Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door STVV-fan »

scoormachine schreef:
STVV-fan schreef:Ik stel voor dat we vanaf dit seizoen ook eens gaan beginnen met te tellen hoeveel keren de arbitrage u vanachter neemt en hoeveel keren ze in uw voordeel gewerkt heeft

Ik tel voor deze match 1 keer vanachter genomen (VAR beslissing onjuist, VAR is nog eens niet MOGEN tussenkomen normaal, maar in die VAR-reglementen vindt een kat haar jong nemeer)

Ik zag hier ook "penalty" passeren, maar die ga ik niet tellen vermits er nu al sommigen vuur zullen schijten.

Om de gewichten wat te counteren en die domme "calimero" opmerkingen tot een minimum te beperken, vertel ik er graag ook bij hoe dom het was dat Botaka geen verdedigend werk deed vandaag en dat de twee doelpunten toch ook wel op zowel het conto van Endo (DOMME balverliezen, fuck man) als Botaka (verdedigend echt nergens vandaag) mogen geschreven worden.

Als het randje buitenspel is, VDL, mag de VAR niet ingrijpen want dan is het geen clear error. Ergo, hoe je het ook keert of draait is het doelpunt onterecht afgekeurd.

Misschien 5/15 VDL :D :lol: :lol: :grappig:
Arbiter worden is de boodschap... stop toch is met dat gezeik altijd op de ref of var. Kijk gewoon naar ons eigen spel. Was dit top ?????
Hou uw telraam waar wekelijks kort bij u.....want hoe meer je niet gaat winnen..... hoe meer je het gaat nodig hebben.....want sommigen zien altijd wel ingebeelde fouten.
Goh nee, niet echt.

Zo tel ik bijvoorbeeld niet de vermeende penaltyfout op Boli tegen Cercle. Hoewel iedereen weet dat een Anderslecht of een Brugge meer kans hebben om die te krijgen, geef ik de scheidsrechter daar nog het voordeel van de twijfel.

Tegen Genk had ik geen commentaar op de scheids.

Dhondt heeft dat tegen Lokeren zeer goed gedaan, niks op aan te merken.

Tiens, al 4 matchen niet gewonnen en ik heb maar 1 fout tegen genoteerd, hoe zou dat toch komen ;) :D

"Sommigen zien altijd ingebeelde fouten". Bwwwwaaa niet echt. Vaak zijn die fouten niet echt ingebeeld omdat onze speler effectief geraakt wordt. Ingebeeld zijn ze dus vooral NIET. De discussie situeert hem vooral bij het feit of andere ploegen die fouten wel makkelijker meekrijgen ja, dan wel nee.

Als het erop aankomt, ben ik objectiever in het beoordelen van die dingen, dan jullie hoor.

Vandaag heb ik ook gezien dat die Vukovic van Beveren toch wel ne vuile speler is die ontsnapt is aan rood. Eerst deftig de schaar erin vanachter bij Buya (geen kaart) en dan los met de voet vooruit op Bezus, waarbij hij -gelukkig maar- Roman enkel met zijn handen onderuit schoffelt.
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Underdog »

Dan zou er toch over gecommuniceerd geweest moeten zijn.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door weekenders »

vdl schreef:
weekenders schreef:
vdl schreef:
STVV-fan schreef:
sander0910 schreef:4de keer op rij gelijk, da's ne zure
Toch zeker omdat uw doelpunt onterecht afgekeurd wordt.

Endo ziet er toch echt niet goed uit bij beide doelpunten hoor. Volgende week hem op de bank laten starten
Inderdaad Endo twee keer in de fout.
Was wel buitenspel van Buya,maar ge moet het willen zien.
Proficiat dat weer alleen gij het buitenspel gezien hebt, maar gij stond waarschijnlijk langs de lijn
Of gij hebt stront in uw ogen.
in ieder geval wat meer gemanierd dan jij
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Underdog »

smol schreef:
Underdog schreef:Het straffe aan de afgekeurde buitenspelgoal: in het busje hebben ze geen mogelijkheid om een lijn te trekken. Dat is nog onderwerp van discussie geweest op de eerste speeldag na Standard-AA Gent. Zie onderstaande link . Bovendien hebben wij als tv-kijkers ook geen lijn gezien. Als ze dit dus met het blote oog beslist op basis van de beelden die wij gezien hebben, is het toch serieus nattevingerwerk.

https://sporza.be/nl/2018/07/31/verbist-over-var/
misschien hebben ze die lijn ondertussen wel :) er was sprake van dat hier snel verandering in zou komen !
Dan zou er toch over gecommuniceerd geweest zijn.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door weekenders »

STVV-fan schreef:
smol schreef: Ook al is het maar één centimeter buitenspel dan is het buitenspel !
Maar stond hij dat wel?

ik heb de herhaling juist gemist, maar blijkbaar ziet enkel VDL er buitenspel in.
Idd, en al de andere die het niet gezien hebben, hebben VDL zijn stront in hun ogen
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Underdog »

weekenders schreef:
STVV-fan schreef:
smol schreef: Ook al is het maar één centimeter buitenspel dan is het buitenspel !
Maar stond hij dat wel?

ik heb de herhaling juist gemist, maar blijkbaar ziet enkel VDL er buitenspel in.
Idd, en al de andere die het niet gezien hebben, hebben VDL zijn stront in hun ogen
Het onderlinge respect viert weer hoogtij....
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door enrique »

Er zou beter gesproken worden over het spel zelf
En de gebreken erin
Dat zijn er nogal wat
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door tweety »

Tompie schreef:Botaka die gewoon niet mee terug verdedigt al de hele wedstrijd lang. Dat lijkt toch echt een "opdracht".

Was dat trouwens geen penalty voor ons?!
Als dat een opdracht is dan verdient brys zeker ne stamp tegen zn kl..
Ik denk dat het eerder botaka is die de positie niet aan kan.
Eigenlijk verdient Brys sowieso ne stamp alleen al voor het blijven zetten van botaka op die back. :)
Laatst gewijzigd door tweety op 18 aug 2018, 23:23, 2 keer totaal gewijzigd.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door tweety »

vdl schreef:
STVV-fan schreef:
sander0910 schreef:4de keer op rij gelijk, da's ne zure
Toch zeker omdat uw doelpunt onterecht afgekeurd wordt.

Endo ziet er toch echt niet goed uit bij beide doelpunten hoor. Volgende week hem op de bank laten starten
Inderdaad Endo twee keer in de fout.
Was wel buitenspel van Buya,maar ge moet het willen zien.
Die 2e is evenzeer steppe zijn fout. Hij moet die bal daar zo niet ingooien
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door miel »

Jacques schreef:
STVV-fan schreef: Endo ziet er toch echt niet goed uit bij beide doelpunten hoor. Volgende week hem op de bank laten starten
Wat dan gezegd van uwe rechtsback die tweemaal nergens te bespeuren was?
Hela Jaques
Toegegeven onze rechtsback speelde verdedigend een zeer slechte wedstrijd
Maar de 2 tegentreffers zijn niet zijn schuld
De eerste mag Endo op zijn rekening schrijven , zeer slecht inspelen en balverlies .
En de tweede is voor Steppe , onbegrijpelijk voor een man met zoveel ervaring dat hij net nadat we gescoord hebben de bal centraal naar Endo speelt die omringd is door een drietal man van Beveren die daar dan het duel verliest .
Bezus en Cebalos naast of kort bij elkaar werkt niet , goede voetballers daar niet van maar het wordt ergerlijk , De anderen moeten de ruimte voor hen maken maar onnoemelijk veel balverlies en gestrik door onnodig te willen forceren in plaats van de bal het werk te laten doen komen wij achteraan vaak in de problemen , en ook de spits of spitsen lopen er zo voor spek en bonen bij .
Op dat gebied bewaart Endo een stuk beter het overzicht .
Het was een match met veel afval aan beide zijden , en veel kansen door individuele fouten , maar spannend en allerminst saai .
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door vdl »

enrique schreef:Er zou beter gesproken worden over het spel zelf
En de gebreken erin
Dat zijn er nogal wat
Of een duidelijk systeem.
Word de bal opzettelijk niet voor doel gegooid en draaien we allemaal naar binnen om door het centrum te willen gaan.
Spelen we zonder een echte 6 en zonder echte rechtsachter, Endo scoort wel maar loopt veel uit positie net als Botaka .
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door vdl »

tweety schreef:
vdl schreef:
STVV-fan schreef:
sander0910 schreef:4de keer op rij gelijk, da's ne zure
Toch zeker omdat uw doelpunt onterecht afgekeurd wordt.

Endo ziet er toch echt niet goed uit bij beide doelpunten hoor. Volgende week hem op de bank laten starten
Inderdaad Endo twee keer in de fout.
Was wel buitenspel van Buya,maar ge moet het willen zien.
Die 2e is evenzeer steppe zijn fout. Hij moet die bal daar zo niet ingooien
Inderdaad moet die bal daar ook niet geven,een man met zoveel ervaring.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door enrique »

Koop u 2 echte goeie backs - ge hebt nog 2 weken
Speel 4-2-3-1
Zet Acolatse op linksvoor
En Ceballos rechtsvoor
Bezus op 10
En Buya in punt
De Petter op 6 en Asamoah op 8
En vanachter Texeira en een vd Japanners
Da's mijn ploeg :D
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Dreke »

STVV-fan schreef:Als het erop aankomt, ben ik objectiever in het beoordelen van die dingen, dan jullie hoor.
Als het erop aankomt, is dit een nogal vol-van-zichzelf-uitspraak...
A loyal football fan only supports the shirt...
Coelmoes
Berichten: 136
Lid geworden op: 05 dec 2010, 23:20

Re: Speeldag 4: Waasland-Beveren - STVV (18.08 - 20u00)

Bericht door Coelmoes »

Ik heb de tweede helft gevolgd op de ipad. Ik vond het echt wel een genietbare match om naar te kijken. Het spel ging goed op en af. Naar het einde toe (na de 2-2) kwam Beveren aandringen en hadden ze nog dé kans op de 3-2 maar persoonlijk vond ik dat STVV de winst verdiende op basis van de tweede helft. De afgekeurde goal kwam wat mij betreft niet uit de lucht vallen.

Een aantal bemerkingen:
- Botaka was inderdaad vaak weg. De Norre gaat ook vaak hoog mee op maar was toch bijna altijd op tijd terug
- Tomiyasu deed het goed, net als De Petter. Tomiyasu kwam op het einde een paar keer in een gevaarlijke 1-tegen-1 situatie terecht maar verdedigde telkens zeer fraai
- ik vond het onvoorstelbaar hoeveel ruimte er bij momenten tussen aanval en verdediging lag. Onze 3 middenvelders waren regelmatig allemaal weg. Een De Petter op de plaats van Endo is misschien wat minder dynamisch maar zorgt wel voor een betere restverdediging bij omschakeling.
- Turay deed het wat mij betreft goed vanvoor: heel beweeglijk, snel, maar ook balvast. Gaf eerste helft De Sart een prima mogelijkheid, tweede helft was het Ceballos die hij vrij speelde.
- De Sart en De Norre speelden in mijn ogen een meer dan degelijke partij!

Spijtig dat je deze niet gewonnen hebt. Ik weet nog altijd niet hoe die 2-2 zo snel kan vallen. De helft van de ploeg stond precies te slapen.
Plaats reactie