STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Halenaar »

lakie schreef:Wat mij meer interesseert... Er ging een 8e transfer worden voorgesteld, maar daar lees ik nergens iets van... Ook Van Suzuki geen nieuws...
Dit was een conferentie in Japan, vanavond word er 1 in Sint Truiden gehouden .
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

lakie schreef:Wat mij meer interesseert... Er ging een 8e transfer worden voorgesteld, maar daar lees ik nergens iets van... Ook Van Suzuki geen nieuws...
Dat er een 8e transfer zou worden voorgesteld, is gesuggereerd door verschillende media. Niet door STVV zelf. Die persconferentie is vanavond om 19u. Daar zouden ook de shirts worden voorgesteld. Maar bij DMM dacht ze daar anders over. Interne communicatie kan ook nog wat beter.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Foto komt van een persoonlijke account van een directeur bij DMM, niet van officiële account, maar inderdaad, men had dat beter mogen afstemmen.
https://www.instagram.com/matsue_dmm/
https://twitter.com/dmm_matsue
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door zipke373 »

Jacques schreef:Foto komt van een persoonlijke account van een directeur bij DMM, niet van officiële account, maar inderdaad, men had dat beter mogen afstemmen.
https://www.instagram.com/matsue_dmm/
https://twitter.com/dmm_matsue
In Japan is het nu halfeen 's nachts...de post is van 5uur geleden...halfacht 's avonds dus. Misschien een dagske vergist. :mrgreen:
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Geel-Blauw »

Zou er veel mooier uitzien moest dmm niet zo hoog erop staan.
De truitjes zonder hoofdsponsor zien er zo uit: https://twitter.com/weeklysd/status/115 ... 57504?s=09
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Tompie »

zipke373 schreef:
Jacques schreef:Foto komt van een persoonlijke account van een directeur bij DMM, niet van officiële account, maar inderdaad, men had dat beter mogen afstemmen.
https://www.instagram.com/matsue_dmm/
https://twitter.com/dmm_matsue
In Japan is het nu halfeen 's nachts...de post is van 5uur geleden...halfacht 's avonds dus. Misschien een dagske vergist. :mrgreen:
Wellicht. Want hij heeft ervoor nog een foto opgezet die Google Translate vertaalt in iets van "gewacht tot 19u voor het posten van de foto". Maar een dag te vroeg weliswaar. :D


Truitjes vind ik best mooi, buiten dat misbaksel op de schouder.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Haspengouw »

Geel-Blauw schreef:Zou er veel mooier uitzien moest dmm niet zo hoog erop staan.
De truitjes zonder hoofdsponsor zien er zo uit: https://twitter.com/weeklysd/status/115 ... 57504?s=09
Toch al een heel ander zicht dan op zo’n paspop... Zou Boli toch misschien blijven? Je laat toch alleen maar spelers poseren met de tenuekes die blijven... :roll:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

De truikes:

Ik vond de vorige mooier, met de combatprint.

Op deze truitjes lijkt het alsof het logo van DMM (en vooral het logo van die foodpartner :roll:) er snel vóór de voorstelling nog in de lokale sweatshop van Shinjuku zijn opgestreken.

DMM dus.

Op zich geen probleem mee. Ik stel mij gewoon de vraag of de andere sponsors dan afgesprongen zijn?
Of zijn ze nog aan het onderhandelen en doen we nog snel een Japanse "switcheroo" vooraleer we Moeskroen in de ogen kijken?

Toen we de vorige keer in tweede klasse speelden hebben ze dat ook gedaan, de sponsor op het shirt gewisseld
FANFOREVER
Berichten: 582
Lid geworden op: 18 okt 2010, 08:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door FANFOREVER »

Die Japanners zijn geen haar beter als Duchatelet. Arm STVV.
:stvv:
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Tompie »

STVV-fan schreef:De truikes:

Ik vond de vorige mooier, met de combatprint.

Op deze truitjes lijkt het alsof het logo van DMM (en vooral het logo van die foodpartner :roll:) er snel vóór de voorstelling nog in de lokale sweatshop van Shinjuku zijn opgestreken.

DMM dus.

Op zich geen probleem mee. Ik stel mij gewoon de vraag of de andere sponsors dan afgesprongen zijn?
Of zijn ze nog aan het onderhandelen en doen we nog snel een Japanse "switcheroo" vooraleer we Moeskroen in de ogen kijken?

Toen we de vorige keer in tweede klasse speelden hebben ze dat ook gedaan, de sponsor op het shirt gewisseld
Heb het even afgecheckt bij STVV en het is een tijdelijk shirt. Daarna komt de nieuwe hoofdsponsor erop.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door fruitboerke »

STVV-fan schreef:De truikes:

Ik vond de vorige mooier, met de combatprint.

Op deze truitjes lijkt het alsof het logo van DMM (en vooral het logo van die foodpartner :roll:) er snel vóór de voorstelling nog in de lokale sweatshop van Shinjuku zijn opgestreken.

DMM dus.

Op zich geen probleem mee. Ik stel mij gewoon de vraag of de andere sponsors dan afgesprongen zijn?
Of zijn ze nog aan het onderhandelen en doen we nog snel een Japanse "switcheroo" vooraleer we Moeskroen in de ogen kijken?

Toen we de vorige keer in tweede klasse speelden hebben ze dat ook gedaan, de sponsor op het shirt gewisseld
Awel dat hebben ze dan goed gezien want met deze armzalige ploeg vliegt ge kansloos terug naar tweede klasse. :end:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Bartman »

FANFOREVER schreef:Die Japanners zijn geen haar beter als Duchatelet. Arm STVV.
Conclusie na een dikke 12 maanden : more of the same. Maybe even worse.
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door bert1924 »

Buiten een belabberd transfertbeleid mag er ook eens gezegd worden dat de japanners ook niet kunnen rekenen
Sijzoen 17/18 play off 1 gemist omdat men weigerde in de winter een paar versterkingen binnen te halen
Sijzoen 18/19 play off 1 gemist omdat men weigerde-twee zeer goede spelers (De Norre en Besus) te vervangen
Tevens verkocht men Besus ook nog aan concurent AA gent,om daar op de bank te zitten
Hoeveel geld werd er misgelopen door dit kortzichtig en amateur beleid?????????
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door kenniksvanvoetbal »

bert1924 schreef:Buiten een belabberd transfertbeleid mag er ook eens gezegd worden dat de japanners ook niet kunnen rekenen
Sijzoen 17/18 play off 1 gemist omdat men weigerde in de winter een paar versterkingen binnen te halen
Sijzoen 18/19 play off 1 gemist omdat men weigerde-twee zeer goede spelers (De Norre en Besus) te vervangen
Tevens verkocht men Besus ook nog aan concurent AA gent,om daar op de bank te zitten
Hoeveel geld werd er misgelopen door dit kortzichtig en amateur beleid?????????
dat gaat stvv fan niet fijn vinden :onfire: :onfire: :onfire:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Franz »

Waarom kocht DMM STVV?
De STVV-fans hoopten: om sportieve prestaties te realiseren met STVV (PO1, Europees voetbal) + Japanse spelers in Europa te lanceren (met winst op verkoop) + om het concern DMM naamsbekendheid te bieden en in de Europese markt te lanceren.

Wat blijkt hoe langer hoe meer de werkelijkheid te zijn?
STVV wordt gebruikt om de marketing van DMM in Japan zelf en de buurlanden van (Oost-)Azië te pushen (zie de partners/sponsors, zie de voorbijgang van Japanse 'vedetten' met nu Suzuki en voorheen Endo en Tomi, zie de aankoop van CP15 en misschien ook nog de Zuid-Koreaan Lee) + Japanse spelers in Europa te lanceren.
De sportieve aspiraties met STVV lijken ondergeschikt, het zou voor DMM bijvoorbeeld wel eens veel belangrijker kunnen zijn dat Suzuki en CP15 veel spelen en in the picture staan dan dat het team PO1 haalt. Het gebrek aan prioriteit voor het sportieve uitte zich verleden seizoen met de verkoop van De Norre en Bezus zonder degelijke vervanging en de makkelijke walk over van Gent in de laatste match. Ook nu is het transferbeleid niet gericht op onmiddellijk rendement en PO1.
Ook de marketing en naamsbekendheid van DMM in Europa/België/Vlaanderen/Haspengouw/Sint-Truiden lijken onbelangrijk. Slechts in allerlaatste instantie bij gebrek aan alternatief werd de naam DMM.com op het shirt gedrukt als tijdelijke sponsor. Is er trouwens al eens een supporter naar de site DMM.com gesurft? Of er überhaupt iets gekocht? Dat zal zeeeeeeer beperkt zijn, want de site is helemaal toegespitst op Azië, en haalt het voor de Vlaming niet van bijvoorbeeld Bol.com.

Wat te verwachten?
Op korte termijn tijdens dit transferbeleid nog enkele (Aziatische) versterkingen,
mogelijk nog de verkoop van jonge potential(s) (Boli, Botaka, Garcia),
nieuwe spelers worden enkel aangetrokken als er een mogelijke meerwaarde op doorverkoop is (dus geen 'oude Belgen'),
zakken naar 1B zal ten alle prijze worden vermeden (eventueel met een sterke injectie in de winter-mercato),
op termijn zal DMM een grotere club in een grotere competitie kopen (bij voorkeur Engeland, :Roland: heeft Charlton al in de aanbieding!).

Conclusie: STVV is voor DMM slechts een 'oefenproject' met de nadruk op marketing/commercie en niet op het sportieve.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Plaats reactie