Zomertransfers 2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STimVV »

Sieben Dewaele zal ook weg mogen bij Anderlecht. Werd uitgeleend aan Heerenveen waar hij niet veel aan spelen kwam. Maar is toch een talentvolle jonge belg die ons zou mogen interesseren. Zou een goede opvolger voor DeRidder kunnen worden. Samen met Dries Wouters en Louis Verstraete is dat voor mij wel een optie voor de 6 en/of de 8.
In de winterstop was ik al voorstander om Gano de voorkeur te geven op Mboyo. Hij werd uitgeleend door Genk en Kortrijk, zonder aankoopoptie. Daar mag Tateishi van mij een stevig bod op doen. Is toch weer terug een garantie op goals, als hij fit is. (6 goals op 11 matchen bij KVK nadat hij een jaar niet gespeeld had)
Laatst gewijzigd door STimVV op 20 apr 2021, 16:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door weekenders »

wiekes schreef: 20 apr 2021, 14:47 Dat fysiek contact met familie en vrienden dat moet je weten voor je naar de andere kant van de wereld gaat.
Idd maar ge kunt op voorhand niet weten dat Corona dit zolang gaat uitstellen.
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Piana »

weekenders schreef: 20 apr 2021, 16:06
wiekes schreef: 20 apr 2021, 14:47 Dat fysiek contact met familie en vrienden dat moet je weten voor je naar de andere kant van de wereld gaat.
Idd maar ge kunt op voorhand niet weten dat Corona dit zolang gaat uitstellen.
Er wordt veel te snel vergeten dat voetballers ook mensen zijn. Als ze zich dan ook als mensen gedragen, en niet als de goden die sommige denken dat ze zijn, mag daar toch ook wel wat begrip voor opgebracht worden.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STimVV »

Positivo schreef: 20 apr 2021, 16:00 Er zijn hier duidelijk 2 kampen.
Ik denk dat als je het aan Peter Maes vraagt, die gaat kiezen voor het kamp van de “non” believers.
Dat slaat nu toch werkelijk echt op niks.
Natuurlijk is toch wel duidelijk dat Maes wél een fan is van Cacace. Hij heeft ook helemaal niet gezegd dat hij hem wil verkopen. Hij heeft gezegd dat Suzuki en Cacace de 2 spelers zijn die er voor kunnen zorgen dat de financiën aangezuiverd kunnen worden omdat ze de hoogste marktwaarde hebben en een andere competitie zien zitten. En dat het dus moeilijk zal zijn om hen te kunnen houden.
Cacace werd door Maes meteen 90 minuten in de basis gezet nadat hij 2 dagen meetrainde na zijn Corona-infectie. Hij paste zelfs zijn systeem aan omdat hij fysiek niet in staat zou zijn om 90 minuten in z'n 1tje de flank te doen. In elke match dat hij beschikbaar was deed Maes 90 minuten beroep op hem. En dan zeggen dat Maes een "non"-believer is?! Allez man... :gek:

Als nen 19a20-jarige linksback uit Zepperen een seizoen in de A-ploeg van STVV speelde zoals Liberato dat gedaan heeft, dan was iedereen lyrisch over hem.
Zoek u maar nen betere... de voorbije jaren hebben we sinds Iandoli geen enkele deftige linksback gehad die de hele flank kan doen. (rechtsvoetige DeNorre was dat voor mij ook niet)
Als ge ziet wat er op die positie de voorbije jaren speelde (of niet speelde): Erik Gliha, Thibaut De Smet, Antunes, Thalyson, Koike, Matsubara, Dussaut en Sankhon tegen hunnen voet… ge zou denken dat het zou helpen om Cacace te waarderen.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door pat@ »

Het zal te zien zijn hoeveel er nodig is om de balans in de goede richting te sturen. De voornaamste vraag is wat de "zot" wil betalen.

Suzuki => tussen 5/8 miljoen?
Cacace=> tussen 2/4 miljoen?
Lee => tussen 0,5/1 miljoen?
Colombatto => tussen 0,5/1 miljoen?
Asamoah => tussen 0,3/0,5 miljoen?

Dan zit je nog met Filippov, Steppe (Schmidt) en Ito. Wat gaat daar bij gebeuren?

Ik heb mij wel niet gebaseerd op transfermarkt. Die geven Suzuki momenteel 2,2 miljoen als marktwaarde terwijl er volgens hun vorig seizoen een hogere piek was. Ik zou zeggen dat die webstek niet met alle teams en spelers even accuraat is.

Als het meezit en de "zot" betaald goed kan je wel eens richting 10 miljoen gaan deze zomermercato.

De trainer vindt, in samenwerking met DMM, heus wel vervangers voor Cacace en Suzuki en dat voor minder geld. Dat zal althans de bedoeling zijn.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Dreke »

Geen idee waar, dus dan maar hier.

