Peter Maes naar Beerschot

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door enerkey »

Seraing heeft met Condoom een veilige keuze gemaakt.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door STVV-fan »

Vrancken is, dat weet iedereen, gezien een mirakel onhaalbaar.

De natrap op STVV en het ophemelen van KVM vind ik een stap te ver van StimVV, sorry daarvoor.

Als de bond zijn eigen reglementen zou volgen, da zat KV nu ergens in provinciaal te stampen onder ne andere naam... .

In ieder geval.

Wat mij opvalt uit het artikel van HBVL zijn de bewoordingen: "men wil eenzgezindheid in de bestuurskamer".

In de bestuurskamer zit men met Tateishi, Pinto en Meekers.
Tateishi heeft de ultieme beslissingsbevoegdheid. Pinto doet contracten en suggesties en Meekers is de Belgische, Nederlands sprekende liaison naar de media en supporters toe.

Met wie moet er dan eensgezindheid zijn?
Dat wil dan toch zeggen dat men WEL luistert naar Meekers en deze GEEN handpop is?
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door STVV-fan »

enerkey schreef: 29 mei 2021, 13:26 Seraing heeft met Condoom een veilige keuze gemaakt.
Iemand die Spaans spreekt en met moeite Engels en Frans?

Waar ken ik dat verhaal van?....
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door Krisaias »

Halenaar schreef: 29 mei 2021, 12:37 Antwerp heeft net Priske aangekondigd als nieuwe trainer dus die optie valt ook al weg :mrgreen:
Brian P(r)iske ... de man die ooit op Stayen in een derby dodelijk verwond neerstortte toen hij uit het publiek een prop papier tegen het hoofd gegooid kreeg :roll: :grappig:
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door fruitboerke »

STimVV schreef: 29 mei 2021, 11:49 Het zou straf zijn moest Vrancken nu een stap achteruit willen zetten. Van KV naar STVV is een stap achteruit.
En dat op een moment dat hij "hot" is en een stap hogerop zou kunnen zetten. Van KV naar een topclub zou nu logischer zijn. Genre Antwerp, Genk, wie weet toont zelfs Club Brugge interesse als Clement vertrekt.
STVV zou zelfs een redelijk domme stap kunnen zijn in zijn carriere. Ik geloof er niet in.
Tja , Voor genoeg centen kan je iedereen halen he bij wijze van spreken. Maar effe serieus nu . Vrancken zou toch wel goed gek moeten zijn om een stabiele subtopper te verlaten voor een ploeg waarvan we na een paar jaren onder het bewind van de japanners nog steeds niet weten wat hun eigenlijke doelstelling ooit zou kunnen zijn.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door Haspengouw »

fruitboerke schreef: 29 mei 2021, 15:50
STimVV schreef: 29 mei 2021, 11:49 Het zou straf zijn moest Vrancken nu een stap achteruit willen zetten. Van KV naar STVV is een stap achteruit.
En dat op een moment dat hij "hot" is en een stap hogerop zou kunnen zetten. Van KV naar een topclub zou nu logischer zijn. Genre Antwerp, Genk, wie weet toont zelfs Club Brugge interesse als Clement vertrekt.
STVV zou zelfs een redelijk domme stap kunnen zijn in zijn carriere. Ik geloof er niet in.
Tja , Voor genoeg centen kan je iedereen halen he bij wijze van spreken. Maar effe serieus nu . Vrancken zou toch wel goed gek moeten zijn om een stabiele subtopper te verlaten voor een ploeg waarvan we na een paar jaren onder het bewind van de japanners nog steeds niet weten wat hun eigenlijke doelstelling ooit zou kunnen zijn.
Inderdaad, voor geld danst de beer. Vrancken halen bij Mechelen en hij mag Schoofs ineens meebrengen. Het zou voor een enorme boost zorgen in de abonnementencampagne. Realistisch? Ik vrees ervoor.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door Mikman »

In principe is Vrancken onhaalbaar, en je kan je afvragen of het wel slim is geld te investeren in een trainer terwijl je misschien beter in spelers investeert, maar Vrancken heeft natuurlijk wel een band met deze club. Zijn familie woont nog altijd in de buurt, zijn schoonouders gaan zelfs jaarlijks mee op winterstage. Dus ik kan me wel voorstellen dat zoiets meespeelt, net als de afstand die hij dagelijks moet afleggen, op de duur weegt dat ook door. Ik schat de kans dat hij komt nog altijd als heel klein is, maar er is hier wel iets wat andere clubs niet hebben.

