Hoe zou het zijn met...?

Alle info over onze ex-spelers
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Halenaar »

Het gaat hier alweer voorbij, maar Bezus heeft tegen AS Roma alweer een knappe assist gegeven.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Tompie »

Gent is toch een behoorlijk geoliede machine. Wat mij betreft een ploeg op kampioenen niveau momenteel. Ben benieuwd of ze het Brugge nog moeilijk kunnen maken in PO1.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door enerkey »

Guido Brepoels is dit seizoen trainer bij de buren van KFC Diest in 1ste provinciale. 7 speeldagen voor het einde staan ze nog altijd mee aan kop met een beter doelpuntensaldo. (Tenzij Kampenhout vandaag onverwacht punten zou verliezen alleen aan kop dan.)
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Dreke »

enerkey schreef: 08 mar 2020, 14:26 Guido Brepoels is dit seizoen trainer bij de buren van KFC Diest in 1ste provinciale. 7 speeldagen voor het einde staan ze nog altijd mee aan kop met een beter doelpuntensaldo. (Tenzij Kampenhout vandaag onverwacht punten zou verliezen alleen aan kop dan.)
Kampenhout heeft verloren.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Hoe zou het zijn met Yohan Boli?

Bericht door lindoke »

Ik weet niet of er ergens al iets van gepost staat. In iedere geval zijn dit de 3 doelpunten die Yohan Boli in 5 wedstrijden gemaakt heeft bij Al-Rayyan vóór de coronacrisis.

https://www.youtube.com/watch?v=yFI9DeU-npk
https://www.youtube.com/watch?v=dV3huAt5KFc
https://www.youtube.com/watch?v=XDTEuYicmhw
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Hoe zou het zijn met Yohan Boli?

Bericht door pat@ »

lindoke schreef: 20 apr 2020, 16:42 Ik weet niet of er ergens al iets van gepost staat. In iedere geval zijn dit de 3 doelpunten die Yohan Boli in 5 wedstrijden gemaakt heeft bij Al-Rayyan vóór de coronacrisis.

https://www.youtube.com/watch?v=yFI9DeU-npk
https://www.youtube.com/watch?v=dV3huAt5KFc
https://www.youtube.com/watch?v=XDTEuYicmhw
Hij is het nog niet afgeleerd. Bij 2 van de 3 doelpunten staat hij (lichtjes) buitenspel.
Voor de rest een paar jaartjes op de tanden bijten en iedere maand de bankrekening checken.
Gebruikersavatar
moetikeensmeelachen
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 apr 2011, 03:41
Locatie: Leuven

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door moetikeensmeelachen »

Liefste Truiense vrienden, ik heb een vraag. Kunnen jullie wat feedback geven over die Bormans (of is het toch Borremans?) die tot vorig jaar of het jaar ervoor bij STVV een prominente rol had binnen de werking van de club, en die nu CEO is van Union en... voorzitter van de raad van 1B?

Opvallend genoeg komt die een beetje out of the blue in de media beweren, ongeveer een week geleden, dat hij niet zou begrijpen moest Westerlo promoveren in de plaats van Beerschot of OHL. Terecht stelt hij dat er in 1B enkel voor de periodes gespeeld wordt, en dat niemand (ook Westerlo niet) speelde om de reguliere competitie bovenaan af te sluiten, maar gewoon om die periodes te winnen. En dat je niet achteraf de voorwaarden of de regels kan gaan aanpassen. Dat op het moment dat Corona uitbrak, enkel OHL en Beerschot nog kans maakten op promotie (de reguliere competitie was gedaan), dus dat Westerlo er geen aanspraak op kan maken.

