doet niet anders als jonge keepers kansen geven. Ondertussen zijn 3? van de 18 eerste doelmannen in 1a Genkse keepers onder 23-24 jaar.

Als Schmidt zich zwaar kwetst in de voorbereiding haalt ge u ne keeper, zoals Genk deed met den Australiër. Keepers zijn er genoeg in de wereld, er mag er altijd maar 1 spelen... Gaat ge nu ne extra tweede keeper halen, dan is Van Marsenille weg, en gelijk heeft hij.
De leeftijd maakt mij niet uit. Ik vraag u of hij de kwaliteiten heeft om in 1A een ploeg staande te houden. Dat kan het enige criterium zijn om te beslissen of iemand 2e doelman wordt of niet.

Keepers genoeg in de wereld. Ga eens bij Anderlecht kijken hoe ze daar aan't kloten zijn met hun keepers. Vraag eens bij Club hoe makkelijk dat is, ne keeper vinden. En die ploegen hebben veel meer budget.

Wij hebben 2 heel degelijke keepers, en gij zou er zomaar eentje laten gaan om die jongen iets te gunnen. Dit is professioneel voetbal. Als de club er ook beter van wordt, dan kan het zeker, op voorwaarde dat er een volwaardig alternatief komt. En niet als het al te laat is, zoals in uw voorstel. Ge ziet wat het allemaal oplevert dit seizoen, systematisch te laat reageren.

Van Marsenille weg. Nogmaals dezelfde vraag. Hebt gij dan enige kennis van zijn kwaliteiten om te beoordelen of dat erg zou zijn of niet?
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Halenaar »

stvvilvoorde schreef: 07 mei 2021, 08:48 STVV zou interesse tonen in Youssef Challouk (25j - deinze) en Iebe Swers(24j - seraing).
Swers is nog maar 2 jaar weg bij STVV.
Allebei rechterflank, belgen en actief in 1B.
Voor Swers zou er ook interesse zijn van Waregem, voor Challouk is er ook interesse van Charleroi.
Challouk is echt wel een goeie, dacht ook al dat die transfer naar Charleroi al in orde was. Bayer is zijn manager dacht ik, dus de keuze zal waarschijnlijk rap gemaakt zijn.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door enerkey »

Ik vind het ook een goede. Alle zijn cijfers spreken voor zich. Gemiddeld bijna een goal of assist per wedstrijd. Goede snelle voetjes, versnelling met de bal aan de voet,... Maar ik denk dat je dan echt wel zeker moet zijn dat je 4-2-3-1 gaat spelen. In ons huidig systeem zie ik zo iemand niet renderen.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door enerkey »

Piana schreef: 07 mei 2021, 00:21
Yellow Feaver schreef: 06 mei 2021, 12:42 Als ik Steppe was ging ik. Dan toch maar best een nieuwe doelman halen.
Schmidt eerste doelman, Vanmarsenille 2e. Schmidt is zelden gekwetst, de jonge doelman zou zo vertrouwen voelen en kunnen groeien in zijn schaduw.
Heeft Vanmarsenille de nodige stappen gezet? Heeft daar iemand een idee van? Begin vorig seizoen was hij er nog niet.
Schmidt heeft toch de voorbije 2 seizoenen toch ook tamelijk wat wedstrijden gemist dacht ik.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door smol »