Ik denk dat het belangrijk is dat je een trainer haalt die de Belgische competitie goed kent en toch niet blijft hangen in oude ideeën. In die context zal ik één van de weinigen zijn die Bob Peeters of misschien zelfs Will Still ( Charleroi haalt toch ook zijn broer ) uiteindelijk een aanvaardbare keuze zou vinden.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door enerkey »

Will Still zou ik ook kunnen leven trouwens. Al van bij Lierse ben ik er voor te vinden. Een ploeg die alles verloor met slecht voetbal. Hij pakt over en speelt goed voetbal en wint alles behalve 1 wedstrijd. Ze haalden zelfs bijna de periode titel en finale match. Beerschot was ook compleet dood, maar hij kreeg ze ook terug aan de praat. Alleen de laatste matchen ging het terug mis. In Duitsland hebben alle moderne trainers dezelfde achtergrond. Bvb Nagelsmann.

Maar Vrancken doet abbo’s verkopen. Still niet. Na een eventueel goed seizoen is hij weg, waarna we weer geen abbo’s verkopen. We hebben profielen als Vrancken nodig om de club te reanimeren. PR is belangrijker dan talent momenteel. Al heeft Vrancken wel getoond natuurlijk dat hij het kan. Maar pakken duurder natuurlijk. Ik denk als dit nu niet gedaan wordt de club amper nog toekomst heeft.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door Positivo »

Waarom ?
Waarom heb ik het gevoel dat de ratten geen verbrekingsvergoeding gaan betalen aan Stvv omdat er een puntkomma, in het contract van Stvv met Peter Maes, op de verkeerde plaats staat. Volgens het Antwerpse dialect, wel te verstaan hé.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door Jacques »

Mikman schreef: 29 mei 2021, 19:58 Ik denk dat het belangrijk is dat je een trainer haalt die de Belgische competitie goed kent en toch niet blijft hangen in oude ideeën. In die context zal ik één van de weinigen zijn die Bob Peeters of misschien zelfs Will Still ( Charleroi haalt toch ook zijn broer ) uiteindelijk een aanvaardbare keuze zou vinden.
Ik zou ook geen probleem hebben met beide namen. Still is wel nog erg onervaren als T1 op het hoogste niveau en in dat opzicht een risico. Bij Bob Peeters denk je altijd een beetje aan een karikatuur, maar kreeg wel de nodige lof voor zijn werk bij Westerlo. Beiden zijn niet mijn eerste keuze, maar het kan slechter.

Ik heb iets minder hosanna-gevoel dan de meesten bij Vrancken. Dat zal misschien zijn omdat de persoon mij niet zo ligt. Emotioneel zit hij bij mij een paar etages lager dan bv. Brepoels, Delorge, Mignolet of Schoofs. Maar ik respecteer zijn CV wel. Ferrera vond ik indertijd ook af en toe een irritant bazeke, maar hij maakte ons wel kampioen en doorbrak de vloek door Genk op Staaien te kloppen en dan mag je voor mij af en toe irritant zijn. Aan het eind van de rit zijn het altijd de resultaten die tellen en dan moet je gewoon zeggen dat Vrancken een prima keuze zou zijn, maar eentje met een groot prijskaartje aan. Als hij Schoofs meebrengt, is het ok voor mij. :)
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvv_373
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 apr 2011, 17:28
Supporter van: STVV
Locatie: Tienen

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door stvv_373 »

Stef Wijnants: "STVV is piepedood, het Japanse orkest laat het schip zinken" 31/01/2022
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door tesneusdoek »

Ondertussen wordt toch meer en meer duidelijk dat Beersch#t en PM heel snel en achter de rug van iedereen hebben gehandeld. Als je de mensen zo kort op voorhand voor een ultimatum stelt, dan is het achteraf makkelijk zeggen dat er geen tegenaanbod kwam... Zo tevreden ik was toen PM hier indertijd Muscat verving en hoe hij de juiste man op de juiste plaats was, zo teleurgesteld ben ik nu in de persoon PM. Maar ja, zoals anderen hier ook al stelden, voor geld danst de beer en als een speler, trainer...er niet meer volledig bij is en met zijn gedachten elders zit, dan moet je als club het beste van de situatie proberen te maken. Iemand verplichten om tegen zijn goesting te blijven, heeft zelden of nooit iets opgeleverd en is enkel uitstel van het onvermijdelijke. Iedereen is trouwens vrij om te gaan en staan waar hij wil, zolang hij de economische gevolgen van zijn beslissingen maar aanvaardt en daar geen problemen rondmaakt. Laat Beersch#t en/of PM dus nu maar hun contractuele verplichtingen tegenover STVV nakomen, zonder één Eurocent toe te geven en dan op zoek naar ander en (hopelijk) beter! :geel: :blauw:

https://www.voetbalnieuws.be/news/60156 ... k-met-maes

Beerschot VA zal het komende seizoen aanvatten met een nieuwe hoofdtrainer. De Antwerpenaren verrasten vorige week namelijk met de aanstelling van Peter Maes, die tot medio 2024 tekende als T1 op 't Kiel. Wat er met zijn voorganger Will Still zal gebeuren is echter nog niet duidelijk.