Ok, denk je dan. Thanks for stating the obvious. Er was ook niemand die echt met dat scenario rekening hield op dat moment, buiten misschien Westerlo en zijn supporters, maar dat idee werd sowieso al niet au sérieux genomen. Dus ietwat vreemd (gezien onnodig) statement, maar anderzijds heeft die kerel natuurlijk overschot van gelijk. En dat op een moment dat de Pro League maar blijft neuten. Komt enkele dagen later die bewuste vergadering eraan, en wat doet die vent? Als afgevaardigde van 1B, komt die plots met èxact dat idee af, waar hij enkele dagen voordien nog in de media zo tegen gekant was, laat Westerlo promoveren in plaats van OHL of Beerschot, als die niet meer willen/kunnen spelen.

Vreemd. Niet alleen omdat die vent dus compleet met de wind gedraaid is op enkele dagen tijd, maar omdat die, als voorzitter van Union, compleet tègen de belangen van zijn eigen club handelt. Maak mij de kat wijs, dat Union volgend jaar liever tegen OHL en Beerschot speelt (ploegen met vers geld), dan tegen Westerlo (financieel water aan de lippen) en eventueel een extra amateurclub met een licentie voor 1B. Dit. Klopt. Niet. Hier is iets uit den haak. Een dag na die vergadering, verkast Botaka plots van STVV naar Gent, voor een merkwaardige som van amper 600.000. Ik heb me laten vertellen, dat diezelfde Botaka destijds door Bormans werd binnengehaald op STVV, en daar nog steeds een goeie band mee heeft. Dan vind ik het opmerkelijk, dat op twee dagen tijd, het de acties zijn van Bormans binnen die algemene vergadering van de Pro League, die ervoor zorgt dat enkele ploegen en figuren, met Gent en Louwagieop kop, hun zin krijgen, met zijn (zogezegd onschuldig) voorstel om Westerlo te laten promoveren. Wat gebeurt er in essentie? Hij geeft de De Wittes de Louwagies en Bayats, exact wat ze nodig hadden om OHL en Beerschot te chanteren een oplossing te zoeken, en zo te bekomen wat ze het liefst van al wilden: 16 ploegen met behoud van play-offs. En, geen Beerschot of OHL, want dat zijn -met nieuw kapitaal- twee ploegen die de G5 in 1A kunnen missen. Als het niet is omwille van bedreiging op langere termijn, dan wel omdat ze op langere termijn een verdere inkrimping zouden kunnen voorkomen. Het is geen geheim dat Gent één van de ploegen is die 1A graag nog verder wil afslanken, en het nieuwe voorstel is dus nu om clubs die failliet verklaard worden, niet meer te vervangen door een sportieve daler. Met andere woorden, als Westerlo stijgt naar 1A, en volgend jaar gaat Westerlo halverwege het seizoen failliet, dat de laatste in het klassement niet gered wordt, maar ook moet dalen. Stel dan dat Kortrijk laatste staat, Moeskroen voor de verandering zijn licentie niet krijgt, dan hebben ze meteen wat ze willen: Een 1A van 14 ploegen. Zijn voorstel gaat verder ten koste van ploegen uit 1B, niet in het minst van Union, die met OHL en Beerschot twee grote rivalen zou zien "terug" komen, idpv Westerlo. Eén dag later trekt Botaka voor 600.000 van STVV naar Gent.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen, dat die hele sequentie van gebeurtenissen, geen toeval is. In de pers, warm blazen, op de vergadering koud blazen, in het nadeel van 1B en van de ploeg waar hij zelf voorzitter van is, maar vooral in het voordeel van in de eerste plaats AA Gent, en een dag later die transfer voor een belachelijke prijs. Allemaal binnen pakweg 100 uur. Misschien zit ik er naast, had hij (zelfs niet achter de schermen) met die transfer niks te maken. Misschien wou hij gewoon een constructieve bijdrage plaatsen in het debat, ook al ging dat compleet in tegen de filosofie die hij zelf 72 uur voordien had gepredikt. Of misschien is hij effectief zo dom als het achterste van een paard, dat hij geen rekening hield dat zijn eigen club misschien liever Westerlo trof, dan zowel Beerschot als OHL. Of misschien is er meer aan de hand, en heeft hij mooi verdiend aan die transfer, met een envelop onder de tafel, en kan hij misschien in de toekomst wel ergens in Gent aan de slag?

