Zomertransfers 2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Franz »

We hebben ons gered dat is uiteraard voor dit seizoen het belangrijkste.
Maes startte sterk maar de laatste wedstrijden werd er met een serieus ei in de broek gespeeld, laag blok met balbezit en quasi geen aanvallende intenties. Het is dan gelukkig nipt goed gelopen, waardoor de verwachte de 0 op 6 tegen Genk en Anderlecht geen doodsteek was.
Voor volgend seizoen is een grote kuis te verwachten.
Keepers Schmidt en Steppe (gisteren toch wel uitstekend bezig) zijn op niveau.
Ook achteraan hebben we in de 5 mans verdediging met Buatu, Caufriez, Lavalee en Pius kwaliteit genoeg, voor Teix is het over.
Op de wingbacks is Hashiota op rechts gewoon een uitstekende transfer, Caufriez kan stand in zijn.
Op links zou ik Cacace nog een jaar verder 'slijpen', daar zit veel potentiëel in en dan kan je hem volgend jaar duur verkopen. Gezien hij het aanvallend niet slecht doet zou ik Matsubara houden als back-up voor de wingback links.
Centraal op het middenveld heeft Durkin zich bewezen, en zou ik toch ook een verlenging geven aan Konaté. Die kan onmogelijk erg duur zijn en is toch een profiel dat je in vele matchen zal kunnen gebruiken.
Aanvallend op het middenveld zijn De Ridder en Brüls uitstekende voetballers, maar zonder versnelling. Hier zouden we een speler type bijv Goolazade van Charleroi bijkomend moeten aantrekken. Steuckers en in mindere mate Van Dessel verdienen ook terug kansen.
Vooraan zullen Suzuki en Nazon vertrekken, en dus hebben we in feite geen deftige spits meer. Balongo en Mboyo voldoen absoluut niet. Filippov heeft af en toe wat laten zien, die zou ik wel houden. Maar hier moeten dus wel degelijk 2 goede spitsen gehaald worden!
Voor de rest van de spelers is het simpel: die mogen wat mij betreft allemaal weg!
Uiteraard zou het prima zijn moest Colombatto (willen) terugkeren, maar ik acht die kans quasi nihil.
In het algemeen is het toch te hopen dat er volgend seizoen aanvallender kan/zal gespeeld worden. De laatste rij matchen waren triest om te zien!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Stan »

Franz schreef: 19 apr 2021, 09:38 We hebben ons gered dat is uiteraard voor dit seizoen het belangrijkste.
Maes startte sterk maar de laatste wedstrijden werd er met een serieus ei in de broek gespeeld, laag blok met balbezit en quasi geen aanvallende intenties. Het is dan gelukkig nipt goed gelopen, waardoor de verwachte de 0 op 6 tegen Genk en Anderlecht geen doodsteek was.
Voor volgend seizoen is een grote kuis te verwachten.
Keepers Schmidt en Steppe (gisteren toch wel uitstekend bezig) zijn op niveau.
Ook achteraan hebben we in de 5 mans verdediging met Buatu, Caufriez, Lavalee en Pius kwaliteit genoeg, voor Teix is het over.
Op de wingbacks is Hashiota op rechts gewoon een uitstekende transfer, Caufriez kan stand in zijn.
Op links zou ik Cacace nog een jaar verder 'slijpen', daar zit veel potentiëel in en dan kan je hem volgend jaar duur verkopen. Gezien hij het aanvallend niet slecht doet zou ik Matsubara houden als back-up voor de wingback links.
Centraal op het middenveld heeft Durkin zich bewezen, en zou ik toch ook een verlenging geven aan Konaté. Die kan onmogelijk erg duur zijn en is toch een profiel dat je in vele matchen zal kunnen gebruiken.
Aanvallend op het middenveld zijn De Ridder en Brüls uitstekende voetballers, maar zonder versnelling. Hier zouden we een speler type bijv Goolazade van Charleroi bijkomend moeten aantrekken. Steuckers en in mindere mate Van Dessel verdienen ook terug kansen.
Vooraan zullen Suzuki en Nazon vertrekken, en dus hebben we in feite geen deftige spits meer. Balongo en Mboyo voldoen absoluut niet. Filippov heeft af en toe wat laten zien, die zou ik wel houden. Maar hier moeten dus wel degelijk 2 goede spitsen gehaald worden!
Voor de rest van de spelers is het simpel: die mogen wat mij betreft allemaal weg!
Uiteraard zou het prima zijn moest Colombatto (willen) terugkeren, maar ik acht die kans quasi nihil.
In het algemeen is het toch te hopen dat er volgend seizoen aanvallender kan/zal gespeeld worden. De laatste rij matchen waren triest om te zien!
Dus, als ik het goed begrijp is er verdedigend niemand bijkomend/vervangend nodig. Op het middenveld Konate verlengen en 1 speler type Goolazadee halen. Vooraan, Suzuki en Nazon vervangen. Ik wens u veel succes met 3 ploegen, die volgend seizoen degraderen.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Franz »

