Wie wordt de nieuwe trainer?

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Piana »

STimVV schreef: 06 jun 2021, 12:27 Nogal logisch dat een stvv-bron dat zal zeggen. Wat verwacht je anders... Tzou nogal straf zijn dat die iets anders zou beweren. Die zal dat zelf ook wel echt geloven veronderstel ik. Het zou wel heel erg straf zijn dat die zou bevestigen dat Maes ook vertrok omdat hij bij een club die een jaar geleden nog in 1B zat sportief meer mogelijkheden ziet.
Kom seg...

Wanneer Maes hier gelukkig was en het sportief volledig zag zitten zou hij STVV wél de kans gegeven hebben om een tegenvoorstel te doen ipv zo rap weg te zijn. Nu zegt je bron dat hij STVV zelfs de kans niet gaf. Het slaat op niets...
#naïviteit
Bwa, ik weet dat niet. Als ik Tateishi was, ik had al 2 maal opslag gegeven en de man kwam nog eens terug, dan zei ik de derde keer ook nee.
Als ik Maes was had ik de 2e keer tegoei genegotieerd, maar goed hij heeft toen ingestemd. Blijkbaar gaat hij dan nog ne 3e keer opslag vragen en krijgt hij een terechte Neen. Beerschot stemt wél in... Ja dat hij dan niet voor de 4e keer langs gaat bij Tateishi begrijp ik ook wel...

Ge moet u ook eens in de schoenen van Tateishi zetten. Vanuit Japan een strikt budget opgelegd krijgen, Maes volledig zijn zin geven in winterstop, hem 2 x opslag geven, een hele abo-campagne met hem opbouwen en dan komt hij doodleuk vragen voor een derde opslag + laat hij voelen dat hij anders vertrekt. Er zijn niet veel werknemers die op dergelijke manier met hun werkgever moeten omgaan, denk ik.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
STVV-fan
Berichten: 6006
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door STVV-fan »

lindoke schreef: 06 jun 2021, 14:42 Voor al diegene die niet geloven dat de samenwerking met Maes en Storck niks te maken had met voldoende transferbudget wil ik toch meegeven dat STVV zelf al via de media laten voelen heeft om binnen een beperkt budget te willen werken. Als wij die dingen lezen, denk je dan niet dat Maes en Storck die dingen ook niet oppikken? Of denk je dat STVV dat niet kenbaar maakt in de onderlinge gesprekken?
Correctie: Binnen budget.

Hoe groot dat budget is weten enkel de bestuursleden.

Achja.
Volgens STimVV is het toch allemaal gelogen en Jones begint binnen een week toch te wenen dat er geen geld is.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door miel »

lindoke schreef: 06 jun 2021, 14:42 Voor al diegene die niet geloven dat de samenwerking met Maes en Storck niks te maken had met voldoende transferbudget wil ik toch meegeven dat STVV zelf al via de media laten voelen heeft om binnen een beperkt budget te willen werken. Als wij die dingen lezen, denk je dan niet dat Maes en Storck die dingen ook niet oppikken? Of denk je dat STVV dat niet kenbaar maakt in de onderlinge gesprekken?
Maes had toch zijn contract verlengd , mocht Wilrijk niet op de proppen zijn gekomen zou Maes het dan ook zijn afgebold denk je ?
Wat de juiste reden is dat Storck niet heeft willen tekenen , weet ik niet , gij evenmin al de rest zijn gissingen
Wat is er mis mee om binnen een budget te moeten werken ?
Binnen een budget werken en resultaat halen is alleen besteed aan de allerbeste trainers .
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4142
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door lindoke »

STVV-fan schreef: 06 jun 2021, 15:04
lindoke schreef: 06 jun 2021, 14:42 Voor al diegene die niet geloven dat de samenwerking met Maes en Storck niks te maken had met voldoende transferbudget wil ik toch meegeven dat STVV zelf al via de media laten voelen heeft om binnen een beperkt budget te willen werken. Als wij die dingen lezen, denk je dan niet dat Maes en Storck die dingen ook niet oppikken? Of denk je dat STVV dat niet kenbaar maakt in de onderlinge gesprekken?
Correctie: Binnen budget.

Hoe groot dat budget is weten enkel de bestuursleden.

