Zomertransfers 2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jebus4life »

Tsja, Cacace en Suzuki weg, samen een miljoen of 8 a 10? Onnodige spelers weg om wat loonmassa te verlagen en dan is het vooruit kijken.

Schmidt zal wel blijven lijkt me, als Kenny weggaat denk ik ook niet dat er een nieuwe nr 2 gehaald zal worden, Vanmarsenille zal wel doorschuiven.
*Ik heb die jongen nog nooit zien spelen, maar ik hoor goede zaken. Indien die volgens Maes echt te licht weegt zal er wel iemand komen, maar dan toch echt een nr 2 vermoed ik


Defensief heb je werk op je linksachter. Maes lijkt weinig of niets in Matsubara te zien, Cacace zal vertrekken dus daar heb je waarschijnlijk 2 pionnen nodig. 1 indien Lavalee blijft die daar ook wel uit de voeten kan, zeker in een 4-mansdefensie.

Verder heb je defensief niet zó veel werk (ik ga er vanuit dat Buatu blijft). Niet dat we de beste defensie in eerste klasse hebben maar we staan "gewoon in de middenmoot" qua geslikte goals. Als Maes daar een volledige voorbereiding mee kan doen heb ik niet enorm veel schrik op dat vlak.

Op het middenveld is serieus werk. Brüls is extreem wisselvallig, De Ridder zijn leeftijd laat zich meer en meer zien. Steuckers en Van Dessel hebben laten zien dat er potentieel in zit en zullen wel meer speeltijd krijgen, maar gezien hun leeftijd (19 & 20 bij de start van het komend seizoen) zijn dat (nog) niet de spelers om rond te bouwen. Asamoah, Konaté, Jhonny Lucas en Colidio zullen wel vertrekken. Dan rest er enkel nog Durkin.

De kans is wel reeël dat Wouters uiteindelijk zal komen. Ik zeg er zeker geen nee tegen, maar ik vraag me af of dat nu de positie is waar we nog een extra pion nodig hebben? Ik zou toch graag een dikke meerwaarde op de 10 zien...

Aanvallend riskeren we echt in de problemen te komen... Exit Nazon & Suzuki. Gezien Balongo geen speeltijd gekregen heeft onder Maes denk ik niet dat daar verandering in zal komen.
Het beste is eraf bij Mboyo, maar die zal nog wel zijn rol spelen. Blijft over: Filippov. Tsja, ik had verwacht dat Maes hem toch zou gebruiken de laatste 2 wedstrijden als hij hem volgend seizoen wil houden/gebruiken... Hij heeft er toch wel wat gemaakt in Oekraïne (bij niet de beste ploeg). Dan moet je toch minstens nuttig kunnen zijn bij een Belgische (niet top) ploeg? Geen idee wat Maes op het oog heeft. Ik vertrouw in Maes, maar ik ben blij dat ik niet in zijn schoenen sta...
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door voetballiefhebber »

Tussen de regels door zei Maes in TVL Sportcafé dat hij vaak laag stond omdat er te weinig kwaliteit was. Hij zei letterlijk: "als we hoger gingen spelen, waren we toch kwetsbaar in onze rug". Hij beseft dat er ook wat snelheid nodig is in de ploeg. Er is heel veel werk en het wordt moeilijk zelfs om beter te doen. Je moet met relatief weinig geld de markt op. Zelfs als je veel betaalt voor een spits, is het geen garantie op doelpunten. Filippov lijkt me ook veel te traag en komt wat houterig over. We weten niet hoe zijn ploeg in Oekraïne speelde.
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Piana »

Jebus4life schreef: 21 apr 2021, 13:01

De kans is wel reeël dat Wouters uiteindelijk zal komen. Ik zeg er zeker geen nee tegen, maar ik vraag me af of dat nu de positie is waar we nog een extra pion nodig hebben? Ik zou toch graag een dikke meerwaarde op de 10 zien...
Ik heb, via via voor alle duidelijkheid, vernomen dat Wouters niet voor STVV wil spelen. Heb jij anders vernomen? Je staat misschien korter bij hem?
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
sintruin 373
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 okt 2020, 16:04
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door sintruin 373 »

wij kunnen zoveel lijstjes maken met eventuele namen om stvv te versterken
we zullen wel zien wie naar stvv komt maar wees er maar zeker van dat peter maes
zijn lijstje klaar heeft met de profielen die hij nodig heeft om een ploeg te hebben die een rustig seizoen kan spelen
er zal zeker kwaliteit bijkomen wees maar gerust .
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STimVV »

Ik heb ook vertrouwen in Maes. Maar ik had ook vertrouwen in Brys. Maar die kreeg niet wat hij vroeg, en wat er kwam was dan ook nog es veel te laat.
In Tateishi en Pinto heb ik nog steeds géén vertrouwen...

Hopelijk hebben ze hun les geleerd. Wanneer ze Maes volgen en vergelijkbare transfersommen betalen als dat ze de laatste jaren deden moeten we stappen kunnen zetten. Niet vergeten dat we op vlak van transferuitgaven 7e stonden. (Of 8e?) En toen moesten we ook verkopen om schulden te betalen. Op dat vlak is de situatie niet heel anders lijkt me. Er zal nog steeds een deftig budget beschikbaar zijn.

Durkin, Colombatto, Buya, Lee, Ito, Suzuki, Filipov, Cacace, Caufriez: allemaal spelers waar meer dan een miljoen voor werd neergelegd. Als Maes een 3 a 4 spelers van meer dan een miljoen mag kiezen, en daarbij nog een aantal goedkopere of gratis opportuniteiten, dan moet het goed komen.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Dreke »

Piana schreef: 21 apr 2021, 17:01
Ik heb, via via voor alle duidelijkheid, vernomen dat Wouters niet voor STVV wil spelen.
Goed zo.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door stvvilvoorde »

STimVV schreef: 21 apr 2021, 19:31 Ik heb ook vertrouwen in Maes. Maar ik had ook vertrouwen in Brys. Maar die kreeg niet wat hij vroeg, en wat er kwam was dan ook nog es veel te laat.
In Tateishi en Pinto heb ik nog steeds géén vertrouwen...

Hopelijk hebben ze hun les geleerd. Wanneer ze Maes volgen en vergelijkbare transfersommen betalen als dat ze de laatste jaren deden moeten we stappen kunnen zetten. Niet vergeten dat we op vlak van transferuitgaven 7e stonden. (Of 8e?) En toen moesten we ook verkopen om schulden te betalen. Op dat vlak is de situatie niet heel anders lijkt me. Er zal nog steeds een deftig budget beschikbaar zijn.

Durkin, Colombatto, Buya, Lee, Ito, Suzuki, Filipov, Cacace, Caufriez: allemaal spelers waar meer dan een miljoen voor werd neergelegd. Als Maes een 3 a 4 spelers van meer dan een miljoen mag kiezen, en daarbij nog een aantal goedkopere of gratis opportuniteiten, dan moet het goed komen.
Volledig akkoord.

Als ze nu hun les nog niet geleerd gaan hebben, dan gaan ze het nooit leren.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

Indien nodig, moet iemand Tateishi en Pinto maar eens herinneren aan het aantal punten dat hun trainer Muscat met hun transfers heeft gehaald en wat Maes vervolgens gedaan heeft om de boel recht te trekken. Het feit dat ze verder lijken te willen gaan met Pius en Lavalée is in dat opzicht hoopgevend. Het moeten niet allemaal transfers voor de korte termijn zijn, een witte merel of 2-3 mag er gerust bij zijn, zolang we maar eindigen met een gezonde mix. Er gaan sowieso ook opportuniteiten op de markt komen. Er zijn veel clubs die net als ons (en nog veel meer dan ons) een financieel gat moeten dichten en hun loonmassa willen (moeten) verkleinen.
Overdrijven is een kunst
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jones »

Spijtig dat je van je topschutter afscheid moet nemen zonder dat je ook maar in het stadion hebt kunnen juichen voor 1 goal van hem.
De STVVtop had toch gezegd dat het budget per jaar met 30 % zou omhoog gaan. DMM heeft alvast niet geleden. Onlineverkoop boomt. Nu is het juist het moment om te groeien. Andere ploegen letten op hun geld.
Benieuwd of DMM gaat uitpakken. Indien niet is het een gemiste kans
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door enerkey »

Jones schreef: 22 apr 2021, 12:37 Spijtig dat je van je topschutter afscheid moet nemen zonder dat je ook maar in het stadion hebt kunnen juichen voor 1 goal van hem.
De STVVtop had toch gezegd dat het budget per jaar met 30 % zou omhoog gaan. DMM heeft alvast niet geleden. Onlineverkoop boomt. Nu is het juist het moment om te groeien. Andere ploegen letten op hun geld.
Benieuwd of DMM gaat uitpakken. Indien niet is het een gemiste kans
Die 30% per jaar stijging was denk ik de bedoeling dmv stijging van de sponsorinkomsten. In interviews met Tatesiha blijkt dat DMM eigenlijk niet superveel interesse heeft in STVV. En als je nagaat de groep DMM heeft gewoon een zeer groot aantal hebbedingetjes, STVV is daar 1 van. Net zoals ze bvb ook een heel aantal andere bedrijven hebben (zonneenergie, telecomoperator,...). Bvb ook een privé school: ook daar wordt jaarlijk x geld ingestoken. Die moeten ook niet plotsklaps verwachten dat het budget daar omhoog gaat. Hun bedrijfscultuur is erop gericht om zowat overal actief te zijn. Dat heeft er dan ook voor gezorgd dat hun omzet verviervoudigd is op 5 jaar tijd. Dat gebeurd niet als je in elk van die projecten extra geld gaat toestoppen.
Die 3 miljoen input per jaar is beslist bij de overname, om een groei een kans te geven. Maar meer geld ga je niet moeten gaan vragen. Als het bij dat bedrag niet lukt, zullen ze ons gewoon afladen zoals ze met andere unsuccesvolle projecten doen.
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