Ja Stan, dat is de basis volgens mij. Maar dan ook niet meer dan de basis... mag zeker nog wat bij!
Achteraan denk ik met de huidige line-up in verdediging van 5 dat het haalbaar is.
Maar er mag zeker een tweede of derde middenvelder-met-een-versnelling bij, aanvallend konden we toch erg weinig brengen de laatste matchen.
Ook bijkomende wingbacks met snelheid zouden zeer welkom zijn, type Dewaele van Kortrijk.
En zoals ook gezegd: volgens mij hebben we dus geen voorlijn meer. Ik reken niet op Mboyo of Balongo, die hebben geen van beiden al wat deftigs laten zien.
Alles bij elkaar toch nog wat aan te trekken...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door wiekes »

JA Franz jong Cacace aanvallend niet slecht hij moet nog altijd de eerste goede voorzet geven na al die wedstrijden en verdedigend is al niet veel beter.
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Stan »

Franz schreef: 19 apr 2021, 12:17 Ja Stan, dat is de basis volgens mij. Maar dan ook niet meer dan de basis... mag zeker nog wat bij!
Achteraan denk ik met de huidige line-up in verdediging van 5 dat het haalbaar is.
Maar er mag zeker een tweede of derde middenvelder-met-een-versnelling bij, aanvallend konden we toch erg weinig brengen de laatste matchen.
Ook bijkomende wingbacks met snelheid zouden zeer welkom zijn, type Dewaele van Kortrijk.
En zoals ook gezegd: volgens mij hebben we dus geen voorlijn meer. Ik reken niet op Mboyo of Balongo, die hebben geen van beiden al wat deftigs laten zien.
Alles bij elkaar toch nog wat aan te trekken...
Wat wij zeker mankeren zijn spelers, die een actie kunnen maken, type Koita, Storm, Dompé ... Wij hebben niemand die een speler in techniek en snelheid kan passeren. Mboyo is nog een schim van 2 seizoenen geleden. Een type Peeters mag ook onmiddellijk komen. Heeft een schitterend seizoen gespeeld.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

De eerste vraag is eigenlijk of je volgend seizoen achteraan met 4 of 5 wil spelen. Vervolgens is de vraag wat er met Lavalée en Pius zal gebeuren en wat de vooruitzichten voor Caufriez zijn. Afhankelijk van de antwoorden op die vragen, ben je achteraan 'bijna klaar' of 'op zoek naar een halve verdediging'. Links moet er sowieso nog wat bij. Teixeira is helaas een vraagteken door zijn leeftijd, zeker in een defensie met 4, zal evenwel nog wel zijn rol spelen in de kleedkamer en als back-up. Ciranni van Moeskroen kan ene opportuniteit zijn voor op rechts.

Voor het overige is het spijtig dat Nuno Da Costa aan Moeskroen er al 30 is (en uitgeleend door Nottingham Forrest). Kan interessant zijn in de breedte, maar niet het profiel waar je veel geld aan mag uitgeven.
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jan Bulder »

wiekes schreef: 19 apr 2021, 12:29 JA Franz jong Cacace aanvallend niet slecht hij moet nog altijd de eerste goede voorzet geven na al die wedstrijden en verdedigend is al niet veel beter.
Ik lees hier heel dikwijls dat er veel potentieel in Cacace zit.