Het klassement van de speelminuten van Belgische spelers of buitenlandse spelers die voor hun 23ste jaar in België voetbalden.
KV Mechelen (19.991)
Standard (18.367)
Beerschot (17.669)
Waasland-Beveren (16.564)
Club Brugge (16.117)
Zulte Waregem (15.496)
Kortrijk (13.681)
Oostende (13.515)
Anderlecht (13.068)
Charleroi (12.841)
AA Gent (12.807)
OHL (12.432)
Eupen (12.228)
Antwerp (12.068)
STVV (11.907)
RC Genk (7.233)
Cercle Brugge (6.594)
Moeskroen (5.526)
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Halenaar »

Dreke schreef: 20 apr 2021, 17:42 Geen idee waar, dus dan maar hier.

Het klassement van de speelminuten van Belgische spelers of buitenlandse spelers die voor hun 23ste jaar in België voetbalden.
KV Mechelen (19.991)
Standard (18.367)
Beerschot (17.669)
Waasland-Beveren (16.564)
Club Brugge (16.117)
Zulte Waregem (15.496)
Kortrijk (13.681)
Oostende (13.515)
Anderlecht (13.068)
Charleroi (12.841)
AA Gent (12.807)
OHL (12.432)
Eupen (12.228)
Antwerp (12.068)
STVV (11.907)
RC Genk (7.233)
Cercle Brugge (6.594)
Moeskroen (5.526)
Net ook bekeken, jammer dat ik op het eerste zicht nergens de aparte cijfers kan vinden.

Volgens HBVL een tijdje terug staan we, sinds Maes aan het roer staat, op de 2de plaats qua aantal voetbalbelgen.

Wel opvallend van Genk, aangezien ze een enorm sterke jeugdopleiding hebben.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Tompie »

Ik vind het op zich wel interessant hoe een mening over een speler die toch heel wat wedstrijden mee deed dit seizoen, zo kan verschillen. Doorgaans zijn er wel een aantal forumleden waarvan je weet dat ze min of meer dezelfde visie hebben en spelers doorgaans ook hetzelfde beoordelen. Het is ergens wel leuk dat dat nu eens niet het geval is, dat bewijst nogmaals hoe iedereen z'n eigen kijk op het spelletje heeft.

Laat ons duidelijk zijn: ik hoop dat ik volgend seizoen mea culpa mag slaan en dat Cacace de pannen van het dak speelt. ;)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Stvv_eng »

Underdog schreef: 20 apr 2021, 14:08 Het gemak waarmee sommigen Cacace naar de uitgang zouden begeleiden en hem zelfs al afschrijven, stuit me tegen de borst. Voor een 20-jarige (!) die van een ander continent en uit een compleet andere (voetbal)cultuur komt, heeft hij zich in een moeilijk seizoen voor de club degelijk staande gehouden. Wat kan je van iemand met dat profiel meer verwachten? Als voor elke jongere bij STVV Tomiyasu de norm wordt, zijn we verkeerd bezig. Die had trouwens ook een half jaar nodig om zich te 'settelen' en kwam in zijn eerste volledige seizoen in een elftal terecht dat veel beter was/draaide.

Af en toe had Cacace wat broodnodige rust kunnen gebruiken - dat had hem wellicht een hoop forumkritiek bespaard - maar wegens een gebrek aan alternatief heeft hij zo goed als alles moeten spelen. Vergeet ook niet dat hij hier al acht maanden vertoeft zonder enig (fysiek) contact met vrienden/familie. Dat hakt er sowieso in.

Dat allemaal in acht genomen, zou ik als club deze zomer sowieso passen voor elk aanbod, tenzij het waanzinnig/astronomisch hoog is. In mijn ogen heeft Cacace genoeg progressiemarge om de nodige stappen te zetten en zijn marktwaarde fors te verhogen. Dan kan je er in de toekomst nog meer voor cashen dan nu het geval zou zijn.
Voor mij is het eerder een gebrek aan aanvallend vermogen. Als je rekening houdt dat aan de overkant ook ene van een ander continent komt en op een 5 tal matchen veel maar dan ook veel meer heeft gebracht dan ontbreekt er iets. Als hij fysiek of mentaal niet top is... dat heeft weinig tot niks te maken met het feit dat iedere bal die hij krijgt gewoonweg teruggekaatst wordt. Je moet eens opletten hoe vaak Maes, Mboyo, Brüls, Suzuki,... zich kwaad moeten maken op hem. Zoals ik ook al zei verwachten we uiteraard meer van een Cacace dan een Steuckers. Niet omdat het geen Belg is, maar wel omdat er een prijskaartje aan vasthangt en hij volgens de bronnen in zijn land een te kleine ploeg heeft gekozen.