Achja.
Volgens STimVV is het toch allemaal gelogen en Jones begint binnen een week toch te wenen dat er geen geld is.
Wel, los van alles - en dit is mijn persoonlijke mening - ben ik niet tevreden met hoe onze club door onze Japanse vrienden geleid wordt. Los van hun belofte dat ze de club binnen de 3 jaar in POI gingen brengen. Had ik liever gezien dat ze er vanaf het eerste seizoen een pak geld tegenaan zouden gekletst hebben zoals Paul Gheysens doet bij Antwerp? Eerlijk gezegd, ja. Dat had ik liever gezien. Direct resultaat. Ging het dan lang duren? Weet ik niet en niemand weet dat hier want het is niet gebeurd en het zou tenslotte toekomst geweest zijn. Maar dan had ik wel groei verwacht en een gestage verbetering. Zowel wat transfers betreft als plaats in de eindrangschikking. Dan had ik duidelijke en eerlijke communicatie verwacht. Dan had ik verwacht dat ze (sneller) gingen leren van hun fouten. Het is gewoon een algemeen gevoel van "te traag", "te koppig", "te goedkoop" en "te ambitieloos" dat ik heb met hen aan het roer. Allemaal eigenschappen waar ik niet van hou.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door fruitboerke »

We zullen zien wat het gaat geven . Indien er 3 dalers zijn volgend seizoen ben je sowieso bij de kanshebbers , samen met nog een 6 tal ploegen ongeacht wie hier trainer is . Wanneer ze beslissen dat er maar één rechtstreekse daler zal zijn moet het al een serieus pechseizoen worden.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Yellow Feaver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Yellow Feaver »

Als je niet in hetzelfde sukkelstraatje als Roland wil terechtkomen moet je leren uit je fouten en nu niet content zijn met behoud. Komend seizoen moet je meedoen voor Playoff 2. Niet halen van Playoff 2 is niet de dood met de kogel. Niet meedoen is het rekken van de lijdensweg.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door miel »

lindoke schreef: 06 jun 2021, 15:40
STVV-fan schreef: 06 jun 2021, 15:04
lindoke schreef: 06 jun 2021, 14:42 Voor al diegene die niet geloven dat de samenwerking met Maes en Storck niks te maken had met voldoende transferbudget wil ik toch meegeven dat STVV zelf al via de media laten voelen heeft om binnen een beperkt budget te willen werken. Als wij die dingen lezen, denk je dan niet dat Maes en Storck die dingen ook niet oppikken? Of denk je dat STVV dat niet kenbaar maakt in de onderlinge gesprekken?
Correctie: Binnen budget.

Hoe groot dat budget is weten enkel de bestuursleden.

Achja.
Volgens STimVV is het toch allemaal gelogen en Jones begint binnen een week toch te wenen dat er geen geld is.
Wel, los van alles - en dit is mijn persoonlijke mening - ben ik niet tevreden met hoe onze club door onze Japanse vrienden geleid wordt. Los van hun belofte dat ze de club binnen de 3 jaar in POI gingen brengen. Had ik liever gezien dat ze er vanaf het eerste seizoen een pak geld tegenaan zouden gekletst hebben zoals Paul Gheysens doet bij Antwerp? Eerlijk gezegd, ja. Dat had ik liever gezien. Direct resultaat. Ging het dan lang duren? Weet ik niet en niemand weet dat hier want het is niet gebeurd en het zou tenslotte toekomst geweest zijn. Maar dan had ik wel groei verwacht en een gestage verbetering. Zowel wat transfers betreft als plaats in de eindrangschikking. Dan had ik duidelijke en eerlijke communicatie verwacht. Dan had ik verwacht dat ze (sneller) gingen leren van hun fouten. Het is gewoon een algemeen gevoel van "te traag", "te koppig", "te goedkoop" en "te ambitieloos" dat ik heb met hen aan het roer. Allemaal eigenschappen waar ik niet van hou.
Met deze persoonlijke mening moet je nooit meer in discussie gaan tenzij met gelijkgestemde . Voor jullie zal het nooit goed genoeg zijn.
Sint-truiden vergelijken met een metropool om te investeren is al een ongelijke strijd .
Hoeveel miljoen heeft Gheysens al in Antwerp gestoken ???? Gaat hij dat blijven doen ????
Ik had ook graag gezien dat ze er miljoenen tegen aansmeten , maar dat is gemakkelijk met iemands anders geld
Gij verwacht heel veel , maar wat geef je terug ??? alleen maar aanhoudende kritiek op alles en nog wat
Ik zou eens willen weten hou jij uw huishouden runt , hopelijk doet je partner dat
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Tompie »

Ik ben niet pro of contra Hollerbach. Gewoon de kans geven om zich te bewijzen maar alles valt of staat met de kwaliteit van de spelerskern en daar is nog heel wat werk.

Los daarvan vind ik het op z'n zachtst gezegd een ongelukkige communicatie om te vermelden dat de coach 'binnen budget' moet werken. Dat is toch totaal een nietszeggende boodschap die enkel tot (vooral negatieve) speculaties leidt. Zeg gewoon dat je een coach zoekt die de Belgische competitie kent, dat is voldoende.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4142
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door lindoke »

miel schreef: 06 jun 2021, 18:41
lindoke schreef: 06 jun 2021, 15:40
STVV-fan schreef: 06 jun 2021, 15:04
lindoke schreef: 06 jun 2021, 14:42 Voor al diegene die niet geloven dat de samenwerking met Maes en Storck niks te maken had met voldoende transferbudget wil ik toch meegeven dat STVV zelf al via de media laten voelen heeft om binnen een beperkt budget te willen werken. Als wij die dingen lezen, denk je dan niet dat Maes en Storck die dingen ook niet oppikken? Of denk je dat STVV dat niet kenbaar maakt in de onderlinge gesprekken?
Correctie: Binnen budget.

Hoe groot dat budget is weten enkel de bestuursleden.

Achja.
Volgens STimVV is het toch allemaal gelogen en Jones begint binnen een week toch te wenen dat er geen geld is.
Wel, los van alles - en dit is mijn persoonlijke mening - ben ik niet tevreden met hoe onze club door onze Japanse vrienden geleid wordt. Los van hun belofte dat ze de club binnen de 3 jaar in POI gingen brengen. Had ik liever gezien dat ze er vanaf het eerste seizoen een pak geld tegenaan zouden gekletst hebben zoals Paul Gheysens doet bij Antwerp? Eerlijk gezegd, ja. Dat had ik liever gezien. Direct resultaat. Ging het dan lang duren? Weet ik niet en niemand weet dat hier want het is niet gebeurd en het zou tenslotte toekomst geweest zijn. Maar dan had ik wel groei verwacht en een gestage verbetering. Zowel wat transfers betreft als plaats in de eindrangschikking. Dan had ik duidelijke en eerlijke communicatie verwacht. Dan had ik verwacht dat ze (sneller) gingen leren van hun fouten. Het is gewoon een algemeen gevoel van "te traag", "te koppig", "te goedkoop" en "te ambitieloos" dat ik heb met hen aan het roer. Allemaal eigenschappen waar ik niet van hou.
Met deze persoonlijke mening moet je nooit meer in discussie gaan tenzij met gelijkgestemde . Voor jullie zal het nooit goed genoeg zijn.
Sint-truiden vergelijken met een metropool om te investeren is al een ongelijke strijd .
Hoeveel miljoen heeft Gheysens al in Antwerp gestoken ???? Gaat hij dat blijven doen ????
Ik had ook graag gezien dat ze er miljoenen tegen aansmeten , maar dat is gemakkelijk met iemands anders geld
Gij verwacht heel veel , maar wat geef je terug ??? alleen maar aanhoudende kritiek op alles en nog wat
Ik zou eens willen weten hou jij uw huishouden runt , hopelijk doet je partner dat
Maak jij je vooral geen zorgen over mijn huishouden. Dat draait al 20 jaar goed. Bemoei je maar met je eigen huishouden. Dan zal je je handen wel vol hebben.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Jones »

Hopelijk kent Hollerbach wat haalbare Duitsers die een meerwaarde kunnen bieden. Deutsche gründlichkeit und Qualität bitte
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Dreke »

Een trainer die binnen budget moet werken, is toch hetzelfde als water dat nat is? Natuurlijk moet er binnen budget gewerkt worden. Clubs waar dat niet het geval is gaan recht op de afgrond af. Of ge moest Germinal Wilrijk heten, daar kon dat wel.

Maes? Voor het geld zeker? Moet hij weten. Maten, makkers, rat.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door tesneusdoek »

Bij deze is voor mij deze topic afgesloten. Allemaal als één man achter de nieuwe trainer!

Nog even snel, mijn conclusies:
Positief (in mijn ogen):
(1) Er werd geen geld opgesmodderd aan een afkoopsom voor een trainer. Dat geld kan nu aan spelers gespendeerd worden
(2) Er komt een trainer die de competitie kent en geen exotische vreemde eend in de bijt.
(3) Er is relatief snel gehandeld (naar DMM-normen) na de vaandelvlucht van PM die ons sportief en commercieel project voor volgend seizoen een serieuze knauw gaf.

Negatief (volgens mij):
(1) Ik had liever die andere Bernd gehad, die toch iets meer vertrouwen uitstraalt en waarvan geweten is dat hij iets kan neerzetten. Ik ken Storck zijn (overdreven of absurde) sportieve eisen niet die hij ter elfder ure stelde, dus ik kan daar weinig over zeggen. Ik hoop alleen niet dat die eisen er gewoon op neerkwamen om inspraak te hebben in de aankopen om zo een evenwichtige kern samen te stellen met een degelijke vervanger voor Suzuki en versterking op het middenveld, want als er daarover geen garanties werden gegeven, wil dat zeggen dat Hollerbach het zal moeten doen met min of meer de huidige kern zonder Suzuki, wat toch moeilijk zal worden.
(2) Aansluitend bij het vorige punt: De mogelijke sportieve aderlating door de verkoop van Suzuki zonder evenwaardige vervanging; het aantrekken van een trainer die als T1 toch nog niet zoveel bewezen heeft en verschillende belangrijke kernspelers die al weer een dagje ouder worden en nog meer dan vorig seizoen blessuregevoelig zullen zijn.

Ik hoop dus dat Bernd Hollerbach erin slaagt om dankzij een goede voorbereiding en met enkele gerichte aankopen "binnen het budget" een degelijke ploeg op het veld te krijgen vanaf speeldag 1, zodat we niet als vorig seizoen al van in het begin achter de feiten moeten aanlopen.

Veel succes, Mister! :stvv:
STimVV
Berichten: 2703
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door STimVV »

Wijnants over STVV-coach Hollerbach: "Lokale verankering geen thema voor Japanse bazen"

STVV maakte afgelopen weekend de naam van de nieuwe trainer bekend. Bernd Hollerbach (51) wordt de opvolger van de naar Beerschot vertrokken Peter Maes. STVV-volger Stef Wijnants velt geen oordeel over de capaciteiten van de nieuwe sportieve baas, maar ziet dat de Japanse bazen eens te meer een kans missen om club en fans dichter naar elkaar toe te trekken.

Geen connectie met publiek
Ik heb in het weekend verschillende mensen in de stad gesproken en er is geen gespreksthema over (alweer) een nieuwe trainer. De mensen of fans reageren lauw en apathisch.
Ze halen hun schouders op en wachten voor de zoveelste keer af of er enige consistentie in het Japanse beleid komt. Peter Maes is niet gebleven, onder meer omdat hij niet gelooft in het sportieve plan van de clubleiding. Dat is geen nieuw gegeven.

Trainers hebben bij STVV maar weinig in de pap te brokken. Maes keek er nochtans naar uit om met kennis van zaken en passie in zijn coaching opnieuw publiek naar het stadion te halen en connectie met hen te maken.
Er zullen nog wel andere redenen zijn voor zijn vertrek, maar om iets op te bouwen had men Maes aan boord moeten houden.

Dat er niet voor een Limburgse of Belgische opvolger gekozen wordt, hoeft niet meteen iets verkeerds te betekenen, maar ik merk wel een rode draad in het beleid.
Iedereen die de voorbije jaren op Stayen werkte, vindt nu elders werk in het profvoetbal. Zo trekt de hoofdkinesist van STVV de deur achter zich dicht en trekt hij naar OHL, waar ook Truienaars in het management vertoeven.

Bij nieuwbakken 1A-club Union zijn maar liefst 5 Truienaars tewerkgesteld (AD, TD, dokter, kiné en teammanager), bij STVV vertrekt iedereen. De Japanners voelen echt geen noodzaak om met capabele mensen – anders zouden ze elders niet aan de slag kunnen - van eigen streek te werken.
Zo bouw je geen bruggen naar de kritische fan en is de lokale verankering geen thema voor de Japanners.
Op zoek naar kwaliteit op het veld
Hollerbach was al eens trainer in België. Bij Moeskroen deed hij het 2 jaar geleden erg goed, tot hij ziek uitviel. Hij is een trainer van de harde hand. Dat mag uiteraard als de resultaten volgen.
Hij stond in december, nog vóór de aanstelling van Peter Maes, bovenaan de lijst, maar toen lagen zijn eisen te hoog. Nu 7 maanden later zat hij nog steeds zonder job en zal hij allicht veel water bij de wijn gedaan hebben.
Uiteraard krijgt hij het voordeel van de twijfel, maar meer nog dan een goede trainer heeft STVV nood aan kwaliteit op het veld. Met de ploeg van vorig seizoen zal het zeker bang naar beneden moeten kijken.

Op nieuwe spelers is het wachten. Het wordt dus weer een onrustige zomer op Stayen.


https://sporza.be/nl/2021/06/08/wijnant ... 146117643/
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4173
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door stvvilvoorde »

veel waarheden in wat hierboven staat
enerkey
Berichten: 2094
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door enerkey »

Geert Smets bvb bij Oostende. Het valt veelal op dat vele Truienaars vertrekken om ook nooit meer terug te komen. Maar het laatste dat ik zou doen is dat toeschrijven aan de Jappaners. Dat is een weg die onder RD is ingeslagen.
Plaats reactie