De 28-jarige Belg met Britse roots was al een tijdje aan de slag als assistent bij Beerschot. Na het vertrek van Hernan Losada werd hij echter doorgeschoven als tijdelijke T1. Still leverde goed werk in die functie, maar zijn interim-contract liep na het seizoen sowieso af. Volgens het weekblad was het initieel bedoeling dat ook Still zijn mening zou geven over de aanstelling van een nieuwe hoofdtrainer. Maar uiteindelijk werd hij slechts enkele minuten voor de presentatie van Maes op de hoogte gebracht, voorts werd het dossier volledig achter zijn rug afgerond. Beerschot hoopt dat Still desondanks aan boord blijft als assistent-trainer. Maar zelf zou hij serieus aan het twijfelen zijn geslagen door de gebeurtenissen van de afgelopen weken.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door lindoke »

tesneusdoek schreef: 31 mei 2021, 12:19 Ondertussen wordt toch meer en meer duidelijk dat Beersch#t en PM heel snel en achter de rug van iedereen hebben gehandeld. Als je de mensen zo kort op voorhand voor een ultimatum stelt, dan is het achteraf makkelijk zeggen dat er geen tegenaanbod kwam... Zo tevreden ik was toen PM hier indertijd Muscat verving en hoe hij de juiste man op de juiste plaats was, zo teleurgesteld ben ik nu in de persoon PM. Maar ja, zoals anderen hier ook al stelden, voor geld danst de beer en als een speler, trainer...er niet meer volledig bij is en met zijn gedachten elders zit, dan moet je als club het beste van de situatie proberen te maken. Iemand verplichten om tegen zijn goesting te blijven, heeft zelden of nooit iets opgeleverd en is enkel uitstel van het onvermijdelijke. Iedereen is trouwens vrij om te gaan en staan waar hij wil, zolang hij de economische gevolgen van zijn beslissingen maar aanvaardt en daar geen problemen rondmaakt. Laat Beersch#t en/of PM dus nu maar hun contractuele verplichtingen tegenover STVV nakomen, zonder één Eurocent toe te geven en dan op zoek naar ander en (hopelijk) beter! :geel: :blauw:

https://www.voetbalnieuws.be/news/60156 ... k-met-maes

Beerschot VA zal het komende seizoen aanvatten met een nieuwe hoofdtrainer. De Antwerpenaren verrasten vorige week namelijk met de aanstelling van Peter Maes, die tot medio 2024 tekende als T1 op 't Kiel. Wat er met zijn voorganger Will Still zal gebeuren is echter nog niet duidelijk.

De 28-jarige Belg met Britse roots was al een tijdje aan de slag als assistent bij Beerschot. Na het vertrek van Hernan Losada werd hij echter doorgeschoven als tijdelijke T1. Still leverde goed werk in die functie, maar zijn interim-contract liep na het seizoen sowieso af. Volgens het weekblad was het initieel bedoeling dat ook Still zijn mening zou geven over de aanstelling van een nieuwe hoofdtrainer. Maar uiteindelijk werd hij slechts enkele minuten voor de presentatie van Maes op de hoogte gebracht, voorts werd het dossier volledig achter zijn rug afgerond. Beerschot hoopt dat Still desondanks aan boord blijft als assistent-trainer. Maar zelf zou hij serieus aan het twijfelen zijn geslagen door de gebeurtenissen van de afgelopen weken.
Ik denk dat als STVV Still de job als T1 aanbiedt deze met handen en voeten aanvaard. En dan staat de eerstvolgende wedstrijd tegen den Beerschot met stip genoteerd.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door zipke373 »

lindoke schreef: 31 mei 2021, 15:02
tesneusdoek schreef: 31 mei 2021, 12:19 Ondertussen wordt toch meer en meer duidelijk dat Beersch#t en PM heel snel en achter de rug van iedereen hebben gehandeld. Als je de mensen zo kort op voorhand voor een ultimatum stelt, dan is het achteraf makkelijk zeggen dat er geen tegenaanbod kwam... Zo tevreden ik was toen PM hier indertijd Muscat verving en hoe hij de juiste man op de juiste plaats was, zo teleurgesteld ben ik nu in de persoon PM. Maar ja, zoals anderen hier ook al stelden, voor geld danst de beer en als een speler, trainer...er niet meer volledig bij is en met zijn gedachten elders zit, dan moet je als club het beste van de situatie proberen te maken. Iemand verplichten om tegen zijn goesting te blijven, heeft zelden of nooit iets opgeleverd en is enkel uitstel van het onvermijdelijke. Iedereen is trouwens vrij om te gaan en staan waar hij wil, zolang hij de economische gevolgen van zijn beslissingen maar aanvaardt en daar geen problemen rondmaakt. Laat Beersch#t en/of PM dus nu maar hun contractuele verplichtingen tegenover STVV nakomen, zonder één Eurocent toe te geven en dan op zoek naar ander en (hopelijk) beter! :geel: :blauw:

https://www.voetbalnieuws.be/news/60156 ... k-met-maes

Beerschot VA zal het komende seizoen aanvatten met een nieuwe hoofdtrainer. De Antwerpenaren verrasten vorige week namelijk met de aanstelling van Peter Maes, die tot medio 2024 tekende als T1 op 't Kiel. Wat er met zijn voorganger Will Still zal gebeuren is echter nog niet duidelijk.

