Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door tesneusdoek »

Jacques schreef: 03 aug 2020, 14:35 Objectief gezien is elk punt dat we halen op de eerste 2 speeldagen een gewonnen punt. Gent steekt de titelambities niet onder stoelen of banken en ook Anderlecht verwacht ik een stuk sterker dan vorig seizoen door het jaar ervaring dat ze hebben opgedaan.
6 op 6! : :geel: blauw:

En dat meen ik echt... Op het begin van het seizoen moet je als "kleinere" ploeg de groten verrassen. Ik denk dat Muscat al probeert te pieken om in het begin, wanneer de grotere ploegen nog niet volledig op toeren zijn (ook omdat ze later in het seizoen, wanneer er om de prijzen gespeeld wordt, proberen te pieken), zoveel mogelijk punten te halen. Dat staat u toe om een rustig seizoen te draaien en soms, als de ballon niet te snel leegloopt, kan zo een kleinere ploeg zich optrekken aan de goede resultaten, zichzelf overstijgen en een goede eindklassering behalen.

Ik heb echt wel de indruk dat deze trainer er voor gaat zorgen dat er vanaf minuut 1 voor elke vierkante centimer voetbalveld gevochten wordt en dat tot de 95ste minuut. Er zijn ook spelers die de basisspelers het vuur aan de schenen gaan leggen en die concurrentie zal er wel voor zorgen dat ze allemaal scherp staan.

Als er nog een goede spits zou bijkomen... :stvv:
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door lakie »

Blijkbaar zijn ze in de Pro League ook overeengekomen dat wanneer de competitie voor minstens 50% is gespeeld men de stand op dat moment als eindstand kan gebruiken... moest het zo ver komen dat omwille van Covid19 alles opnieuw wordt stilgelegd.
Dus sta je halverwege onderaan kan het goed zijn dat je ook degradeert...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Jacques »

Jan Bulder schreef: 03 aug 2020, 17:16 De voorbije seizoenen stonden we er thuis bijna altijd tegen de G5-ploegen. Ik vind dit dus wél een belangrijke waardemeter. Het is maar 1 wedstrijd natuurlijk en de competitie is nog lang, maar we gaan geen uitvluchten zoeken op voorhand.
Geen uitvluchten, zou niet liever willen dan eikels Louwagie en De Witte meteen een hak te zetten, maar het is hetzelfde als met PO1: punten halen tegen Gent en Anderlecht is de ambitie, maar niet de verwachting.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Franz »

Jacques schreef: 04 aug 2020, 11:13
Jan Bulder schreef: 03 aug 2020, 17:16 De voorbije seizoenen stonden we er thuis bijna altijd tegen de G5-ploegen. Ik vind dit dus wél een belangrijke waardemeter. Het is maar 1 wedstrijd natuurlijk en de competitie is nog lang, maar we gaan geen uitvluchten zoeken op voorhand.
Geen uitvluchten, zou niet liever willen dan eikels Louwagie en De Witte meteen een hak te zetten, maar het is hetzelfde als met PO1: punten halen tegen Gent en Anderlecht is de ambitie, maar niet de verwachting.
We zouden al eens kunnen proberen om op ons sterkst te spelen tegen AA Gent, voor de verandering...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Tompie »

Van de laatste tien confrontaties met de Buffalo's op Stayen wonnen we er slechts 2: 3-1 eind 2016 en 3-2 in juli 2017.
Bij die 3-2 (ook op speeldag 1) was er een hoofdrol weggelegd voor Ceballos. Met twee doelpunten zorgde hij voor de kentering en een late winning goal.

De opstelling toen: Pirard - Dussaut - Teixeira - Kotysch - Kitsiou - Botaka - De Sart - De Petter - Ceballos - Gueye - Vetokele
Bij de Buffalo's: Rinne - Horemans - Mitrovic - Gigot - Asara- Andrijasevic - Esiti - Milicevic - Simon - Coulibaly - Kalu

Het fysiek sterke Gent is sowieso een ploeg die ons echt niet goed ligt. Vorig seizoen hielden we ze wel op 0-0 (op dat moment bakte Gent er buitenshuis niets van, al had Depoitre Gent in het slot wel altijd de zege moeten bezorgen), de confrontaties daarvoor waren ze (veel) te sterk voor ons.

Maar zondag geloof ik wel in onze mogelijkheden. Leuk weertje, onze frivole voetballers die zich zullen willen tonen op het kunstgras, eerste wedstrijd. Een herhaling van 2017 mag altijd! ;)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Jacques »

Tompie schreef: 04 aug 2020, 11:44 De opstelling toen: Pirard - Dussaut - Teixeira - Kotysch - Kitsiou - Botaka - De Sart - De Petter - Ceballos - Gueye - Vetokele
Bij de Buffalo's: Rinne - Horemans - Mitrovic - Gigot - Asara- Andrijasevic - Esiti - Milicevic - Simon - Coulibaly - Kalu
Opvallend: bij ons loopt zondag nog 1 speler die er toen ook al bij was (Teixeira), bij Gent ook, maar wel ene die onlangs van kamp veranderd is (Botaka), verder helemaal niemand. Voetbalclubs zijn overal duiventillen geworden, niet enkel bij ons...
Overdrijven is een kunst
Mattes
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:49

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Mattes »

Deze ploeg zou ik laten aantreden tegen AA Gent

-----------------Steppe-------------

------------Texeira-----Garcia-----

Sankhon-----------------------Matsubara

--------Colombatto--De Ridder-------

Ito------------Durkin------------Nakamura

----------------Suzuki---------------------

Bank: Schmidt, Janssens, Asamoah, Buatu, Lee, Colidio, Lucas

Naast Selectie: Nazon, Troonbeeckx, Lathouwers, Van Dessel, Konaté, Balongo, Mmaee, Massoudi

Door de belgenregel zal wellicht dan een Lucas nog moeten plaats maken voor Van Dessel, Troonbeeckx, Mmaee, Massoudi of Balongo
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Jean-Paul »

----------------------------------------------------------------------------Steppe------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------Texeira--------------------------------------------Konate-----------------------------------------------------------------------------

----------------------------------Sankhon------------------------------------------------------------------------Garcia--------------------------------------------------------------

----------------------------------------------De Ridder---------------------------------------------Colombatto---------------------------------------Matsubara------------------

--------------------------------------------------------------Ito---------------------------------------------------------Nakamura----------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------Colidio------------------------------------------------------------------------------------------------
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Positivo »

Er is een gezegde :

Om te weten hoe sterk een team is, moet je kijken wat er op de bank zit .....
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Jan Bulder »

Positivo schreef: 04 aug 2020, 15:39 Er is een gezegde :

Om te weten hoe sterk een team is, moet je kijken wat er op de bank zit .....
Wat is dan de conclusie? Dat het in de breedte best ok is, maar dat we nog zeker 2 echte meerwaardes missen?
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Stvv_eng »

Ik vind vooral dat we enkele spelers van de hand moeten doen... Als er zoals gezegd dus nog 2 spelers komen, dan hebben we ongeveer weer een kern van 30 spelers.

Dat is gewoonweg te veel. Er mogen van mij dus 3-4 spelers weg die hier voorlopig of nooit iets te zoeken hebben.

Opties: Konaté, Massoudi (uitlenen), Lathouwers (uitlenen), Balongo (uitlenen), Nazon
Laatst gewijzigd door Stvv_eng op 04 aug 2020, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door lindoke »

Mattes schreef: 04 aug 2020, 13:41 Deze ploeg zou ik laten aantreden tegen AA Gent

-----------------Steppe-------------

------------Texeira-----Garcia-----

Sankhon-----------------------Matsubara

--------Colombatto--De Ridder-------

Ito------------Durkin------------Nakamura

----------------Suzuki---------------------

Bank: Schmidt, Janssens, Asamoah, Buatu, Lee, Colidio, Lucas

Naast Selectie: Nazon, Troonbeeckx, Lathouwers, Van Dessel, Konaté, Balongo, Mmaee, Massoudi

Door de belgenregel zal wellicht dan een Lucas nog moeten plaats maken voor Van Dessel, Troonbeeckx, Mmaee, Massoudi of Balongo
Durkin zou ik vervangen door Asamoah en Nakamura door Lee.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door Stvv_eng »

lindoke schreef: 04 aug 2020, 18:06
Mattes schreef: 04 aug 2020, 13:41 Deze ploeg zou ik laten aantreden tegen AA Gent

-----------------Steppe-------------

------------Texeira-----Garcia-----

Sankhon-----------------------Matsubara

--------Colombatto--De Ridder-------

Ito------------Durkin------------Nakamura

----------------Suzuki---------------------

Bank: Schmidt, Janssens, Asamoah, Buatu, Lee, Colidio, Lucas

Naast Selectie: Nazon, Troonbeeckx, Lathouwers, Van Dessel, Konaté, Balongo, Mmaee, Massoudi

Door de belgenregel zal wellicht dan een Lucas nog moeten plaats maken voor Van Dessel, Troonbeeckx, Mmaee, Massoudi of Balongo
Durkin zou ik vervangen door Asamoah en Nakamura door Lee.
Asamoah zal enkel als vervanger van Colombatto spelen dus als een 6...
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door STimVV »

Ik zie Colombatto liefst op de 8 ipv op de 6. Met zijn traptechniek kan hij ons daar meer bijbrengen denk ik qua assists en pré-assists.
Asamoah is top op de 6 qua balvastheid en positiespel.
Al deed DeRidder dat ook goed in de oefenmatch die ik zag.
Op de 10 zie ik graag nog iemand komen. Maar in afwachting mag DeRidder daar staan. Wanneer er dan een betere 10 komt kan hij concurreren met Asamoah op de 6.
Durkin zie ik enkel als alternatief voor Colombatto op de 8. Als de aanvallende impulsen moeten komen van Durkin zullen we een probleem hebben, hij heeft daar niet de creativiteit, techniek en handelingsnelheid voor.

6: Asamoah (of DeRidder)
8: Colombatto (of Durkin)
10: DeRidder (of transfer of Colidio)

Muscat leek met de punt naar achter te spelen. Mede door het gebrek aan een echte 10.
Dus kan het met Asamoah op de 6 en daarvoor Colombattto en DeRidder, met 2 keer nen 8 dus.

Dringend nodig: diepe spits + nr10
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1: STVV - AA Gent (09/08 - 13u30)

Bericht door lindoke »

STimVV schreef: 04 aug 2020, 23:33.......Dringend nodig: diepe spits + nr10.......
Dat zijn inderdaad de 2 posities die dringend ingevuld moeten worden en er ook nog eens boenk op moeten zijn om een zorgeloos seizoen te draaien.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie