Oefenwedstrijden 2020

Alles over de wedstrijden van STVV
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door bor »

Vouch schreef: 26 jul 2020, 11:29 Net als ik niet wou meedoen aan het doemdenken na de vorige wedstrijden (want das was ook nergens voor nodig), wil ik nu ook niet te positief zijn. Het was een redelijk goeie match, maar de pijnpunten blijven dezelfde.

Mmaee, nja... Als ik het was: verkopen, ALS je ook een vervanger kan halen voor alle duidelijkheid, want daar krijg ik stillekes stupkes van. Maar als je dat doet krijg je weer de hele goegemeente over je omdat je een jonge Belg verkoopt. Dat terwijl de meeste nog niet eens weten op welke positie Mmaee speelt.
Aan de andere kant, had ik dezelfde reactie bij Dessoleil in den tijd en kijk eens hoe die toch geëvolueerd is. Hij is nog altijd maar 23... Als verdediger heb je dan nog wel groeimarge.
Blij dat er toch nog iemand wat genuanceerd denkt over Mmaee. Vond vorig jaar zijn evolutie beter dan die van bvb een Desart in zijn eerste jaren. Maar die heeft toen wel ineens stappen gezet. Of Mmaee een topper gaat worden durf ik ook te betwijfelen maar hij heeft wat mij betreft zeker niet minder capaciteiten dan een een Desoleil of bvb een Euvrard of Hayen die hier toch vaste waardes zijn geworden. Aan hem om die stappen dit jaar te zetten. We willen meer Belgen en ons meer verbonden kunnen voelen. Wat mij betreft kan dat beste met eigen jonge spelers maar daar moet je dan wel geduld mee hebben en in beste geval maakt 1 op 3 echt de stap. Met Mmaee, Wolke, Balongo, Van Dessel, Massoudi, en nu ook Lathouwers en Vanmarsenille hebben we er zo een aantal rondlopen ( ok niet allemaal even jong meer). Ik zie liever hen op de bank en af en toe een kans krijgen dan de zoveelste middelmatige buitenlander. Aan hen om dan te bewijzen dat ze het waard zijn om verdere stappen te zetten. De match tegen Zulte was al niet slecht in dat opzicht. Dat er dan buitenlanders uit de kern vallen kan de onderlinge concurrentie enkel maar opvoeren zodat diegene die in de basis staan er ook echt voor blijven gaan.
Dat neemt niet weg dat we nog minstens 3 echte versterkingen nodig hebben ( en neen daar is een keeper niet bij, dus als Steppe nog zou vertrekken minstens 4). En of dat dan Belgen of buitenlanders zijn boeit mij minder. Al maken voetbal Belgen het selectieproces net wat makkelijker natuurlijk.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Jan Bulder »

bor schreef: 26 jul 2020, 14:16
Vouch schreef: 26 jul 2020, 11:29 Net als ik niet wou meedoen aan het doemdenken na de vorige wedstrijden (want das was ook nergens voor nodig), wil ik nu ook niet te positief zijn. Het was een redelijk goeie match, maar de pijnpunten blijven dezelfde.

Mmaee, nja... Als ik het was: verkopen, ALS je ook een vervanger kan halen voor alle duidelijkheid, want daar krijg ik stillekes stupkes van. Maar als je dat doet krijg je weer de hele goegemeente over je omdat je een jonge Belg verkoopt. Dat terwijl de meeste nog niet eens weten op welke positie Mmaee speelt.
Aan de andere kant, had ik dezelfde reactie bij Dessoleil in den tijd en kijk eens hoe die toch geëvolueerd is. Hij is nog altijd maar 23... Als verdediger heb je dan nog wel groeimarge.
Blij dat er toch nog iemand wat genuanceerd denkt over Mmaee. Vond vorig jaar zijn evolutie beter dan die van bvb een Desart in zijn eerste jaren. Maar die heeft toen wel ineens stappen gezet. Of Mmaee een topper gaat worden durf ik ook te betwijfelen maar hij heeft wat mij betreft zeker niet minder capaciteiten dan een een Desoleil of bvb een Euvrard of Hayen die hier toch vaste waardes zijn geworden.
Euvrard en Hayen waren niet de beste voetballende verdedigers, maar dat waren wel gasten die hard in de duels waren en die meestal ook wonnen. Zij speelden hun beste seizoenen met een voetballende verdediger langs hen (Cantaluppi, Kalisa).

Mmaee is vis noch vlees. Niet hard genoeg in de duels, te nonchalant in het uitvoetballen. Dan 10 keer liever Hayen.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Vouch »

Jan Bulder schreef: 26 jul 2020, 14:43
bor schreef: 26 jul 2020, 14:16
Vouch schreef: 26 jul 2020, 11:29 Net als ik niet wou meedoen aan het doemdenken na de vorige wedstrijden (want das was ook nergens voor nodig), wil ik nu ook niet te positief zijn. Het was een redelijk goeie match, maar de pijnpunten blijven dezelfde.

Mmaee, nja... Als ik het was: verkopen, ALS je ook een vervanger kan halen voor alle duidelijkheid, want daar krijg ik stillekes stupkes van. Maar als je dat doet krijg je weer de hele goegemeente over je omdat je een jonge Belg verkoopt. Dat terwijl de meeste nog niet eens weten op welke positie Mmaee speelt.
Aan de andere kant, had ik dezelfde reactie bij Dessoleil in den tijd en kijk eens hoe die toch geëvolueerd is. Hij is nog altijd maar 23... Als verdediger heb je dan nog wel groeimarge.
Blij dat er toch nog iemand wat genuanceerd denkt over Mmaee. Vond vorig jaar zijn evolutie beter dan die van bvb een Desart in zijn eerste jaren. Maar die heeft toen wel ineens stappen gezet. Of Mmaee een topper gaat worden durf ik ook te betwijfelen maar hij heeft wat mij betreft zeker niet minder capaciteiten dan een een Desoleil of bvb een Euvrard of Hayen die hier toch vaste waardes zijn geworden.
Euvrard en Hayen waren niet de beste voetballende verdedigers, maar dat waren wel gasten die hard in de duels waren en die meestal ook wonnen. Zij speelden hun beste seizoenen met een voetballende verdediger langs hen (Cantaluppi, Kalisa).

Mmaee is vis noch vlees. Niet hard genoeg in de duels, te nonchalant in het uitvoetballen. Dan 10 keer liever Hayen.
Mmaee als leider van de verdediging mag je natuurlijk niet doen, maar probeer hem eens een paar matchen langs Teixeira. Bal afpakken, bal afgeven, meer moet hij niet doen. De jaren dat Hayen met Wisniowski of Van Hoyweghen langs hem moest spelen, ja dat was moeilijk natuurlijk. Dan moet dat soort voetballers ook écht voetballen, dat lukt niet natuurlijk.

Wat er wel van is, als Mmaee niet wil bijtekenen, heeft het ook geen nut dat je dat risico met hem neemt en ben je beter dat je hem nu verkoopt. Als hij voor 3 jaar wil tekenen is dat iets anders, dan zou ik hem zeker nog 2 jaar de kans geven om hem te laten ontplooien. Maar eigenlijk lopen ze daar dus ook weer achter, eigenlijk hadden ze hem voor de maand juli moeten laten tekenen of nu proberen te vermarkten.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door BoemBoem »

Vouch schreef: 26 jul 2020, 15:55
Jan Bulder schreef: 26 jul 2020, 14:43
bor schreef: 26 jul 2020, 14:16
Vouch schreef: 26 jul 2020, 11:29 Net als ik niet wou meedoen aan het doemdenken na de vorige wedstrijden (want das was ook nergens voor nodig), wil ik nu ook niet te positief zijn. Het was een redelijk goeie match, maar de pijnpunten blijven dezelfde.

Mmaee, nja... Als ik het was: verkopen, ALS je ook een vervanger kan halen voor alle duidelijkheid, want daar krijg ik stillekes stupkes van. Maar als je dat doet krijg je weer de hele goegemeente over je omdat je een jonge Belg verkoopt. Dat terwijl de meeste nog niet eens weten op welke positie Mmaee speelt.
Aan de andere kant, had ik dezelfde reactie bij Dessoleil in den tijd en kijk eens hoe die toch geëvolueerd is. Hij is nog altijd maar 23... Als verdediger heb je dan nog wel groeimarge.
Blij dat er toch nog iemand wat genuanceerd denkt over Mmaee. Vond vorig jaar zijn evolutie beter dan die van bvb een Desart in zijn eerste jaren. Maar die heeft toen wel ineens stappen gezet. Of Mmaee een topper gaat worden durf ik ook te betwijfelen maar hij heeft wat mij betreft zeker niet minder capaciteiten dan een een Desoleil of bvb een Euvrard of Hayen die hier toch vaste waardes zijn geworden.
Euvrard en Hayen waren niet de beste voetballende verdedigers, maar dat waren wel gasten die hard in de duels waren en die meestal ook wonnen. Zij speelden hun beste seizoenen met een voetballende verdediger langs hen (Cantaluppi, Kalisa).

Mmaee is vis noch vlees. Niet hard genoeg in de duels, te nonchalant in het uitvoetballen. Dan 10 keer liever Hayen.
Mmaee als leider van de verdediging mag je natuurlijk niet doen, maar probeer hem eens een paar matchen langs Teixeira. Bal afpakken, bal afgeven, meer moet hij niet doen. De jaren dat Hayen met Wisniowski of Van Hoyweghen langs hem moest spelen, ja dat was moeilijk natuurlijk. Dan moet dat soort voetballers ook écht voetballen, dat lukt niet natuurlijk.

Wat er wel van is, als Mmaee niet wil bijtekenen, heeft het ook geen nut dat je dat risico met hem neemt en ben je beter dat je hem nu verkoopt. Als hij voor 3 jaar wil tekenen is dat iets anders, dan zou ik hem zeker nog 2 jaar de kans geven om hem te laten ontplooien. Maar eigenlijk lopen ze daar dus ook weer achter, eigenlijk hadden ze hem voor de maand juli moeten laten tekenen of nu proberen te vermarkten.
Ik denk dat het geval mmae niet 100% over voetbalkwaliteiten of eventuele progressiemarge gaat..
Spelers als Hayen, euvrard konden diezelfde fouten vergeven worden omdat supporters vonden dat deze betze bij onze club passen.. Let wel, van lij mag Mmae ook direct weg hoor..

Ik heb het nooit gehad voor die kerel. Misschien als ik hem nooit op Instagram had gevolgd, ik een andere mening had.. Ma soit, gelukkig beslissen andere niet op basis van een Instagram pagina..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door stvvilvoorde »

Net match in uitgesteld relais bekeken.

Het was weer wat beter dan de vorige match, dus er is progressie.
Het resultaat is goed, al had het evengoed na 8 minuten droog 2-0 kunnen staan.
Deze match leek meer een test voor de spelers van het schaduwelftal.
Lee en Ito waren de uitblinkers wat mij betreft.
Eerste keer dat ik Lee vond overtuigen in ons shirt.
Balongo scoort een mooie goal, maar verder zeker nog niet genoeg geslepen voor 1A niveau.
Lucas vond ik ook wat beter dan de vorige matchen, maar ook niet zo goed dat hij nog maar een fractie zijn transfersom kan rechtvaardigen.
Is aanwezig, reactietijd is goed, conditioneel zeker goed, maar te vaak onzuiver en onbesuisd.
Zie op dit moment nog geen meerwaarde in hem tov Asamoah en zelfs niet tov Van Dessel.
Geeft in eerste kwart match trouwens zo'n belabberd breedtepasje a la De Bruyn, ...
Was ook niet de enige, snap nog steeds niet waarom zo vaak dat lateraal uitverdedigen onder druk in eigen backlijn.

Wat betreft Mmae heb ik wel de mening dat die enorm veel potentieel heeft, maar dat zijn mentaliteit (of eerder gebrek aan) zijn verdere evolutie in de weg staat.
Voetbaltechnisch is die veel beter dan de gemiddelde centralist, zeker dan euvrard of hayen destijds.
Zijn grootste manco is zijn mentaliteit, is te veel met randzaken bezig, moet dringend volwassen worden en meer voor zijn sport leven.
Pakt het te gemakkelijk op, en dat samen met concentratieverlies leidt tot die vreselijk irritante nonchalante stijl van hem.
Als hij begint te leven voor zijn sport, heeft hij zeker het potentieel om het tot minstens Belgische top te schoppen.
Misschien dat Muscat de right man on the right place is, misschien dat hem aanvoerder maken helpt (zoals dat bij Botaka heeft geholpen)...

Er moet aanvallend zeker nog versterking bijkomen. Spits lijkt me hoogste prioriteit.
Op Nazon rekent men niet meer, Balongo is nog niet genoeg voor 1A en Suzuki heeft me tot op heden in ons shirt ook nog nooit echt overtuigd.
Schat sowieso dat we op het einde van de transferperiode er wel weer een aantal bij mogen verwelkomen, maar die spits komt toch best al eerder.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Jacques »

Jan Bulder schreef: 26 jul 2020, 14:43 Mmaee is vis noch vlees. Niet hard genoeg in de duels, te nonchalant in het uitvoetballen. Dan 10 keer liever Hayen.
Dit vat het voor mij ook zowat samen.
Niet vergeten, dit is zijn 3de seizoen hier, kwam over van MVV als belofte-international. Ik had destijds redelijk wat verwachtingen, had idealiter nu al basisspeler moeten zijn als vervanger voor Teixeira, maar niet dus. Er blijft dag en nacht verschil tussen beiden. Hij kan het, in principe, maar toont het zelden.
Zijn grootste probleem is zijn bedrijfszekerheid, cruciaal voor een centrale verdediger. Hij is wat dat betreft in hetzelfde bedje ziek als Pirard: wat maken drie fantastische tackles uit als je nadien staat te slapen bij een lange bal en in niemandsland staat? Niks. Met verdedigers waarbij je je telkens moet afvragen of ze wel staan op te letten, kan je niet naar de oorlog.

Dat alles staat los van zijn Instagram. Ik zou daar sowieso niet al te veel belang aan hechten, andere generatie, andere gewoontes. Het showboaten, wat zowat de kern is van Instagram, is aan mij niet besteed. Als ik zou afgaan op Instagram, zou ik niet veel spelers moeten halen. ;)
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door lindoke »

stvvilvoorde schreef: 26 jul 2020, 22:22 Net match in uitgesteld relais bekeken.

Het was weer wat beter dan de vorige match, dus er is progressie.
Het resultaat is goed, al had het evengoed na 8 minuten droog 2-0 kunnen staan.
Deze match leek meer een test voor de spelers van het schaduwelftal.
Lee en Ito waren de uitblinkers wat mij betreft.
Eerste keer dat ik Lee vond overtuigen in ons shirt.
Balongo scoort een mooie goal, maar verder zeker nog niet genoeg geslepen voor 1A niveau.
Lucas vond ik ook wat beter dan de vorige matchen, maar ook niet zo goed dat hij nog maar een fractie zijn transfersom kan rechtvaardigen.
Is aanwezig, reactietijd is goed, conditioneel zeker goed, maar te vaak onzuiver en onbesuisd.
Zie op dit moment nog geen meerwaarde in hem tov Asamoah en zelfs niet tov Van Dessel.
Geeft in eerste kwart match trouwens zo'n belabberd breedtepasje a la De Bruyn, ...
Was ook niet de enige, snap nog steeds niet waarom zo vaak dat lateraal uitverdedigen onder druk in eigen backlijn.

Wat betreft Mmae heb ik wel de mening dat die enorm veel potentieel heeft, maar dat zijn mentaliteit (of eerder gebrek aan) zijn verdere evolutie in de weg staat.
Voetbaltechnisch is die veel beter dan de gemiddelde centralist, zeker dan euvrard of hayen destijds.
Zijn grootste manco is zijn mentaliteit, is te veel met randzaken bezig, moet dringend volwassen worden en meer voor zijn sport leven.
Pakt het te gemakkelijk op, en dat samen met concentratieverlies leidt tot die vreselijk irritante nonchalante stijl van hem.
Als hij begint te leven voor zijn sport, heeft hij zeker het potentieel om het tot minstens Belgische top te schoppen.
Misschien dat Muscat de right man on the right place is, misschien dat hem aanvoerder maken helpt (zoals dat bij Botaka heeft geholpen)...

Er moet aanvallend zeker nog versterking bijkomen. Spits lijkt me hoogste prioriteit.
Op Nazon rekent men niet meer, Balongo is nog niet genoeg voor 1A en Suzuki heeft me tot op heden in ons shirt ook nog nooit echt overtuigd.
Schat sowieso dat we op het einde van de transferperiode er wel weer een aantal bij mogen verwelkomen, maar die spits komt toch best al eerder.
Heel nuchtere analyse.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door stvvilvoorde »

Morgen extra oefenmatch tegen Wasmand Beveren
Geen livestream beschikbaar


Verzonden vanaf Android met Tapatalk
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door BoemBoem »

stvvilvoorde schreef: 29 jul 2020, 15:40 Morgen extra oefenmatch tegen Wasmand Beveren
Geen livestream beschikbaar


Verzonden vanaf Android met Tapatalk
Is dat een cafeploeg, wasmand Beveren? :lol: :lol:
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door STimVV »

Wasmand Beveren.
:lol: :lol: :lollig:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door stvvilvoorde »

lol, autocorrect at its best
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door tesneusdoek »

STimVV schreef: 29 jul 2020, 17:28 Wasmand Beveren.
:lol: :lol: :lollig:
Toch niet echt een referentie zo een match...spelen als slappe vodden, volgens wat ik heb horen zeggen... :toppie: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door STimVV »

tesneusdoek schreef: 29 jul 2020, 19:30
STimVV schreef: 29 jul 2020, 17:28 Wasmand Beveren.
:lol: :lol: :lollig:
Toch niet echt een referentie zo een match...spelen als slappe vodden, volgens wat ik heb horen zeggen... :toppie: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
We gaan ze een serieuze bolWASsing geven. :geelblauw:
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door Dreke »

Eerst nog de oefenmatch tegen Ajax!
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Oefenwedstrijden 2020

Bericht door tesneusdoek »

Maar als we echt "witter dan wit" willen wassen, zullen we toch nog eens tegen Moeskroen moeten oefenen, hoor! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie