Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Brusselmans »

vlag ondersteboven hangen !!!
:?
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Mikman »

Japanse vlag waarbij je van de rode ronde stip een treurende smiley maakt met een traan. Dat is duidelijk, krachtig, universeel en niet té beledigend.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jones »

en spandoek moet er zowiezo komen.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Mikman »

Mikman schreef:Japanse vlag waarbij je van de rode ronde stip een treurende smiley maakt met een traan. Dat is duidelijk, krachtig, universeel en niet té beledigend.
Ik zie dat Tompie er op de Facebookpagina van dit forum al werk van gemaakt heeft :toppie:

Hopelijk zondag ook in het stadion te zien.
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door omeloe »

Mikman schreef:
Mikman schreef:Japanse vlag waarbij je van de rode ronde stip een treurende smiley maakt met een traan. Dat is duidelijk, krachtig, universeel en niet té beledigend.
Ik zie dat Tompie er op de Facebookpagina van dit forum al werk van gemaakt heeft :toppie:

Hopelijk zondag ook in het stadion te zien.
Afbeelding
mathiasm
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 feb 2020, 13:14
Supporter van: Neutraal

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door mathiasm »

Beste supporters,
als student Criminologische wetenschappen voer ik als masterproef een onderzoek uit naar het gebruik van pyrotechnisch materiaal in voetbalstadia( bengaals vuur, voetzoekers,...). Ik wil inzicht krijgen hoeveel personen dit gebruiken, vallen er 'slachtoffers', moet het beleid veranderd worden.?De vragen zijn zwart-wit omdat ik het beleid van de voetbalbond en ploegen evalueer aan de hand van jullie mening. Op de laatste vraag kunnen jullie nuanceren of je al dan niet grijs bent ( legaliseren onder voorwaarden, in bepaalde vakken, door bepaalde personen,...) HIer is alvast de link naar de survey: https://forms.gle/Nh4bQd3jYP8e54Ai6
Je maakt trouwens kans op een bol.com waardebon van 25 EURO.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Halenaar »

Het valt me op dat ze op Stayen de laatste tijd heel goed bezig zijn met hun social media content. Sfeerverslagen, filmpjes van op training, complicaties, supporters wat meer betrekken bij foto's en dergelijke....

Er zijn serieuze stappen gezet hierin, en ze waren ook broodnodig. Is weer helemaal bij de tijd nu, dus hopen dat ze er ook een nieuw/ ander publiek mee kunnen bereiken.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STimVV »

Zoals gezegd in de topic "crisis op Stayen" heb ik eens snel iets uitgetekend naar aanleiding van mn onderstaande bericht:

Betreft de "sfeertribune" en het probleem van de zichtbaarheid + betonnen wand/afstand. Dat valt op te lossen.
Als ze willen kan dat. Als ze niet willen zal het onmogelijk zijn.

Om de betonnen wand weg te werken en de supporters weer dichter op het veld te laten staan kan je perfect een stuk extra bouwen, voor de huidige sfeertribune. De plaats is er, en is best simpel uit te voeren. Een paar zwevende betonnen tredes + 2 nieuwe trappen + standing seats. (zoals oa in Zulte en Antwerp)
Tussen de beide trappen kan je dan een extra stuk sfeertribune bouwen met standing seats. Dat kan perfect symmetrisch tussen de 2 trappen zodat het raam + terras van de brasserie kan blijven. Een rij of 5-6 hoog die dan visueel doorloopt in de huidige zittribune. Je kan ook het veld een meter minder lang maken zodat de doellijn wel zichtbaar word. (of 1a2 meter verschuiven richting jonagold) En zelfs een 30cm ophogen zodat er een hibride grasmat kan voorzien worden kan het probleem van de zichtbaarheid mee oplossen.
Ik kan u die oplossingen in 5 minuten schetsen... en in 1 dag uittekenen in 3D op PC.




Ik heb ondertussen een PDF met een 3D-rendering.
Maar geen idee hoe ik dat hier post.
Als er iemand is die dat kan. Stuur me desnoods effe een PM met je email, dan stuur ik het snel per mail en kan die persoon dat hier effe posten.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STimVV »

Afbeelding

Ik denk dat het gelukt is.
Op 3u uitgetekend...Mijn tekenprogramma is gemaakt voor andere dingen en dus is het niet zo professioneel, maar het geeft wel een goed idee.
Ik heb natuurlijk de exacte afmetingen niet, en heb me gebaseerd op fotos, trap- en plafondhoogtes etc.
De afmetingen zullen dus niet exact overeen komen. Maar ik zal er toch niet ver vanaf zitten.
Geweldig veel extra supporters zullen er niet kunnen zitten/staan. (ik schat 3a400) Maar dat is ook niet nodig want we hebben nu al te veel plaatsen...
Maar het geeft wel al meteen een heel ander gevoel en beleving.
De bestaande tribune kan dan weer gebruikt worden als normale zittribune.
Het sfeervak kan zich dan groeperen thv de Safe-standings. In heel wat europese stadia passen ze dat principe toe. Zoals nu ook op Antwerp en Zulte.
Kostprijs van dat stukje aanbouw is beperkt, want stelt op zich weinig voor....
Laatst gewijzigd door STimVV op 06 nov 2020, 19:20, 2 keer totaal gewijzigd.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STimVV »

Afbeelding

Afbeelding
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jones »

Mooi maar mag dat van de brandweer ?
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jan Bulder »

Volgens mij hoeven die bijkomende tribunes zelfs geen permanente betonnen structuren te zijn. Lijkt me ook perfect te bouwen met stellingen/staal.

Ook in de Amsterdam Arena en in de Gelredome zijn er op die manier een paar rijen extra gecreëerd. Oorspronkelijk had je daar ook een betonnen muur rondom het veld.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STimVV »

Jones schreef: 06 nov 2020, 18:33 Mooi maar mag dat van de brandweer ?
Ik zie niet in waarom niet. De bestaande evacuatietrappen worden gewoon behouden en evacuatie kan via de tribune die aan de zijkanten gewoon open is aan de voorkant. Door een andere positionering kan je die trappen ook afleiden zodat ze niet via de tribune lopen. Dan kan je centraal een extra trapje voorzien als verbinding tussen boven en beneden.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Tompie »

Ik vind het voorstel top! Alleen zie ik niet in hoe we Duchatelet hier ooit van gaan kunnen overtuigen. Moest het stadion nu (los van corona) tweewekelijks goed gevuld zijn, dat was wat anders. Maar het is nu niet bepaald alsof er niet voldoende plaats is... En enkel en alleen omdat het voor de beleving van een aantal supporters veel aangenamer zou zijn, zie ik het hem niet doen.

Ik ben er wel van overtuigd dat dit de sfeer zeker ten goede zou komen. En ja, ook in 'het huidige Stayen' was de sfeer af en toe top, maar volgens mij ging je zelfs in die wedstrijden met het publiek dichter op het veld toch nog enkele niveautjes en decibels omhoog.

Maar wel leuk gemaakt in ieder geval en ik zou zeker op die plaatsen post willen vatten! ;)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STimVV »

Tompie schreef: 06 nov 2020, 19:20 Ik vind het voorstel top! Alleen zie ik niet in hoe we Duchatelet hier ooit van gaan kunnen overtuigen.
1.000 mensen vinden die 100 euro willen geven.
Met €100.000 raak je al een eind. :D
Maja... zelfs een pint betalen in "zijne revue" is voor velen een probleem. :cool:
Plaats reactie