Zomertransfers 2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Stvv_eng »

Een onbekende Braziliaan met het shirtnummer 33. Daar hebben we er al ene van. Ik snap niet wat hier de bedoeling van is... Laten we alleszins hopen dat dit niet één van die drie transfers is...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Halenaar »

Wat boeit die Braziliaan nu :)

20 jaar en geen enkele adelbrief, dus gaat ook geen hol kosten. Valt hij mee is het top, valt hij tegen ook geen erg. Sowieso een gok van de club, of het nu voor de beloften of de A kern is.

Nog een mogelijkheid is dat deze transfer gebeurd om op een goed blaadje te staan bij de makelaar, om daarna een dikkere vis van zijn portfolio te halen. Word wel vaker gedaan.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STVV-fan »

Halenaar schreef: 30 jul 2021, 20:25 Wat boeit die Braziliaan nu :)

20 jaar en geen enkele adelbrief, dus gaat ook geen hol kosten. Valt hij mee is het top, valt hij tegen ook geen erg. Sowieso een gok van de club, of het nu voor de beloften of de A kern is.

Nog een mogelijkheid is dat deze transfer gebeurd om op een goed blaadje te staan bij de makelaar, om daarna een dikkere vis van zijn portfolio te halen. Word wel vaker gedaan.
Punt is dat we met Delorge junior en Steuckers jongens van de eigen streek hebben die op die zijn positie kunnen spelen.

Dus letterlijk elke euro die we aan die Braziliaan besteden, is een verloren euro eerlijk gezegd.

Spijtig, vermits er in Japan middenvelders genoeg zijn waar wij iets aan hebben en die voor DMM stukken interessanter zijn dan een onbekende Braziliaan uit de B-ploeg van een Spaanse tweedeklasser
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door BoemBoem »

Halenaar schreef: 30 jul 2021, 20:25 Wat boeit die Braziliaan nu :)

20 jaar en geen enkele adelbrief, dus gaat ook geen hol kosten. Valt hij mee is het top, valt hij tegen ook geen erg. Sowieso een gok van de club, of het nu voor de beloften of de A kern is.

Nog een mogelijkheid is dat deze transfer gebeurd om op een goed blaadje te staan bij de makelaar, om daarna een dikkere vis van zijn portfolio te halen. Word wel vaker gedaan.
Het enige probleem is dat die makelaar geen enkele dikke vis in zijn portefeuille heeft zitten ..

Het is toch wat billen dichtknijpen als ze spreken dat er gesprekken lopen bij een middenvelder, om daarna op deze jonge uit te komen. Hopelijk is het iets extra of voor de U21, maar ik begin ze toch te knijpen..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Oxbow
Berichten: 355
Lid geworden op: 03 nov 2010, 14:12

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Oxbow »

Botaka gespot in Sint-Truiden… kan evenwel een bezoek zijn aan zen vroegere makkers..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STVV-fan »

Oxbow schreef: 30 jul 2021, 20:53 Botaka gespot in Sint-Truiden… kan evenwel een bezoek zijn aan zen vroegere makkers..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als Botaka serieus gespot is in Sint-Truiden (want bepaalde forumgangers kunnen een deel zeveren), dan zal het niet zijn om zijn ploegmaat te bezoeken....
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Halenaar »

Laat dat alstublieft niet waar zijn. Mooie periode gekend hier, en laten we dat alstublieft zo houden. Geen meerwaarde voor ons.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef: 30 jul 2021, 21:05
Oxbow schreef: 30 jul 2021, 20:53 Botaka gespot in Sint-Truiden… kan evenwel een bezoek zijn aan zen vroegere makkers..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als Botaka serieus gespot is in Sint-Truiden (want bepaalde forumgangers kunnen een deel zeveren), dan zal het niet zijn om zijn ploegmaat te bezoeken....
Zoveel van zijn makkers spelen hier niet meer.

Goh ja.. Als flank zeg ik ja, rechtsachter nee..
De momenten dat hij naar voor speelt is hij een meerwaarde voor ons, zonder twijfel.

Alleen speelt hij weinig naar voor.. :cool:
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Dreke »

Van mij mag Botaka terugkeren. Speler met beperkingen, maar ook met kwaliteiten.
A loyal football fan only supports the shirt...
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STimVV »

Dreke schreef: 30 jul 2021, 23:44 Van mij mag Botaka terugkeren. Speler met beperkingen, maar ook met kwaliteiten.
Idem.
Zoals ik hier boven lees is hij inderdaad geen grote meerwaarde. Ik bedoel daar dan mee dat hij geen meerwaarde is als Hashioka en Cacace beschikbaar zijn. Maar hij is wel een perfecte back-up voor beiden. Voor de kern vind ik hem dus wél een meerwaarde.
Ik hoop dat we niet moeten discussieren over wie beter is: Botaka of Wolke Janssens?