Uitgaande van een linkse positie in een 4-3-3 of 3-5-2, waar hij de flank voor zijn rekening moet nemen:

- Ik vind hem te traag. Kan geen man voorbij op snelheid. => Ga je op je 20e nog veel sneller worden? (nee)
- Heeft geen passeerbeweging. => Ga je dat op je 20e nog leren? (nee)
- Als hij al in die positie komt, dan zijn zijn voorzetten bedroevend. => Kan je de kwaliteit van die voorzetten op je 20e nog verbeteren? (ja)
- Uitvoetballen onder druk is zwak + opbouwende passing is regelmatig slordig. => Kan je de kwaliteit van passing op je 20e nog verbeteren? (ja)
- Zoekt al te vaak de passing breed of achteruit. => Kan je dat op je 20e tactisch bijsturen? (ja)

Iedereen moet de antwoorden op bovenstaande vragen maar even voor zichzelf invullen. Feit is dat er nog een pak werk aan is om die gast individueel beter te maken. Bovendien geloof ik niet dat een speler die op die positie een gebrek aan snelheid heeft het zal maken in een competitie die hoger aangeschreven staat dan de onze. Hij heeft het hier al moeilijk genoeg, laten we dus maar zwijgen over het buitenland. Kijk eens naar wat Hashioka brengt aan de rechterkant, dat lijkt er al wat meer op. Als Cacace een man met veel potentieel is, dan speelt Hashioka binnen de 3 jaar bij de Europese top.

In een 4-4-2, waar er aanvallend minder van hem verwacht wordt, zal hij beter renderen. Maar hoeveel ploegen spelen in het moderne voetbal nog met een linkerflankverderdediger waar geen aanvallende impulsen van verwacht worden?

Feit is dat wij veel meer kwaliteit nodig hebben op onze flanken, vooral opbouwend en aanvallend, om volgend seizoen beter te doen. De flanken waren dit seizoen ronduit bedroevend.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

De flanken zijn al een aantal jaren een pijnpunt, zeker aanvallend. De laatsten die ouderwets flitsten waren Junior en Dompé. Wat volgde was in het beste geval voldoende, maar nooit uitstekend en vaak gewoon niet goed genoeg. Een en ander ligt misschien ook aan de trend om achteraan met 3/5 te spelen en met wingbacks die alles moeten kunnen. Ge moet al een serieuze motor hebben om vanuit een lage verdediging en met een enkele flank de energie te hebben om aan de rand van de zestien van de tegenstander 1 op 1 de actie te kunnen maken. Nochtans is er niets beter dan een buitenspeler met een actie om de tribunes in vuur en vlam te zetten.
Overdrijven is een kunst
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door BoemBoem »

Stan schreef: 19 apr 2021, 12:52
Franz schreef: 19 apr 2021, 12:17 Ja Stan, dat is de basis volgens mij. Maar dan ook niet meer dan de basis... mag zeker nog wat bij!
Achteraan denk ik met de huidige line-up in verdediging van 5 dat het haalbaar is.
Maar er mag zeker een tweede of derde middenvelder-met-een-versnelling bij, aanvallend konden we toch erg weinig brengen de laatste matchen.
Ook bijkomende wingbacks met snelheid zouden zeer welkom zijn, type Dewaele van Kortrijk.
En zoals ook gezegd: volgens mij hebben we dus geen voorlijn meer. Ik reken niet op Mboyo of Balongo, die hebben geen van beiden al wat deftigs laten zien.
Alles bij elkaar toch nog wat aan te trekken...
Wat wij zeker mankeren zijn spelers, die een actie kunnen maken, type Koita, Storm, Dompé ... Wij hebben niemand die een speler in techniek en snelheid kan passeren. Mboyo is nog een schim van 2 seizoenen geleden. Een type Peeters mag ook onmiddellijk komen. Heeft een schitterend seizoen gespeeld.
We kunnen types kiezen en namen droppen zoveel we willen, we moeten toch wachten tot Maes gaat vertellen welk systeem hij wil spelen.

Als hij zegt dat we spelers gaan aantrekken die ‘hard werken’, verwacht ik toch dat een colombatto terug op staaien gaat spelen volgend jaar.
En spelers zoals Dompe en Koita gaan slecht liggen bij Maes vrees ik.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Halenaar »

Maes zal verder werken met de viermansverdediging, heeft dit toch al een paar keer laten vallen.

Invulling word wel een moeilijke. Texeira is echt wel versleten, terwijl Caufriez al centraal en op de rechtsback door de mand is gevallen. Maar hem moet je nog houden omdat hij simpelweg teveel gekost heeft.

Lavalėe en in iets mindere mate Pius deden het goed, maar langs de andere kant brachten ze ook geen grote meerwaarde aan het team. Kan uiteraard nog komen, Buata was de eerste weken hier nu ook niet meteen een meerwaarde :)
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Halenaar »

Mensen zijn hier trouwens toch echt wel tė streng voor Cacace hoor.

Was gisteren uiteraard dramatisch bij momenten. Maar die kerel is nog altijd maar 20 jaar, in een vreemd land en competitie, heeft het afgelopen jaar geen rust gekregen, kwam in een ploeg terecht die vierkant draaide en waar hij alles moest spelen, heeft net een corona infectie achter de rug en heeft al een jaar zijn familie niet meer gezien.

Als je dan nog leest dat gisteren zijn oma is gestorven is het heel begrijpelijk dat hij in mindere doen was. Vele onderschatten hier ook wel het mentale aspect bij jonge spelers heb ik de indruk.

Je moet nu als club ervoor zorgen dat er volgend jaar een goede doublure is voor op de linksback, zodat ook Cacace al eens op de bank gezet kan worden bij een mindere periode. Wat elke jonge speler sowieso heeft. Laat hem dan maar de voorbereiding meemaken onder Maes, samen met de nodige rust zullen we dan pas zien wat Cacace echt in zijn mars heeft.
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

Over de leeftijd van Tex
viewtopic.php?f=2&t=1838&start=135
viewtopic.php?f=2&t=1838&start=150


We gaan met vier achteraan spelen. Daar hebben we 4 centrale verdedigers voor nodig. Tex kan daar 1 van de 4 zijn. Voor hetzelfde speelt hij nog een heel sterk seizoen, maar bij momenten was hij niet meer beweeglijk genoeg. Er moet een alternatief klaar staan. Junior Pius is daarvoor de ideale man.
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Stan »

[Als hij zegt dat we spelers gaan aantrekken die ‘hard werken’, verwacht ik toch dat een colombatto terug op staaien gaat spelen volgend jaar.
En spelers zoals Dompe en Koita gaan slecht liggen bij Maes vrees ik.
[/quote]

Je kan niet met 11 Colombatto's spelen, zoals je ook niet met 11 Koita's kan spelen. Een gezonde mix is nodig.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door lindoke »

Halenaar schreef: 19 apr 2021, 16:50 Mensen zijn hier trouwens toch echt wel tė streng voor Cacace hoor.

Was gisteren uiteraard dramatisch bij momenten. Maar die kerel is nog altijd maar 20 jaar, in een vreemd land en competitie, heeft het afgelopen jaar geen rust gekregen, kwam in een ploeg terecht die vierkant draaide en waar hij alles moest spelen, heeft net een corona infectie achter de rug en heeft al een jaar zijn familie niet meer gezien.

Als je dan nog leest dat gisteren zijn oma is gestorven is het heel begrijpelijk dat hij in mindere doen was. Vele onderschatten hier ook wel het mentale aspect bij jonge spelers heb ik de indruk.

Je moet nu als club ervoor zorgen dat er volgend jaar een goede doublure is voor op de linksback, zodat ook Cacace al eens op de bank gezet kan worden bij een mindere periode. Wat elke jonge speler sowieso heeft. Laat hem dan maar de voorbereiding meemaken onder Maes, samen met de nodige rust zullen we dan pas zien wat Cacace echt in zijn mars heeft.
Moest hij bij momenten een klasseflits hebben laten zien en voor de rest pover presteren zou ik nog kunnen meegaan in je verhaal. Maar het is vooral het tweede en niks van het eerste. Dus, nope.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Bartman »

Ben het hiermee eens ... ik zie het er echt niet in. Vlagen van klasse heb ik al gezien bij Hashioku, zelfs bij Colidio (maar veel te weinig), maar niet bij Cacace.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie