Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Louis XIV »

Vouch schreef: 13 feb 2020, 14:04
Tompie schreef: 10 feb 2020, 12:51 1. Zoveel punten (enfin, enkelvoud dus) haalde Cercle Brugge dit seizoen op verplaatsing.

Kortom, geen gezever. Cercle moet voor de bijl en het is enkel maar goed voor onze troepen dat het om een wedstrijd met inzet gaat. We hebben bovendien nog wat recht te zetten na de heenwedstrijd.
Nog wat meer statistieken:

- Slechts 1 punt op verplaatsing, inderdaad.
- Op verplaatsing slechts 8 doelpunten gemaakt en 29 tegendoelpunten: doelpuntensaldo = -21.
- Na nieuwjaar slechts 3 op 12, daar waar Cercle toch het aura heeft van, laat ons zeggen, "ze zijn niet slecht bezig".
- Die 3 punten dan nog gepakt tegen een KV Mechelen, dat zelf 0 op 12 pakte na nieuwjaar.

STVV daarentegen:
- 9 op 12 na nieuwjaar
- 17 op 32 thuis
- Thuis slechts 3 keer verloren: Moeskroen (toen nog met de beloften, en onverdiend), Club en Charleroi (de "Brys-match")

Met andere woorden, statistisch gezien ziet het er heel goed uit. Maar dan komt inderdaad meestal dat rare Truiense gegeven boven, waarbij het net op die momenten meestal misgaat.

Enfin, Cercle MOET (maar dan ook MOET!!!) winnen. We weten allemaal hoe dat voelt, hoeveel keer hebben we het zelf niet meegemaakt. Wij moeten ook winnen, maar dan toch op een andere manier. Voor ons is het gewoon zaak het publiek waar voor zijn geld te geven, en dat kunnen onze elf, dat hebben ze vorige week laten zien.

Gewoon vrank en vrij spelen en de rest van onze thuismatchen winnend afsluiten. We eindigen in dat geval sowieso op 41 punten, en dat voor een ten dode opgeschreven degradatiekandidaat. Er zijn jaren geweest dat dat maar net iets te weinig was voor PO I.

In dat geval kloten we in één keer ook nog eens onze natuurlijke aartsvijand. Ik heb het dan over de grootstad tegen de boerenbuiten, de hoofdstedelingen tegen de provincie, de Kiekefretters tegen de Binken, de dieke nakke tegen de boerkes: Kompany, Coucke en co gewoon uit PO I knikkeren, mijn gedacht. Joa, het gedacht alleen al geeft mij vlinders in de buik. :twisted:
Snel een goalke maken en 't spel is vertrokken ...Yes We Can ! :Roland: :mrgreen:
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

We gaan dit gewoon afmaken 2-0
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Dreke »

En de eerste die als (!) we zouden voorkomen begint te zingen dat het zo plezant is in tweede klas wordt van de tribune gekiept?
A loyal football fan only supports the shirt...
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Aan die leedvermaak gezangen doe ik niet mee.
Ik weet nog goed genoeg hoe pijnlijk dat voor ons was, zeker toen Genk ons uit eerste klasse gekieperd had.
Gewoon hevig supporteren voor de kanaries en eens van mijn kl.... maken tegen de ref en de tegenstander is meer dan genoeg.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Jack »

Dreke schreef:En de eerste die als (!) we zouden voorkomen begint te zingen dat het zo plezant is in tweede klas wordt van de tribune gekiept?
Dit!
Beschamend vind ik zoiets.
Ben nog niet vergeten hoe die van KVM deden toen wij afzakten.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door STimVV »

Genk pakt vandaag verdoeme een belangrijk punt op Antwerp.
Toch echt zonde als je ziet waar we zouden staan met 3 punten meer, dan deden we helemaal mee voor PO1.

Genoeg matchen waar we die 3 punten hebben laten liggen.
Vooral de 3 verplaatsingen bij de 3 zwakste ploegen die we alle3 verloren. Hadden we er daar 1tje van gewonnen... Maar ook bijvb de thuismatch tegen Moeskroen, toen we met een noodploeg moesten spelen omdat we niet klaar waren bij de competitiestart.
Zaterdag maar zien dat we geen 0 op 6 pakken tegen de toekomstige zakker...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

STimVV schreef: 14 feb 2020, 00:09 Genk pakt vandaag verdoeme een belangrijk punt op Antwerp.
Toch echt zonde als je ziet waar we zouden staan met 3 punten meer, dan deden we helemaal mee voor PO1.

Genoeg matchen waar we die 3 punten hebben laten liggen.
Vooral de 3 verplaatsingen bij de 3 zwakste ploegen die we alle3 verloren. Hadden we er daar 1tje van gewonnen... Maar ook bijvb de thuismatch tegen Moeskroen, toen we met een noodploeg moesten spelen omdat we niet klaar waren bij de competitiestart.
Zaterdag maar zien dat we geen 0 op 6 pakken tegen de toekomstige zakker...
Tis waar, PO1 had makkelijk gekund !
We weten allemaal wie dat op zijn rekening mag schrijven, en jawel, meer dan 1 persoon. De percentages mag u zelf invullen !
Maar nu wordt het Kostic-time !!!
Zet je schrap, ik denk da we nog één en ander gaan meemaken !

Brusselmans, altijd ne positieve mens ...
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door miel »

Wat weet gij daar van ?
LON heeft het vorige week nog gezegd in HLN ? 5 à 6 spelers kunnen gewoon niet mee in 1 A
We mogen al blij zijn met het behoud
Of zou een trainer uit een voetbal ontwikkelingsland aan 1 week winter stage genoeg gehad hebben om een afgeschreven ploeg op de rails te krijgen :clap: :clap: :lol:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Ach ja, als m'n tante... We staan op de plek waar we horen te staan. Er is dit seizoen op en naast het veld te veel fout gelopen om meer te ambiëren dan een plek in de achtervolgende groep. Wij hebben niet het surplus aan kwaliteit en/of ervaring om ons die fouten te kunnen permitteren. Mechelen zullen we nog wel inhalen, daar reken ik zo'n beetje op, maar Genk, Zulte en misschien zelfs Anderlecht lijken me buiten schot.
Laatst gewijzigd door Jacques op 14 feb 2020, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

miel schreef: 14 feb 2020, 10:11 Wat weet gij daar van ?
LON heeft het vorige week nog gezegd in HLN ? 5 à 6 spelers kunnen gewoon niet mee in 1 A
We mogen al blij zijn met het behoud
Of zou een trainer uit een voetbal ontwikkelingsland aan 1 week winter stage genoeg gehad hebben om een afgeschreven ploeg op de rails te krijgen :clap: :clap: :lol:
As Loo het gezeid heij !!!!!
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef: 14 feb 2020, 10:55 Mechelen zullen we nog wel inhalen, daar reken ik zo'n beetje op, maar Genk, Zulte en misschien zelfs Anderlecht lijken me buiten schot.
Genk 6 punten : dat zal niet meer lukken ...
De anderen 2 punten : met nog 15 punten te halen lijkt me buiten schot zijn toch snel de handdoek gooien !
Met dit weekend KVM - Anderlecht is de gelegenheid er al 1 van de 2 voorbij te steken, of op gelijke hoogte te komen met beiden.
En ze mogen nog alle 2 naar hier komen.
Winnen is dus de enige boodschap.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Jacques »

Ik dicht Zulte (vooral offensief) en ja zelfs Anderlecht iets meer zuivere kwaliteit toe dan ons. Anderlecht en Zulte hebben bovendien een relatief makkelijk programma, op papier makkelijker dan het onze. Het is vnl. daarom dat ik ons ze niet meer zie inhalen. Ergens is er nog wel een (water)kans, maar dan moet je morgen winnen en ook nog eens 9/12 halen tegen Gent, Mechelen, Standard, Anderlecht om dan met 44 punten waarschijnlijk nog maar op plaats 7 of 8 te stranden.
Vorig jaar zag ik meer om in te geloven, terwijl er toen meer stemmen waren die zeiden "wij hebben niks te zoeken in PO1". Dit jaar lijkt het mij vooral geloven tegen beter weten in. Ik verwacht dat Gent de dromers met de voeten op de grond zal zetten. Is dat niet het geval, zal ik misschien mee gaan zweven.
Laatst gewijzigd door Jacques op 14 feb 2020, 11:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door STVV-fan »

In een jaar waarin we sportief een vrije val nemen (volgens sommigen), in een jaar waarin bij benadering 20 van uw 30 kernspelers juist goed genoeg zijn voor 1ste amateurklasse (volgens sommigen), in een jaar waarin een bepaalde trainer zogezegd alles uit de kern heeft kunnen halen wat er in zat (volgens velen),...

Ondanks AL die dingen sta je op 2 punten van plaats 7 en 6 van plaats 6 met nog 15 punten te verdienen, met 2 thuismatchen tegen "rechtsreekse concurrenten".

Het is dus zeker niet zo slecht als er nogal eens (weeral) beweerd wil worden.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door STimVV »

Brusselmans schreef: 14 feb 2020, 01:31
STimVV schreef: 14 feb 2020, 00:09 Genk pakt vandaag verdoeme een belangrijk punt op Antwerp.
Toch echt zonde als je ziet waar we zouden staan met 3 punten meer, dan deden we helemaal mee voor PO1.

Genoeg matchen waar we die 3 punten hebben laten liggen.
Vooral de 3 verplaatsingen bij de 3 zwakste ploegen die we alle3 verloren. Hadden we er daar 1tje van gewonnen... Maar ook bijvb de thuismatch tegen Moeskroen, toen we met een noodploeg moesten spelen omdat we niet klaar waren bij de competitiestart.
Zaterdag maar zien dat we geen 0 op 6 pakken tegen de toekomstige zakker...
Tis waar, PO1 had makkelijk gekund !
We weten allemaal wie dat op zijn rekening mag schrijven, en jawel, meer dan 1 persoon. De percentages mag u zelf invullen !
Maar nu wordt het Kostic-time !!!
Zet je schrap, ik denk da we nog één en ander gaan meemaken !

Brusselmans, altijd ne positieve mens ...
Thuis Moeskroen: op conto van het beleid
In Cercle: Brys
In Beveren: Hayen
In Oostende: Kostic

Allemaal voor 25% verantwoordelijk dan?
Maar andersom heeft Brys dan ook het merendeel van de punten behaald, dus is dan zijn verdienste ook het grootste? :P

Ik ben akkoord met Jacques dat we staan waar we verdienen. En ik ben ook nog altijd van mening dat we op vlak van kwaliteit stappen achteruit hebben gezet tov 12 maanden geleden. (maar zo zijn er nog ploegen natuurlijk)
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 26: STVV - Cercle Brugge(Za 15/02 20.00 uur.)

Bericht door Vouch »

STimVV schreef: 14 feb 2020, 12:42
Brusselmans schreef: 14 feb 2020, 01:31
STimVV schreef: 14 feb 2020, 00:09 Genk pakt vandaag verdoeme een belangrijk punt op Antwerp.
Toch echt zonde als je ziet waar we zouden staan met 3 punten meer, dan deden we helemaal mee voor PO1.

Genoeg matchen waar we die 3 punten hebben laten liggen.
Vooral de 3 verplaatsingen bij de 3 zwakste ploegen die we alle3 verloren. Hadden we er daar 1tje van gewonnen... Maar ook bijvb de thuismatch tegen Moeskroen, toen we met een noodploeg moesten spelen omdat we niet klaar waren bij de competitiestart.
Zaterdag maar zien dat we geen 0 op 6 pakken tegen de toekomstige zakker...
Tis waar, PO1 had makkelijk gekund !
We weten allemaal wie dat op zijn rekening mag schrijven, en jawel, meer dan 1 persoon. De percentages mag u zelf invullen !
Maar nu wordt het Kostic-time !!!
Zet je schrap, ik denk da we nog één en ander gaan meemaken !

Brusselmans, altijd ne positieve mens ...
Thuis Moeskroen: op conto van het beleid
In Cercle: Brys
In Beveren: Hayen
In Oostende: Kostic

Allemaal voor 25% verantwoordelijk dan?
Maar andersom heeft Brys dan ook het merendeel van de punten behaald, dus is dan zijn verdienste ook het grootste? :P

Ik ben akkoord met Jacques dat we staan waar we verdienen. En ik ben ook nog altijd van mening dat we op vlak van kwaliteit stappen achteruit hebben gezet tov 12 maanden geleden.
Laat die PO I maar zijn, moesten we er toch nog in geraken mogen ze Kostic (en Muskat?) een dikke premie betalen.
Brys heeft dit seizoen teveel willen bewijzen dat het bestuur heel slecht gewerkt had in de zomer. Teveel bezig met het cashen (misschien wel zijn laatste kans) van het goede werk van 2018-2019. Pas op, de zomermercato is inderdaad wat, laat ons zeggen, amateuristisch aangepakt. Maar ik denk nog steeds dat hij niet alles uit de groep gehaald heeft.
Plaats reactie