Onderhoud

Mededelingen over het forum, ruimte voor opmerkingen en suggesties, enz.
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Onderhoud

Bericht door stvv'er »

Vietnam-invasie ! :lol:
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Onderhoud

Bericht door Tompie »

Ik geef het toe. De kwaliteit van de discussies interesseert me niet, ik wil hier alleen maar kunnen uitpakken met primeurs en records. :mrgreen: Gisteren waren we alvast met meer dan 1000! :grappig:
Nee, meld het gerust als er dingen zijn die niet kloppen.

Maar zoals ik al eerder heb aangegeven, ben ik eigenlijk op zoek naar iemand die het forum technisch nog eens volledig terug in orde wil zetten en updaten naar de laatste versie. Ik ken daar zelf onvoldoende van en heb me maar proberen te behelpen tot dusver.

Maar met een kleine van 9 maanden en de bouw van een huis, schiet er nog weinig tijd over om mij hierin te verdiepen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Onderhoud

Bericht door stvvilvoorde »

Ik wil je daar wel mee helpen hoor tompie.
De phpBB die je nu draait is toch al versie3.x veronderstel ik, dan is er vrij makkelijk upgrade mogelijk naar de laatste versie?

Ik vermoed ook dat je hosting waar je nu het forum op draait, niet de capaciteit heeft om zoveel gelijktijdige users te kunnen serven.
Die 1000+ gastbezoekers van gisteren is echt erg veel voor een lokaal forum als dit en kan een soort van Distributed Denial Of Service attack geweest zijn.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Onderhoud

Bericht door Jack »

stvvilvoorde schreef:Ik wil je daar wel mee helpen hoor tompie.
De phpBB die je nu draait is toch al versie3.x veronderstel ik, dan is er vrij makkelijk upgrade mogelijk naar de laatste versie?

Ik vermoed ook dat je hosting waar je nu het forum op draait, niet de capaciteit heeft om zoveel gelijktijdige users te kunnen serven.
Die 1000+ gastbezoekers van gisteren is echt erg veel voor een lokaal forum als dit en kan een soort van Distributed Denial Of Service attack geweest zijn.
Normaal zit hij nog bij Antagonist en zou dat geen probleem mogen zijn.

Updates is idd kinderspel. Effe backup maken voor mocht het mislopen en dan de update laten lopen.
Enige 'probleem' is dat er hier en daar wat custom code in het forum zit en dat je die moet overnemen of je bent ze kwijt.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Onderhoud

Bericht door Jack »

Daarstraks had ik ook de problemen zoals hierboven aangehaald.
Werk aan de winkel Tompie.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Onderhoud

Bericht door Tompie »

Stvvilvoorde heeft er gisteren al eens naar gekeken, maar het forum updaten blijkt toch niet zo evident door allerlei foutmeldingen die ik in het verleden ook al kreeg.

Ik heb zelf gisteren ook problemen gehad, maar heb gemerkt dat dit het geval is omdat er zeer veel gasten online zijn. Als dit aantal wat afneemt werkt het forum weer prima. De laatste dagen zijn er bij momenten meer dan 1000 gasten...Toch niet echt normaal.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Onderhoud

Bericht door Jack »

Tompie schreef:Stvvilvoorde heeft er gisteren al eens naar gekeken, maar het forum updaten blijkt toch niet zo evident door allerlei foutmeldingen die ik in het verleden ook al kreeg.

Ik heb zelf gisteren ook problemen gehad, maar heb gemerkt dat dit het geval is omdat er zeer veel gasten online zijn. Als dit aantal wat afneemt werkt het forum weer prima. De laatste dagen zijn er bij momenten meer dan 1000 gasten...Toch niet echt normaal.
Dan zou ik Antagonist wel eens mailen.
Dat moet de server echt wel aankunnen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Onderhoud

Bericht door stvvilvoorde »

Ja ik wou gisteren die update doen, maar kreeg nog niet eens een backup gemaakt. (ook weer door die timeouts)
Dan vond ik het nogal fishy om verder te gaan zonder backup.

Nu, ik ben ook ervan overtuigd dat het aan de vele gastbezoekers ligt.
Volgens mij is de capaciteit van antagonist in de huidige formule daar niet op aangepast.
Een update van de achterliggende phpBB-code mag wel, maar ik denk niet dat dit de kernzaak van het probleem is.

Als je onder de 900 bezoekers zit, draait alles vlot, als het hoger dan dat gaat, beginnen weer dezelfde problemen.
Wat een zege zijn die aziatische fans toch :)
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Onderhoud

Bericht door Jack »

Ben nog eens door de paketten van Antagonist gegaan. Slim lijkt idd te mager voor 1000 bezoekers per dag. Je zal moeten upgraden naar Plus. Pro lijkt me overkill.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Onderhoud

Bericht door stvvilvoorde »

Het aantal gasten lijkt terug gestabiliseerd?
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Onderhoud

Bericht door enerkey »

Waarschijnlijk door het verlies tegen Cercle hebben de succesforumsurfers, alle 1000, het laten afweten :mrgreen:
joost
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2018, 15:30

Re: Onderhoud

Bericht door joost »

Ik begrijp het niet. Deze morgen of even na middernacht waren er nog rond de 7 à 800 actief. In Vietnam is het dan nochtans 4 uur later. En in Japan is het dan bijna ochtend. Raar.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Onderhoud

Bericht door Tompie »

Heb het even met antagonist bekeken. Zij hebben enkele ip adressen uit het buitenland geblokkeerd die zorgden voor een overbelasting op het forum.

Sindsdien lijkt de situatie voorlopig inderdaad wat beter, al blijven updates wel nog nodig.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Onderhoud

Bericht door STimVV »

Tompie schreef:Heb het even met antagonist bekeken. Zij hebben enkele ip adressen uit het buitenland geblokkeerd die zorgden voor een overbelasting op het forum.

Sindsdien lijkt de situatie voorlopig inderdaad wat beter, al blijven updates wel nog nodig.
Thanx for the effort.
Het is frustrerend als we hier niet terecht kunnen met onze frustraties. :geelblauw:
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Onderhoud

Bericht door Tompie »

Ik merkte dat er vanochtend opnieuw wat problemen waren. Heb nu in ieder geval al een upgrade van het hosting pakket uitgevoerd zodat we meer capaciteit hebben. Normaal gezien zou dit de snelheid van het forum ook ten goede moeten komen.

Ik probeer in de komende dagen ook eens te kijken of het me lukt om het forum zelf naar de laatste versie te actualiseren. Dat gaf de voorbije keren nogal wat foutmeldingen van zaken die Chinees voor mij zijn.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Plaats reactie