enerkey schreef: 07 mei 2021, 12:16
Piana schreef: 07 mei 2021, 00:21
Yellow Feaver schreef: 06 mei 2021, 12:42 Als ik Steppe was ging ik. Dan toch maar best een nieuwe doelman halen.
Schmidt eerste doelman, Vanmarsenille 2e. Schmidt is zelden gekwetst, de jonge doelman zou zo vertrouwen voelen en kunnen groeien in zijn schaduw.
Heeft Vanmarsenille de nodige stappen gezet? Heeft daar iemand een idee van? Begin vorig seizoen was hij er nog niet.
Schmidt heeft toch de voorbije 2 seizoenen toch ook tamelijk wat wedstrijden gemist dacht ik.
Vanmarsenille is er misschien nog niet volledig maar als je de kans niet krijgt kan je er nooit komen natuurlijk.
Simon was er ook nog niet toen hij hier zijn eerste seizoen keepte.
Vandevoort is er ook nog niet, getuige zijn " 2 a 3 ongelukkige tussenkomsten" maar krijgt toch voluit zijn kans. Als Genk zich dit kan permitteren moeten wij dit zeker durven om met Vanmarsenille als nr 2 te beginnen en met Steukers en VanDessel als nrs 11 & 12 van de kern of misschien zelf iets meer.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STimVV »

Een jaar geleden vonden we Steppe met z'n allen beter dan Schmidt. Kenny was ook niet voor niets kapitein.
Schmidt speelde een heel goed seizoen maar ik zou het toch spijtig vinden dat Kenny zou vertrekken.
Ideale situatie zou zijn dat we Schmidt zouden kunnen verkopen voor ne schone prijs. Een miljoentje. En dat Steppe hier volgend seizoen weer 1e keeper is, eventueel met Vanmarsenille (of een andere jong belgisch talent) als 2e keeper.
1e keeper bij STVV of wekelijks in de tribune zitten bij Anderlecht? Heel gelukkig zal je daar toch niet van worden als voetballer.
Bij stvv kreeg hij al 2x een contractverlenging. Dan zal hij hier dus ook wel een degelijk contract hebben. Anderlecht moet saneren, dus die gaan ook niet zot doen voor nen 3e keeper. Financieel zal dat toch geen geweldig groot verschil zijn. De duur van zijn contractvoorstel kan natuurlijk wel een rol spelen, indien ze hem daar zekerheid geven tot zijn 36e.

Ofwel verkoop je Steppe en moet Schmidt blijven.
Ofwel verkoop je Schmidt en moet Steppe blijven.
En ik denk dat je voor Schmidt een pak meer geld kan krijgen... dat ze alle2 vertrekken kan geen optie zijn vind ik.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door voetballiefhebber »

Steppe heeft eigenlijk nooit amok gemaakt. Misschien is hij te weinig ambitieus. Volgens mij is Steppe zowat zijn hele carrière al tweede keeper geweest. Nooit kon hij het pleit echt winnen. Geen slechte keeper, maar wint zelden of nooit punten. Vind hem ook te weinig uitstralen, van 'hier sta ik'.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

Je kan eigenlijk niet veel zeggen over een transfer van Steppe, als je niet weet hoe ver Vanmarsenille in zijn ontwikkeling staat. Stel dat dat ok is en je de tijd rijp acht om hem een plaats op te schuiven in de pikorde, ben ik geneigd om het Steppe misschien nog wel te gunnen, maar Anderlecht dan weer niet. Ofwel wordt er betaald, ofwel blijft hij hier. Wij zijn geen liefdadigheidsinstelling en Anderlecht is geen goed doel (tenzij om op te schieten).
Overdrijven is een kunst
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door vdl »

De keeper die vertrekt, of hoeveel we gaan vangen voor Suzuki, ik lig er niet wakker van.
Wel wie onze nieuwe spitsen moeten worden, want niet alleen Suzuki, ook Nazon, die het toch niet slecht deed, moet vervangen worden.
Dat zijn heel wat doelpunten die wegvallen.
Ons wonderkind van 8 miljoen gaat ook weg, al zie ik in Steukers wel een goede vervanger.
Maar twee goeie spitsen vinden in deze mercato, het zal niet simpel worden.
Persoonlijk ben ik niet zo een voorstander om Frey te gaan halen, al zal die wel zijn doelpunten maken, toekomst gezien vind ik dat geen goede zet, omdat je ook al met Mboyo zit.
Snelheid zou wel een criterium moeten zijn in de zoektocht naar een spits, want daar ontbreekt het nu wat aan.
Plaats reactie