Ik heb bovendien altijd gevonden dat hij hier teveel kritiek kreeg: "hij speelt ni genoeg naar voor" is den dooddoener...
Dezelfden zeggen dat over Cacace. En waarschijnlijk ook over 80% van andere wingbacks. Zeker wingbacks hebben dat probleem omdat er geen buitenspeler voor hen staat waar ze de bal aan kwijt kunnen.

Das nu eenmaal eigen aan de taken van ne (wing)back: vooral géén balverlies lijden want als nen back balverlies heeft is dat dodelijk. De bal in de ploeg houden, verdedigend niks weggeven, rustig opbouwen, je momenten kiezen om aanvallend iets bij te brengen, MAAR VOORAL! Gééén balverlies lijden door de bal diagonaal of vooruit in te leveren aan de tegenstander. Soms is dat enerverend, maar dat is hun taak en dat deed Botaka goed.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STVV-fan »

STimVV schreef: 31 jul 2021, 00:21
Dreke schreef: 30 jul 2021, 23:44 Van mij mag Botaka terugkeren. Speler met beperkingen, maar ook met kwaliteiten.
Idem.
Zoals ik hier boven lees is hij inderdaad geen grote meerwaarde. Ik bedoel daar dan mee dat hij geen meerwaarde is als Hashioka en Cacace beschikbaar zijn. Maar hij is wel een perfecte back-up voor beiden. Voor de kern vind ik hem dus wél een meerwaarde.
Ik hoop dat we niet moeten discussieren over wie beter is: Botaka of Wolke Janssens?

Ik heb bovendien altijd gevonden dat hij hier teveel kritiek kreeg: "hij speelt ni genoeg naar voor" is den dooddoener...
Dezelfden zeggen dat over Cacace. En waarschijnlijk ook over 80% van andere wingbacks. Zeker wingbacks hebben dat probleem omdat er geen buitenspeler voor hen staat waar ze de bal aan kwijt kunnen.

Das nu eenmaal eigen aan de taken van ne (wing)back: vooral géén balverlies lijden want als nen back balverlies heeft is dat dodelijk. De bal in de ploeg houden, verdedigend niks weggeven, rustig opbouwen, je momenten kiezen om aanvallend iets bij te brengen, MAAR VOORAL! Gééén balverlies lijden door de bal diagonaal of vooruit in te leveren aan de tegenstander. Soms is dat enerverend, maar dat is hun taak en dat deed Botaka goed.
Toch raar dat een De Norre dat kon en dat een Hashioka en Matsubara dat nu wel kunnen.
De lijn afgaan en een voorzetje afgeven.

Meer vraagt niemand
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door voetballiefhebber »

http://www.playmakerstats.com/player.php?id=532846

Vorig seizoen bij Alcorcon B niet mogen meedoen en het jaar ervoor bij de U19 van een onbekende Portugese ploeg 9 wedstrijden gespeeld en 1 keer gescoord. Staat op bovenstaande site als 'Forward', dus aanvaller.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STimVV »

voetballiefhebber schreef: 31 jul 2021, 09:58 http://www.playmakerstats.com/player.php?id=532846

Vorig seizoen bij Alcorcon B niet mogen meedoen en het jaar ervoor bij de U19 van een onbekende Portugese ploeg 9 wedstrijden gespeeld en 1 keer gescoord. Staat op bovenstaande site als 'Forward', dus aanvaller.
Werd door Alcorcon B trouwens naar de C-kern gestuurd waar hij momenteel zat. En iedereen weet wat het wil zeggen wanneer ze je naar de C-kern sturen: "Oprotten aub."
Niemand weet natuurlijk wat hier achter zit. Misschien zorgt die makelaar er voor dat we verlost geraken van Johny Lucas en vraagt die ter compensatie dat we ne jonge gast die in zijn portefeuille zit een kans geven. Who knows.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door enrique »

Nu kopen ze ene van Real Madrid en dan is 't nog nie goed... ;)
Gebruikersavatar
Sacruzsa
Berichten: 635
Lid geworden op: 13 nov 2010, 22:14
Locatie: Bevingen

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Sacruzsa »

Ge moet u toch vragen beginnen stellen bij de 'scouting' van STVV hoor , vraag mij echt af hoe ze in godsnaam bij iemand terecht komen uit de Spaanse 4de klasse ???
Ze hebben blijkbaar nog steeds geen lessen getrokken uit ons vorig Braziliaans wonderkind :grappig:
Waar :stvv: verschijnt alle ambitie verdwijnt :end:
Plaats reactie