De 28-jarige Belg met Britse roots was al een tijdje aan de slag als assistent bij Beerschot. Na het vertrek van Hernan Losada werd hij echter doorgeschoven als tijdelijke T1. Still leverde goed werk in die functie, maar zijn interim-contract liep na het seizoen sowieso af. Volgens het weekblad was het initieel bedoeling dat ook Still zijn mening zou geven over de aanstelling van een nieuwe hoofdtrainer. Maar uiteindelijk werd hij slechts enkele minuten voor de presentatie van Maes op de hoogte gebracht, voorts werd het dossier volledig achter zijn rug afgerond. Beerschot hoopt dat Still desondanks aan boord blijft als assistent-trainer. Maar zelf zou hij serieus aan het twijfelen zijn geslagen door de gebeurtenissen van de afgelopen weken.
Ik denk dat als STVV Still de job als T1 aanbiedt deze met handen en voeten aanvaard. En dan staat de eerstvolgende wedstrijd tegen den Beerschot met stip genoteerd.
Je bedoelt Germinal- Beerschot -Wilrijk? ;)
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door tesneusdoek »

zipke373 schreef: 31 mei 2021, 15:41
lindoke schreef: 31 mei 2021, 15:02
tesneusdoek schreef: 31 mei 2021, 12:19 Ondertussen wordt toch meer en meer duidelijk dat Beersch#t en PM heel snel en achter de rug van iedereen hebben gehandeld. Als je de mensen zo kort op voorhand voor een ultimatum stelt, dan is het achteraf makkelijk zeggen dat er geen tegenaanbod kwam... Zo tevreden ik was toen PM hier indertijd Muscat verving en hoe hij de juiste man op de juiste plaats was, zo teleurgesteld ben ik nu in de persoon PM. Maar ja, zoals anderen hier ook al stelden, voor geld danst de beer en als een speler, trainer...er niet meer volledig bij is en met zijn gedachten elders zit, dan moet je als club het beste van de situatie proberen te maken. Iemand verplichten om tegen zijn goesting te blijven, heeft zelden of nooit iets opgeleverd en is enkel uitstel van het onvermijdelijke. Iedereen is trouwens vrij om te gaan en staan waar hij wil, zolang hij de economische gevolgen van zijn beslissingen maar aanvaardt en daar geen problemen rondmaakt. Laat Beersch#t en/of PM dus nu maar hun contractuele verplichtingen tegenover STVV nakomen, zonder één Eurocent toe te geven en dan op zoek naar ander en (hopelijk) beter! :geel: :blauw:

https://www.voetbalnieuws.be/news/60156 ... k-met-maes

Beerschot VA zal het komende seizoen aanvatten met een nieuwe hoofdtrainer. De Antwerpenaren verrasten vorige week namelijk met de aanstelling van Peter Maes, die tot medio 2024 tekende als T1 op 't Kiel. Wat er met zijn voorganger Will Still zal gebeuren is echter nog niet duidelijk.

De 28-jarige Belg met Britse roots was al een tijdje aan de slag als assistent bij Beerschot. Na het vertrek van Hernan Losada werd hij echter doorgeschoven als tijdelijke T1. Still leverde goed werk in die functie, maar zijn interim-contract liep na het seizoen sowieso af. Volgens het weekblad was het initieel bedoeling dat ook Still zijn mening zou geven over de aanstelling van een nieuwe hoofdtrainer. Maar uiteindelijk werd hij slechts enkele minuten voor de presentatie van Maes op de hoogte gebracht, voorts werd het dossier volledig achter zijn rug afgerond. Beerschot hoopt dat Still desondanks aan boord blijft als assistent-trainer. Maar zelf zou hij serieus aan het twijfelen zijn geslagen door de gebeurtenissen van de afgelopen weken.
Ik denk dat als STVV Still de job als T1 aanbiedt deze met handen en voeten aanvaard. En dan staat de eerstvolgende wedstrijd tegen den Beerschot met stip genoteerd.
Je bedoelt Germinal- Beerschot -Wilrijk? ;)
Afgekort Beergeschijt? :mrgreen:
Plaats reactie