Hoe zou het zijn met...?

Alle info over onze ex-spelers
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door zipke373 »

STimVV schreef: 12 apr 2021, 11:15
Jebus4life schreef: 12 apr 2021, 10:50 Ik blijf het ook bijzonder vinden dat voetballers die in NL echt top kunnen zijn, hier geen deuk in een pak boter kunnen spelen (er zijn voldoende voorbeelden). Maar in Europa krijgen we in het merendeel van de tijd niets klaar tegen Nederlandse clubs...
Zoals bij alles moet je hier ook weer niet veralgemenen.
Er zijn ook genoeg voorbeelden van spelers die in Nederland niet top waren, maar dat dan wél zijn in Belgie.
Een paar voorbeelden:
Noa Lang: beste speler in Belgie momenteel, niet goed genoeg voor Ajax.
Vormer: niet top in Nederland, gouden schoen in Belgie.
Reza: 2e klasser in NL, werd hier meteen 1 van de beste spitsen in 1e klasse.
Donny niet vergeten he... :mrgreen:
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door smol »

STimVV schreef: 12 apr 2021, 11:15
Jebus4life schreef: 12 apr 2021, 10:50 Ik blijf het ook bijzonder vinden dat voetballers die in NL echt top kunnen zijn, hier geen deuk in een pak boter kunnen spelen (er zijn voldoende voorbeelden). Maar in Europa krijgen we in het merendeel van de tijd niets klaar tegen Nederlandse clubs...
Zoals bij alles moet je hier ook weer niet veralgemenen.
Er zijn ook genoeg voorbeelden van spelers die in Nederland niet top waren, maar dat dan wél zijn in Belgie.
Een paar voorbeelden:
Noa Lang: beste speler in Belgie momenteel, niet goed genoeg voor Ajax.
Vormer: niet top in Nederland, gouden schoen in Belgie.
Reza: 2e klasser in NL, werd hier meteen 1 van de beste spitsen in 1e klasse.
In Nederland wordt op een andere manier (offensieve) gespeeld. Vooral voor de spitsen is 't daar makkelijker scoren dan hier.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Jacques »

Opvallend: Sidibe is op zijn 40ste nog steeds aan de slag als voetballer in Hongarije
https://www.voetbalbelgie.be/specials/i ... 021/04/13/
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Halenaar »

Ivan Bulos, 27 ondertussen, stopt met voetballen vanwege een aanslepende knieblessure.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Dreke »

Halenaar schreef: 16 apr 2021, 15:41 Ivan Bulos, 27 ondertussen, stopt met voetballen vanwege een aanslepende knieblessure.
En Jacques (al was het toen nog Bienke waarschijnlijk) in 3, 2, 1: "Bouletje". Samen met Zaris duidelijk zijn poulain in die tijd. :)
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Jacques »

Een carrière van 88 matchen en 17 doelpunten. Ik heb hem destijds dan toch beter ingeschat dan onze toenmalige voorzitter. ;)

(wat n.b. niet wil zeggen dat ik leedvermaak heb om een speler die door aanhoudende blessures al op jonge leeftijd moet stoppen, voor de speler zelf is dat een klein drama)
Overdrijven is een kunst
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Yellow Feaver »

Jacques schreef: 13 apr 2021, 15:08 Opvallend: Sidibe is op zijn 40ste nog steeds aan de slag als voetballer in Hongarije
https://www.voetbalbelgie.be/specials/i ... 021/04/13/
Als Mmaee centrale verdediger is bij de onbetwiste leider ga ik in die competitie ook nog tot mijn 40ste in de spits spelen.
Samy zal mij wel in scoringspositie brengen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door stvvilvoorde »

Sasha Kotysch heeft noodgedwongen een punt achter zijn carriere gezet. (Blessureleed)
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door STimVV »

stvvilvoorde schreef: 20 apr 2021, 15:55 Sasha Kotysch heeft noodgedwongen een punt achter zijn carriere gezet. (Blessureleed)
Eigenlijk wel spijtig dat hij hier nog is vertrokken.
Als je ziet hoe vaak we de voorbije 2 seizoenen hebben moeten gudderen met Wolke Janssens en Samy Mmaee als centrale verdediger dan had hij hier zijn minuten nog wel gemaakt.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door stvvilvoorde »

Takehiro Tomiyasu liet dit seizoen een goede indruk in de serie A en staat momenteel in de belangstelling van Newcastle, Everton en Leverkusen.
Jacobus
Berichten: 116
Lid geworden op: 20 aug 2019, 18:03

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Jacobus »

Iebe Swers met Seraing op twee matchen van 1A: “Grote stappen gezet onder Ferrera”
Seraing eindigde de competitie in 1B als tweede en speelt bijgevolg zaterdag de eerste van twee barrageduels tegen Waasland-Beveren om een plek in 1A. “Ons doel voor dit seizoen was niet degraderen. Dit is dus een erg mooie bonus”, vertelt Iebe Swers. De 24-jarige ex-Kanarie uit Alken is in zijn derde seizoen bij de ‘Métallos’ uitgegroeid tot sterkhouder op de rechterflank.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Halenaar »

Jonas De Roeck vertrekt bij Anderlecht als T2. Zou volgens geruchten de nieuwe trainer worden bij Charleroi.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Geel-Blauw »

Iebe Swers tekent bij KV Mechelen!
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Halenaar »

Allan Sousa heeft het dit seizoen heel goed gedaan blijkbaar. 10 goals en 10 assists in 34 wedstrijden. Heeft ook volgens data de meest geslaagde acties gedaan in Denemarken, en er is nu ook concrete interesse voor hem van FC Kopenhagen.

Achteraf bekeken heeft Brys toch ook niet alles eruit gehaald in die kern. Niet alleen bij Sousa nu, maar ook Vloet is helemaal ontploft in Nederland. Jammer toch wel.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door BoemBoem »

Halenaar schreef: 01 jun 2021, 13:49 Allan Sousa heeft het dit seizoen heel goed gedaan blijkbaar. 10 goals en 10 assists in 34 wedstrijden. Heeft ook volgens data de meest geslaagde acties gedaan in Denemarken, en er is nu ook concrete interesse voor hem van FC Kopenhagen.

Achteraf bekeken heeft Brys toch ook niet alles eruit gehaald in die kern. Niet alleen bij Sousa nu, maar ook Vloet is helemaal ontploft in Nederland. Jammer toch wel.
Ik denk dat Brys een groter aandeel heeft in de ontwikkeling van Sousa dan je denkt. Kon in het begin onze competitie op zowel tactisch vlak als fysiek vlak niet aan. Brys heeft enkele keren op de positieve werkethiek van Sousa vernoemd en naarmate het seizoen vorderde werd hij ook steeds beter in mijn ogen.

Vloet vind ik idd ook spijtig dat hij weinig kansen heeft gekregen. Algemeen denk ik dat Brys het maximum uit de groep gehaald heeft, maar niet het maximum uit elke speler individueel.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Plaats reactie