Jones schreef: 22 apr 2021, 12:37 Spijtig dat je van je topschutter afscheid moet nemen zonder dat je ook maar in het stadion hebt kunnen juichen voor 1 goal van hem.
De STVVtop had toch gezegd dat het budget per jaar met 30 % zou omhoog gaan. DMM heeft alvast niet geleden. Onlineverkoop boomt. Nu is het juist het moment om te groeien. Andere ploegen letten op hun geld.
Benieuwd of DMM gaat uitpakken. Indien niet is het een gemiste kans
Dus dan zou ons budget na 3 jaar het dubbele moeten zijn?
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jan Bulder »

Yellow Feaver schreef: 22 apr 2021, 14:53
Jones schreef: 22 apr 2021, 12:37 Spijtig dat je van je topschutter afscheid moet nemen zonder dat je ook maar in het stadion hebt kunnen juichen voor 1 goal van hem.
De STVVtop had toch gezegd dat het budget per jaar met 30 % zou omhoog gaan. DMM heeft alvast niet geleden. Onlineverkoop boomt. Nu is het juist het moment om te groeien. Andere ploegen letten op hun geld.
Benieuwd of DMM gaat uitpakken. Indien niet is het een gemiste kans
Dus dan zou ons budget na 3 jaar het dubbele moeten zijn?
Die jaarlijkse budgettaire groei is volgens mij uitgesproken bij overname van DMM. En sinds die overname is het budget toch meer dan verdubbeld, zelfs in de richting van verdrievoudigd. Mij lijkt dus dat ze wat dat betreft woord gehouden hebben. Dat het budget niet jaarlijks gaat blijven stijgen in diezelfde grootteorde, lijkt me ook logisch.

Wat betreft budget hebben we niet te klagen, integendeel. Het wordt wel hoog tijd om hiermee de juiste profielen aan te trekken.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door lindoke »

Dat budget mag van mij zo groot of zo klein zijn als het wilt. Dat interesseert me geen barst. Wat me wel interesseert is dat mijn club het hoogst haalbare ambieert en door middel van een goed beleid ook sportieve successen behaald.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jones »

Yellow Feaver schreef: 22 apr 2021, 14:53
Jones schreef: 22 apr 2021, 12:37 Spijtig dat je van je topschutter afscheid moet nemen zonder dat je ook maar in het stadion hebt kunnen juichen voor 1 goal van hem.
De STVVtop had toch gezegd dat het budget per jaar met 30 % zou omhoog gaan. DMM heeft alvast niet geleden. Onlineverkoop boomt. Nu is het juist het moment om te groeien. Andere ploegen letten op hun geld.
Benieuwd of DMM gaat uitpakken. Indien niet is het een gemiste kans
Dus dan zou ons budget na 3 jaar het dubbele moeten zijn?
Ongeveer ja maar onze inkomsten uit tickets, merchandise, etc is wel gekelderd maar dat geldt voor elke ploeg. Veel zal afhangen hoeveel ze voor Libby en Suzuki krijgen. 2,2 miljoen marktwaarde voor Suzuki is te weinig, die waarde had hij al toen hij kwam naar STVV op transfermarkt.nl
Nu zijn we 17 doelpunten en een pak vertrouwen verder. Yuma is nog maar 24 met nog een jaar contract hier...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door stvvilvoorde »

Die marktwaardes moet je natuurlijk ook met een korrel zout nemen.
Dat is niet meer of minder dan een indicatieve waarde.

Het is vraag en aanbod.
Als de vraag hoog is, zal de transferprijs hoog boven die indicatie uitkomen (en wordt het jaar erna de transferwaarde aangepast)
Als er geen vraag is, dan mag je heel blij zijn als je jouw speler ergens in de buurt van die indicatieve waarde kan slijten, want meestal is het dan een pak minder (bvb Botaka).
Plaats reactie