Graag wat input. Ik ken de mens uiteraard niet persoonlijk, maar hij is mij van "zinnige kerel" naar "compleet verdacht sujet" gegaan in enkele dagen tijd. Kan dit kloppen met het beeld dat jullie ervan hebben? Of lijkt dit vergezocht of zelfs quasi onmogelijk dat die kerel dat zo voor elkaar heeft? Is hij dan werkelijk oliedom?
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1464
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Krisaias »

moetikeensmeelachen schreef: 21 mei 2020, 03:29 Liefste Truiense vrienden, ik heb een vraag. Kunnen jullie wat feedback geven over die Bormans (of is het toch Borremans?) die tot vorig jaar of het jaar ervoor bij STVV een prominente rol had binnen de werking van de club, en die nu CEO is van Union en... voorzitter van de raad van 1B?

Opvallend genoeg komt die een beetje out of the blue in de media beweren, ongeveer een week geleden, dat hij niet zou begrijpen moest Westerlo promoveren in de plaats van Beerschot of OHL. Terecht stelt hij dat er in 1B enkel voor de periodes gespeeld wordt, en dat niemand (ook Westerlo niet) speelde om de reguliere competitie bovenaan af te sluiten, maar gewoon om die periodes te winnen. En dat je niet achteraf de voorwaarden of de regels kan gaan aanpassen. Dat op het moment dat Corona uitbrak, enkel OHL en Beerschot nog kans maakten op promotie (de reguliere competitie was gedaan), dus dat Westerlo er geen aanspraak op kan maken.

Ok, denk je dan. Thanks for stating the obvious. Er was ook niemand die echt met dat scenario rekening hield op dat moment, buiten misschien Westerlo en zijn supporters, maar dat idee werd sowieso al niet au sérieux genomen. Dus ietwat vreemd (gezien onnodig) statement, maar anderzijds heeft die kerel natuurlijk overschot van gelijk. En dat op een moment dat de Pro League maar blijft neuten. Komt enkele dagen later die bewuste vergadering eraan, en wat doet die vent? Als afgevaardigde van 1B, komt die plots met èxact dat idee af, waar hij enkele dagen voordien nog in de media zo tegen gekant was, laat Westerlo promoveren in plaats van OHL of Beerschot, als die niet meer willen/kunnen spelen.

Vreemd. Niet alleen omdat die vent dus compleet met de wind gedraaid is op enkele dagen tijd, maar omdat die, als voorzitter van Union, compleet tègen de belangen van zijn eigen club handelt. Maak mij de kat wijs, dat Union volgend jaar liever tegen OHL en Beerschot speelt (ploegen met vers geld), dan tegen Westerlo (financieel water aan de lippen) en eventueel een extra amateurclub met een licentie voor 1B. Dit. Klopt. Niet. Hier is iets uit den haak. Een dag na die vergadering, verkast Botaka plots van STVV naar Gent, voor een merkwaardige som van amper 600.000. Ik heb me laten vertellen, dat diezelfde Botaka destijds door Bormans werd binnengehaald op STVV, en daar nog steeds een goeie band mee heeft. Dan vind ik het opmerkelijk, dat op twee dagen tijd, het de acties zijn van Bormans binnen die algemene vergadering van de Pro League, die ervoor zorgt dat enkele ploegen en figuren, met Gent en Louwagieop kop, hun zin krijgen, met zijn (zogezegd onschuldig) voorstel om Westerlo te laten promoveren. Wat gebeurt er in essentie? Hij geeft de De Wittes de Louwagies en Bayats, exact wat ze nodig hadden om OHL en Beerschot te chanteren een oplossing te zoeken, en zo te bekomen wat ze het liefst van al wilden: 16 ploegen met behoud van play-offs. En, geen Beerschot of OHL, want dat zijn -met nieuw kapitaal- twee ploegen die de G5 in 1A kunnen missen. Als het niet is omwille van bedreiging op langere termijn, dan wel omdat ze op langere termijn een verdere inkrimping zouden kunnen voorkomen. Het is geen geheim dat Gent één van de ploegen is die 1A graag nog verder wil afslanken, en het nieuwe voorstel is dus nu om clubs die failliet verklaard worden, niet meer te vervangen door een sportieve daler. Met andere woorden, als Westerlo stijgt naar 1A, en volgend jaar gaat Westerlo halverwege het seizoen failliet, dat de laatste in het klassement niet gered wordt, maar ook moet dalen. Stel dan dat Kortrijk laatste staat, Moeskroen voor de verandering zijn licentie niet krijgt, dan hebben ze meteen wat ze willen: Een 1A van 14 ploegen. Zijn voorstel gaat verder ten koste van ploegen uit 1B, niet in het minst van Union, die met OHL en Beerschot twee grote rivalen zou zien "terug" komen, idpv Westerlo. Eén dag later trekt Botaka voor 600.000 van STVV naar Gent.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen, dat die hele sequentie van gebeurtenissen, geen toeval is. In de pers, warm blazen, op de vergadering koud blazen, in het nadeel van 1B en van de ploeg waar hij zelf voorzitter van is, maar vooral in het voordeel van in de eerste plaats AA Gent, en een dag later die transfer voor een belachelijke prijs. Allemaal binnen pakweg 100 uur. Misschien zit ik er naast, had hij (zelfs niet achter de schermen) met die transfer niks te maken. Misschien wou hij gewoon een constructieve bijdrage plaatsen in het debat, ook al ging dat compleet in tegen de filosofie die hij zelf 72 uur voordien had gepredikt. Of misschien is hij effectief zo dom als het achterste van een paard, dat hij geen rekening hield dat zijn eigen club misschien liever Westerlo trof, dan zowel Beerschot als OHL. Of misschien is er meer aan de hand, en heeft hij mooi verdiend aan die transfer, met een envelop onder de tafel, en kan hij misschien in de toekomst wel ergens in Gent aan de slag?

Graag wat input. Ik ken de mens uiteraard niet persoonlijk, maar hij is mij van "zinnige kerel" naar "compleet verdacht sujet" gegaan in enkele dagen tijd. Kan dit kloppen met het beeld dat jullie ervan hebben? Of lijkt dit vergezocht of zelfs quasi onmogelijk dat die kerel dat zo voor elkaar heeft? Is hij dan werkelijk oliedom?
Hier zie, nen Owagel fan met een complottheorie :D

Persoonllijk is Bormans mijn vriend niet (en ik ga hier geen ouwe koeien uit de gracht halen), maar op het ogenblik dat hij van RD carte blanche kreeg om het sportieve luik binnen de club in te vullen, heeft hij dat wel heel goed gedaan. Goeie transfers met beperkte middelen, Leko naar STVV gehaald (al waren de verwachtingen die we toen hadden over Leko niet noodzakelijk hoog) ... Oliedom is hij zeker niet, integendeel. Heeft zich binnen de club trouwens opgewerkt van administratief hulpje naar een managerspositie. Dus van mijn kant alle respect.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door stvvilvoorde »

Krisaias schreef: 23 mei 2020, 13:58
Persoonllijk is Bormans mijn vriend niet (en ik ga hier geen ouwe koeien uit de gracht halen), maar op het ogenblik dat hij van RD carte blanche kreeg om het sportieve luik binnen de club in te vullen, heeft hij dat wel heel goed gedaan. Goeie transfers met beperkte middelen, Leko naar STVV gehaald (al waren de verwachtingen die we toen hadden over Leko niet noodzakelijk hoog) ... Oliedom is hij zeker niet, integendeel. Heeft zich binnen de club trouwens opgewerkt van administratief hulpje naar een managerspositie. Dus van mijn kant alle respect.
Idem,
de ploeg van STVV die vorig jaar 7de eindigde, bestond voor het grootste deel uit spelers die door Bormans gehaald waren.
Als ik me niet vergis,is hij ook CEO bij Union en niet voorzitter.

Ik denk ook niet dat hij een spilfiguur geweest is in die saga van vorige week, maar gewoon weer eentje die zich laten omkopen/ompraten heeft door de gulzige 5.
Je weet niet wat hem allemaal beloofd is, welke huurspelers hij volgend seizoen zou krijgen, maar het lijkt me wel duidelijk dat hij de band met AA Gent verstevigd heeft.
De gulzige 5 willen de competitie altijd maar kleiner maken, zodat er meer kruimels voor hen overblijven.
Met die extra kruimels ga je de kloof met de europese ploegen niet dichtrijden, maar verdiep je wel de kloof in Belgie tussen G en K.
Ondertussen vergassen we nog wat clubs in 1B, totdat we bij hun natte droom uitkomen, 14 clubs in 1A en 6 in 1B.
Een paar jaar later verkassen dan de beste 7 of 8 clubs naar een beneliga en laten ze een nationale competitie a la schotland achter met 12 profploegen en that's it.
Ik weet niet wie daar allemaal op staat te wachten, maar ik alvast niet.
Er is in Belgie wel ruimte genoeg voor 24 profploegen, er is gewoon geen ruimte voor 5 zogezegde grote ploegen.
De top kan maar zo breed zijn als de basis die hem ondersteund en die verhouding wordt elk seizoen schever en schever.
Spijtige is wel dat als het ooit zover gekomen is, er van de basis niet veel meer zal overschieten en hoe dit ons belgische voetbal allemaal ten goede moet komen, wil ik nog wel zien.
Gebruikersavatar
moetikeensmeelachen
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 apr 2011, 03:41
Locatie: Leuven

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door moetikeensmeelachen »

stvvilvoorde schreef: 23 mei 2020, 16:26 de ploeg van STVV die vorig jaar 7de eindigde, bestond voor het grootste deel uit spelers die door Bormans gehaald waren.
Als ik me niet vergis,is hij ook CEO bij Union en niet voorzitter.

Ik denk ook niet dat hij een spilfiguur geweest is in die saga van vorige week, maar gewoon weer eentje die zich laten omkopen/ompraten heeft door de gulzige 5.
ja, zoals ik zei in mijn openingszin, CEO van Union en voorzitter van 1B. Ik heb me nadien enkele keren vergist.

Maar hij was wel degelijk een spilfiguur, en als hij een pienter kereltje is, zoals jullie opmerken, dan ben ik er wel zeker van dat hij heel goed wist wat hij deed, met eerst in de pers het tegenovergestelde te opperen van het voorstel dat hij nadien zelf deed. Het was de voorzet die Louwagie en De Witte nodig hadden. Dit was afgesproken spel. Zonder die voorzet, die compleet van de pot gerukt is trouwens (Westerlo laten stijgen), was een eerste klasse met 18 zeer dichtbij.
Amzu
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Amzu »

[quote=stvvilvoorde post_id=126165 time=1590243988 user_id=1
...
De top kan maar zo breed zijn als de basis die hem ondersteund en die verhouding wordt elk seizoen schever en schever.

[/quote]

:toppie: Dit is zowat de beste quote ivm de G5 die ik de laatste jaren gelezen heb !
Spijtig dat dit inzicht door hun egoïsme, dat inmiddels tot onfatsoenlijke proporties gestegen is, niet tot die G5 zelf doordringt....
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door enerkey »

Het Belgisch voetbal is gewoon door en door ziek. De voetbalbond & Pro League wordt geleid door de clubs. En iedereen is door en door blind omdat we dat naderhand gewoon zijn. Club Brugge heeft bijvoorbeeld net een titel gekocht, onder chantage van RC Genk en consoorten weliswaar, zonder dat er ook maar één haan naar kraait. Ze hebben "nobel" beslist om een deel van hun inkomsten af te staan uit "solidariteit". De clubs kunnen ook gewoon andere ploegen wegstemmen (Waasland Beveren). Net zoals OHL & Beerschot een bedreiging zijn voor de andere selecte 1A non-G5 clubjes. In Zulte bvb kakken ze in hun broek van hun potentieel. Met hun destructief business model kunnen ze absoluut niet permitteren te zakken. Dus hoe zwakker de tegenstand des te beter voor hun. Wel dan hebben ze liever bvb Westerlo, dat aan zijn plafond zit. Dat is dan ook in het stemgedrag terug te vinden. Dus er zal wel zeker betaald/beloofd zijn voor die stemmen.

Dus godweet wat er nog allemaal zo is verkocht en gekocht. Eigenlijk interesseert mij al lang niet meer.
Dus ja moetikeensmeelachen zolang er geen scheiding tussen kerk en staat gebeurd op de KBVB & Pro League, is dat wat er dag in dag uit gebeurd en verder zal gebeuren dag na dag.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door stvvilvoorde »

moetikeensmeelachen schreef: 23 mei 2020, 18:03
stvvilvoorde schreef: 23 mei 2020, 16:26 de ploeg van STVV die vorig jaar 7de eindigde, bestond voor het grootste deel uit spelers die door Bormans gehaald waren.
Als ik me niet vergis,is hij ook CEO bij Union en niet voorzitter.

Ik denk ook niet dat hij een spilfiguur geweest is in die saga van vorige week, maar gewoon weer eentje die zich laten omkopen/ompraten heeft door de gulzige 5.
ja, zoals ik zei in mijn openingszin, CEO van Union en voorzitter van 1B. Ik heb me nadien enkele keren vergist.

Maar hij was wel degelijk een spilfiguur, en als hij een pienter kereltje is, zoals jullie opmerken, dan ben ik er wel zeker van dat hij heel goed wist wat hij deed, met eerst in de pers het tegenovergestelde te opperen van het voorstel dat hij nadien zelf deed. Het was de voorzet die Louwagie en De Witte nodig hadden. Dit was afgesproken spel. Zonder die voorzet, die compleet van de pot gerukt is trouwens (Westerlo laten stijgen), was een eerste klasse met 18 zeer dichtbij.
Er is op die bewuste laatste bijeenkomst door Bayat blijkbaar 1,5 Miljoen uitgedeeld aan de K-clubs met als opschortende voorwaarde dat ze akkoord zouden gaan met hun voorstel van een competitie met 16.
Dit geld was blijkbaar afkomstig van de solidariteitssubsidie ivm corona die de voetbalbond van de UEFA en FIFA had gekregen.
Een aantal amateurclubs wil dit rechtstreeks bij de FIFA en UEFA gaan aankaarten, omdat zij van mening waren dat dit geld een middel was om noodlijdende clubs te helpen.

mafia = pro-league
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Jacques »

Ik zie Bormans nu niet meteen een leidende rol spelen in dit soort achterkamerpolitiek, vnl. omdat ik denk dat zijn soortelijk gewicht daarvoor niet voldoende is. Dat hij uit opportunisme, voor zichzelf of Union, strategisch zijn wagonnetje heeft aangehaakt, lijkt me dan weer niet uitgesloten. Misschien is het contract van Mazzu bij Union wel deel van de beloning? Puur speculatief, geen idee wie Mazzu's zaken regelt. De leidende figuren in deze regeling "van den hond z'n kl..." zijn in ieder geval de Bayat clubs: Chalala, Gent, Standard. Zij hebben het plan met 18 uiteindelijk getorpedeerd. Mehdi heeft met geld van de KBVB stroop gesmeerd. En de K11 is naar goede gewoonte plat op de buik gegaan, want die stroop van Bayat komt uiteindelijk nog vooral terecht bij 3 clubs: Genk, Anderlecht en KV Mechelen. Brugge heeft zijn titel (die er sowieso wel zat aan te komen) en is dus ook content. Dat zijn de grote winnaars van deze wansmakelijke vertoning. De rest krijgt peanuts. Niet dat die rest zoveel beter of properder is. Cercle is misnoegd want het Monegaskisch miljonairsclubje dat altijd en overal zijn handje ophoudt, krijgt nu niets omdat het zijn spelers op technische werkloosheid plaatste. Standard, dat net hetzelfde deed, krijgt wel geld toegestopt. Waar zit daar de logica? OHL en Beerschot zijn in feite gewoon afgedreigd met een vermindering van de tv-gelden die hen gedurende drie jaar met een handicap zou opzadelen en Westerlo als niet-reglementaire stok achter de deur. En Croonen doet niet eens moeite om het te ontkennen. In heel die Pro League zit er geen een met nog maar een greintje moreel besef of rechtvaardigheidsgevoel, alleen maar graaien, graaien en alles in uw eigen voordeel draaien. Het is allemaal gewoon zo rot als maar zijn kan.

Botaka zie ik hier los van. Diens vertrek kwam niet geheel onverwacht, in de winter was er al kort sprake van. Hij had wel wat meer mogen opbrengen, maar daar zijn mogelijk andere redenen (clausules?) voor? Het zou me in ieder geval erg verbazen, moest de arm van Bormans zo lang zijn dat hij de mensen van DMM zou kunnen beïnvloeden. Vergeet niet dat Bormans kort na de overname van STVV zelf opstapte.
Overdrijven is een kunst
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Jones »

Jacques schreef: 25 mei 2020, 11:18 Ik zie Bormans nu niet meteen een leidende rol spelen in dit soort achterkamerpolitiek, vnl. omdat ik denk dat zijn soortelijk gewicht daarvoor niet voldoende is. Dat hij uit opportunisme, voor zichzelf of Union, strategisch zijn wagonnetje heeft aangehaakt, lijkt me dan weer niet uitgesloten. Misschien is het contract van Mazzu bij Union wel deel van de beloning? Puur speculatief, geen idee wie Mazzu's zaken regelt. De leidende figuren in deze regeling "van den hond z'n kl..." zijn in ieder geval de Bayat clubs: Chalala, Gent, Standard. Zij hebben het plan met 18 uiteindelijk getorpedeerd. Mehdi heeft met geld van de KBVB stroop gesmeerd. En de K11 is naar goede gewoonte plat op de buik gegaan, want die stroop van Bayat komt uiteindelijk nog vooral terecht bij 3 clubs: Genk, Anderlecht en KV Mechelen. Brugge heeft zijn titel (die er sowieso wel zat aan te komen) en is dus ook content. Dat zijn de grote winnaars van deze wansmakelijke vertoning. De rest krijgt peanuts. Niet dat die rest zoveel beter of properder is. Cercle is misnoegd want het Monegaskisch miljonairsclubje dat altijd en overal zijn handje ophoudt, krijgt nu niets omdat het zijn spelers op technische werkloosheid plaatste. Standard, dat net hetzelfde deed, krijgt wel geld toegestopt. Waar zit daar de logica? OHL en Beerschot zijn in feite gewoon afgedreigd met een vermindering van de tv-gelden die hen gedurende drie jaar met een handicap zou opzadelen en Westerlo als niet-reglementaire stok achter de deur. En Croonen doet niet eens moeite om het te ontkennen. In heel die Pro League zit er geen een met nog maar een greintje moreel besef of rechtvaardigheidsgevoel, alleen maar graaien, graaien en alles in uw eigen voordeel draaien. Het is allemaal gewoon zo rot als maar zijn kan.

Botaka zie ik hier los van. Diens vertrek kwam niet geheel onverwacht, in de winter was er al kort sprake van. Hij had wel wat meer mogen opbrengen, maar daar zijn mogelijk andere redenen (clausules?) voor? Het zou me in ieder geval erg verbazen, moest de arm van Bormans zo lang zijn dat hij de mensen van DMM zou kunnen beïnvloeden. Vergeet niet dat Bormans kort na de overname van STVV zelf opstapte.
Hey makker doorgaans lees ik graag je relaas maar gebruik eens spaties tussen en dus meer alinea’s, dat leest makkelijker.
Plaats reactie