Peter Maes naar Beerschot

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

enerkey
Berichten: 2102
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door enerkey »

vdl schreef: 26 mei 2021, 11:19
enerkey schreef: 26 mei 2021, 10:40 Was dat zijn grote verdienste? Hij nam over toen de voorbereiding gepasseerd was en we al een 6 op 9 hadden.
Daarna ging het stelselmatig slechter en slechter. En zoals Kris al zei, de dicipline en focus was volledig weg op het einde van het seizoen.
Hij heeft uiteindelijk een gemiddelde gehaald van 1,31 punten per wedstrijd.
Ach das maar 44 punten,wie wil dat nu :roll:
Als je een seizoen speelt zoals Charleroi en een het grootste deel van het seizoen naar een stervende zwaan kijkt, geloof me dan zijn er hier echt wel een heel aantal die dat niet willen ;)
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door vdl »

enerkey schreef: 26 mei 2021, 11:48
vdl schreef: 26 mei 2021, 11:19
enerkey schreef: 26 mei 2021, 10:40 Was dat zijn grote verdienste? Hij nam over toen de voorbereiding gepasseerd was en we al een 6 op 9 hadden.
Daarna ging het stelselmatig slechter en slechter. En zoals Kris al zei, de dicipline en focus was volledig weg op het einde van het seizoen.
Hij heeft uiteindelijk een gemiddelde gehaald van 1,31 punten per wedstrijd.
Ach das maar 44 punten,wie wil dat nu :roll:
Als je een seizoen speelt zoals Charleroi en een het grootste deel van het seizoen naar een stervende zwaan kijkt, geloof me dan zijn er hier echt wel een heel aantal die dat niet willen ;)
voor de gemiddelde stvv trainer is dat gewoon een goed resultaat ,zijn maar enkele uitschieters gewweest en dat ligt ook aan de kwaliteit van de groep.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door miel »

Het is precies of Maes de ultieme trainer zou geweest zijn voor ons .
Vergeet niet dat hij 4 spelers mocht halen , en dat hij ook terug kon rekenen op De Ridder die terug kwam uit een lange revalidatie
Hij heeft ons inderdaad gered maar daar is dan ook alles mee gezegd ,
Ik weet niet wat hij allemaal wilde aan nieuwe spelers , maar dat zal wel niet min geweest zijn , als je een oerdegelijke spelers als Asamoah net 27 geworden en bakken ervaring zo maar wil laten vertrekken .
Toegegeven Asamoah heeft niet zijn beste seizoen gehad , toch vind ik hem voor Stvv meer dan goed genoeg en kan op de 6 of de 8
Bovendien heeft hij geen enkele kans meer gekregen met een verdediging die toch heel wat stabieler was na de trainers wissel .
In elk geval , nu Maes weg is zou ik toch nog eens met Asamoah spreken , je weet perfect wat je er aan hebt .
voetballiefhebber
Berichten: 2694
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door voetballiefhebber »

Krisaias schreef: 26 mei 2021, 00:09 Waarom ik persoonlijk De Roeck liever niet terug zie op Staaien als coach: in het seizoen dat hij trainer was, gaf hij de spelers doodleuk een extra dagje vrij na een nederlaag in Eupen 'omdat ze een goede tweede helft hadden gespeeld'. Voor mij toch een totaal verkeerd signaal naar een spelersgroep. M.a.w. veel te soft en dus helemaal weer weg van de lijn Maes naar de lijn Muscat...
Klopt en De Roeck toonde ook weinig beleving. Stond maar wat gewoon voor zijn bank en durfde voor de camera lachen na nederlagen. Het leek soms alsof het hem weinig kon schelen.

In TVL Sportcafé vond Mathijssen het ook spijtig. Volgens Jacky is STVV gewoon niet meer wat het geweest is. Slechte communicatie met de Japanners en het te laat handelen van hen zou volgens JM wel eens de oorzaak geweest kunnen zijn van het vertrek van Maes.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door vdl »

voetballiefhebber schreef: 26 mei 2021, 13:08
Krisaias schreef: 26 mei 2021, 00:09 Waarom ik persoonlijk De Roeck liever niet terug zie op Staaien als coach: in het seizoen dat hij trainer was, gaf hij de spelers doodleuk een extra dagje vrij na een nederlaag in Eupen 'omdat ze een goede tweede helft hadden gespeeld'. Voor mij toch een totaal verkeerd signaal naar een spelersgroep. M.a.w. veel te soft en dus helemaal weer weg van de lijn Maes naar de lijn Muscat...
Klopt en De Roeck toonde ook weinig beleving. Stond maar wat gewoon voor zijn bank en durfde voor de camera lachen na nederlagen. Het leek soms alsof het hem weinig kon schelen.

In TVL Sportcafé vond Mathijssen het ook spijtig. Volgens Jacky is STVV gewoon niet meer wat het geweest is. Slechte communicatie met de Japanners en het te laat handelen van hen zou volgens JM wel eens de oorzaak geweest kunnen zijn van het vertrek van Maes.
Ik denk wel dat ge u geen zorgen moet maken, Jonas zal niet terug komen, denk dat weinig trainers die hier geweest zijn, nog terug komen.
Op dat gebied, zijn we wel een geweldige reputatie aant opbouwen.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door Piana »

vdl schreef: 26 mei 2021, 16:33
voetballiefhebber schreef: 26 mei 2021, 13:08
Krisaias schreef: 26 mei 2021, 00:09 Waarom ik persoonlijk De Roeck liever niet terug zie op Staaien als coach: in het seizoen dat hij trainer was, gaf hij de spelers doodleuk een extra dagje vrij na een nederlaag in Eupen 'omdat ze een goede tweede helft hadden gespeeld'. Voor mij toch een totaal verkeerd signaal naar een spelersgroep. M.a.w. veel te soft en dus helemaal weer weg van de lijn Maes naar de lijn Muscat...
Klopt en De Roeck toonde ook weinig beleving. Stond maar wat gewoon voor zijn bank en durfde voor de camera lachen na nederlagen. Het leek soms alsof het hem weinig kon schelen.

In TVL Sportcafé vond Mathijssen het ook spijtig. Volgens Jacky is STVV gewoon niet meer wat het geweest is. Slechte communicatie met de Japanners en het te laat handelen van hen zou volgens JM wel eens de oorzaak geweest kunnen zijn van het vertrek van Maes.
Ik denk wel dat ge u geen zorgen moet maken, Jonas zal niet terug komen, denk dat weinig trainers die hier geweest zijn, nog terug komen.
Op dat gebied, zijn we wel een geweldige reputatie aant opbouwen.
De Roeck zat hier onder Roland, niet onder de Japanners. Mocht hij trouwens gevraagd geweest zijn, had hij het met handen en voeten aangenomen.

Er mag trouwens ook vermeld worden dat hij het hier zeker zo goed niet gedaan heeft. Een heel goeie start, thuis gewonnen tegen Genk en het was gedaan. Als we daarna nog iets of wat niveau gehaald hadden, hadden we PO I zeker gehaald. Maar alles stuikte in mekaar. Hoogtepunt van zijn trainerskunsten was de 4-2 voorsprong die we 2 minuten voor tijd nog weg gaven tegen Eupen.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4187
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door stvvilvoorde »

Ik blijf erbij, de kern was toen kwalitatief veel te smal en in dat opzicht viel die 10de plek in de eindstand uiteindelijk wel mee.
Soit zal toch niet terugkomen.
Jonas is bijna rond met Westerlo.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door Jacques »

De Roeck indertijd was voor mij een degelijke/middelmatige jonge coach met een zeer goede PR. Werd in de pers omhooggeschreven als het grote aankomende trainerstalent, niet helemaal duidelijk op basis van wat. Hij was niet slecht, maar ik heb ook nooit iets uitzonderlijks gezien (organisatie, aanvalspatronen, stilstaande fases, vervangingen, tactisch bijsturen). Journalisten doen vaak meer aan copywriting dan aan journalistiek, boven de helft van de artikels zou 'publireportage' moeten staan.
Ma bon, De Roeck is dus naar Westerlo.
Laatst gewijzigd door Jacques op 27 mei 2021, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door tesneusdoek »

Jean-Paul schreef: 21 mei 2021, 12:55
tesneusdoek schreef: 21 mei 2021, 12:24
Jean-Paul schreef: 21 mei 2021, 11:45 Sportief directeur Jacky Mathijsen, Ariel Jacobs . T1 Felice Mazzu , Bernd Storck, Besnik Hasi,
Daar teken ik onmiddelijk voor!!! :geelblauw: :geelblauw: :geelblauw:

Jean-Paul for president!!! :stvv: :stvv: :stvv:
Allemaal goed en wel tesneusdoek maar je mag maar 1 SD kiezen en 1 T1. Nu mag ik zeker geen president meer zijn. :heil: :boemel:
Als Storck komt, ben ik al content. Daarnaast een Jacky Mathijsen als sportief directeur (als dat compatibel is met de positie van Tateishi) of als extern, sportief raadgever (of hoe ge het ook wilt noemen...gewoon iemand aan wie ge kunt vragen wat er in België en buurlanden rondloopt dat uw kern zou verbeteren en die ook een goed woordje voor STVV kan placeren en op één of andere manier garant staat voor uw sportieve visie op middellange termijn), dat zou top zijn, in mijn bescheiden mening. :clap:
Positivo
Berichten: 1938
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door Positivo »

Volgens Hbvl van vandaag is de overgang van Peter Maes nog altijd niet in orde ....

Nog volgens HbvL is er meermaals contact tussen de clubs.

Lees dus : De ratten zitten te discussiëren, waarover niet te discussiëren is.
Of nog .... we kunnen nu niet betalen, we willen niet betalen ....

Het zal Peter Maes worst wezen ?
Denk dat maar niet, ik in zijn plaats zou me meer dan zorgen beginnen maken over mijn keuze. Als er al geen geld is om dit te regelen !
En nu ?

We kunnen hier veel klagen over de Japanners, gebrek aan correctheid kennen ze niet.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4168
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door lindoke »

Als ze geen centen hebben om de afkoopsom van PM te betalen mogen ze ons altijd Holshauzer ik de plaats geven :grappig:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
voetballiefhebber
Berichten: 2694
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door voetballiefhebber »

Daar leren ze ook nooit hé. Hoe dikwijls zijn die mannen al niet failliet geweest en ze vonden altijd wel ergens een reddingsboei. Zij hebben er wel voor gezorgd dat andere clubs verdwenen, zoals Wilrijk. Als dank schrapten ze ook nog eens die naam uit de naam.
enrique
Berichten: 2876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door enrique »

Simpel
Beerschot betaalt niet
Kortgeding voor de rechtbank
Eis : PM begint niet bij Beerschot voor de contractuele som betaald is
Want anders heeft hij 2 contracten en dan is het 2e contract niet geldig
Of bestaat er geen contractuele som ?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door Jacques »

Nogmaals: verkopers van gebakken lucht. Veel geblaat, weinig wol. Zo was het, zo is het en zo zal het altijd zijn op 't Kiel. Ik denk dat de echte ambitie van Beerschot 3.0 is om binnen dit en 5 jaar nog eens failliet te gaan. En dan heeft Maes eigenlijk wel gelijk. De kans dat Beerschot die ambitie realiseert, is effectief groter dan dat wij PO1 gaan halen. :yes:

Gewoon het been stijf houden op alle mogelijke manieren. Het ene plezier is het andere waard. :evil:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 254
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door Antismurf »

Opzegtermijn Maes zou 2 weken zijn volgens HBvL? Betekent wellicht dat ze de discussie over afkoopsom nog lang kunnen proberen rekken maar dat hij binnenkort toch al de trainingen mag leiden. Op weg naar alweer een lang uitgerokken discussie tussen advocaten (zoals de miserie met Edmilson, De Sart, Pirard...)?
Plaats reactie