Ik ben er rotsvast van overtuigd dat hij zal doorbreken en een toekomst zal hebben bij een ploeg, maar dan zal hij toch eens moeten inzien dat hij af en toe ook risico's moet nemen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Halenaar »

Maes toch wel met een paar interessante uitspraken in TVL:

https://www.tvl.be/programmas/sportcafe ... 021-117183

- Als we Maes zijn gemiddelde doortrekken stonden we nu op de 8ste plaats, PO2 dus.
- Interessante tactische uitleg. Kwam er kortgezegd op neer dat er te weinig kwaliteit was om op een andere manier te spelen.
- Vooral kwantitatief moeten er spelers bij, en ook in elke linie kwaliteit. Er moet meer snelheid en creativiteit komen vooraan om op een andere manier te kunnen spelen.
- In de aanval zal er vooral naar jongeren gekeken worden als versterking.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door lindoke »

Halenaar schreef: 20 apr 2021, 19:05 - Vooral kwantitatief moeten er spelers bij...........
Meen je dat nu??? Ik denk dat we één van de grootse spelersgroepen van de JPL hebben!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Dreke »

Positivo schreef: 20 apr 2021, 16:00 Er zijn hier duidelijk 2 kampen.
3 kampen. Er is ook een groep zonder glazen bol.
A loyal football fan only supports the shirt...
Positivo
Berichten: 1855
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Positivo »

STimVV schreef: 20 apr 2021, 16:40
Positivo schreef: 20 apr 2021, 16:00 Er zijn hier duidelijk 2 kampen.
Ik denk dat als je het aan Peter Maes vraagt, die gaat kiezen voor het kamp van de “non” believers.
Dat slaat nu toch werkelijk echt op niks.
Natuurlijk is toch wel duidelijk dat Maes wél een fan is van Cacace. Hij heeft ook helemaal niet gezegd dat hij hem wil verkopen. Hij heeft gezegd dat Suzuki en Cacace de 2 spelers zijn die er voor kunnen zorgen dat de financiën aangezuiverd kunnen worden omdat ze de hoogste marktwaarde hebben en een andere competitie zien zitten. En dat het dus moeilijk zal zijn om hen te kunnen houden.
Cacace werd door Maes meteen 90 minuten in de basis gezet nadat hij 2 dagen meetrainde na zijn Corona-infectie. Hij paste zelfs zijn systeem aan omdat hij fysiek niet in staat zou zijn om 90 minuten in z'n 1tje de flank te doen. In elke match dat hij beschikbaar was deed Maes 90 minuten beroep op hem. En dan zeggen dat Maes een "non"-believer is?! Allez man... :gek:

Als nen 19a20-jarige linksback uit Zepperen een seizoen in de A-ploeg van STVV speelde zoals Liberato dat gedaan heeft, dan was iedereen lyrisch over hem.
Zoek u maar nen betere... de voorbije jaren hebben we sinds Iandoli geen enkele deftige linksback gehad die de hele flank kan doen. (rechtsvoetige DeNorre was dat voor mij ook niet)
Als ge ziet wat er op die positie de voorbije jaren speelde (of niet speelde): Erik Gliha, Thibaut De Smet, Antunes, Thalyson, Koike, Matsubara, Dussaut en Sankhon tegen hunnen voet… ge zou denken dat het zou helpen om Cacace te waarderen.
Ik kan inderdaad niet oordelen, wat de keuze van Peter Maes is, daarin heb je gelijk.

Maar van Cacace een goeie maken omdat zijn voorgangers er (helemaal) niks van bakten is toch ook een brug te ver.

Is Cacace een speler waarvoor een gemiddelde stvv supporter warm loopt ? Ik alvast niet. Het is ook maar een mening, zoals we er hier meer hebben. Geloof me ik geef graag mijn ongelijk toe..... maar ik vrees er voor. Dat de jongeman onze waardering verdient voor wat hij gepresteerd heeft ,,, geen discussie. Voor mij zit er geen gif in. En dat is even belangrijk als technisch onderlegd of helder in het kopke.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4140
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door stvvilvoorde »

Cacace heeft zelf aangegeven dat hij een transfer wil. Er is interesse van meerdere italiaanse clubs.

Zoals eerder aangegeven, als je er 5M voor kan vangen niet twijfelen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

Spijtig, maar als er een correcte prijs (+percentage) komt, zullen we hem volgend seizoen waarschijnlijk niet meer zien. Een voordeel: we zullen snel het antwoord kennen op de vraag van Tompie "kan hij een basisspeler worden in pakweg de Duitse, Franse, Italiaanse ... 1ste klasse?" Toch opvallend die Italiaanse interesse, een land met een grote cultuur als het op verdedigen aankomt, al zal Tateishi zijn netwerk daar ook wel voor iets tussenzitten. We zullen zien wat de (nabije) toekomst brengt.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie